
«Τhe BeeTwinners»: 17 Νηπιαγωγεία από Ελλάδα, Εσθονία, Βουλγαρία, Σλοβακία συνεργάζονται και οργανώνουν δράσεις για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις Μέλισσες.
Με δραστηριότητες STEAM οι μαθητές γνωρίζουν τον σημαντικό ρόλο των επικονιαστών και ειδικά των μελισσών στο ανθρώπινο σύστημα διατροφής και τις απειλές που αντιμετωπίζουν. Βοηθάμε την κοινωνία τους να αναπτυχθεί, στείλουμε μηνύματα εθελοντισμού. Με συνεργατικές δράσεις και ανταλλαγή απόψεων : Σχεδιάζουμε- οργανώνουμε- δρούμε -ζητάμε βοήθεια-αξιολογούμε. Με βοηθό τον Αρισταίο, (μασκότ προγράμματος) , οι μαθητές ασχολούνται με τις δραστηριότητες STE(Α)M δημιουργώντας κυψέλες , συνεργατικούς χάρτες Bee bot, μελένιους πύργους με βάφλες.
Φτιάχνουν διαστημόπλοια και στέλνουν τις μέλισσες στο διάστημα. Συμμετέχουν σε δράσεις στην Code Week με έναν αλγόριθμο Bee-Dance. Κύριος στόχος του έργου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά την κοινωνία των Μελισσών, το ρόλο τους στην επικονίαση των καλλιεργειών, άρα στην ίδια τη ζωή.
Το έργο έδωσε τη δυνατότητα να αναπτυχθεί συνεργασία, ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί μέσω της πλατφόρμας του E-Twinning και μέσων κοινωνικής δικτύωσης αντάλλασσαν ιδέες και πρακτικές προκειμένου να δημιουργήσουν συνθήκες δημιουργικής συνεργατικής μάθησης.
Μεταξύ τους υπήρχε άψογη συνεργασία, συνεννόηση και αλληλοσυμπλήρωση. Αναλαμβάνοντας καθοδηγητικό, υποστηρικτικό και διαμεσολαβητικό ρόλο έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά μέσα από πρωτότυπες και βιωματικές δραστηριότητες STEM και STEAM να αποκτήσουν νέες γνώσεις, διερευνώντας τη ζωή των μελισσών, τα προβλήματά τους και τον ρόλο που παίζουν στην συνέχεια της ζωής στον πλανήτη, να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες και να αναπτύξουν τεχνολογικές καθώς μέσα από συνεργατικές ομαδικές δραστηριότητες πειραματίστηκαν με δραστηριότητες ρομποτικής, επικοινώνησαν μe μαθητές από άλλα σχολεία, συνεργάστηκαν με κοινό στόχο την προστασία των μελισσών και τη διασφάλιση της επιβίωσης τους.
Όλο το παραγόμενο υλικό αναρτήθηκε στη σελίδα E-Twinning/ Twinspace. Το έργο έγινε γνωστό στην ευρύτερη κοινωνία μέσα από αναρτήσεις των ψηφιακών έργων που δημιούργησαν τα παιδιά στο Ytube, στα κοινωνικά δίκτυα, στις ιστοσελίδες και τα blog των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Επίσης, το έργο μας έγινε ευρύτερα γνωστό στη σχολική κοινότητα μέσα από τη συμμετοχή μας σε μαθητικούς διαγωνισμούς (Bravo, Smile Awards) καθώς και στη Code Week 2020.
Η αξιολόγηση του έργου ήταν συνεχής και προκειμένου να οργανωθεί, να σχεδιαστεί και να αποτιμηθεί σωστά το έργο δόθηκαν στα παιδιά ερωτηματολόγια αρχικής και τελικής αξιολόγησης. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο τελικής αξιολόγησης του έργου όπου κατέγραψαν τα θετικά σημεία και τις δυσκολίες που συνάντησαν.
Παρουσίαση έργου : https://docs.google.com/presentation/d/1KSad8sqcTgigk8uH2Q24YgdT0FtiKpKx/edit?usp=sharing&ouid=100089931542596013704&rtpof=true&sd=true
https://www.storyjumper.com/book/read/87892145/The-BeeTwinners-Dictionary
https://www.ourboox.com/books/air-beenbee-hotel/
https://view.genial.ly/607d4a5fbdbd9e0db2805083/dossier-reporting-bee-shop
https://www.emaze.com/@AOTZCRZLZ/make-a-change
https://view.genial.ly/60ddae5e00ac720dd82435ec/presentation-bee-gardens
Το έργο βραβεύτηκε με την εθνική και Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας eTwinning
The BeeTwinners 2020-2021 από Νηπιαγωγείο Κεντριού διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.