
Σύμφωνα με τις δεξιότητες και τις αξίες του σεβασμού, της οικολογίας, και τη γνωριμία με τα επαγγέλματα που αναφέρονται κατά τον σχεδιασμό προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και Σταδιοδρομίας καθώς και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που υλοποιούμε φέτος στη σχολική μας μονάδα,
με μεγάλη χαρά καταφέραμε
τη φετινή χρονιά να υλοποιήσουμε δύο βιωματικές δράσης με την επίσκεψη μας σε χώρο όπου υπάρχουν άλογα ιππασίας. Η εκπαιδευτική μας αυτή επίσκεψη είχε πολλά οφέλη για τους μικρούς μαθητές οι οποίοι χάρηκαν πάρα πολύ αυτή τη νέα εμπειρία!

Το πρόγραμμα δράσεων αξιοποίησε τη βιωματική μάθηση, την επαφή με τη φύση και τα ζώα με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, την ανάπτυξη του σεβασμού τόσο προς τα ζώα όσο και στο περιβάλλον (φυσικό, νέα πρόσωπα συνεργασίας, άνθρωποι που ασχολούνται με τα ζώα).
Σκοπός ήταν η ενίσχυση της κοινωνικής, συναισθηματικής, αισθητηριακής και κινητικής ανάπτυξης των μαθητών μέσω δομημένων εκπαιδευτικών επισκέψεων και ελεγχόμενης αλληλεπίδρασης με άλογα.
Η δράση συνέβαλλε ουσιαστικά:
- στην ενίσχυση της συμπερίληψης,
- στη δημιουργία θετικών εμπειριών μάθησης,
- και στη σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινότητα.
Πριν την εκπαιδευτική/βιωματική μας δράση:
- είδαμε φωτογραφίες με άλογα και με το χώρο που θα επισκεφθούμε
- είδαμε εικόνες με τον εξοπλισμό του αλόγου
- είδαμε εικόνες που έδειχναν τί κάνουμε στο άλογο (πλένουμε, χτενίζουμε, πεταλώνουμε…)
- είδαμε εικόνες με ανθρώπους κοντά στα άλογα και διακρίναμε το συναίσθημά τους
- συζητήσαμε τί πρέπει να κάνουμε και πως να συμπεριφερόμαστε κοντά στο άλογο (ζωικό περιβάλλον) και στο φυσικό περιβάλλον
- παίξαμε παιχνίδια
- είπαμε τραγούδια
- ζωγραφίσαμε ένα άλογο της επιλογής μας διαλέγοντας μια εικόνα
- φτιάξαμε παζλ

Κατά την διάρκεια των δράσεων
Ακολουθώντας τις οδηγίες της κ. Κατερίνας, ως γυμνάστριας προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής, οι μαθητές μας:
- ήρθαν σε επαφή μαζί της, με τον χώρο και με το άλογο και τον εξοπλισμό του (χάιδεψαν το άλογο, ανέβηκαν στη σέλα, κράτησαν τα ηνία, περπάτησαν δίπλα στο άλογο, ανέβηκαν σε αυτό)
- κάθισαν πάνω στο άλογο στην αρχή ακίνητο και μετά εν κινήσει και πήραν διάφορες θέσεις – ξάπλωσαν μπροστά και πίσω
- έδειχναν μέρη του σώματος τους (κεφάλι, μάτια, μύτη, αυτιά, χέρι, πόδι, κοιλιά,) και όποιο μπορούσε τα έδειχνε και στο σώμα του άλογου
- πραγματοποίησαν κινήσεις του σώματος τους όπως περιστροφή -πρόταση-ανύψωση χεριών, αγκαλιάσματα του σώματος τους και του σώματος του αλόγου καθώς και την ουρά του
- σηκώθηκαν όρθιοι και ξανά κάθισαν στηριζόμενοι στους παιδικούς αναβολείς
- εκτέλεσαν ασκήσεις με κρίκους, μπάρες, μπάλα, στεφάνια, παιχνίδι με σχήματα (βάλε τον κρίκο στο χέρι σου/στη μπάρα, βάλε το στεφάνι στο σώμα σου, πέτα / πιάσε την μπάλα, πάρε το τετράγωνο, κ.ο.κ.) οι οποίες αύξαναν το επίπεδο δυσκολίας προσθέτοντας χρώμα ή /και πρόσωπο συνεργασίας
- τάισε όποιος ήθελε το άλογο


Μετά τις δράσεις:
- συζητήσαμε στην τάξη
- αν μας άρεσε ή όχι
- πως αισθανθήκαμε
- ποιους είδαμε στο χώρο
- ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε ανατρέχοντας σε φωτογραφίες που είχαμε τραβήξει

Οι δράσεις που πραγματοποιήσαμε ήταν θετικές με πολύ καλά αποτελέσματα για τους μαθητές μας μόλις από τη δεύτερη φορά της επίσκεψης τους. Οι μαθητές μας εξοικειώθηκαν τόσο με το σώμα τους και τον έλεγχό του όσο και με την αλληλεπίδρασή τους με το άλογο, την επαφή τους με το περιβάλλον και με νέους ανθρώπους και επαγγελματίες, πήραν πρωτοβουλίες και ένιωσαν χαρούμενοι και χαμογελαστοί μαθαίνοντας!
Ευχαριστούμε πολύ:
- την κ. Κατερίνα Διαλιάτση η οποία ως γυμνάστριας προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής, μας κατεύθυνε και βοήθησε τους μαθητές μας στην κατάκτηση δεξιοτήτων σε ένα συνδυαστικό και καινούργιο περιβάλλον γι’ αυτούς
- τον κ. Φώτη Καλαντζή για την υποδοχή του στο χώρο με τα άλογα
- τις συναδέλφους (κ. Στεφανία & κ. Σοφία) που συνόδευσαν τους μαθητές μαζί με την εκπαιδευτικό (κ. Βάσω) καθώς και την κ. Έλενα εργοθεραπεύτρια των ΚΕΔΑΣΥ για την συμμετοχή της
- τους γονείς των μαθητών για την συνεργασία στην υλοποίηση της δράσης αυτής
- τον οδηγό μας κ. Γιάννη