Χριστούγεννα ήρθαν πάλι!
Την πρώτη μέρα του Δεκέμβρη ρωτήσαμε τους μαθητές ποια μεγάλη γιορτή γιορτάσουμε αυτόν τον μήνα. Αφού απάντησαν όλα με μια φωνή “ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ” αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης ώστε να μετράμε κάθε μέρα πόσες μέρες απομένουν μέχρι την μαγική αυτή γιορτή! Έτσι, λοιπόν, αφού το κατασκευάσαμε κάθε μέρα ένα παιδί έβγαζε και έναν όροφο από το τζάκι!
Με αφορμή την κατασκευή του ημερολογίου αντίστροφης μέτρησης είπαμε ότι τα Χριστούγεννα γιορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου και ουσιαστικά εκείνη την μέρα γιορτάζουμε την γέννηση του Χριστού. Έπειτα, διαβάσαμε το παραμύθι “Η φάτνη του μικρού Χριστού” και πραγματοποιήθηκε συζήτηση για την ιστορία της γέννησης και ένα παιχνίδι σειροθέτησης των γεγονότων.
Στη συνέχεια, κατασκευάσαμε την δική μας φάτνη!
Παραλλήλως, συζητήσαμε για το τι είναι Χριστούγεννα. Αφού γράφτηκαν σε ένα χαρτί Οι ιδέες των παιδιών , στην συνέχεια κατηγοριοποιήσαμε τα έθιμα των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανίων.
Αφού είπαμε για τα έθιμα στην Ελλάδα, διαβάσαμε το παραμύθι “Χριστούγεννα ανά τον κόσμο” για να μάθουμε πως γιορτάζουν τα Χριστούγεννα και σε άλλες χώρες του κόσμου.
Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού, ο κάθε μαθητής ζωγράφισε τα Χριστούγεννα της χώρας που του έκαναν περισσότερη εντύπωση.
Επιπροσθέτως, διαβάσαμε το παραμύθι “Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι”.
Αφού συζητήσαμε για το παραμύθι και παίξαμε κάποια παιχνίδια μαθηματικών, στην συνέχεια φτιάξαμε το δικό μας χριστουγεννιάτικο δέντρο με το φωτεινό αστέρι αλλά αντί για ποντικάκι κάναμε ρουντολφάκι
Επιπλέον, για να διακοσμήσουμε την τάξη μας, ζωγραφίσαμε τα παράθυρα
Εννοείται στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας ακούγοντας χριστουγεννιάτικα τραγούδια
Και υλοποιήσαμε κάποιες ατομικές χριστουγεννιάτικες χειροτεχνίες για να κρεμάσουμε στον πίνακα των εργασίων, όπως:
“Χριστουγεννιάτικοι νάνοι”
“Χριστουγεννιάτικα δεντράκια”
Φτιάξαμε και μια χριστουγεννιάτικη κάρτα, που γράψαμε μέσα “ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2025”
Έπειτα, οι νάνοι διακόσμησαν την σακούλα που δώσαμε στους μαθητές με όλες τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές τους μέσα.
Χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα πραγματοποιήθηκαν και στο μάθημα των αγγλικών, με 4 στάδια
Αλλά και στο ολοήμερο φτιάξαμε χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια τα οποία προσφέραμε στο ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ ΔΗΜΗΤΡΑ στη Σητεία μαζί με τις χριστουγεννιάτικες ευχές μας!
Εν συνεχεία, φτιάξαμε τις προσκλήσεις για την γιορτή μας!
Η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων μαζί με το Δημοτικό σχολείο! Το θεατρικό που ανέβηκε είχε ως θέμα “Ο Άγιος Βασίλης στη φυλακή”. Επίσης οι μαθητές χόρεψαν και ένα τραγουδάκι στα αγγλικά.
Περάσαμε υπέροχα!
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΈΤΟΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!
