Οι κανόνες της τάξης
Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Στο πλαίσιο της Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού επισκέφθηκε το σχολείο μας γυμνάστρια της ομάδας @prschoolsportskids.
Η δράση εκτυλίσσεται σε δύο επισκέψεις, κατά τις οποίες τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα είδη αθλημάτων.
Στην πρώτη επίσκεψη τα παιδιά γνώρισαν τα αθλήματα της σκυταλοδρομίας και της σφαιροβολίας, ενώ συμμετείχαν και σε παιχνίδια ψυχοκινητικής ανάπτυξης.
Σκυταλοδρομία
Σφαιροβολία
Ψυχοκινητικά παιχνίδια
Δράσεις για την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο
Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, το σχολείο μας σχεδίασε και πραγματοποίησε δύο δράσεις προσεγγίζοντας την μετάβαση των νηπίων και από την πλευρά της χωροταξίας και της διδακτικής προσέγγισης αλλά και από την πλευρά της συναισθηματικής ασφάλειας και σταθερότητας.
ΔΡΑΣΗ 1Η: “Τα μελλοντικά εκτάκια γνωρίζουν τα μελλοντικά πρωτάκια”
Μία βασική παράμετρος πια για την ομαλή μετάβαση είναι τα παιδιά να νιώθουν συναισθηματικά ασφαλή, καθώς είναι τα μικρότερα σε ηλικία άλλα και παράστημα στο δημοτικό σχολείο και αυτό δημιουργεί αναπόφευκτα ένα δέος για την νέα βαθμίδα. Σε συνεργασία με τους δασκάλους των τμημάτων της Ε’ τάξης, Έλενα Αντωνίου και Βασίλη Γιάμπαστο, σχεδιάσαμε δύο επισκέψεις εκατέρωθέν ώστε να νήπια να εξοικειωθούν με τα μελλοντικά εκτάκια τόσο στο χώρο τους, το ασφαλές καταφύγιό τους, αλλά και στο χώρο του δημοτικού σχολείου.
Στην πρώτη φάση, της εξοικείωσης, οι μαθητές της Ε’ τάξης και των δύο τμημάτων χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και επισκέφθηκαν τα τρία τμήματα του νηπιαγωγείου μας, όπου για μία διδακτική ώρα συμμετείχαν σε μαθησιακές δραστηριότητες όπως αυτές υλοποιούνται στο νηπιαγωγείο, γνωρίστηκαν και έπαιξαν με όλους τους μαθητές του νηπιαγωγείου.
Στην δεύτερη φάση της εμβάθυνσης, τα νήπια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και επισκέφθηκαν τα δύο τμήματα της Ε’ τάξης, όπου παρακολούθησαν δρώμενα που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές της Ε’ τάξης, ενώ στη συνέχεια σε ομάδες 2-3 ατόμων ζωγράφισαν συνεργατικές ζωγραφιές.
Οι ζωγραφιές αυτές εκτέθηκαν στο χώρο του νηπιαγωγείου κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής γιορτής και θα εκτεθούν και στο χώρο της ΣΤ’ τάξης το Σεπτέμβριο.
Φεύγοντας τα μελλοντικά εκτάκια τους αποχαιρέτησαν δίνοντάς τους χάρτινα καραβάκια με την υπόσχεση να είναι συνεπιβάτες και αρωγοί τους στο νέο τους ταξίδι στο δημοτικό.
Όμορφη έκπληξη αποτέλεσε και η εμφάνιση του διευθυντή του σχολείου, Άγγελου Σίσκου, στις τάξεις κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ό οποίος γνώρισε τα παιδιά, αστειεύτηκε μαζί τους. Τον συνόδευε και η υπεύθυνη κυλικείου Κική Κατσίκα με ένα δίσκο πεντανόστιμα κεράσματα για όλους!
ΔΡΑΣΗ 2Η: “Επισκεπτόμαστε την Α΄ δημοτικού”
Πριν την επίσκεψη στην Α΄ τάξη ζητήσαμε από τα νήπια να φανταστούν τον εαυτό τους στο δημοτικό σχολείο και να ζωγραφίσουν πώς πιστεύουν ότι θα είναι στο δημοτικό του χρόνου. Οι ζωγραφιές συλλέχθηκαν και ενώθηκαν σε μια μεγάλη αφίσα.
Επισκεφθήκαμε τον χώρο της Α΄τάξης σε συνεννόηση με την δασκάλα Χριστίνα Γιάννη. Οι μαθητές της Α΄τάξης μας επιφύλαξαν μία έκπληξη καθώς κάλεσαν στην τάξη τους τον λύκο και την Κοκκινοσκουφίτσα που μας υποσχέθηκαν ότι οι ήρωες των παραμυθιών και τα παραμύθια είναι παρόντες και στο δημοτικό σχολείο. Οι ήρωες μας κέρασαν, ενώ άλλοι μαθητές της Α΄τάξης μας διάβασαν κείμενα από το Αναγνωστικό τους και μας τραγούδησαν καλοκαιρινά τραγούδια.
