Φθινόπωρο

Προσεγγίζοντας το θέμα <<ΟΙ 4 Εποχές>> μελετήσαμε πίνακες του Τζουσέπε Αρτσιμπόλντο και χρησιμοποιώντας την εφαρμογή chatterpix ζωντανέψαμε τους πίνακες του. Μας μίλησαν κ οι 4 εποχές και μας είπαν την ιστορία τους. Στην συνέχεια δημιουργήσαμε χειρόγραφα αλλά και με την χρήση υπολογιστή ιστογράμματά  στο λογισμικό coggle παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές στους πίνακες.Messenger creation 4B66E45C 55B6 4953 875D 993674A729AD Messenger creation 5ECE4BC0 60CF 446E BCAA 816DEE689C32 Messenger creation 46A6A0A8 F5A9 4852 8805 1812B69E388C

Επίσκεψη στο ΚΑΠΗ

Στα πλαίσια της παγκόσμιας μέρας τρίτης ηλικίας αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε μια επίσκεψη στο ΚΑΠΗ του χωριού μας. Ετοιμάσαμε τα δώρα μας και ξεκινήσαμε με χαρά. Η υποδοχή ήταν υπέροχη από όλους και ευχαριστούμε πολύ θερμά όλους όσους παρευρέθηκαν σε αυτή την δράση.IMG 6d861c3dfe9b654cb72c0354f59c5f64 V IMG 97e84bff30571fb5eab099d2521333a7 V 1 IMG d492737c4ba073616e242d3e6adb39ab V 1 IMG 3860a36963324131a06b9a23d719e39e V 1 IMG c53ff37ab1c4f33c80eb2fa5ec9a13c5 V

Ασκήσεις οπτικοκινητικού συντονισμού

Στο διευρυμένο ωράριο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν πολύπλευρα δεξιότητες οπτικοκινητικού συντονισμού.

Με πλαστελίνες και φασόλια σχεδίασαν ευθείες και τεθλασμένες γραμμές.

eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 066 eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 099 eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 152eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 177   

eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 038eikona Viber 2025 10 13 10 13 43 124

Τρέξαμε σε ευθείες και τεθλασμένες διαδρομές.

eikona Viber 2025 10 13 10 17 19 096

Με το πρόγραμμα music tracing map, μελωδίες διάσημες οπτικοποιούνται με σχέδια και σύμβολα

κι εμείς με τα μαγικά μας μολύβια-μπαγκέτες προσπαθούμε να προλάβουμε βλέποντας από τον διαδραστικό πίνακα.

eikona Viber 2025 10 13 10 35 01 898 eikona Viber 2025 10 13 10 35 45 561

 

Η μαγική ιστορία των τριών μπαλονιών

Η “Μαγική Ιστορία των 3 Μπαλονιών” από τα Mikra Thavmata είναι μια ιστορία γνωριμίας για τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο.
Τι θα γινόταν αν τρία μπαλόνια ξεκινούσα ένα φανταστικό ταξίδι, περνούσαν δοκιμασίες θάρρους, φροντίδας και χαράς, και τελικά έφταναν… στην τάξη μας;
Στο διευρυμένο ωράριο έγινε διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού. Τα παιδιά μετά την παρουσίαση και τη συζήτηση σχετικά με το παραμύθι, ψήφισαν το μπαλόνι που τους άρεσε και ζωγράφισαν πάνω του, ενώ στο τέλος δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα.

eikona Viber 2025 10 01 10 52 42 097 eikona Viber 2025 10 01 10 52 42 125 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 216 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 242 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 289
Παίξαμε με τα μπαλόνια διάφορα ψυχοκινητικά παιχνίδια συνεργασίας,

eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 623 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 319

προσπαθήσαμε να κατασκευάσουν ή να ζωγραφίσουμε την γέφυρα του ουράνιου τόξου που έφερε τα μπαλόνια στο νηπιαγωγείο μας

eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 438 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 415 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 392 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 372 eikona Viber 2025 10 01 10 52 45 345

και τελικά γνωρίσαμε τη χαρά της ομάδας και της συνεργασίας!