ΕΛΜΕΡ Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ
Λίγο πριν την Παγκόσμια Ημέρα ΑΜΕΑ ασχοληθήκαμε με το βιβλίο του Ντέιβιντ Μακ Κι:
« ΕΛΜΕΡ Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ».
Αρχικά το διαβάσαμε και είδαμε τις όμορφες εικόνες.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου. Και για το ότι μεγαλύτερη σημασία έχει ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα από την εξωτερική εμφάνιση. Κάναμε και μια αναφορά στα άτομα ΑΜΕΑ.
Μάθαμε για τους ελέφαντες: που ζουν, τί τρώνε κλπ. Μιλήσαμε για τούς λαθροκυνηγούς και την αιχμαλωσία σε ζωολογικούς κήπους και τσίρκο.
Φτιάξαμε ομαδική εργασία : «ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΜΕ ΖΩΑ ,ΝΑΙ ΣΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΜΕ ΚΛΟΟΥΝ».
Μάθαμε το τραγούδι του Φ. Δεληβοριά : « ΤΟ ΕΛΕΦΑΝΤΑΚΙ»
Κάναμε γλωσσικές δραστηριότητες ανάγνωσης με σύνθεση πρότασης α) με κεφαλαία και β) με πεζά γράμματα.
Και στη συνέχεια σε ατομικό φύλλο εργασίας.
Μάθαμε τη φωνούλα Ε,ε με διαφορες δραστηριότητες.
Τέλος , ακούσαμε το ένα γράμμα μια ιστορία για το γράμμα Ε.
Έπειτα, ζητήθηκε από τους μαθητές να βρουν λέξεις από Ε και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτί.
Με αυτές τις λέξεις φτιάξαμε την δική μας ιστορία, την οποία την κολλήσαμε σε χρωματιστό βιβλίο (ζωγραφισμένη από τους μαθητές). Την ιστορία μας την τοποθετήσαμε στην γωνία της βιβλιοθήκης κοντά στις υπόλοιπες ιστορίες που έχουμε ήδη κάνει.
Παίξαμε καρτέλες με το κεφαλαίο και το πεζό Ε,ε. Ψαρέψαμε τα Ε,ε ανάμεσα σε άλλα γράμματα και τα διαβάσαμε σε διάφορους συνδυασμούς με τη σωστή φορά της ανάγνωσης.
Παρουσίαση γλωσσικού παιχνιδιού « ΓΡΑΜΜΑΤΑ-ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ» .
1}Αναγνώριση του Ε,ε.
2}Μια πρώτη παρουσίαση της Α-Β με πίνακες αναφοράς.
Ψαρέψαμε το Ε,ε ξανά μέσα από τα άλλα γράμματα στις καρτέλες.
Φτιάξαμε μάσκες και δραματοποιήσαμε την ιστορία με πολύ ενθουσιασμό!
Μιλήσαμε για τα χρώματα και τα αναγνωρίσαμε πάνω στο βιβλίο. Έπειτα φτιάξαμε πίνακα όπου ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα!
Και τέλος ασχοληθήκαμε με το σχήμα τετράγωνο με διάφορες δραστηριότητες και φτιάξαμε τετραγωνούληδες!
Παρουσίαση μαθηματικού παιχνιδιού. Να περπατήσουν με αμαξάκι πάνω στο τετράγωνο ” γράφοντάς το ” με τη σωστή φορά.
Και το βιβλίο μπήκε στη γωνιά της βιβλιοθήκης μαζί με τα υπόλοιπα της σειράς ( τα οποία και διαβάσαμε), για πολλές πολλές αναγνώσεις!
Αξίζει να σημειωθεί πως με τον Έλμερ ασχολήθηκαν και στο μάθημα των Αγγλικών, όπου αφού καθοδηγούσαν το beebot o κάθε μαθητής έπαιρνε λίγα κομμάτια από ένα παζλ. Αφού οδήγησαν όλα τα παιδιά το beebot στα κομμάτια του παζλ που ήθελαν να πάρουν, τέλος έφτιαξαν το παζλ όλοι μαζί συνεργατικά, το οποίο απεικόνιζε τον παρδαλό ελέφαντα Έλμερ.