Αποχωρώντας από το δημοτικό σχολείο κολλήσαμε στον προθάλαμο την αφίσα που φτιάξαμε στο νηπιαγωγείο, για να την βρουν τα παιδιά ξανά όταν επιστρέψουν τον Σεπτέμβριο ως πρωτάκια, δημιουργώντας ένα συναισθηματικό γεφύρωμα ανάμεσα στις δύο βαθμίδες!
E-twinning project 2025 “SOIL ANIMALS AND CLIMATE AND CLIMATE EFFECTS”
Το τμήμα 2 του νηπιαγωγείου μας συμμετείχε στο πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ σχολείων της Ευρώπης γνωστό ως E-twinning.
Με θέμα την κλιματική αλλαγή και την σημασία των εντόμων που ζουν στο χώμα (Soil animals) στην υγεία του εδάφους και ό,τι συνεπάγεται αυτή, το τμήμα μας αντάλλαξε πληροφορίες με σχολεία της Μάλτας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας.
Καθόλη τη διάρκεια του project οι εκπαιδευτικοί συμπληρώναμε ένα συνεργατικό padlet.
Σκοπός αρχικά ήταν κάθε σχολείο να έχει ένα σημείο έρευνας όπου θα καταγράφει τα έντομα που συναντάει.
Επίσης κάθε χώρα κατέγραφε τις καιρικές συνθήκες, την βροχόπτωση και της θερμοκρασία του εδάφους.
Οι μαθητές τους τμήματός μας αφού καθάρισαν τον μέρος του κήπου που θα αποτελούσε το σημείο έρευνας, φωτογράφησαν και μελέτησαν τα έντομα που βρήκαν.
Η αναζήτηση συνεχίστηκε σε όλη την περίοδο του project εντός και εκτός σχολείου, με τους μαθητές να φωτογραφίζουν και να στέλνουν φωτογραφίες και από τα έντομα που βρήκαν στην αυλή του σχολείου, στην αυλή του σπιτιού του ή αλλού!
Έπειτα τοποθετήσαμε ένα βροχόμετρο στο παρτέρι μας, το οποίο καθημερινά ήλεγχαν οι βοηθοί της τάξης και καταγράφαμε τις μετρήσεις σε έναν ειδικό πίνακα μαζί με τον καιρό.
Καθημερινά καταγράφαμε τον καιρό, την βροχόπτωση σε χιλιοστά, ενώ κρατούσαμε και στατιστικά αρχεία συμπληρώνοντας ένα ραβδόγραμμα
Τα στοιχεία αυτά από όλες τις χώρες ενώθηκαν σε έναν συγκεντρωτικό πίνακα τον οποίο συζητήσαμε με τα παιδιά παρατηρώντας τις διαφορές σε θερμοκρασία και βροχόπτωση.
Με τις φωτογραφίες που στείλαμε όλες οι χώρες στη διοργανώτρια Μάλτα, δημιουργήθηκε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης το οποίο παίξαμε. Το παιχνίδι απευθύνονταν σε μεγαλύτερα παιδιά αφού προϋπόθετεται ανάγνωση, ωστόσο με την καθοδήγησή μου, τα παιδιά χάρηκαν να βλέπουν όλα τα έντομα που βρήκαν και οι τέσσερις χώρες και να ακούν τις ονομασίες τους.
Δημιουργήσαμε μία συνεργατική ιστορία με ήρωα ένα μυρμήγκι, την Μύρμα, που ταξίδεψε σε όλες τις χώρες του project κι έμαθε γι’ αυτές.
Φυσικά κλείσαμε αυτή την υπέροχή συνεργασία με μία ομαδική βιντεοσυνομιλία όπου κάθε χώρα παρουσίασε λίγα στοιχεία από την πορεία της έρευνάς της, ενώ χορέψαμε όλοι μαζί ένα διασκεδαστικό τραγούδι για τα έντομα. Η οργανώτρια χώρα μάλιστα ετοίμασε και μία έκπληξη και έκοψε τούρτα διαδικτυακά, ενώ τραγουδήσαμε κάθε χώρα ένα τραγούδι στη γλώσσα της.
Η καλύτερη μαμά του κόσμου!
“Έχω την πιο γλυκιά μανούλα” τραγουδούν τα παιδιά του σχολείου μας με πολύ πολύ ενθουσιασμό και αγάπη !
Καλως ορίζουμε τις μαμάδες μας με έναν πίνακα γεμάτο ευχές αγάπης.
Φτιάχνουμε κολιέ από ροδέλες βίδας χρωματισμένες με βερνίκι νυχιού.
