Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Η εβδομάδα μας έκλεισε με την πιο παιγνιώδη και ζωτική μέρα! Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, επεξεργαστήκαμε στην τάξη την έννοια Αθλητισμός. Τα νήπια μοιράστηκαν στην ολομέλεια τις υπάρχουσες γνώσεις τους σχετικά με το τι είναι αθλητισμός και ποια αθλήματα γνωρίζουν. Μιλήσαμε για τα αθλήματα που μας αρέσουν και για εκείνα με τα οποία ασχολούμαστε εμείς. Όλες οι ιδέες καταγράφηκαν και με αναζήτηση στο διαδίκτυο είδαμε εικόνες από τα αθλήματα που αναφέρθηκαν. Στη συνέχεια βγήκαμε στην αυλή γεμάτοι ενέργεια και χαρά και ζεστάναμε το σώμα μας με λίγο τρέξιμο. Ακολούθησαν ομαδικά κινητικά παιχνίδια στην αυλή με σκυταλοδρομία και διαδρομή δοκιμασιών. Η ομάδα είχε έναν κοινό στόχο, να φέρει εις πέρας το αγώνισμα και να καταφέρει να γεμίσει το καλάθι με τα πολύχρωμα μπαλάκια. Τα παιδιά πέρα από το σώμα τους άσκησαν και την ικανότητά τους να περιμένουν τη σειρά τους, με τα κινητικά παιχνίδια να ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα και τα παιδιά να εμψυχώνουν τα μέλη της ομάδας που έκαναν τις διαδρομές!!!

 

IMG 20250927 131549                                      IMG 20250927 131741

IMG 20250926 112245

Ακολούθησε αποθεραπεία με τεντώματα και αναπνοές. Στη συνέχεια συζητήσαμε για το πως νιώθουμε μετά τα αγωνίσματα(λίγη κούραση, χαρά, δυνατό σώμα) και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η γυμναστική μας κάνει χαρούμενους! Τα μικρά ανθρωπάκια ζωγράφισαν τον εαυτό τους μετά τα αγωνίσματα και φυσικά στο τέλος είχαμε απονομή βραβείων συμμετοχής!

IMG 20250926 125407         IMG 20250927 131344

Γιατί στον Αθλητισμό μετράει η συμμετοχή!!!

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο!

Οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο κύλησαν γεμάτες παιχνίδι, τραγούδι και δημιουργία!

Τα παιδιά γνώρισαν την  ομάδα τους, τον χώρο του Νηπιαγωγείου και έβαλαν τη δική τους πινελιά στην τάξη, δημιουργώντας τις πρώτες ζωγραφιές που στόλισαν τον πίνακα. Ακολούθησε η διακόσμηση της πόρτας για την οποία δούλεψε όλη η ομάδα και έτσι τα πρωινά θα μας υποδέχεται ένας φωτεινός, χαμογελαστός ήλιος! Η ιδέα προέκυψε από το τραγούδι “Ήλιε, πες μια καλημέρα“, που ακούσαμε πολλάκις μιας και το πρωινό ξύπνημα δυσκόλεψε κάποια παιδιά.

12

3Με αφορμή το παραμύθι “Γέτι, η δύναμη του ακόμη”, μάθαμε πως όσο μεγαλώνουμε και όσο προσπαθούμε τόσο περισσότερα πράγματα θα καταφέρνουμε! Τραγουδήσαμε “Είμαι μικρός, μοναδικός! Ό,τι μπορώ, το προσπαθώ! Μπορώ, μπορώ, μπορώ να το κάνω, μπορώ, μπορώ γι’ αυτό προσπαθώ! Μπορώ, μπορώ, μπορώ να το κάνω, αρκεί να το θέλω εγώ!” και δημιουργήσαμε κονκάρδες με το Γέτι για να μας το θυμίζουν!

4 5

 

 

 

 

 

 

 

Ακόμη, φτιάξαμε τη δική μας πλαστελίνη εκτελώντας τη συνταγή και πειραματιστήκαμε με τα βασικά χρώματα και τις μίξεις τους για να τη χρωματίσουμε! Η διαδικασία και το αποτέλεσμα ενθουσίασε τα μικρά ανθρωπάκια, που ανυπομονούν να έρθει η Δευτέρα για να παίξουν με την πλαστελίνη.