Εσωτερικός κανονισμός Σχολικής μονάδας 2025-2026

Το ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΥΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ χαρακτηρίζεται, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.Δ. 17/1974 ως Δημόσιο Ανεξάρτητο Ίδρυμα (ΔΑΙ), σε υλοποίηση της αριθμ. 107/1/158/17-4-91 οδηγίας της Δ/νσης ΠΣΕΑ Της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Τάξης και υποχρεούται να καταρτίσει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας. Σε εφαρμογή του εν λόγω Σχεδίου καταρτίζεται ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας. Αποστολή αυτού είναι η προστασία των εργαζομένων και των φοιτούντων στο Σχολείο αυτό μαθητών, η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος, του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού, σε περιπτώσεις εκδήλωσης εκτάκτων περιστατικών.

Στην κατεύθυνση αυτή, στη Σχολική μας Μονάδα για το παρόν σχολικό έτος θα υλοποιηθούν τα ακόλουθα:

. επικαιροποίηση του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου
. διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό ή άλλο έκτακτο περιστατικό.
. ενημέρωση του προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.



Λήψη αρχείου

Παιχνίδια γνωριμίας

Ήρθε η ωρα να γνωριστούμε με τους καινούριους μας φίλους και ο πιο κατάλληλος τρόπος είναι φυσικά το παιχνίδι. Με συνοδεία μουσικής μεταφέρουμε ο ένας στον άλλον υλικά με διάφορους τρόπους .

Συνεργασία -δέσιμο ομάδας -υπομονή-οπτική και ακουστική αντίληψη

 

IMG 20250924 131932 IMG 20250926 131734 IMG 20250926 131739

Οι κανόνες της τάξης

Πρώτες μέρες στο σχολείο και μαθαίνουμε με υπομονή και αγάπη πώς μπορούμε όλοι μαζί να συνεργαστούμε. Το πιο σημαντικό κομμάτι είναι να σεβόμαστε της τάξη και τους φίλους μας.Καταγράφουμε τους κανόνες που συζητήσαμε για να τους θυμόμαστε καλύτερα.

IMG 20250919 130833

IMG 20250919 131952IMG 20250919 132147

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στο πλαίσιο της Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού επισκέφθηκε το σχολείο μας γυμνάστρια της ομάδας @prschoolsportskids.

Η δράση εκτυλίσσεται σε δύο επισκέψεις, κατά τις οποίες τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα είδη αθλημάτων.

Στην πρώτη επίσκεψη τα παιδιά γνώρισαν τα αθλήματα της σκυταλοδρομίας και της σφαιροβολίας, ενώ συμμετείχαν και σε παιχνίδια ψυχοκινητικής ανάπτυξης.

Σκυταλοδρομία

eikona Viber 2025 09 29 09 41 55 364 eikona Viber 2025 09 29 09 41 56 742 eikona Viber 2025 09 29 09 41 57 503 eikona Viber 2025 09 29 09 41 59 783 1 eikona Viber 2025 09 29 09 42 01 073 eikona Viber 2025 09 29 09 42 02 411 1 eikona Viber 2025 09 29 09 42 02 527

Σφαιροβολία

eikona Viber 2025 09 29 10 52 33 270 eikona Viber 2025 09 29 10 52 34 136 eikona Viber 2025 09 29 10 52 36 936 eikona Viber 2025 09 29 10 52 37 513 eikona Viber 2025 09 29 10 52 41 168

Ψυχοκινητικά παιχνίδια

eikona Viber 2025 09 29 09 42 03 621 1 eikona Viber 2025 09 29 11 18 08 607 eikona Viber 2025 09 29 11 18 08 707 eikona Viber 2025 09 29 11 18 10 876 eikona Viber 2025 09 29 11 18 31 742 eikona Viber 2025 09 29 12 26 13 772

Δράσεις για την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο

Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, το σχολείο μας σχεδίασε και πραγματοποίησε δύο δράσεις προσεγγίζοντας την μετάβαση των νηπίων και από την πλευρά της χωροταξίας και της διδακτικής προσέγγισης αλλά και από την πλευρά της συναισθηματικής ασφάλειας και σταθερότητας.