3ος Θεματικός κύκλος “Όλα τα παιδιά μια αγκαλιά με δικαιώματα πολλά”
Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα των Δικαιωμάτων στις 20 Νοεμβρίου είδαμε το παρακάτω βίντεο και πραγματοποιήθηκε συζήτηση σχετικά με το θέμα.
Έπειτα, σκορπίσαμε στο πάτωμα την Αλφαβήτα των Δικαιωμάτων (πηγή e-didaskalia) και προσπαθήσαμε να την βάλουμε στην σωστή σειρά, περιγράφοντας και το κάθε δικαίωμα που βλέπαμε στην εικόνα.
Τραγούδι «Τα δικαιώματα των παιδιών»
Ατομική κατασκευή «Κι αν είμαι παιδί μικρό… έχω δικαίωμα και εγώ»!
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε διαδήλωση των δικαιωμάτων των παιδιών στην αυλή του σχολείου η οποία απευθύνονταν στους μαθητές του Δημοτικού οι οποίοι είχαν διάλειμμα εκείνη την ώρα.
Παραλλήλως, μαθαίνω για την Unicef. Ανάγνωση της ιστορίας της Unicef, παρουσίαση εικόνων που προβληματίζουν (άστεγα παιδιά, ανάγκη για φαγητό κτλ) και Συζήτηση. Ανάγνωση Παραμυθιού «Η ζωή στην Λουλουδούπολη» (Πηγή Τάνια Μάνεση). Συζήτηση για το παραμύθι και Ζωγραφική Παραμυθιού.
Ανάγνωση παραμυθιού «Δικαιωματούλης και το μαγικό Φίλτρο της Αγάπης» και διδακτική αξιοποίηση του.
Ομαδική Εργασία
Επιπροσθέτως, με αφορμή την Παγκόσμια μέρα Αναπηρίας στις 3 Δεκεμβρίου, μιλήσαμε για τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Ρωτήσαμε αρχικά τους μαθητές αν γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό. Αφού αντλήσαμε πληροφορίες από τις αρχικές γνώσεις των μαθητών σχετικά με το θέμα στην συνέχεια δείξαμε εικόνες από άτομα που έχουν ειδικές ανάγκες (κινητικές ανάγκες, σύνδρομα, προβλήματα όρασης και ακοής). Συζητήσαμε και είδαμε δυσκολίες που παρουσιάζουν άτομα με ειδικές ανάγκες (Δείχνοντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό). Είδαμε τι τα στεναχωρούν αυτά τα άτομα. Αφού τονίσαμε πόσο ανάγκη έχουν να τα αγαπάμε και να μην τα ξεχωρίζουμε φτιάξαμε μια ομαδική κατασκευή αφιερωμένη στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο διαδικτυακή συνάντηση με το Κδαπ ΑΜΕΑ Σητείας. Αφού γνωριστήκαμε με τους μαθητές του Κδαπ, ανταλλάξαμε εμπειρίες και τραγούδια.
Στο τέλος μάλιστα, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου αφιέρωσαν στους μαθητές του Κδαπ το τραγούδι «εγώ είμαι εγώ».
Πριν κλείσουμε την δράση αποφασίσαμε από κοινού να τους στείλουμε σαν σχολείο χριστουγεννιάτικα μπισκότα και αυτοί με την σειρά τους κατασκευές που θα τις στολίσουμε στην τάξη μας.
Έπειτα, Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Τα σκοινιά». Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί πως καθώς η εκπαιδευτικός έλεγε στους μαθητές την ιστορία, άλλαξε το τέλος και είπε πως ο μικρός Νικόλας έφυγε γιατί άλλαξε σχολείο. Συζήτηση για τι μπορούν να κάνουν αυτά τα άτομα και τι μπορούμε να κάνουμε παρέα με αυτά τα παιδιά.