7  6

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2025-2026

Καλωσήρθατε στο Νηπιαγωγείο Κλειδίου!

Ο Αγιασμός μας θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, στις 8:15 στον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου.

Θα ακολουθήσει ενημερωτική συνάντηση γονέων με τις εκπαιδευτικούς στο χώρο του Νηπιαγωγείου.

 

Καλή σχολική χρονιά!!!

Συμμετοχή στην Ημερίδα Διάχυσης Καλών Πρακτικών

Το νηπιαγωγείο μας και αυτή τη χρονιά συμμετείχε στην ημερίδα διάχυσης καλών πρακτικών που πραγματοποιήθηκε στην Αλεξάνδρεια στις 18 Ιουνίου του 2025.  Η διοργάνωση της επιμορφωτικής συναντήσης πραγματοποιήθηκε από την Σχολική Σύμβουλο  και την Επόπτρια Εκπαιδευτικού ‘Εργου και είχε ως θέμα τις Δράσεις του Ενεργού Πολίτη που πραγματοποιήθηκαν στα σχολεία την τρέχουσα σχολική χρονιά. Οι εκπαιδευτικοί μας με πολλή υπερηφάνεια παρουσίασαν τη Δράση μας που αφορούσε το Κοινωνικό Παντοπωλείο, με τίτλο: “Το Σπιτάκι  της Αγάπης”. Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του σχολείου: Το Σπιτάκι της Αγάπης 2

GridArt 20250619 113822333 resized 20250619 114309841

GridArt 20250619 114142553 resized 20250619 114309675

GridArt 20250619 114239100 resized 20250619 114309481

Λήξη σχολικού έτους 2024-2025!

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της προσφέροντας στα παιδιά μοναδικές εμπειρίες μάθησης, ατέλειωτες ώρες παιχνιδιού και υπέροχες  αναμνήσεις με φίλους, γονείς και εκπαιδευτικούς. Για το κλείσιμο της χρονιάς τα παιδιά προσκάλεσαν γονείς και φίλους και παρουσίασαν με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο στιγμές και δράσεις του σχολείου, μέσα από μια μικρή αναδρομή στη φετινή χρονιά, από τον Σεπτέμβρη ως τον Ιούνιο. Μέσα σε κλίμα χαράς, αλλά και νοσταλγίας χορέψαμε, τραγουδήσαμε, είδαμε το βιντεάκι με τις φωτογραφίες μας, βραβευτήκαμε ως οι καλύτεροι μαθητές και παίξαμε στην αυλή!!!

GridArt 20250616 155503864 resized 20250616 041904824 GridArt 20250616 155627503 resized 20250616 041904743 GridArt 20250616 160321086 resized 20250616 041904650 GridArt 20250616 160632073 resized 20250616 041904562 GridArt 20250616 161032336 GridArt 20250616 161154593 resized 20250616 041904278 GridArt 20250616 161500934 resized 20250616 041904023 GridArt 20250616 161817941 resized 20250616 041903713

Αποχαιρετάμε το σχολείο και ευχόμαστε “Καλό καλοκαίρι” με μια ζωγραφιά που μας χάρισε μια μαθήτριά μας με πολλή αγάπη!!!

IMG 20250616 174710 resized 20250616 054723167

Αντίο σχολείο της καρδιάς μας!!!

Εγώ και Εσύ Μαζί – Σχέδιο Δράσης 2024-2025

Το φετινό σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας είχε τίτλο “Εγώ και Εσύ Μαζί”, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το δίκτυο σχολείων στο οποίο συμμετέχουμε (Νηπ/γείο Αγίας Μαρίνας, 4ο Νηπ/γείο Αλεξάνδρειας, Νηπ/γείο Διαβατού, Νηπ/γείο Κλειδίου και Νηπ/γείο Νησίου) και ασχολήθηκε με τον άξονα “Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών”.

