Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, μια μέρα αφιερωμένη σε όλους τους μικρούς και μεγάλους μας φίλους που μοιράζονται μαζί μας τη Γη. Τα ζώα μάς κρατούν συντροφιά, μας χαρίζουν αγάπη, βοηθούν τον άνθρωπο και κάνουν τη ζωή μας πιο όμορφη!
Στο νηπιαγωγείο μας, μιλήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και για το τι χρειάζονται για να είναι ευτυχισμένα: φαγητό, νερό, σπίτι, φροντίδα, φάρμακα, παιχνίδι και πολλή αγάπη! Είδαμε σχετικά βίντεο, συζητήσαμε για το πώς πρέπει να φερόμαστε στα ζώα και μάθαμε να ξεχωρίζουμε τις σωστές και τις λάθος συμπεριφορές απέναντί τους.
Στη συνέχεια, ντυθήκαμε κι εμείς ζωάκια! Παίξαμε, χορέψαμε και διασκεδάσαμε!
Στο τέλος, φτιάξαμε μια κατασκευή για να μας θυμίζει πως όλα τα ζώα αξίζουν φροντίδα, σεβασμό και αγάπη κάθε μέρα!
Με χάρτινα πιάτα φτιάξαμε σκυλάκια και επάνω ζωγραφίσαμε και γράψαμε τι χρειάζονται τα ζώα για να είναι χαρούμενα!
Κάθε χρόνο, την 1η Οκτωβρίου, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, μια ημέρα αφιερωμένη στους ανθρώπους που με την εμπειρία, τη σοφία και την αγάπη τους αποτελούν πολύτιμο κομμάτι της ζωής μας.
Στο Νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για το πόσο σημαντικοί είναι οι παππούδες και οι γιαγιάδες στη ζωή μας και για όλα όσα μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους:
να φτιάχνουμε κουλουράκια,
να ακούμε παλιές ιστορίες,
να πηγαίνουμε βόλτες,
να παίζουμε παιχνίδια και
να παίρνουμε πολλές αγκαλιές!
Για να τους δείξουμε πόσο τους αγαπάμε, ετοιμάσαμε ένα μικρό δωράκι για να τους το χαρίσουμε!
Χρόνια πολλά σε όλους τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας!
Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού είναι ένας θεσμός που γιορτάζεται κάθε χρόνο σε όλα τα σχολεία της χώρας. Μέσα από δραστηριότητες, παιχνίδια και συζητήσεις, τα παιδιά ανακαλύπτουν τη χαρά της άσκησης και τις αξίες του αθλητισμού: συνεργασία, σεβασμός, προσπάθεια και ευγενής άμιλλα.
Με το σύνθημα «Κινούμαι, ενεργώ, δημιουργώ» , γιορτάσαμε κι εμείς στο σχολείο μας, την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, την 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.
Αρχικά, μιλήσαμε για διάφορα αθλήματα και μοιραστήκαμε τις δικές μας εμπειρίες από παιχνίδια και προπονήσεις.
Είδαμε εικόνες από αθλήματα και ασχοληθήκαμε με έναν σχετικό πίνακα αναφοράς όπου τα παιδιά αντιστοίχιζαν κινητές καρτέλες ονομάτων αθλημάτων με τα αντίστοιχα αθλήματα.
Έπειτα γνωρίσαμε καλύτερα τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μάθαμε για την ολυμπιακή φλόγα που ξεκινά από την Ολυμπία και ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο, και γνωρίσαμε το σήμα με τους πέντε κύκλους. Καταλάβαμε ότι οι κύκλοι συμβολίζουν τις ηπείρους και ότι ο αθλητισμός ενώνει όλους τους λαούς.
Στο νηπιαγωγείο μας μάθαμε πόσο σημαντικοί είναι οι κανόνες για να περνάμε όλοι όμορφα, με χαρά και ασφάλεια! Συζητήσαμε για το τι επιτρέπεται να κάνουμε στο σχολείο και τι όχι, πώς δείχνουμε σεβασμό στους φίλους μας και πώς βοηθάμε ο ένας τον άλλο.