Κινητικό- μιμητικό παιχνίδι ενσυναίσθησης για την έλλειψη της όρασης.
Ατομική κατασκευή με σκοπό την ανάπτυξη ενσυναίσθησης για την έλλειψη όρασης. «Γράφω το όνομα μου σύμφωνα με την γραφή Braille».
Τέλος, κλείσαμε με το αστέρι της ευχής. Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε, το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) εκπληρώνει τις πιο βαθιές επιθυμίες παιδιών 3-18 ετών που νοσούν από μία πολύ σοβαρή ασθένεια. Μία ευχή δεν είναι απλά μία ευχή, αλλά πολλά παραπάνω. Είναι το φως στο σκοτάδι. Είναι το κίνητρο για ένα παιδί να συνεχίσει να αγωνίζεται και να γεμίσει ελπίδα. Με τη συμμετοχή μας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής μπορούμε να συμβάλουμε στην εκπλήρωση των ευχών παιδιών ηλικίας 3-18 ετών που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες.
Έτσι, Διαβάσαμε το παραμύθι «Ένα αστέρι στην καρδιά». Πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το παραμύθι και μιλήσαμε στους μαθητές για την έννοια της ενσυναίσθησης, ενθαρρύνοντας την αποδοχή και την κατανόηση των παιδιών που νοσούν από σοβαρές ασθένειες.
Έπειτα, φτιάξαμε την δική μας αφίσα για να συμμετέχουμε στον Διαγωνισμό γράφοντας και ένα πολύ ωραίο μήνυμα «Βάλε στόχο το φεγγάρι…ακόμα κι αν δεν τα καταφέρεις…θα βρίσκεσαι ανάμεσα στα αστέρια».
Συναισθήματα!
Ανάγνωση παραμυθιού «Η παλέτα των συναισθημάτων». Συζήτηση για το παραμύθι. Παρουσίαση εικόνων από το παραμύθι για να αναγνωρίσουν ποια συναισθήματα είναι σε κάθε εικόνα. Ενθαρρύνουμε να μιλήσουν για το πώς νιώθουν αυτά σε διάφορες καταστάσεις της ζωής τους.
Στη συνέχεια ζωγράφισαν «τι τους κάνει χαρούμενους και τι στεναχωρημένους» και παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους.
«Λέξεις που μας πονούν, λέξεις που μας θεραπεύουν και που χαμογελούν». Λέμε στα παιδιά διάφορες λέξεις- φράσεις και μας λένε σε ποια κατηγορία πηγαίνουν. Ενθαρρύνουμε και τα ίδια να μας πουν διάφορες φράσεις και τις καταγράφουμε. Έτσι φτιάχνουμε την παρακάτω αφίσα με τις «Λέξεις που μας πονούν, λέξεις που μας θεραπεύουν και που χαμογελούν»
Τραγούδι “Το τραγούδι των συναισθημάτων”
Δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στο συναίσθημα του θυμού. Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Θυμός». Συζήτηση για το παραμύθι. Ενθάρρυνση να μας πουν τα παιδιά τι τους θυμώνει και καταγραφή. Παρουσίαση αντίστοιχου εποπτικού υλικού.
Καθώς στο παραμύθι δείχνει πως κάθε χρώμα δίνει στην πρωταγωνίστρια μια συμβουλή ώστε να μετριαστεί ο θυμός της, αποφασίσαμε να κάνουμε μια ομαδική εργασία όπου μέσα σε κάθε χρώμα θα έχει το προσωπάκι που δείχνει τι πρέπει να κάνουμε μέχρι να χαλαρώσουμε και να μας φύγουν τα νεύρα όπως προτείνουν τα χρώματα στην πρωταγωνίστρια του παραμυθιού.
