Στολισμός Χριστουγεννιάτικου Δέντρου

Ω έλατο ω έλατο!

Μ’ αρέσεις πώς μ’ αρέσεις!

Με μουσική και πολύ κέφι στολίσαμε και φέτος το χριστουγεννιάτικο μας δέντρο! Τραγουδήσαμε, γελάσαμε, βγάλαμε φωτογραφίες και κεραστήκαμε υπέροχα μελομακάρονα (χορηγία της μαμάς Εμμανουέλας). Βάλαμε το αστέρι στην κορυφή και ανάψαμε τα λαμπάκια!

18Β 16Β 14Β 13Β 12Β 11Β 10Β 9Β 8Β 7Β 5Β 4Β 3 1 2Β 1 1Β 1

Και επειδή ένα ίσον κανένα, στολίσαμε άλλο ένα!

19b21b 20b

Και του Χρόνου!

Παράθυρο στον Ήλιο

Με πρωτοβουλία των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας και του Δημοτικού Σχολείου, πραγματοποιήθηκε η δράση “Παράθυρο στον Ήλιο” σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς και τα παιδιά των δύο σχολείων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας ζωγράφισαν τους ξύλινους ήλιους, έγραψαν ευχές και γέμισαν το κουτί του Ήλιου που σε λίγες μέρες θα φτάσει σε κάποιο νοσοκομείο για να δώσει λίγη χαρά σε παιδιά που τη χρειάζονται. Τα έσοδα από τη δράση θα διατεθούν στο Σύλλογο “Θα ξαναβγεί ο Ήλιος – Αλέξανδρος” για την αγορά μηχανημάτων ανίχνευσης φλεβών που θα κάνουν την καθημερινότητα των παιδιών λίγο καλύτερη.

Ευχαριστούμε το Σύλλογο μας και τους γονείς που υποστήριξαν τη δράση, για την ευκαιρία που μας έδωσαν να διδάξουμε στα παιδιά την αξία της προσφοράς !

19 18 17 16 13b 11b 10b 9b 8b 7b 6b 5b 4b 3b 2b1 1

Χριστουγεννιάτικο Εργαστήρι

Α

Με μεγάλη μας χαρά υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο τις μαμάδες μας την Τρίτη 26 Νοεμβρίου! Σκοπός μας η  δημιουργία χριστουγεννιάτικων κατασκευών για το παζάρι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων!

Τα παιδιά προετοίμασαν την αίθουσα και τα υλικά και υποδέχτηκαν τις μαμάδες τους.

15β 18β 17β 16β

Σχηματίστηκαν οι ομάδες εργασίες, επέλεξαν όνομα για τις ομάδες τους και έπιασαν δουλειά!

14β 13β 12β 11β 10β 4β

Δεν έλειπαν φυσικά και τα κεράσματα που τις προηγούμενες μέρες ετοίμασαν τα παιδιά με πολλή αγάπη!

6β 5β

20Β 19Β

Και εδώ είναι οι δημιουργίες μας!

9 8 7 3 2

1

Αξίζουν συγχαρητήρια στα παιδιά και στις μαμάδες για την καλή τους διάθεση και συνεργασία!

Και του χρόνου!

Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”

Το παρόν πρόγραμμα που υλοποιήσαμε τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο στο Νηπιαγωγείο μας, εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας και βασίζεται στη διδακτική πρόταση της κυρίας Βασιλικής Μαντζουράτου και είναι αναρτημένο στο ψηφιακό αποθετήριο εργαστηρίων δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

Κατά την υλοποίηση του εργαστηρίου μας, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, αξιοποιήσαμε τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι. Ξεκινήσαμε με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας, συνεχίσαμε με παρουσίαση και συμφωνία για το στόχο του εργαστηρίου, τη μεθοδολογία και τη δεοντολογία του, υλοποιήσαμε δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης και ολοκληρώσαμε με δράσεις αξιολόγησης και μεταγνώσης.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου δώσαμε έμφαση:

  • στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης: Δεξιοτήτων Επικοινωνίας, Κριτικής σκέψης και Συνεργασίας
  • στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής: Κοινωνικές Δεξιότητες, Ενσυναίσθηση Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα και Πρωτοβουλία
  • στην ανάπτυξη δεξιοτήτων του Νου: Στρατηγική Σκέψη, Επίλυση Προβλημάτων, Μελέτη Περίπτωσης και Κατασκευές
  1. “Ας γνωριστούμε παίζοντας”

Τα παιδιά μέσα από διάφορα κινητικά παιχνίδια προσπαθούν να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και τη λεκτική επικοινωνία.

