Final Transnational Project Meeting of Erasmus+ “LovABLE” in Chalkida
Τελική Διακρατική Συντονιστική Συνάντηση (ΤΡΜ) Erasmus+ “LovABLE” στη Χαλκίδα
Στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στη Χαλκίδα το τελικό διακρατικό συντονιστικό meeting (Final TPM) του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “LovABLE: Sex education for children with disabilities in early age school”, με διοργανωτή το Ειδικό Νηπιαγωγείο Χαλκίδας και τη συμμετοχή των εταίρων από την Ελλάδα και τη Ρουμανία.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών του TPM, οι εταίροι παρουσίασαν τα τελικά αποτελέσματα του έργου, αντάλλαξαν εμπειρίες από τις πιλοτικές εφαρμογές και συζήτησαν προτάσεις για τη βιωσιμότητα και αξιοποίηση των παραδοτέων σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αξιολόγηση του Μεθοδολογικού Οδηγού και του Εκπαιδευτικού Υλικού LovABLE, που σχεδιάστηκαν για να υποστηρίξουν εκπαιδευτικούς και γονείς στην προσέγγιση της σεξουαλικής αγωγής παιδιών με αναπηρίες.
Το κλίμα της συνάντησης ήταν θερμό, συνεργατικό και δημιουργικό, επιβεβαιώνοντας το κοινό όραμα όλων των εταίρων για τη διάδοση της συμπεριληπτικής σεξουαλικής αγωγής από την προσχολική ηλικία.
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με αναστοχασμό, αξιολόγηση του κύκλου ζωής του προγράμματος και με τη δέσμευση των εταίρων να συνεχίσουν τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου στις χώρες τους, με στόχο τη δημιουργία ασφαλών και συμπεριληπτικών μαθησιακών περιβαλλόντων για όλα τα παιδιά.
Final Transnational Project Meeting of Erasmus+ “LovABLE” in Chalkida
On September 24–25, 2025, the Final Transnational Project Meeting (TPM) of the European Erasmus+ project “LovABLE: Sex education for children with disabilities in early age school” took place in Chalkida (Greece), hosted by the Special Kindergarten of Chalkida, with the participation of partners from Greece, Romania, and CHALLEDU.
During the meeting, partners presented the final outcomes of the project, shared their experiences from the pilot implementations, and discussed strategies for the sustainability and dissemination of the project results at a European level.
Special focus was given to the evaluation of the Methodological Guide and the Educational Material, both designed to support teachers and parents in addressing sex education for children with disabilities in an inclusive and age-appropriate way.
The atmosphere of the meeting was warm, collaborative, and creative, confirming the partners’ shared vision for promoting inclusive sex education from early childhood.
The event concluded with reflection and final evaluation of the project’s lifecycle, along with a joint commitment to continue disseminating its results and good practices across partner countries, aiming to create safe, inclusive, and empowering learning environments for all children.