ΔΡΑΣΗ 1Η: “Τα μελλοντικά εκτάκια γνωρίζουν τα μελλοντικά πρωτάκια”

Μία βασική παράμετρος πια για την ομαλή μετάβαση είναι τα παιδιά να νιώθουν συναισθηματικά ασφαλή, καθώς είναι τα μικρότερα σε ηλικία άλλα και παράστημα στο δημοτικό σχολείο και αυτό δημιουργεί αναπόφευκτα ένα δέος για την νέα βαθμίδα. Σε συνεργασία με τους δασκάλους των τμημάτων της Ε’ τάξης, Έλενα Αντωνίου και Βασίλη Γιάμπαστο, σχεδιάσαμε δύο επισκέψεις εκατέρωθέν ώστε να νήπια να εξοικειωθούν με τα μελλοντικά εκτάκια τόσο στο χώρο τους, το ασφαλές καταφύγιό τους, αλλά και στο χώρο του δημοτικού σχολείου.

Στην πρώτη φάση, της εξοικείωσης, οι μαθητές της Ε’ τάξης και των δύο τμημάτων χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και επισκέφθηκαν τα τρία τμήματα του νηπιαγωγείου μας, όπου για μία διδακτική ώρα συμμετείχαν σε μαθησιακές δραστηριότητες όπως αυτές υλοποιούνται στο νηπιαγωγείο, γνωρίστηκαν και έπαιξαν με όλους τους μαθητές του νηπιαγωγείου.

eikona Viber 2025 06 03 09 49 05 658 eikona Viber 2025 06 03 09 49 05 938 eikona Viber 2025 06 03 09 49 06 119 eikona Viber 2025 06 03 09 49 07 905 eikona Viber 2025 06 03 09 49 09 309 eikona Viber 2025 06 03 09 49 09 479 eikona Viber 2025 06 03 09 49 09 618 eikona Viber 2025 06 03 09 49 09 962 eikona Viber 2025 06 03 09 49 11 146 1 eikona Viber 2025 06 03 09 54 58 227

IMG 20250603 094008 369 IMG 20250603 093655 427 IMG 20250603 093713 525 IMG 20250603 093739 3 IMG 20250603 093902 837 IMG 20250603 093905 719 IMG 20250603 093910 495 IMG 20250603 094011 214

Στην δεύτερη φάση της εμβάθυνσης, τα νήπια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και επισκέφθηκαν τα δύο τμήματα της Ε’ τάξης, όπου παρακολούθησαν δρώμενα που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές της Ε’ τάξης, ενώ στη συνέχεια σε ομάδες 2-3 ατόμων ζωγράφισαν συνεργατικές ζωγραφιές.

eikona Viber 2025 06 04 12 25 36 497 Antigrafh eikona Viber 2025 06 04 12 25 36 621 Antigrafh eikona Viber 2025 06 04 12 25 38 479 Antigrafh eikona Viber 2025 06 20 15 03 00 867  eikona Viber 2025 06 20 15 03 00 981  eikona Viber 2025 06 20 15 03 00 921

 

 

eikona Viber 2025 06 20 15 03 01 022 eikona Viber 2025 06 20 15 03 01 059 eikona Viber 2025 06 20 15 03 01 155 eikona Viber 2025 06 20 15 03 01 194

Οι ζωγραφιές αυτές εκτέθηκαν στο χώρο του νηπιαγωγείου κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής γιορτής και θα εκτεθούν και στο χώρο της ΣΤ’ τάξης το Σεπτέμβριο.

