3 Δεκεμβρίου- Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Στα πλαίσια της ανοιχτής πρόσκλησης του ΕΕΕΚ Γενισέας  Ξάνθης σε σχολεία να συμμετέχουν με έργα τους στη δράση τους με θέμα “Αυτό που μας ενώνει” – Οι χώροι πράσινου και αναψυχής πρέπει να είναι ανοιχτοί και προσβάσιμοι σε όλους-,

το 1ο τμήμα ολοήμερου συνέθεσε ένα ποίημα όπου με ιδιαίτερη ευαισθησία αναδεικνύει το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης σε όλους τους χώρους

 

«Αυτό που μας ενώνει ….πάει πάρκο!»

Εμείς που είμαστε μικρά παιδιά
ζητάμε πάντα τη χαρά.
Θέλουμε να παίζουμε με τα αυτοκινητάκια
με κούκλες και καροτσάκια
και με κάθε είδους παιχνιδάκια.

Για να παίξουμε με τους φίλους μας
πηγαίνουμε στο πάρκο
μαζί με τους γονείς μας
και βρίσκουμε εκεί τους φίλους μας
και άλλους συγγενείς μας
και παίζουμε παρέα!

Εκεί στο πάρκο βλέπουμε παππούδες και γιαγιάδες
θείους θείες, αδέρφια και ξαδέρφια
ακόμη και τους νονούς μας.
Και παίζουμε όλοι μαζί χαρούμενοι
σα να ‘μαστε ομάδα!

Και στην παρέα έρχεται η φίλη μας η Μαίρη
που αν και δε μπορεί να περπατήσει
παίζει μαζί μας όμορφα μα και αγαπημένα.
Τη φίλη μας αυτή λοιπόν πολύ την αγαπάμε
και πάντα τη βοηθάμε!

Στο πάρκο αυτό το όμορφο
όλοι σα μια μεγάλη αγκαλιά
μικροί, μεγάλοι και παιδιά
ίδιοι, ίσοι μα και διαφορετικοί
μαθαίνουμε να ζούμε και να παίζουμε όλοι μαζί
μες τη φιλία τη ζεστή!

 

Στη συνέχεια τα παιδιά συμμετείχαν σε ανοιχτή διαδικτυακή γιορτή που διοργάνωσε το ΕΕΕΚ.

eikona Viber 2025 12 03 11 34 56 986

eikona Viber 2025 12 03 11 36 23 876

Φυσικά αυτή η όμορφη προσπάθεια των παιδιών τιμήθηκε με τη βράβευση τόσο των ίδιων όσο και του σχολείου!

eikona Viber 2025 12 03 11 46 47 593

Αποχαιρετούμε το φθινόπωρο

Στο διευρυμένο ωράριο τα παιδιά αποχαιρετούν το φθινόπωρο με μία όμορφη προσωπογραφία χρησιμοποιώντας νερομπογιές και κολλάζ,

αναπαριστώντας με παιχνιδιάρικη διάθεση πώς φυσούν τα φύλλα που πέφτουν από τα δέντρα!

eikona Viber 2025 12 03 16 58 40 080

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων (EWWR 2025)

Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων (EWWR 2025) μετά από κάλεσμα του ΕΟΑΝ για τη μείωση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

https://ewwr.eu/actions-db/page/10/?filter_country_and_regions=greece

Με τη βοήθεια μαθητών, γονέων και κηδεμόνων συγκεντρώσαμε  μικροσυσκευές στο σχολείο μας, τις καταγράψαμε, μιλήσαμε για την ωφέλεια της Ανακύκλωσης και για το σλόγκαν Μειώνω, Επαναχρησιμοποιώ, Ανακυκλώνω (Reduce, Reuse, Recycle).

eikona Viber 2025 11 27 09 48 02 035 eikona Viber 2025 11 27 09 47 59 909 eikona Viber 2025 11 27 09 48 00 013

IMG 20251127 101614 194 IMG 20251127 101457 621eikona Viber 2025 11 27 09 47 59 835eikona Viber 2025 11 27 09 47 59 777

Με αφορμή την εβδομάδα Ανακύκλωσης στα πλαίσια το e-twinning project “A tale of a Leaf” προσπαθήσαμε να φτιάξουμε πασχαλίτσες (που ήταν η αποστολή που δόθηκε στο σχολείο μας) με ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά σε ομάδες προσπάθησαν να δημιουργήσουν τη δική τους πασχαλίτσα χρησιμοποιώντας καλώδια, ρολό υγεία και άλλα υλικά.