Πέρα από τις εισπνοές- εκπνοές είπαμε ότι βοηθάει πολύ στο να χαλαρώσουμε όταν είμαστε θυμωμένοι και το μέτρημα από το 1- 10. Έτσι αποτυπώσαμε στην εργασία μας και τους αριθμούς.
Το αποτέλεσμα!
Τέλος, κλείσαμε το κεφάλαιο των συναισθημάτων με το υπέροχο συναίσθημα της Αγάπης. Ανάγνωση παραμυθιού «το δέντρο που έδινε». Συζήτηση του παραμυθιού και έμφαση στο συναίσθημα που κυριαρχεί σε όλο το παραμύθι, δηλαδή την ΑΓΑΠΗ. Έπειτα πραγματοποιείται ένας διάλογος για το τι σημαίνει για τα ίδια η λέξη αγάπη; Τι θα πει αγαπάω κάποιον; Και πόσο σημαντική είναι!
Αφού τονίσαμε πόσο σημαντικό και σπουδαίο είναι να αγαπάμε τους άλλους και να τους το δείχνουμε με πράξεις, είπαμε ότι το ίδιο σημαντικό είναι να αγαπάμε και να σεβόμαστε και τον εαυτό μας και φτιάξαμε μια ατομική εργασία.
Τραγούδι “Αξίζει να αγαπάς”
Μάθαμε και το γράμμα Α της Αγάπης. Αφού πραγματοποιήθηκαν διάφορες ασκήσεις εκμάθησης του Α, κάποια στιγμή ακούσαμε το «Ένα γράμμα, μια ιστορία “Η Αχτένιστη Αγελάδα”.
Έπειτα, ζητήθηκε από τους μαθητές να βρουν λέξεις από Α και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Με αυτές τις λέξεις φτιάξαμε την δική μας ιστορία, την οποία την κολλήσαμε σε χρωματιστό βιβλίο (ζωγραφισμένη από τους μαθητές). Την ιστορία μας την τοποθετήσαμε στην γωνία της βιβλιοθήκης κοντά στις υπόλοιπες ιστορίες που έχουμε ήδη κάνει.
Για τα συναισθήματα διδάχτηκαν και στο μάθημα των αγγλικών. Αφού έμαθαν πως λέγονται κάποια από τα βασικά συναισθήματα στα αγγλικά, έπειτα έπαιξαν “το τρενάκι των συναισθημάτων”. Πιο συγκεκριμένα, ξεκινάει ένα “παιδί- βαγόνι” μαζί με την δασκάλα των Αγγλικών (κρατώντας στο χέρι μια μικρή βαλίτσα με διάφορα χαρτάκια τα οποία απεικονίζουν τα συναισθήματα) τραγουδώντας ένα τραγουδάκι στα αγγλικά. Τα υπόλοιπα παιδιά-βαγόνια είναι σκορπισμένα στην αίθουσα. Στέκονται μπροστά στο πρώτο «παιδί- βαγόνι» και του ζητείται να τραβήξει από την βαλίτσα ένα εισιτήριο- συναίσθημα και αφού το πει με τη βοήθεια της δασκάλας στα αγγλικά το αναπαριστά και γίνεται οδηγός του τρένο. Το ίδιο συμβαίνει και με τα υπόλοιπα παιδιά, ώστε όλοι οι μαθητές να μπουν στο τρένο και να αναπαραστήσουν ένα συναίσθημα.
Τέλος, ζωγράφισαν μέσα στην κολοκύθα όποια από τα συναισθήματα ήθελαν.
Μαθαίνω τα Χρώματα!
Για να εισάγουμε το θέμα με τα χρώματα διαβάσαμε το παραμύθι “Ένα λαίμαργο ουράνιο τόξο”. Πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το παραμύθι το οποίο εκτός από τα χρώματα προωθεί και την ενσυναίσθηση.