Έκτακτο παράρτημα! Η μαμά μου είναι καταπληκτική! Μία αποκλειστική συνέντευξη από τα παιδιά για τη μαμά τους.
Δωράκια για τη γιορτή της μητέρας και στο διευρυμένο ωράριο.
Τα παιδιά έβαψαν την παλάμη τους με χρώματα που διάλεξαν.
Συμπλήρωσαν την κατασκευή με ένα συγκινητικό μήνυμα.
Προσπάθεια εξερεύνησης των δυνατοτήτων της εφαρμογής ChatGPT.
Μετά από συζήτηση τα παιδιά περιέγραψαν τη μορφή της μητέρας του καθώς και προσωπικά της χαρακτηριστικά.
Η εφαρμογή μας έδωσε την εικόνα της.
Τα παιδιά επίσης ζωγράφισαν τα ίδια την μαμά τους και την κόλλησαν σε μια σχεδιασμένη καρδούλα από χάρτινο πιάτο.
Καλως ήλθες Μάη!!!
Πλησιάζει η Πρωτομαγιά και την καλωσορίζουμε με το πολύ όμορφο τραγούδι “Λουλούδια ας διαλέξουμε” σε στίχους του Ιωάννη Πολέμη
https://www.youtube.com/watch?v=htVSwWMycEw
Φυσικά φτιάξαμε και λουλουδένια στεφανάκια χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά
Στεφανάκι με λουλούδια από αυγοθήκες χρωματισμένες με τέμπερα
Στεφανάκι με λουλούδια από χαρτοπετσέτα χρωματισμένη με τέμπερα
Στεφανάκι “Καλώς ήλθες Μάη” χρωματισμένο με μαρκαδόρο
Μια ωραία πεταλούδα!
Το διευρυμένο ωράριο στα πλαίσια της ανοιξιάτικης θεματολογίας αποτύπωσε την ομορφιά της πεταλούδας με τη χρήση διάφορων εικαστικών τεχνικών.
Κατασκευή διακοσμητικής πεταλούδας σε διάφανο πλαστικό με πιστή αντιγραφή πατρόν και χρωματισμό με ανεξίτηλα χρώματα.
Διακοσμητική παράσταση πεταλούδας πάνω σε κλαδί αμυγδαλιάς με τη χρήση γκοφρέ και πλαστελίνης.
Τρισδιάστατες πεταλούδες σε χάρτινο πιάτο πάνω σε μοτίβο λουλουδιού τα οποία έβαψαν τα παιδιά με νερομπογιές.
Χριστός Ανέστη!
Πασχαλιά, πασχαλιά με τα κόκκινα αυγά!!!
Το Πάσχα πλησιάζει και οι ετοιμασίες γίνονται πυρετώδεις! Φυσικά μιλήσαμε, είδαμε, δραματοποιήσαμε την εβδομάδα των Παθών και την Ανάσταση, αλλά φτιάξαμε και πολλές χειροτεχνίες, κατασκευές, αρτοποιήματα, βάψαμε αυγά και φυσικά παίξαμε το πασχαλινό κυνήγι αυγών!
Βάψιμο αυγών
Με σόδα και ξύδι και χρώμα ζαχαροπλαστικής!
Με αφρό ξυρίσματος και χρώμα ζαχαροπλαστικής!
Με κηρομπογιά και χρώμα για βάψιμο αυγών.
Αρτοποιήματα
Φτιάξαμε Λαζαράκια και μαζί με τα αυγά τα πήραν τα παιδιά σε όμορφη συσκευασία στο σπίτι τους να τα απολαύσουν
Κατασκευές και χειροτεχνίες
Κατανυκτικό καδράκι με το σταυρό από γλωσσοπίεστρα και διακοσμημένο με παπαρούνες από τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος
Πασχαλινές κάρτες (πώς να φτιάξετε έναν λαγό με τέσσερις καρδιές!)
Ψηφιακή πασχαλινή κάρτα με την εφαρμογή chatterpix από το διευρυμένο τμήμα
Φαναράκι διακοσμημένο με window colours
Όμορφες διακοσμητικές κοτούλες από το διευρυμένο τμήμα
Κυνήγι αυγών
Το κυνήγι αυγών παίχτηκε στο σχολείο μας και φέτος από όλα τα τμήματα είτε με σοκολατένια αυγά είτε με διακοσμητικά αυγά.
Τα παιδιά το καταχάρηκαν!








































































































