1ο εργ 8β 1ο εργ 12β 1οεργ 7β

συνερ5Β συνερ7Β συνερ4Β συνερ 1Β συν8Β

2. “Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας”

Τα παιδιά συζητούν και συναποφασίζουν τους κανόνες που θα διέπουν τη λειτουργία της ομάδας και τους αποτυπώνουν σε αφίσα.

2οεργ1β δεντρο ομάδας2ο εργ2β

3. “Ανίχνευση αρχικών ιδεών”

Μέσα από την τεχνική της ιδεοθύελλας καταγράφονται οι ιδέες των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας.

3οεργ2Β

Αρχικό ιστόγραμμα

4. “Ικανότητες επικοινωνίας”

Τα παιδιά προσπαθούν να επικοινωνήσουν με κινήσεις, ήχους, τη γλώσσα του σώματος και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή, να συνεργαστούν σε ζεύγη και σε ομάδες και να αξιολογήσουν τις δράσεις τους.

4οεργ2Β 4οεργ3Β 4οεργ11Β 4οεργ29Β 4οεργ30Β

5. “Συνεργασία σε ομάδες”

Τα παιδιά συνεργάζονται σε ομάδες για να φέρουν εις πέρας αποστολές και αξιολογούν τη συνεργασία τους.

kolazΒ

kolaz3Β

kolaz4Β

6. “Ενσυναίσθηση – Επίλυση συγκρούσεων”

Τα παιδιά σκέφτονται καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων, τις αναπαριστούν και προτείνουν εναλλακτικές ιδέες για την επίλυση τους.

2Β 1Β

7. “Δραστηριότητες αξιολόγησης – Τελικές Ιδέες”

Τα παιδιά συνθέτουν μια ιστορία και την εικονογραφούν.

Καταγράφονται οι τελικές τους ιδέες για την έννοια της συνεργασίας και συγκρίνονται το αρχικό και το τελικό ιστόγραμμα.

ΣΥΝ ΙΣΤ 120241111 21132247 ΣΥΝ ΙΣΤ 220241111 21153223 ΣΥΝ ΙΣΤ 320241111 21171793 ΣΥΝ ΙΣΤ 420241111 21185239 ΣΥΝ ΙΣΤ 520241111 21203821 ΣΥΝ ΙΣΤ 620241111 21222891

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ

 

 

Αξίες Ζωής στο Νηπιαγωγείο

Ολοκληρώσαμε στο σχολείο μας το Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση” το οποίο προέκυψε από την ανάγκη να μειωθεί η αρνητική επίδραση που έχουν στα παιδιά τα διάφορα κοινωνικά προβλήματα και η έλλειψη σεβασμού στους άλλους. Μέσα από ιστορίες, συζητήσεις, παιχνίδια και κατασκευές τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με αξίες όπως: ειρήνη, σεβασμό, αγάπη, ευτυχία, υπευθυνότητα, τιμιότητα, ταπεινότητα, συνεργασία, ενότητα και ανεκτικότητα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απόψεις τους για κοινωνικά ζητήματα που ανέκυπταν μέσα από ιστορίες και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και θετικές στάσεις ζωής. Το πρόγραμμα έχει επίσημα μεταφραστεί και προσαρμοστεί από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Ν. Πέλλας “ΟΡΑΜΑ”.

GridArt 20241122 195219922 resized 20241122 081553968 GridArt 20241122 195422959 resized 20241122 081553634 GridArt 20241122 200314483 resized 20241122 081553333 GridArt 20241122 200542618 resized 20241122 081553202 GridArt 20241122 200844257 resized 20241122 081552950 GridArt 20241122 201119429 resized 20241122 081552725 GridArt 20241122 201324065 resized 20241122 081552584

Ο Μικρός Πρίγκιπας στο σχολείο μας…

Σήμερα είχαμε τη μεγάλη χαρά να παρακολουθήσουμε μαζί με το Δημοτικό σχολείο την εξαιρετική θεατρική παράσταση “Ο Μικρός Πρίγκιπας” από τη θεατρική ομάδα ο Μικρός Βορράς.

“Τα πιο όμορφα πράγματα δεν μπορείς να τα δεις με τα μάτια”

Και ποια είναι τα πιο όμορφα πράγματα στη ζωή; Η αγάπη και η φιλία που δίνουν νόημα στη ζωή μας. Αυτό μας διδάσκει ο Μικρός Πρίγκιπας μέσα από τα ταξίδια που κάνει.

photocards ai collage 10

photocards ai collage 12

θεατρικη παρασταση2

Σας ευχαριστούμε πολύ!!!

 

Τα παιδιά μαθαίνουν για τη Δημοκρατία

Αυτή την εβδομάδα ασχοληθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου εστιάζοντας στην αξία της δημοκρατίας.