Έπειτα, σταθήκαμε στην εικόνα με τα χρωματιστά δάκρυα του ουράνιου τόξου. Ρωτούσαμε τον κάθε μαθητή τι χρώμα έχει το κάθε δάκρυ, αναγνωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο ποια χρώματα γνωρίζουν ήδη και ποια τα μπερδεύουν.
Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε ένα παιχνίδι ομαδοποίησης με τα βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε).
Παραλλήλως, με βοηθούς τις τέμπερες, κάναμε μίξεις χρωμάτων και βρήκαμε από ποια χρώματα δημιουργούνται και τα υπόλοιπα! αφού φτιάξαμε μόνοι μας τις μίξεις χρωμάτων τα χρησιμοποιήσαμε δημιουργώντας μια πολύχρωμη ομπρέλα.
Πραγματοποιήθηκε και ένα πείραμα όπου με νερό, χρώματα και χαρτί υγείας σχηματίσαμε το δικό μας ουράνιο τόξο.
Σκεφτήκαμε να τοποθετήσουμε τα χρώματα στην γωνία της ζωγραφικής. Έτσι αφού πραγματοποιήθηκε ένα παιχνίδι με τα χρώματα και τα ελεφαντάκια, τα κρεμάσαμε.
Χρώματα λεπτή κινητικότητα και μαθηματικά. Ο κάθε μαθητής βάζει ένα συγκεκριμένο χρώμα από κρίκους μέσα στο ξυλάκι που του έχει δοθεί. Έπειτα, οι μαθητές τοποθετούν τα ξυλάκια στην σειρά από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.
Αξίζει να σημειωθεί, πως οι μαθητές έμαθαν τα χρώματα και στα αγγλικά. Αφού έμαθαν πως λέγεται το κάθε χρώμα στα αγγλικά, στην συνέχεια η δασκάλα των αγγλικών τους έλεγε ένα χρώμα και ο κάθε μαθητής αφού κατανοούσε ποιο χρώμα του έλεγε προγραμμάτιζε το BeeBot να πάει στο συγκεκριμένο χρώμα.
Τέλος, δημιούργησαν με την τεχνική του κολάζ ένα υπέροχο ουράνιο τόξο.
Εδώ Πολυτεχνείο!
Παρουσίαση βίντεο “H εξέγερση του Πολυτεχνείου”. Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το τι είναι το Πολυτεχνείο και τι γιορτάζουμε στις 17 Νοέμβρη. Για καλύτερη εμπέδωσε παρουσιάστηκε και αντίστοιχο εποπτικό υλικό.
Καθώς αναφερθήκαμε και στα συνθήματα που φώναζαν οι φοιτητές, όπως “ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”, είδαμε το παρακάτω βίντεο και έπειτα, πραγματοποιήθηκε μια άσκηση γλώσσας όπου γράψαμε τις τρεις αυτές λέξεις.
Εφόσον προηγουμένως αναφέρθηκαν και εξηγήσαμε τις λέξεις Δημοκρατία και Δικτατορία, τι σημαίνει και τι γίνεται όταν επικρατεί μία από τις δύο, έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι “Η Κυρά Δημοκρατία”.
Πραγματοποιήθηκε συζήτηση του παραμυθιού. Συγκρίναμε γεγονότα του παραμυθιού με αυτά του έγιναν στο Πολυτεχνείο στις 17 Νοεμβρίου και ζωγραφίσαμε τι είναι για εμάς Δημοκρατία και τι Δικτατορία.
Εν συνεχεία, μάθαμε το τραγούδι “Όταν σφίγγουν το χέρι” αναλύοντας το.
Αποφασίσαμε να αποδώσουμε το τραγούδι σε μια ομαδική εργασία με τις δικιές μας γροθιές που σφίγγουν το χέρι!