Φεύγοντας τα μελλοντικά εκτάκια τους αποχαιρέτησαν δίνοντάς τους χάρτινα καραβάκια με την υπόσχεση να είναι συνεπιβάτες και αρωγοί τους στο νέο τους ταξίδι στο δημοτικό.

eikona Viber 2025 06 04 12 25 38 645 eikona Viber 2025 06 04 12 25 38 790 eikona Viber 2025 06 04 12 25 36 093 Antigrafh eikona Viber 2025 06 04 12 25 39 239

IMG 20250604 120338 632 IMG 20250604 120313 648 IMG 20250604 120319 806

Όμορφη έκπληξη αποτέλεσε και η εμφάνιση του διευθυντή του σχολείου, Άγγελου Σίσκου, στις τάξεις κατά τη διάρκεια της επίσκεψης ό οποίος γνώρισε τα παιδιά, αστειεύτηκε μαζί τους. Τον συνόδευε και η υπεύθυνη κυλικείου Κική Κατσίκα με ένα δίσκο πεντανόστιμα κεράσματα για όλους!

eikona Viber 2025 06 20 15 02 57 629 eikona Viber 2025 06 20 15 03 00 817eikona Viber 2025 06 04 10 22 44 099

ΔΡΑΣΗ 2Η: “Επισκεπτόμαστε την Α΄ δημοτικού”

Πριν την επίσκεψη στην Α΄ τάξη ζητήσαμε από τα νήπια να φανταστούν τον εαυτό τους στο δημοτικό σχολείο και να ζωγραφίσουν πώς πιστεύουν ότι θα είναι στο δημοτικό του χρόνου. Οι ζωγραφιές συλλέχθηκαν και ενώθηκαν σε μια μεγάλη αφίσα.

Επισκεφθήκαμε τον χώρο της Α΄τάξης σε συνεννόηση με την δασκάλα Χριστίνα Γιάννη. Οι μαθητές της Α΄τάξης μας επιφύλαξαν μία έκπληξη καθώς κάλεσαν στην τάξη τους τον λύκο και την Κοκκινοσκουφίτσα που μας υποσχέθηκαν ότι οι ήρωες των παραμυθιών και τα παραμύθια είναι παρόντες και στο δημοτικό σχολείο. Οι ήρωες μας κέρασαν, ενώ άλλοι μαθητές της Α΄τάξης μας διάβασαν κείμενα από το Αναγνωστικό τους και μας τραγούδησαν καλοκαιρινά τραγούδια.

eikona Viber 2025 06 13 00 13 57 220eikona Viber 2025 06 13 00 13 57 044eikona Viber 2025 06 13 00 13 54 292 eikona Viber 2025 06 13 00 13 54 745 eikona Viber 2025 06 13 00 13 54 993

Αποχωρώντας από το δημοτικό σχολείο κολλήσαμε στον προθάλαμο την αφίσα που φτιάξαμε στο νηπιαγωγείο, για να την βρουν τα παιδιά ξανά όταν επιστρέψουν τον Σεπτέμβριο ως πρωτάκια, δημιουργώντας ένα συναισθηματικό γεφύρωμα ανάμεσα στις δύο βαθμίδες!

eikona Viber 2025 06 13 00 13 52 455 Antigrafh eikona Viber 2025 06 13 00 13 53 538 Antigrafh eikona Viber 2025 06 13 00 13 52 455 Antigrafh eikona Viber 2025 06 13 00 13 53 538 Antigrafh

E-twinning project 2025 “SOIL ANIMALS AND CLIMATE AND CLIMATE EFFECTS”

Το τμήμα 2 του νηπιαγωγείου μας συμμετείχε στο πρόγραμμα συνεργασίας μεταξύ σχολείων της Ευρώπης γνωστό ως E-twinning.

Με θέμα την κλιματική αλλαγή και την σημασία των εντόμων που ζουν στο χώμα (Soil animals) στην υγεία του εδάφους και ό,τι συνεπάγεται αυτή, το τμήμα μας αντάλλαξε πληροφορίες με σχολεία της Μάλτας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας.