IMG 20251127 103018 656IMG 20251127 103027 872IMG 20251127 105523 905 IMG 20251127 105500 576 IMG 20251127 104357 566 IMG 20251127 104352 326IMG 20251127 110731 895We desing living things in Nature Ladybug

Επέτειος της 17ης Νοεμβρίου

Χειροτεχνία στη μνήμη της επετείου

IMG 20251113 111553 781

Η βασική έννοια για την οποία μιλάμε κατά τη διάρκεια της επετείου είναι η έννοια της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.

Διαβάσαμε το βιβλίο της Αρμενιάκου Κωνσταντίνας “Η κυρά Δημοκρατία” και στη συνέχεια διεξήγαμε εκλογές μέσα στην τάξη για να εκλέξουμε τους δικούς μας αντιπροσώπους.

Δηλώθηκαν οι υποψηφιότητες και οι υποψήφιοι έβγαλαν λόγο για να υπερασπίσουν την υποψηφιότητά τους.

IMG 20251113 113247 28

Στήθηκαν κάλπες και παραβάν

IMG 20251113 112256 70

και η διαδικασία ξεκίνησε!

IMG 20251113 113619 695 IMG 20251113 114941 771  

Συγχαρητήρια στου εκλεγμένους!

IMG 20251113 120105 284

Στο διευρυμένο τα ενόψει της επετείου τα παιδιά επεξεργαστήκαμε το βιβλίο της Σ. Ζαραμπούκα “Στο δάσος”.

eikona Viber 2025 11 13 21 19 53 869 1

Φτιάξαμε δακτυλόκουκλες με ζωάκια και παίξαμε κουκλοθέατρο σε ομάδες.
Κάθε ομάδα δημιούργησε το δικό της σενάριο και το παρουσίασε στους υπόλοιπους.

 

eikona Viber 2025 11 13 21 19 53 904 eikona Viber 2025 11 13 21 19 53 936 eikona Viber 2025 11 13 21 19 54 536

eikona Viber 2025 11 13 21 19 54 567 eikona Viber 2025 11 13 21 19 54 593

Στο τέλος με την εφαρμογή CHATTERPIX είπανε τους λόγους για τους οποίους μπορούνε να γίνουμε αρχηγοί…

Επίσης δημιουργήσαμε μία ομαδική και μία ατομική εργασία στέλνοντας το μήνυμα: Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ.
Αφιερώσαμε τα λουλούδια σε όλους αυτούς που πάλεψαν για ΕΛΕΥΙΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Πάλι με την εφαρμογή CHATTERPIX είπαμε δυνατά το μήνυμά μας.

eikona Viber 2025 11 13 21 26 55 092 eikona Viber 2025 11 13 21 26 55 117 eikona Viber 2025 11 13 21 27 14 708

Η ιστορία ενός φύλλου!

Στα πλαίσια του προγράμματος e-twinning “The Τale of a Leaf” αλλά και της θεματικής του φθινοπώρου, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε δραστηριότητες με βάση τα φύλλα των δέντρων.

Αρχικά κάναμε μία βόλτα στο δασάκι του δημοτικού σχολείου, παρατηρήσαμε τη φύση και συλλέξαμε φυσικά υλικά και διαφόρων ειδών φύλλα, τα οποία συνθέσαμε σε μία αφηρημένη φθινοπωρινή εικαστική δημιουργία:

eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 162

Φτιάξαμε και τη δική μας γωνιά παρατήρησης:

eikona Viber 2025 11 10 15 27 51 529

Προετοιμαστήκαμε για την βιντεοσυνάντηση με τα άλλα σχολεία-συνεργάτες: 1 σχεδιάζοντας ήρωες της φύσης και 2.ετοιμάζοντας ένα τραγούδι.

Πιο αναλυτικά:

1.Χωριστήκαμε σε ομάδες, φανταστήκαμε και σχεδιάσαμε φυλλοήρωες, στους οποίους δώσαμε κίνηση με την εφαρμογή chatterpix.