Μια ιστορία από παλιά κρύβεται σε αυτές τις εικόνες. Θέλετε να την ανακαλύψουμε;

90

Τα παιδιά παρατήρησαν φωτογραφικό υλικό εκείνων των ημερών και περιέγραψαν αυτά που έβλεπαν. Σιγά σιγά το παζλ άρχισε να συμπληρώνεται. Με κατάλληλες ερωτήσεις οδηγήσαμε τα παιδιά στη σύνθεση της ιστορίας και βάλαμε τις φωτογραφίες στη σωστή σειρά.

89

Διαβάσαμε το βιβλίο «Στο δάσος» της Σοφίας Ζαραμπούκα, γνωρίσαμε τους ήρωες της ιστορίας και σχολιάσαμε τη συμπεριφορά τους.

Μας θυμίζει κάτι το παραμύθι που διαβάσαμε;

Αναρωτηθήκαμε τι σημαίνει η λέξη Εκλογές και αποφασίσαμε να διεξάγουμε τις δικές μας εκλογές στην τάξη για να μάθουμε τη διαδικασία με βιωματικό τρόπο.

40a834830a9a3fe5a0d58d88024a5ca77f6855f5 xl

Κατατέθηκαν οι υποψηφιότητες

79β

οι υποψήφιοι/ες έβγαλαν τους προεκλογικούς τους λόγους

photocards ai collage 7

ετοιμάστηκαν τα ψηφοδέλτια

74β

κατασκευάστηκε η κάλπη

75β

αποφασίστηκε η εφορευτική επιτροπή

77 78

διαμορφώθηκε η αίθουσα υποδοχής σε εκλογικό κέντρο

55β 57

και οι εκλογές διεξήχθησαν σε ειρηνικό περιβάλλον

71β

Περιμένω στη σειρά μου με την ταυτότητά μου

68 70β17β

67β

Παίρνω το ψηφοδέλτιο

30β

Κυκλώνω τους υποψήφιους που θέλω

64

Διπλώνω το ψηφοδέλτιο

36β

53β

Ψηφίζω

Οι ψήφοι καταμετρήθηκαν και η πρόεδρος της τάξης δέχθηκε τα συγχαρητήρια των υπόλοιπων υποψήφιων.

13β 2 11 4

Τέλος, την Παρασκευή οι μαθητές/τριες μας παρακολούθησαν την κουκλοθεατρική μας παράσταση «Η Ντενεκεδούπολη» μια διασκευή του ομώνυμου βιβλίου της Ευγενίας Φακίνου, τραγούδησαν τραγούδια και πήραν τα περιστέρια της Δημοκρατίας που είχαν φτιάξει τις προηγούμενες μέρες.

8 3 1β 2 2β 2 6b

Δανείζομαι βιβλία….γεμίζω με σοφία!

Καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία…

Την Παρασκευή στο νηπιαγωγείο μας περίμενε μια μικρή έκπληξη! Η κυρία Καμηλοπάρδαλη μας έστειλε την ιστορία της για να τη διαβάσουμε μαζί με πολλά πολλά βιβλία που μας δάνεισε από τη βιβλιοθήκη της.

17 2

Αφού διαβάσαμε την ιστορία της, καταλάβαμε την έννοια της βιβλιοθήκης, γνωρίσαμε τι σημαίνει η λέξη βιβλιοθηκονόμος και αναγνωρίσαμε την αξία των βιβλίων στην αλλαγή της κακής συμπεριφοράς των ζώων.

Αποφασίσαμε να οργανώσουμε και εμείς τη δική μας δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο μας για να γίνουμε πιο σοφοί/ες.

12 2

Συζητήσαμε τους κανόνες της, φτιάξαμε τα καπέλα των βιβλιοθηκονόμων, γράψαμε την ονομασία της και ξεκινήσαμε…..

16β 1

Συζητάμε και συναποφασίζουμε τους κανόνες λειτουργίας της

4β 2

Χορεύουμε με τη μουσική και μόλις αυτή σταματήσει, διαλέγουμε ένα από τα βιβλία για να το γνωρίσουμε

5β 1 1β 1

2β 1

Οι βιβλιοθηκονόμοι ετοιμάζουν τα βιβλία

13β 1

Επιλέγουμε το βιβλίο που θα δανειστούμε

10β 15β 1

14 1

Συμπληρώνουμε την ατομική καρτέλα δανεισμού και την καρτέλα του κάθε βιβλίου

Στο τέλος φτιάξαμε τους σελιδοδείκτες μας για να μας συντροφεύουν στις αναγνώσεις μας!

