Λόγω των δύσκολων συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί με την εμφάνιση του Covid-19, συχνά η καθημερινότητά μας, μικρών και μεγάλων, διαταράσσεται. Οι μαθητές του σχολείου μας κλήθηκαν να προσαρμοστούν σε αλλαγή της ρουτίνας τους και για χρονικό διάστημα δύο εβδομάδων να παραμείνουν σπίτι. Ωστόσο, η μέρα της επιστροφής μας στο σχολείο πλησιάζει και είναι σημαντικό να επιστρέψουμε σε αυτό χαρούμενοι και προετοιμασμένοι!
Ακολουθούν προτάσεις που θα βοηθήσουν τους γονείς να διαμορφώσουν τις συνθήκες για όσο το δυνατόν πιο ομαλή μετάβαση/επιστροφή των μαθητών στο σχολείο:
- Καλή διάθεση! Εξοπλιστείτε με καλή διάθεση και μιλήστε στα παιδιά για την επιστροφή στο σχολείο με ενθουσιασμό. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει η αξιοποίηση κάποιου παραμυθιού, η χρήση εικόνων ή ακόμα και φωτογραφιών του σχολείου μας (μαθητών, εκπαιδευτικών κλπ) που υπάρχουν στην ιστοσελίδα μας.
- Ανεξαρτησία! Βοηθήστε το παιδί να ανεξαρτητοποιηθεί, στον βαθμό των δυνατοτήτων του, μέσα από την καθημερινή εξάσκηση σε δεξιότητες αυτονομίας όπως το ντύσιμο, η σίτιση, η προετοιμασία της σχολικής του τσάντας κλπ.
- Ρουτίνα! Μπείτε ξανά στην καθημερινή ρουτίνα προετοιμασίας για το σχολείο. Προγραμματίστε τα γεύματα σε συγκεκριμένες ώρες, το ίδιο και την ώρα της μεσημεριανής ξεκούρασης και του βραδινού ύπνου.
- Ενημέρωση και Πρόγραμμα! Αφιερώστε χρόνο για να εξηγήσετε το ωράριο του σχολείου και βοηθήστε το παιδί να μάθει τι πρέπει να περιμένει κάθε σχολική ημέρα. Φροντίστε να υπάρχει στο σπίτι ένα ημερήσιο πρόγραμμα με εικόνες, που το παιδί μπορεί να κατανοήσει, και συμπεριλάβετε σε αυτό και τη μετάβαση από και προς το σχολείο. Στο ημερήσιο πρόγραμμα του παιδιού, μπορείτε επίσης να προσθέσετε και εικόνες – οπτικές ενδείξεις, για τις διάφορες δραστηριότητες που πρέπει να γίνονται καθημερινά, πριν την μετάβαση στο σχολείο, όπως για παράδειγμα η προετοιμασία και τακτοποίηση της σχολικής τσάντας. Παρακάτω, επισυνάπτεται ένα ενδεικτικό πρόγραμμα πρωινής ρουτίνας. Φυσικά, αν έχετε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε για κάθε μια δράση που παρουσιάζεται στο πρόγραμμα φωτογραφίες του ίδιου του παιδιού, θα ήταν ακόμα πιο αποτελεσματικό. Ένας τρόπος για να χρησιμοποιήσουμε το παρόν πρόγραμμα είναι ο εξής: α) εκτυπώνουμε και πλαστικοποιούμε το πρόγραμμα και β) το παιδί μετακινεί ένα μανταλάκι κάθε φορά που ολοκληρώνει μια δράση. Τις πρώτες μέρες, ο ενήλικας παρουσιάζει την διαδικασία στο παιδί και για όσο διάστημα χρειαστεί, το καθοδηγεί.
Επιμέλεια υλικού: Ευγενιάδου Ελισάβετ, Νηπιαγωγός με εξειδίκευση στην ΕΑΕ