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/exploring-soil-animals-and-climate-effects/twinspace

Καθόλη τη διάρκεια του project οι εκπαιδευτικοί συμπληρώναμε ένα συνεργατικό padlet.

Μετάβαση στο padlet.com

Σκοπός αρχικά ήταν κάθε σχολείο να έχει ένα σημείο έρευνας όπου θα καταγράφει τα έντομα που συναντάει.

Επίσης κάθε χώρα κατέγραφε τις καιρικές συνθήκες, την βροχόπτωση και της θερμοκρασία του εδάφους.

Οι μαθητές τους τμήματός μας αφού καθάρισαν τον μέρος του κήπου που θα αποτελούσε το σημείο έρευνας, φωτογράφησαν και μελέτησαν τα έντομα που βρήκαν.

IMG 20250314 101349 419 IMG 20250314 101439 153 1 IMG 20250314 101938 253 IMG 20250314 102005 54 IMG 20250314 102019 233 IMG 20250314 102041 853 IMG 20250314 102046 767 IMG 20250314 102115 317 IMG 20250314 102854 447 IMG 20250331 113108 797

Η αναζήτηση συνεχίστηκε σε όλη την περίοδο του project εντός και εκτός σχολείου, με τους μαθητές να φωτογραφίζουν και να στέλνουν φωτογραφίες και από τα έντομα που βρήκαν στην αυλή του σχολείου, στην αυλή του σπιτιού του ή αλλού!

black bug 2black bug 3black bugbugcaterpillarflying antFlying Ant 1green beetleladybugmillipedesnail chondrulasnailspider

Έπειτα τοποθετήσαμε ένα βροχόμετρο στο παρτέρι μας, το οποίο καθημερινά ήλεγχαν οι βοηθοί της τάξης και καταγράφαμε τις μετρήσεις σε έναν ειδικό πίνακα μαζί με τον καιρό.

IMG 20250402 082811 616 eikona Viber 2025 06 20 15 06 03 968

Καθημερινά καταγράφαμε τον καιρό, την βροχόπτωση σε χιλιοστά, ενώ κρατούσαμε και στατιστικά αρχεία συμπληρώνοντας ένα ραβδόγραμμα

IMG 20250327 095258 90 eikona Viber 2025 06 20 15 06 44 143

Τα στοιχεία αυτά από όλες τις χώρες ενώθηκαν σε έναν συγκεντρωτικό πίνακα τον οποίο συζητήσαμε με τα παιδιά παρατηρώντας τις διαφορές σε θερμοκρασία και βροχόπτωση.

eikona Viber 2025 06 20 15 07 16 723

Με τις φωτογραφίες που στείλαμε όλες οι χώρες στη διοργανώτρια Μάλτα, δημιουργήθηκε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης το οποίο παίξαμε. Το παιχνίδι απευθύνονταν σε μεγαλύτερα παιδιά αφού προϋπόθετεται ανάγνωση, ωστόσο με την καθοδήγησή μου, τα παιδιά χάρηκαν να βλέπουν όλα τα έντομα που βρήκαν και οι τέσσερις χώρες και να ακούν τις ονομασίες τους.

Δημιουργήσαμε μία συνεργατική ιστορία με ήρωα ένα μυρμήγκι, την Μύρμα, που ταξίδεψε σε όλες τις χώρες του project κι έμαθε γι’ αυτές.

Φυσικά κλείσαμε αυτή την υπέροχή συνεργασία με μία ομαδική βιντεοσυνομιλία όπου κάθε χώρα παρουσίασε λίγα στοιχεία από την πορεία της έρευνάς της, ενώ χορέψαμε όλοι μαζί ένα διασκεδαστικό τραγούδι για τα έντομα. Η οργανώτρια χώρα μάλιστα ετοίμασε και μία έκπληξη και έκοψε τούρτα διαδικτυακά, ενώ τραγουδήσαμε κάθε χώρα ένα τραγούδι στη γλώσσα της.

Final Project Dissemination

eikona Viber 2025 06 20 14 51 59 135eikona Viber 2025 06 20 15 33 05 001