Στο σχολείο μας μιλήσαμε για την αξία της αποταμίευσης. Μάθαμε τι σημαίνει η λέξη “αποταμιεύω” και πως μας χρησιμεύει.
Τα νήπια μοιράστηκαν με την ομάδα αν και τι αποταμιεύουν. Πού μπορούμε να συγκεντρώσουμε αυτά που αποταμιεύουμε; Ακούστηκε η λέξη κουμπαράς και τράπεζα.
Κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων, οι μαθητές, έφτιαξαν λεφτά για το ‘μαγαζάκι’ της τάξης μας.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος” για την αξία της αποταμίευσης.
Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Κύριε Κουμπαρά”.
Συνειδητοποιήσαμε, όμως, ότι δεν συγκεντρώνουμε μόνο χρήματα, αλλά και άλλα αγαθά, όπως ρούχα, φαγητό, παιχνίδια κ.τ.λ. Οι μαθητές προβληματίστηκαν για το τι θα ήθελαν να συγκεντρώσουμε και στο δικό μας νηπιαγωγείο. Ακούστηκαν οι παρακάτω προτάσεις: παγωτά, καρδούλες, ουράνια τόξα, γλυκά λογάκια κ.α. Ψηφίσαμε και αποφασίσαμε να “αποταμιεύσουμε” γλυκά και ευγενικά λογάκια. Αρχικά, σκεφτήκαμε τι σημαίνει να είσαι ευγενικός και ποιες λέξεις θεωρούνται “γλυκές”. Διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο και προβληματιστήκαμε για το αν είμαστε ευγενικοί με τους άλλους και πως μπορούμε να βελτιωθούμε.
Σκεφτήκαμε λέξεις “γλυκές” και τις βάλαμε στο σακούλι και στο βάζο των τάξεων μας, όπως παρακάτω.
Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι με ευγενικές λεξούλες.
Τέλος, δημιουργήσαμε τον κουμπαρά των καλών πράξεων. Κάθε φορά που κάτι καλό συμβαίνει στην τάξη μας, οι μαθητές αποταμιεύουν ένα χαρτάκι στο κουτί. Στο τέλος κάθε μήνα μετράμε πόσα πολύχρωμα χαρτάκια – καλές πράξεις “αποταμιεύσαμε”.