Η αναγκαιότητα του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης προέκυψε από την επιθυμία να καλλιεργήσουμε δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας στους μαθητές και στις μαθήτριες μας, έτσι ώστε να αποφύγουμε την εκδήλωση συγκρούσεων και να επιτύχουμε την ανάπτυξη ενός θετικού σχολικού κλίματος. 

Σκοπός του σχεδίου δράσης μας ήταν μέσα από τη συνεργασία και τη συμμετοχή σε κοινές δράσεις με τα σχολεία του δικτύου να καλλιεργηθούν και να ενισχυθούν οι θετικές συμπεριφορές και στάσεις των μαθητών/τριών ώστε να βοηθηθούν στην ενδυνάμωση των μεταξύ τους σχέσεων. Οι επιμέρους στόχοι που θέσαμε ήταν οι παρακάτω:

  1. Βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών μέσα από την καλλιέργεια των δεξιοτήτων της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας και του σεβασμού.
  2. Ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων στους μαθητές/τριες με σκοπό την ειρηνική διευθέτηση των συγκρουσιακών καταστάσεων.
  3. Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφώσεις σχετικές με τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών/τριών και τη διαχείριση των σχολικών συγκρούσεων. 

Πριν την έναρξη των δραστηριοτήτων παιδιά και εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν ένα αρχικό ερωτηματολόγιο σύμφωνα με τα αποτελέσματα των οποίων οργάνωσε το κάθε νηπιαγωγείο τις δράσεις του.

Ερωτηματολόγιο Μαθητών/τριών

Ερωτηματολόγιο εκπαιδευτικών

Δραστηριότητες, σχολικές δράσεις και σχολικά προγράμματα

Οργανώσαμε και υλοποιήσαμε δραστηριότητες μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων και συμμετείχαμε σε σχετικά προγράμματα ευαισθητοποίησης και προσφοράς  (Εκστρατεία “Θα ξαναβγεί ο Ήλιος – Αλέξανδρος, Οργάνωση κοινωνικού παντοπωλείου στα πλαίσια των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη) με στόχο την καλλιέργεια της αυτογνωσίας, αυτοεκτίμησης, μοναδικότητας, επαφής και γνωριμίας, διαφορετικότητας, επικοινωνίας και συνεργασίας.

1ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”

2ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων “Δε μαλώνω δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”

Εκστρατεία “Θα ξαναβγεί ο Ήλιος – Αλέξανδρος”

Κοινωνικό Παντοπωλείο

Διεθνές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση”

 

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Πανελλήνια δράση κατά της βίας και του σχολικού εκφοβισμού

πήρε μέρος στην 12η εκστρατεία του Χαμόγελου του παιδιού “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” δημιουργώντας ένα video animation και στο διαγωνισμό European School Radio με ένα podcast μήνυμα για την αγάπη όπου λάβαμε την έκτη θέση.

Σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας  “ΠΡΟΣΒΑΣΗ”  οργανώσαμε ένα διαδικτυακό βιωματικό εργαστήρι με στόχο να αντιληφθούν τα παιδιά τη δύναμη της ομάδας και την αξία της συνεργασίας. Το εργαστήριο περιλάμβανε ανάγνωση παραμυθιού, ερωτήσεις κατανόησης, εικαστική δημιουργία (αλυσίδα συνεργασίας) και δραματοποίηση.

Επιμορφώσεις

Παράλληλα ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε η ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με θέμα “Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον” του ΕΕΠΕΚ.

Stigmiotypo othonhs 2025 06 14 182252 Stigmiotypo othonhs 2025 06 14 182458

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του δικτύου από τη Σύμβουλο Ψυχικής Υγείας κα Γιώτα Καραχλέ με τίτλο Η τέχνη του σχετίζεσθαι

eikona Viber 2025 04 04 20 01 37 765 eikona Viber 2025 04 04 20 01 54 052

Στο τέλος του σχεδίου δράσης δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό ραδιοφωνικό μήνυμα για το European School Radio με τίτλο “Εγώ και Εσύ Μαζί” με στόχο τη μετάδοση όσων διδάχθηκαν τα παιδιά στα πλαίσια του σχεδίου δράσης του δικτύου και έγινε η τελική αξιολόγηση μέσω ερωτηματολογίων (παιδιών – εκπαιδευτικών).