Μιλήσαμε για το πώς καθόμαστε στην παρεούλα, για τα επίπεδα της φωνής μας όταν καθόμαστε στην παρεούλα, όταν κάνουμε μια εργασία, όταν παίζουμε, όταν διηγούμαστε και όταν είμαστε έξω στην αυλή, και σκεφτήκαμε μαζί πώς μπορούμε να κάνουμε την τάξη μας ένα ευχάριστο μέρος για όλους!
Τα τραγούδια πάντα βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν και να εμπεδώσουν τη νέα γνώση με ευχάριστο τρόπο, και έτσι μάθαμε τους κανόνες μέσα από ένα τραγούδι!
Για να καταλάβουμε καλύτερα τους κανόνες, παίξαμε και ένα παιχνίδι με κάρτες! Κάθε κάρτα έδειχνε ένα παιδί που έκανε κάτι σωστό ή κάτι που δεν ήταν σωστό. Τα παιδιά τις ταξινόμησαν στις “θετικές” και “αρνητικές” συμπεριφορές. Με γέλια, ιδέες και συνεργασία, ανακαλύψαμε τι σημαίνει “είμαι καλός φίλος”, “μοιράζομαι”, “περιμένω τη σειρά μου” και “μιλάω ευγενικά”.
Διαβάσαμε επίσης το υπέροχο βιβλίο «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε», που μας έμαθε πως τα χέρια μας είναι για να αγκαλιάζουμε, να βοηθάμε και να παίζουμε, όχι για να πληγώνουμε.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι “Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”.
Μετά την ανάγνωση και την παρακολούθηση του παραμυθιού φτιάξαμε μια όμορφη κατασκευή με τα χέρια μας, για να θυμόμαστε πάντα πως τα χέρια δείχνουν αγάπη!
Για το ίδιο θέμα τα παιδιά του ολοήμερου έφτιαξαν 2 ομαδικές εργασίες με τα τυπώματα των χεριών τους και έγραψαν το σύνθημά μας: “Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”!
Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε ανθρωπάκια που κρατούν ένα κάδρο, και μέσα κολλήσαμε τους βασικούς κανόνες της τάξης μας.
Κλείσαμε τις δραστηριότητες για τους κανόνες φτιάχνοντας δύο ανθρωπάκια – το ένα χαρούμενο και το άλλο λυπημένο. Στο χαρούμενο ανθρωπάκι κολλήσαμε εικόνες με επιτρεπτές και θετικές συμπεριφορές, ενώ στο λυπημένο ανθρωπάκι βάλαμε εικόνες με αρνητικές συμπεριφορές. Έτσι, μέσα από τη δημιουργία, τα παιδιά κατάλαβαν καλύτερα ποια συμπεριφορά μας κάνει όλους να νιώθουμε όμορφα και ποια μπορεί να στεναχωρεί τους άλλους.
Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου στις 9.οο π.μ πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός του Δημοτικού σχολείου και Νηπιαγωγείου Αμπελειών από τον πατέρα Θεόδωρο Περπερίδη. Το παρόν στον Αγιασμό έδωσαν, ο πρόεδρος της κοινότητας κ. Κωνσταντίνος Τσαρτσαράκης , εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές. Ευχές όλων για μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!
Σήμερα είχαμε την χαρά να υποδεχτούμε στο Νηπιαγωγείο μας την κ. Δέσποινα Τάνου από την 17η ΤΟΜΥ Πέλλας, η οποία μας μίλησε για την ατομική υγιεινή και μας εξήγησε πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε για την καθαριότητα του σώματός μας. Ακολούθησαν παιχνίδια και ζωγραφική.
Παρακολουθήσαμε σήμερα μέσα από σύνδεση ταυτόχρονα με πολλά άλλα νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση από την κυρία Χριστίνα Νομικού μέλος της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας, για τα δικαιώματα των ζώων ,την φροντίδα ,την προστασία τους και την υπευθυνότητα που πρέπει να μας διακρίνει αν μπούμε στην διαδικασία να υιοθετήσουμε κάποιο αδέσποτο. Μια παρουσίαση που άρεσε πολύ στα παιδιά και παράλληλα τα προβλημάτισε και τα ευαισθητοποίησε
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.