Επιπροσθέτως, προσέγγιση του Πολυτεχνείου, με έμφαση στη Δημοκρατία, αναλύοντας το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Στην δραστηριότητα αυτήν καλέσαμε στην τάξη μας και τους μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
Έπειτα, μάθαμε πληροφορίες για τον ζωγράφο Keith Haring. Ο Keith Haring είναι ένας ζωγράφος που ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τοιχογραφίες που εκφράζουν πολιτικό και κοινωνικό προβληματισμό! Παρατηρήσαμε κάποια από τα έργα του και διαπιστώσαμε ότι σε πολλά χρησιμοποιεί ανθρώπινες φιγούρες σε διάφορες κινήσεις.
Τέλος, Ομαδική εργασία Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Δημοτικό: Το κάθε παιδί ζωγράφισε το δικό του ανθρωπάκι του Keith Haring και όλοι μαζί φτιάξαμε τον τοίχο πάνω στον οποίο τα παιδιά ζωγραφίζουν τον ήλιο και 2 καρδιές στη μέση εμπνευσμένο από το αντίστοιχο τραγούδι!
1ος Θεματικός Κύκλος: “Για δοντάκια γερά…Τρέφομαι Υγιεινά”
Αρχικά, πραγματοποιήθηκε μια συζήτηση με τα ημερήσια γεύματα των μαθητών. Ο κάθε μαθητής περιγράφει τι τρώει καθημερινά, τι πιο συχνά, τι λιγότερο συχνά. Ανάγνωση παραμυθιού “Η κυρά Διατροφή πρώτη στην μαγειρική”, μια ιστορία που βοηθά τα παιδιά, να μάθουν κανόνες σωστής διατροφής. Είναι ένα καλό εφόδιο για να μπουν τα θεμέλια για σωστές διατροφικές συνήθειες, οι οποίες είναι σημαντικές για την υγεία μας.
Συζήτηση για το παραμύθι και ζωγραφική.
Τραγούδι “Ο μάγειρας”
Έπειτα, αφού παρουσιάσαμε στα παιδιά την διατροφική πυραμίδα και συζητήσαμε για το ποια τρόφιμα είναι καλό να τρώμε συχνά και ποια λιγότερο συχνά, μάθαμε πληροφορίες για τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά και τα ζυμαρικά. Εν συνεχεία, πραγματοποιήθηκε μια δραστηριότητα εξάσκησης της λεπτής κινητικότητας. “Ποιο παιδί θα καταφέρει να “φάει όλο το πιάτο μακαρόνια;””.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως μετά μάθαμε για τα φρούτα και τα λαχανικά και πόσο σημαντικά είναι για την υγεία μας. Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα θυμωμένα Λαχανικά”.
Πραγματοποιήθηκε δραματοποίηση παραμυθιού.
Ατομική Κατασκευή “Ξύλο κοπής με φρούτα και λαχανικά”.
Τραγούδι “Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω”
Αφού είδαμε πόσο σημαντική είναι η καλή διατροφή για την υγείας μας, θελήσαμε να μάθουμε και για το αν η διατροφή μας επηρεάζει και τα δοντάκια μας. Είδαμε ένα κομμάτι από το παρακάτω βίντεο “Μια φορά και έναν καιρό ήταν η ζωή: Tα δόντια”. Συζητήσαμε με αφορμή αυτό για τα μικρόβια, την ζάχαρη και τις τρύπες που δημιουργούνται στα δόντια από τα μικρόβια. Προβληματιστήκαμε σχετικά με το πώς μπορούμε να προφυλάξουμε τα δόντια μας.
Ανάγνωση παραμυθιού «Ο Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» και διδακτική αξιοποίησή του για να μιλήσουμε για τις τροφές που βλάπτουν τα δόντια.
Ατομική κατασκευή με χαρούμενο και στεναχωρημένο δόντι.
Ατομική Κατασκευή φιγούρα αγόρι- κορίτσι και δόντια από φασόλια.
Ρίχνω τα ζάρι και ζωγραφίζω τον αριθμό που μου δείχνει.