Συνεργατικός τοίχος δράσεων

Υπεύθυνα παιδιά – Υπερασπιστές των Ζώων

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων – Υπεύθυνα παιδιά, Υπερασπιστές των Ζώων

Το παρόν πρόγραμμα ανήκει στη θεματική «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου. Εντάσσεται στο θεματικό κύκλο “Φροντίζω το Περιβάλλον” – Παγκόσμια και Πολιτιστική Κληρονομιά, αποτελεί πρόταση της κας Ευφροσύνης Σπύρου-Βαγή και είναι αναρτημένο στο ψηφιακό αποθετήριο εργαστηρίων δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν και να μην τα υπερεκμεταλλεύεται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωϊκά προϊόντα.

1. Το συμβόλαιο της ομάδας

Η ενεργοποίηση των παιδιών ξεκίνησε μέσα από ένα παιχνίδι κίνησης και ρυθμού. Μέσα από το παιχνίδι σχηματίστηκαν οι ομάδες εργασίας. Η κάθε ομάδα συνεδρίασε, αποφάσισε το όνομά της, ζωγράφισε το λογότυπο της και έθεσε τους κανόνες λειτουργίας της.

eikona Viber 2025 06 09 11 28 22 513b eikona Viber 2025 06 09 11 28 22 377b eikona Viber 2025 06 09 11 28 22 081b eikona Viber 2025 06 09 11 28 21 953b

kolazb 1

2. Άνθρωποι και ζώα – Μια σχέση αλληλεξάρτησης

Τα παιδιά δουλεύοντας στις ομάδες τους γνώρισαν τα ζώα εκτροφής και τα προϊόντα που προσφέρουν στον άνθρωπο. Τέθηκε το ερώτημα αν και τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα αυτά. Σχηματίστηκαν οι παρακάτω εννοιολογικοί χάρτες και  μέσα από τη σύγκρισή τους καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.

eikona Viber 2025 06 09 11 26 40 210b eikona Viber 2025 06 09 11 26 40 328b eikona Viber 2025 06 09 11 26 40 785b eikona Viber 2025 06 09 22 15 01 090

3. Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων 

Μέσα από την επεξεργασία του έργου τέχνης του ζωγράφου Μαρκ Σαγκάλ με τίτλο “Εγώ και το χωριό”, τα παιδιά αξιοποίησαν δημιουργικά το έργο μέσα από την παρατήρηση και την ανάλυσή του, έφτιαξαν αντίγραφα του και εμπνεύστηκαν μια ιστορία.

eikona Viber 2025 06 09 11 26 42 574b eikona Viber 2025 06 09 11 26 41 692b eikona Viber 2025 06 09 11 26 41 271b

Stigmiotypo othonhs 2025 06 14 160933eikona Viber 2025 06 09 11 26 42 429

4. Σέβομαι τα ζώα – Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι

Τα παιδιά στις ομάδες τους σύγκριναν ζευγάρια ζώων που απεικονίζονται στο φυσικό τους περιβάλλον και σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής. Προκλήθηκε συζήτηση σχετικά με τα συναισθήματα αυτών των ζώων. Ποια θεωρείται ότι είναι χαρούμενα και ποια λυπημένα; Γιατί συμβαίνει αυτό; Παρακολούθησαν στην ολομέλεια ένα video που πρόβαλε τις συνθήκες ζωής των ζώων σε μεγάλες μονάδες εκτροφής και παίξαμε ένα παιχνίδι ρόλων με τίτλο “Τι θα έλεγαν τα ζώα αυτά στον άνθρωπο αν είχαν φωνή;”