.eikona Viber 2025 11 10 15 27 51 771 eikona Viber 2025 11 10 15 27 51 800 eikona Viber 2025 11 10 15 27 51 848 eikona Viber 2025 11 10 15 27 51 899 eikona Viber 2025 11 10 15 27 51 955

Το βίντεο παρουσίασης μας στην πρώτη διαδικτυακή συνάντηση με τα άλλα σχολεία:

2.Τα παιδιά επίσης παρουσίασαν το αγγλικό τραγούδι που έμαθαν στο μάθημα των Αγγλικών για τα φύλλα των δέντρων που πέφτουν:

Επιπλέον στο μάθημα των αγγλικών επίσης έπαιξαν ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με τα φύλλα όπως ψηφιακό παζλ από την twinkl και ψηφιακό παιχνίδι από το εκπαιδευτικό υλικό του ΑΠΘ για την εισαγωγής των αγγλικών στο νηπιαγωγείο:

https://www.twinkl.gr/resource/autumn-interactive-jigsaw-t-tp-1678981239

https://ean.auth.gr/how-many-leaves-can-you-see/

eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 011

eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 076

eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 331 eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 366 eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 393 eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 447 eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 526 eikona Viber 2025 11 10 15 27 52 583

Κατά την παρουσίαση τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με έναν ήρωα από το 4ο Ν/Γ Κιλκίς που είχε φύλλα αληθινά για μαλλιά. Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι έναν δικό μας με φύλλα που είχαμε μαζέψει:

eikona Viber 2025 11 10 15 27 51 613 eikona Viber 2025 11 10 15 27 51 732

και στον οποίο δώσαμε κίνηση με την εφαρμογή Meta Animated Drawings.

https://sketch.metademolab.com/share/5d756547e04c451b86dfa42244a3fb84/boxing

https://sketch.metademolab.com/share/5d756547e04c451b86dfa42244a3fb84/floating

Τα παιδιά επίσης πρότειναν πολλά ονόματα για τον φίλο μας, τελικά μετά από ψηφοφορία αναδείχθηκε το όνομα: Ο ΤΡΕΛΟΔΕΝΤΡΟΣ.

Σχεδιάσαμε λογότυπο για το πρόγραμμα με την βοήθεια του chat gpt. Οι απόψεις των παιδιών καταγράφηκαν σε έναν ασπροπίνακα και μετά δώσαμε φωνητική εντολή στο Chatgpt το οποίο κατέληξε σε αυτήν την εικόνα:

eikona Viber 2025 11 10 15 11 36 951

Κάθε σχολείο κατέθεσε το λογότυπό του και όλα τα λογότυπα τέθηκαν σε ψηφοφορία με νικητήριο λογότυπο το δικό μας!

eikona Viber 2025 11 10 15 11 36 752

eikona Viber 2025 11 10 15 11 32 712

Διαβάσαμε το βιβλίο “Το φύλλο που δεν ήθελε να πέσει” του Γιάννη Πλαχούρη και το επεξεργαστήκαμε εικαστικά σε ατομικά καδράκια.

eikona Viber 2025 11 10 17 31 29 652

 

 

 

Φθινόπωρο με τον Giuseppe Archimboldo

Προσεγγίζοντας το θέμα <<ΟΙ 4 Εποχές>> μελετήσαμε πίνακες του Τζουσέπε Αρτσιμπόλντο και χρησιμοποιώντας την εφαρμογή chatterpix ζωντανέψαμε τους πίνακες του. Μας μίλησαν κ οι 4 εποχές και μας είπαν την ιστορία τους. Στην συνέχεια δημιουργήσαμε χειρόγραφα αλλά και με την χρήση υπολογιστή ιστογράμματά  στο λογισμικό coggle παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές στους πίνακες.Messenger creation 4B66E45C 55B6 4953 875D 993674A729AD Messenger creation 46A6A0A8 F5A9 4852 8805 1812B69E388CMessenger creation 5ECE4BC0 60CF 446E BCAA 816DEE689C32

 

Ωρα για παιχνίδι με ο αγαπημένο μας BEEBOT ..Προγραμματίζουμε την μελισσούλα μας να πάει στον πίνακα που επιθυμούμε κάθε φορά.

 

BEEBOT 1

BEEBOT 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στην συνέχεια τα παιδιά δημιούργησαν και έπαιξαν ένα ψηφιακό πάζλ με την χρήση της εφαρμογής jigsaw.