9β 1

11 3

Οι σελιδοδείκτες μας

ΚΑΛΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ

και ας μην ξεχνάμε…

Το διάβασμα βλάπτει σοβαρά την ανία

 

ΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ

Στο νηπιαγωγείο μας είμαστε υποστηρικτές της κωδικοποίησης και του προγραμματισμού γιατί πιστεύουμε πως προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στα παιδιά. Βοηθούν την ανάπτυξη της λογικής σκέψης μέσα από την επίλυση προβλημάτων που καλούνται να λύσουν οι μαθητές/τριες, καλλιεργούν τη δεξιότητα της συνεργασίας καθώς τα παιδιά εργάζονται ομαδικά, αναπτύσσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους και εισάγουν τα παιδιά σε βασικές τεχνολογικές δεξιότητες.
Αυτή την εβδομάδα δουλέψαμε με χρωματικούς κώδικες. Μάθαμε να διαβάζουμε τους κώδικες και να τους αντιγράφουμε αλλά και να ανακαλύπτουμε τον κρυμμένο κώδικα και να τον καταγράφουμε.
1 1 2 1 3 1 4 5 6β 7β 8β    12β
Και αφού εξοικειωθήκαμε με τη χρήση του χρωματικού κώδικα είπαμε να φτιάξουμε και ένα δικό μας κώδικα με σύμβολα και να κρυπτογραφήσουμε τη λέξη συνεργασία. Σκεφτήκαμε διάφορα σύμβολα, τα ζωγραφίσαμε, συνδέσαμε τα σύμβολα με τα γράμματα και φτιάξαμε τον κώδικά μας.
ΚΩΔΙΚΕΣ
11 1 10 2 9 1
ΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ Β’ ΜΕΡΟΣ
Συνεχίσαμε να δημιουργούμε κώδικες και για άλλες αξίες που πραγματευόμαστε στο σχολείο μας, όπως της Αγάπης…
GridArt 20241109 115513317 resized 20241109 115548627
Ακολουθεί ο έπαινός μας για τον “Κώδικα της Αγάπης”: “Κώδικας Αγάπης”
Ακόμη συμμετείχαμε στη δραστηριότητα “Wolf Coding” της εκπαιδευτικού Γιάγκογλου Δήμητρας για την Εβδομάδα Κώδικα στα σχολεία.
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι και γνωρίσαμε τους ήρωες της ιστορίας, αναπαραστήσαμε την υπόθεση με τις κούκλες στο κουκλοθέατρο, σπάσαμε τον κώδικα του λύκου, δημιουργήσαμε τους κώδικες για τους φίλους του και προγραμματίσαμε τις διαδρομές με την beebot.
30 31β 27β 25β 24 23β 22β 21β 19
GridArt 20241107 200800800 resized 20241109 120727009 GridArt 20241107 201030349 resized 20241109 120726741 GridArt 20241107 201228265 resized 20241109 120726483

 

Μείνετε συντονισμένοι….
Συνεχίζεται…

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ω! Σαράντα ένδοξο 

σαράντα τιμημένο

μες τους αιώνες εσύ

δε θα’ σαι ξεχασμένο…

Πριν 84 χρόνια η χώρα μας αντιστάθηκε σθεναρά απέναντι σε ισχυρούς κατακτητές και κατόρθωσε με λίγα μέσα να πετύχει πολλά!

Σήμερα οι μικροί/ες μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου μας μαθαίνουν τα ιστορικά γεγονότα, παίρνουν παραδείγματα θάρρους από τους προγόνους τους αλλά και με κριτική ματιά καταδικάζουν τον πόλεμο και αναγνωρίζουν την αξία της Ειρήνης.

Μέσα από φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό της εποχής τα παιδιά γνώρισαν τα ιστορικά πρόσωπα και τη δράση τους, τον τορπιλισμό της Έλλης, το τελεσίγραφο των Ιταλών στην Ελλάδα, την αυτοθυσία των Ελλήνων στρατιωτών και την προσπάθεια των ακούραστων γυναικών της Πίνδου.

8

Οργάνωσαν μαζί με τις νηπιαγωγούς τους τη γιορτή για την Επέτειο του Όχι, έκαναν κατασκευές και χειροτεχνίες για να στολίσουν τις τάξεις τους, ετοίμασαν τις προσκλήσεις για τους γονείς τους και ετοίμασαν το σκηνικό της γιορτής.

13 15 12 11  10 1 9 7 6 3 2 1

18β 17 16 εικόνα Viber 2024 10 25 21 14 01 422β

Την ημέρα της γιορτής υποδέχτηκαν τους γονείς τους με μεγάλη χαρά και εξιστόρησαν το Χρονικό της 28η Οκτωβρίου 1940 μέσα από τα ποιήματα, τους αυτοσχεδιασμούς και τα τραγούδια που είχαν ετοιμάσει.

4β

464373127 8526252314126262 7036711390675044236 n

 

Ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στις εκδηλώσεις της τοπικής κοινότητας με κατάθεση στεφάνου, απαγγελία ποιημάτων και παρέλαση.

464858033 8554283757989784 3123705525630115930 n

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