Stigmiotypo othonhs 2025 06 14 170224

Ο κύριος Μανώλης Στουλιόπουλος, μελισσοκόμος και παππούς της τάξης μας, επισκέφτηκε δημοτικό και νηπιαγωγείο και μας έκανε μια παρουσίαση για τα προϊόντα που παίρνει ο άνθρωπος από τη μέλισσα, τον τρόπο που το κάνει, μιλώντας μας για τα είδη της μέλισσας και τον τρόπο ζωής της.

eikona Viber 2025 06 08 23 02 01 554b eikona Viber 2025 06 08 23 02 02 049 eikona Viber 2025 06 08 23 02 02 221 3b 2

eikona Viber 2025 06 08 23 02 02 454b

5. Και τα ζώα έχουν δικαιώματα

Έχουν τα ζώα εκτροφής δικαιώματα σε μια καλύτερη ζωή και σε καλύτερες συνθήκες διαβίωσης; Τι νομίζετε; Απαντώντας σε αυτό το ερώτημα, παρουσιάσαμε το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων και γνωρίσαμε ποια είναι τα δικαιώματα των ζώων. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικαιώματα, ηχογράφησαν τα λόγια και έφτιαξαν ένα ενημερωτικό βιβλίο για όλους.

17b 16 15b 14

 

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε και να ακούσετε το βιβλίο

 

6. Αναλαμβάνουμε δράση

Τι νομίζετε ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε όλοι εμείς, για να υπερασπισθούμε τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής;

Τα παιδιά πρότειναν τις ιδέες τους και αποφασίστηκε η δημιουργία αφίσας για να ενημερωθούν όλοι.

13

Ολοκληρώνοντας το εργαστήρι μας, μας περίμενε μια έκπληξη. Έξω από το νηπιαγωγείο μας βρέθηκε ένα πουλάκι με χτυπημένο φτερό που χρειαζόταν βοήθεια. Αποστολή μας να το βοηθήσουμε. Πώς θα το κάνουμε αυτό; Με τη βοήθεια της κας Κικής (καθηγήτρια Αγγλικών) αναζητήσαμε φιλοζωικές οργανώσεις για να μας βοηθήσουν. Ακολουθήσαμε τις οδηγίες του ΑΝΙΜΑ του Συλλόγου Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής και αναλάβαμε τη φροντίδα του.

12 3b 1 9b 5

Μετά από αυτή τη διάσωση οι μαθητές και οι μαθήτριές μας έγιναν επισήμως Υπερασπιστές των Ζώων και πήραν τα μετάλλια τους.

eikona Viber 2025 06 14 11 37 55 275b

 

Myth2space!!!

archeio lhpshs

Το καινοτόμο πρόγραμμα με τίτλο “Από τη Μυθολογία στο Διάστημα” που είχαν ξεκινήσει πιλοτικά τα Αρσάκεια με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικών και Πολιτιστικών Προγραμμάτων με αφορμή το πρόγραμμα της NASA Artemis Mission και τη διεθνή κίνηση Alpha Mission – Δelos, αναβαθμίστηκε σε σημαντικό Διεθνές Δίκτυο για την αειφορία!

Ομάδα εκπαιδευτικών των Αρσακείων Σχολείων με την καθοδήγηση του καθηγητή Β. Λαμπρινουδάκη, μέλους του Δ.Σ. της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, και σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας και Κυκλάδων προχώρησαν σε μία καινοτόμο πρωτοβουλία, τη δημιουργία Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Περιβαλλοντικής & Πολιτιστικής Εκπαίδευσης) με τον τίτλο “Μυθολογία και Διάστημα”. Το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε και έθεσε υπό την αιγίδα του το συγκεκριμένο δίκτυο με σκοπό τη συνεργασία των μαθητών και των μαθητριών τόσο μεταξύ των Αρσακείων Σχολείων όσο και με σχολεία από τις Κυκλάδες, από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό!

