Στο σχολείο μας, μοιραστήκαμε τις προ υπάρχουσες γνώσεις μας για την εποχή του Φθινοπώρου. Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και αντλήσαμε περισσότερες πληροφορίες.
Παρατηρήσαμε Φθινοπωρινές εικόνες και μάθαμε τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής. Ποια είναι τα αγαπημένα μας;
Σχηματίσαμε τη λέξη Φθινόπωρο με μεγάλα χρωματιστά γράμματα.
Μάθαμε ποια χρώματα κυριαρχούν τη συγκεκριμένη εποχή παρατηρώντας εποπτικό υλικό και κάναμε πειράματα με τις μίξεις των χρωμάτων. Πώς από τα πρωτεύοντα χρώματα προκύπτουν τα δευτερεύοντα;
Με τα χρώματα αυτά δημιουργήσαμε τα πρώτα Φθινοπωρινά μας δέντρα με διάφορες τεχνικές (τέμπερες, νερομπογιές, κολάζ κ.α.).
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο κλέφτης των φύλλων” των Alice Hemming, Nicola Slater.
Φτιάξαμε με τα κατάλληλα χρώματα τα δικά μας φθινοπωρινά φύλλα….
αλλά και τα δικά μας σκιουράκια.
Σχηματίσαμε, όμως και το πρόσωπό μας, μόνο που αντί για μαλλιά τοποθετήσαμε φθινοπωρινά φύλλα.
Ακούγοντας τη μουσική σύνθεση του Antonio Vivaldi μεταμορφωθήκαμε σε φύλλα που ο άνεμος τα παρασέρνει. Πού θα καταλήξουν; Οι μαθητές δίνουν τις δικές τους απαντήσεις.
Μία ημέρα, βρήκαμε ένα μυστηριώδες κουτί έξω από το σχολείο μας. Άραγε τί να έχει μέσα; Οι μαθητές χρησιμοποιούν την αίσθηση της αφής και προσπαθούν να μαντέψουν. (φύλλα, βαμβάκι, φθινοπωρινά φρούτα, καρπούς)
Με τα φρούτα που ανακαλύψαμε φτιάξαμε μια υγιεινή, χορταστική φρουτοσαλάτα.
Με τα φύλλα που ανακαλύψαμε παίξαμε ένα παιχνίδι ταξινόμησης ανά χρώμα. Μετράμε τι χρώμα έχουν τα περισσότερα φύλλα.
Η μέλισσα ρομπότ beebot μας βοήθησε να ανακαλύψουμε τα αντικείμενα του Φθινοπώρου, αφού την προγραμματίσαμε σωστά.
Φέραμε καρπούς του Φθινοπώρου και τους επεξεργαστήκαμε…
Με αφορμή την έναρξη των πρώτων βροχοπτώσεων, αναρωτηθήκαμε πως σχηματίζονται τα σύννεφα και γιατί βρέχει. Οι μαθητές ανέφεραν τις υποθέσεις τους. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για να κατανοήσουμε το φαινόμενο καλύτερα.
Και μάθαμε το παρακάτω τραγούδι.
Φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας κύκλο νερού.
Στη συνέχεια, δώσαμε στο ‘Συννεφούλη’ τόσες σταγόνες όσες γράφει η κάρτα που διαλέξαμε.
Με τις πρώτες βροχές, τα σαλιγκαράκια αρχίζουν τις βόλτες προς αναζήτηση τροφής. Αναζητήσαμε είδη σαλιγκαριών στο διαδίκτυο και παρατηρήσαμε τις εικόνες. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το σχήμα που έχει το καβούκι του. Μάθαμε πως ονομάζεται σπείρα και φτιάξαμε μία στο πάτωμα του σχολείου μας. Περπατήσαμε επάνω της με διάφορους τρόπους.
Φτιάξαμε το σχήμα με τα τουβλάκια μας…
συνεργαστήκαμε σε ομάδες ώστε να φτιάξουμε το σχήμα της σπείρας με συγκεκριμένο μοτίβο. Κάθε ομάδα διάλεξε και άλλο μοτίβο.
Και φυσικά δημιουργήσαμε τα δικά μας σαλιγκαράκια με φθινοπωρινά χρώματα.
Για να μη βραχούμε φτιάξαμε ομπρέλες και βγήκαμε φωτογραφίες.
Μπήκε ο Νοέμβρης και αναρωτηθήκαμε ποιο είναι το πρώτο του γραμματάκι. Το σχηματίσαμε στο πάτωμα και περπατήσαμε επάνω του. Το γράψαμε με διάφορα χρώματα και σκεφτήκαμε λέξεις με Ν,ν.
Διαβάσαμε το φθινοπωρινό παραμύθι με ήρωα τον σκαντζόχοιρο “΄Αουτς” και αφού σειροθετήσαμε εικόνες της ιστορίας με χρονολογική σειρά, φτιάξαμε με φυσικό υλικό τα σκαντζοχοιράκια μας.
Τέλος, σε συνεργασία με τους μαθητές, μαγειρέψαμε ένα φθινοπωρινό κέικ με πορτοκάλι και χυμό ρόδι. Το σχολείο μοσχοβόλησε και κεράσαμε τους συμμαθητές μας.
Γράψαμε τα υλικά, τα ζυγίσαμε και βάλαμε τις σωστές ποσότητες.
Αποχαιρετίσαμε την ωραία αυτή εποχή με τα τραγούδια του Φθινοπώρου.