 

IMG 20251029 112947

JIGSAW

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαθαίνοντας για τα φρούτα του φθινοπώρου και γνωρίζοντας τους πίνακες του Giuseppe Arstiboldo, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς έναν δικό μας πίνακα τυπώματα από τα φρούτα που φέραμε.

 

 

Επίσκεψη στο ΚΑΠΗ

Στα πλαίσια της παγκόσμιας μέρας τρίτης ηλικίας αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε μια επίσκεψη στο ΚΑΠΗ του χωριού μας. Ετοιμάσαμε τα δώρα μας και ξεκινήσαμε με χαρά. Η υποδοχή ήταν υπέροχη από όλους και ευχαριστούμε πολύ θερμά όλους όσους παρευρέθηκαν σε αυτή την δράση.IMG 6d861c3dfe9b654cb72c0354f59c5f64 V IMG 97e84bff30571fb5eab099d2521333a7 V 1 IMG d492737c4ba073616e242d3e6adb39ab V 1 IMG 3860a36963324131a06b9a23d719e39e V 1 IMG c53ff37ab1c4f33c80eb2fa5ec9a13c5 V

Ασκήσεις οπτικοκινητικού συντονισμού

Στο διευρυμένο ωράριο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν πολύπλευρα δεξιότητες οπτικοκινητικού συντονισμού.

Με πλαστελίνες και φασόλια σχεδίασαν ευθείες και τεθλασμένες γραμμές.

eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 066 eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 099 eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 152eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 177   

eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 038eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 124

Τρέξαμε σε ευθείες και τεθλασμένες διαδρομές.

eikona Viber 2025 10 13 10 17 19 096

Με το πρόγραμμα music tracing map, μελωδίες διάσημες οπτικοποιούνται με σχέδια και σύμβολα

κι εμείς με τα μαγικά μας μολύβια-μπαγκέτες προσπαθούμε να προλάβουμε βλέποντας από τον διαδραστικό πίνακα.

eikona Viber 2025 10 13 10 35 01 898 eikona Viber 2025 10 13 10 35 45 561

 

Η μαγική ιστορία των τριών μπαλονιών

Η “Μαγική Ιστορία των 3 Μπαλονιών” από τα Mikra Thavmata είναι μια ιστορία γνωριμίας για τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο.
Τι θα γινόταν αν τρία μπαλόνια ξεκινούσα ένα φανταστικό ταξίδι, περνούσαν δοκιμασίες θάρρους, φροντίδας και χαράς, και τελικά έφταναν… στην τάξη μας;
Στο διευρυμένο ωράριο έγινε διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού. Τα παιδιά μετά την παρουσίαση και τη συζήτηση σχετικά με το παραμύθι, ψήφισαν το μπαλόνι που τους άρεσε και ζωγράφισαν πάνω του, ενώ στο τέλος δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα.

eikona Viber 2025 10 01 10 52 42 097 eikona Viber 2025 10 01 10 52 42 125 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 216 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 242 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 289
Παίξαμε με τα μπαλόνια διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια συνεργασίας,

eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 623 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 319

προσπαθήσαμε να κατασκευάσουν ή να ζωγραφίσουμε την γέφυρα του ουράνιου τόξου που έφερε τα μπαλόνια στο νηπιαγωγείο μας

eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 438 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 415 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 392 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 372 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 345

και τελικά γνωρίσαμε τη χαρά της ομάδας και της συνεργασίας!

Εσωτερικός κανονισμός Σχολικής μονάδας 2025-2026

Το ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΥΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ. 17/1974 ως Δημόσιο Ανεξάρτητο Ίδρυμα (ΔΑΙ), σε υλοποίηση της αριθμ. 107/1/158/17-4-91 οδηγίας της Δ/νσης ΠΣΕΑ Της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης και υποχρεούται να καταρτίσει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Σε εφαρμογή του εν λόγω Σχεδίου καταρτίζεται ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας. Αποστολή αυτού είναι η προστασία των εργαζομένων και των φοιτούντων στο Σχολείο αυτό μαθητών, η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος, του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού, σε περιπτώσεις εκδήλωσης εκτάκτων περιστατικών.

Στην κατεύθυνση αυτή, στη Σχολική μας Μονάδα για το παρόν σχολικό έτος θα υλοποιηθούν τα ακόλουθα:

. επικαιροποίηση του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου
. διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό ή άλλο έκτακτο περιστατικό.
. ενημέρωση του προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.



Λήψη αρχείου