Το σχολείο μας για πρώτη φορά φέτος συμμετείχε σ’ αυτό το δίκτυο και συνεργάστηκε όλη τη χρονιά με το 5ο Νηπιαγωγείο Χολαργού! Το θέμα του δικτύου ήταν η αποστολή της NASA στη Σελήνη και για τον λόγο αυτό υλοποιήθηκαν: διαδικτυακές συναντήσεις, γνωριμία με τους μαθητές του σχολείου, ανάθεση/διεκπεραίωση αποστολών, κοινές δραστηριότητες, επιμορφώσεις και συνεργατικά παραγόμενα έργα! Όλα όσα δημιουργήσαμε σκοπεύουμε να τα παρουσιάσουμε στο προσεχές συνέδριο που διοργανώνει το δίκτυο μέσα από ένα σύντομο, αλλά περιεκτικό βίντεο! Μπορείτε να δείτε στο παρακάτω λινκ την παρουσίαση της δράσης του δικτύου μας!

Παρουσίαση

eTwinning έργα 2024-2025

        Το νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετείχε σε δύο ευρωπαϊκά έργα eTwinning με τίτλους: “First Steps to STEM” και “Let’s Code”  Ακολουθούν συνοπτικά οι δράσεις σε κάθε πρόγραμμα.                                                

eTwinning Project “First Steps to STEM”

GridArt 20250520 194244624 resized 20250606 102549791

Ταυτότητα έργου

Διάρκεια

8 μήνες: Οκτώβριος 2024 – Μάιος 2025

 

Εταίροι

Ελλάδα

Ιταλία

Ιορδανία

Λιθουανία

Ρουμανία

Τουρκία

 

Ηλικιακό εύρος παιδιών

4-12 ετών

 

Στόχοι του έργου 

Στόχος του έργου ήταν οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινή ζωή και να βρουν λύσεις σε αυτά μέσω δραστηριοτήτων STEM. Επίσης στο έργο αξιοποιούνται διάφορα ψηφιακά παιχνίδια και δραστηριότητες κατάλληλες για τα ηλικιακά τους επίπεδα χρησιμοποιώντας εργαλεία web2.0 και τεχνητής νοημοσύνης.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Οι μαθητές να αναζητούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, να αναπτύξουν δεξιότητες καινοτομίας, έρευνας και αμφισβήτησης, να δημιουργήσουν σχέσεις αιτίας-αποτελέσματος και να αποκτήσουν τη συνήθεια να εργάζονται σε ομάδες, να γίνονται κοινωνικοί. Ακόμη, να κατανοήσουν τη σημασία της εκπλήρωσης των καθηκόντων και των ευθυνών τους και του σχεδιασμού προϊόντων. Το εύρος προσοχής τους να αυξηθεί, να αναπτυχθούν δεξιότητες κριτικής και αποκλίνουσας σκέψης. Τέλος, να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία κατάλληλα για την ηλικία τους.

 

Χρονοδιάγραμμα έργου

 

Οκτώβριος

Ένταξη του σχολείου μας στο έργο, δημιουργία ομάδας εκπαιδευτικών και γνωριμία με τους εταίρους. Δημιουργία logo για το πρόγραμμα και αφίσες για τους κανόνες δεοντολογίας και ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο (netiquette). Καθορισμός των μηνιαίων δράσεων και αποστολών. Διεξαγωγή αρχικών ερευνών διερεύνησης αντιλήψεων των εκπαιδευτικών και των γονέων σε σχέση με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

first steps into stem 2 0

Νοέμβριος

“Μηχανή θάρρους” -Η πρώτη μας αποστολή

Το πρώτο πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι μαθητές ήταν να σκεφτούν τρόπους/εργαλεία που θα βοηθήσουν συμμαθητές τους που φοβούνται να πάνε μόνοι τους στην τουαλέτα. Οι μαθητές ως πρώτη αποστολή είχαν να σκεφτούν, να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα ρομποτάκι-φίλο που θα έκανε παρέα το παιδάκι που ένιωθε φόβο.

GridArt 20250606 221115529 resized 20250606 102308620

 

Δεκέμβριος

“Ρομπότ παιχνιδομαζώματος” : Δεύτερη αποστολή

Αυτόν τον μήνα οι μαθητές θα έπρεπε να κατασκευάσουν μια μηχανή- βοηθό για το συμμάζεμα των παιχνιδιών τους. Οι ιδέες ήταν πολλές, το ίδιο και οι δημιουργίες των παιδιών!!!