Ανάγνωση παραμυθιού «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας» και διδακτική αξιοποίησή του για να μιλήσουμε για την κυρία Τερηδόνα και τη βλάβη που προκαλεί στα δόντια.
Συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να βουρτσίζουμε τα δόντια μας μετά από κάθε γεύμα και δείξαμε τον ορθό τρόπο βουρτσίσματος. Οι μαθητές είχαν φέρει την δική τους οδοντόβουρτσα και οδοντόκρεμα. Επομένως μετά το δεκατιανό βουρτσίσαμε τα δόντια μας.
Γράφω “δόντια αστραφτερά” και βουρτσίζω τα δόντια να καθαρίσουν.
Αναφέραμε και την ύπαρξη του οδοντικού νήματος και πως το χρησιμοποιούμε. Έπειτα, τοποθετούμε κλωστή (οδοντικού νήματος) σε πλαστικά τουβλάκια (τα οποία θα αποτελούν τα δόντια) και προσπαθούμε να αφαιρέσουμε την πλαστελίνη που υπάρχει ανάμεσα στα δόντια, με το οδοντικό νήμα.
Κλείνοντας το 1ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων μάθαμε για το γράμμα Δ των Δοντιών και της Διατροφής! Αφού πραγματοποιήθηκαν διάφορες ασκήσεις εκμάθησης του Δ, κάποια στιγμή ακούσαμε το «Ένα γράμμα, μια ιστορία “O Δακρυσμένος Δράκος”.
Έπειτα, ζητήθηκε από τους μαθητές να βρουν λέξεις από Δ και τις καταγράψαμε σε ένα χαρτί. Με αυτές τις λέξεις φτιάξαμε την δική μας ιστορία, την οποία την κολλήσαμε σε χρωματιστό βιβλίο (ζωγραφισμένη από τους μαθητές). Την ιστορία μας την τοποθετήσαμε στην γωνία της βιβλιοθήκης κοντά στις υπόλοιπες ιστορίες που έχουμε ήδη κάνει.
“Έρευνα στην Θάλασσα”
Το νηπιαγωγείο συμμετείχε στην σχολική δράση που διοργάνωσε το Δημοτικό Σχολείο Γούδουρα στο χώρο του σχολείου, καθώς και στην παραλία του Γούδουρα σε συνεργασία με το εργαστήριο παράκτιας και θαλάσσιας έρευνας.
Μάθαμε ποιοι ερευνούν την θάλασσα, με ποιον τρόπο και ποια είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιούν βλέποντας αντίστοιχο εποπτικό υλικό.
Η Νεράιδα των Πρώτων Βοηθειών!
Αρχικά, διερευνήσαμε το θέμα. Καταγράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών προκειμένου να διαπιστώσουμε τι γνωρίζουν για το θέμα.
Έπειτα, πήγαμε στο Δημοτικό για να παρακολουθήσουμε το Σεμινάριο “Η Νεράιδα των Πρώτων Βοηθειών”. Σκοπός του σεμιναρίου αυτού ήταν να βοηθήσει τα παιδιά στην εκμάθηση των δεξιοτήτων πρώτων βοηθειών.
Μαθηματικά: Μετράω και βάζω στο αρκουδάκι τόσα τσιρότα όσα λέει ο αριθμός.
Φτιάξαμε και την γωνία του Ιατρείου όπου οι μαθητές εφάρμοσαν όσα έμαθαν από την Νεράιδα των πρώτων Βοηθειών. Να σημειωθεί πως η γωνία ενθουσίασε τα παιδιά και ασχολήθηκαν αρκετά και στο ελεύθερο παιχνίδι την επόμενη μέρα.
Ατομική Κατασκευή ακουστικά γιατρού.



















