GridArt 20250606 221340330 resized 20250606 102308337

Ιανουάριος

“Γέφυρες της φιλίας”: Τρίτη αποστολή

Γνωρίσαμε σύγχρονες γέφυρες του κόσμου, μάθαμε για τα είδη της γέφυρας και τις μεθόδους κατασκευής ανθεκτικών γεφυρών. Αναφερθήκαμε στα παραδοσιακά γεφύρια του τόπου μας!

Αποστολή των παιδιών ήταν να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν γέφυρες που ενώνουν δύσκολα μονοπάτια και να γνωρίσουν νέους πολιτισμούς! 

IMG 20250606 221507 resized 20250606 102308180 IMG 20250606 221606 resized 20250606 102307990

Φεβρουάριος

“Γερά σπίτια”: Τέταρτη αποστολή

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το φαινόμενο του σεισμού και τα μέτρα πρόληψης και προστασίας. Παρακολουθήσαμε βίντεο από κατασκευές ανθεκτικών σπιτιών και γνωρίσαμε μεθόδους κατασκευής στοιβαρών σπιτιών και κτηρίων. Τα παιδιά είχαν σαν αποστολή να φτιάξουν σπίτια που να αντέχουν στον σεισμό!!!

IMG 20250226 122054 resized 20250606 102453537 IMG 20250226 122004 resized 20250606 102453898

Μάρτιος

“Βιώσιμη, καθαρή ενέργεια”: Πέμπτη αποστολή

Η αποστολή γι’ αυτόν τον μήνα ήταν αφού ενημερωθούν τα παιδιά για τις διάφορες μορφές καθαρής-πράσινης ενέργειας, να επιλέξει η κάθε ομάδα να κατασκευάσει σπίτια ή συλλέκτες που εκμεταλλεύονται την ηλιακή ενέργεια και να συνθέσουν, προσθέτοντας δέντρα, μια βιώσιμη-καθαρή πόλη.

GridArt 20250311 183316071 resized 20250606 102309144 GridArt 20250311 184113576 resized 20250606 102308907

Απρίλιος- Μάιος:

Τελική αξιολόγηση και αποτίμηση έργου

Τελικά ερωτηματολόγια εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων

Ολοκλήρωση του έργου στην πλατφόρμα https://school-education.ec.europa.eu/

Κοινά προϊόντα έργου:

Οι Βεβαιώσεις συμμετοχής μας!!! Τα καταφέραμε!!!!

GridArt 20250606 202736009 resized 20250606 083359963  IMG 6f781ab38f722d5d28e01d479139e26a V

 

eTwinning project: Let’s Code!

 Το έργο απευθυνόταν σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η κύρια ιδέα ήταν να εμπλέξει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας σε δραστηριότητες προγραμματισμού: από απλές εργασίες σε φύλλα εργασίας έως προγραμματισμό με ρομπότ. Η διάρκεια του έργου ήταν 5 μήνες: από τον Δεκέμβριο έως τον Απρίλιο.

Οι χώρες που συμμετείχαν στο έργο ήταν οι εξής:

Λιθουανία, Τουρκία, Ελλάδα, Σλοβακία, Πολωνία, Ουκρανία

Ηλικιακό εύρος:

5-6 ετών

Στόχοι

  1. Εμπλοκή των παιδιών προσχολικής ηλικίας σε δραστηριότητες προγραμματισμού.
  2. Συμμετοχή των παιδιών σε δραστηριότητες προγραμματισμού με φύλλα εργασίας και ρομπότ.

 

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

  1. Τα παιδιά να συμμετέχουν σε δραστηριότητες προγραμματισμού.
  2. Οι εκπαιδευτικοί να διασφαλίζουν ότι τα παιδιά συμμετέχουν σε εργασίες με φύλλα εργασίας και ρομπότ.

1000074977

Νοέμβριος-Δεκέμβριος

-Εγγραφή  των εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα και γνωριμία με τους εταίρους. Ενημέρωση για την ταυτότητα του προγράμματος και ανάληψη καθηκόντων. Προγραμματισμός των δράσεων του σχεδίου. Το σχολείο μας ανέλαβε τη δημιουργία του αρχικού και τελικού ερωτηματολογίου των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν.

– Προτάσεις των σχολείων για το logo του έργου και ψηφοφορία για την επιλογή λογότυπου της ομάδας μας.

-Αποστολή ερωτηματολογίων προς τους γονείς των παιδιών

gridart 20250621 154533718 collage3 0

Ιανουάριος

Τον Ιανουάριο σαν πρώτη αποστολή είχαμε τους κώδικες στο χαρτί. Κάθε σχολείο ανέλαβε να διεκπεραιώσει διάφορες δραστηριότητες κώδικα σε χαρτί.

collage 49

Φεβρουάριος

Για τον μήνα αυτόν είχαμε διάφορες αποστολές κώδικα, όχι όμως στο χαρτί, αλλά στο πάτωμα. Δημιουργήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς τρισδιάστατα παιχνίδια κωδικοποίησης και τα παιδιά απόλαυσαν την εμπειρία.

gridart 20250224 192238178 resized 20250224 073256159 funpic 20250218 074415342

Μάρτιος

Τον μήνα Μάρτιο μπήκαν στο παιχνίδι τα ρομπότ και βοήθησαν τους μαθητές να διεκπεραιώσουν νέες αποστολές. Το σχολείο μας ανέλαβε με τη βοήθεια της beebot να εξερευνήσει το διάστημα.

lets code beebot collage 20250404 081323

Απρίλιος

Αποστολή μας ήταν οι δραστηριότητες ζεύγους γι’ αυτόν τον μήνα και τα σχολεία χωρίστηκαν σε ζευγάρια. Το κάθε σχολείο έπρεπε να στείλει στο ζευγάρι του αποστολές κώδικα για τους μαθητές.

funpic 20250117 125737514 gridart 20250606 202451053 resized 20250606 083400242

Μάιος

Τελικό ερωτηματολόγιο εκπαιδευτικών

Stigmiotypo othonhs 2025 06 22 181937

Δημιουργία κοινού τελικού προϊόντος

Διαδραστικό βιβλίο

Μύθοι, μύθοι… μυθολογία!!!

Αυτόν τον μήνα ολοκληρώσαμε στο νηπιαγωγείο μας τη μεγάλη θεματική προσέγγιση γύρω από την ελληνική μυθολογία που τόσο πολύ συναρπάζει τα μικρά παιδιά. Μέσα από πλούσιο παιδαγωγικό υλικό: βιβλία, εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο, παιχνίδια, κατασκευές, οι μικροί μαθητές μπήκαν στον κόσμο της ελληνικής μυθολογίας, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για τους θεούς του Ολύμπου, γνώρισαν τους μυθικούς ήρωες με τα κατορθώματα και τις περιπέτειές τους και ήρθαν σε επαφή με τα σπουδαία έργα του μεγάλου αρχαίου ποιητή Ομήρου, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια!

Αποκορύφωμα ήταν η εκδρομή μας στον πολυχώρο Nouvelle Ωραιοκάστρου, όπου τα παιδιά επισκέφθηκαν την θεματική έκθεση ¨Μυθολογία¨!  Το πρόγραμμα περιλάμβανε ξενάγηση στην έκθεση με τους θούς και τους ήρωες της μυθολογίας και ακολούθησε η ζωγραφική από τα παιδιά. Επίσης, υπήρξε αρκετός χρόνος για παιχνίδι και ανεμελιά!!!Στον παρακάτω σύνδεσμο ακολουθεί η παρουσίαση των δράσεων της θεματικής προσέγγισης. Όλα ξεκίνησαν από ένα παράξενο μήνυμα που βρήκαν οι μαθητές στην τάξη τους!!! Και  η μαγεία αρχίζει…

Μύθοι, μύθοι…μυθολογία!

GridArt 20250531 132130914 resized 20250531 013203848 GridArt 20250531 132354329 resized 20250531 013203624 GridArt 20250531 133130930 resized 20250531 013203097IMG 20250531 142602

Αφίσα