σπίτι μου σπιτάκι μου!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 19-05-2019

αυτή τη βδομάδα ασχοληθήκαμε με τα σπίτια του κόσμου!

με τη βοήθεια του υπολογιστή της τάξης, αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες από σπίτια σε μακρινές χώρες αλλά και στη δική μας…λίγο μακρύτερα από το Δασοχώρι!

 

 

ξεχωρίσαμε τα σπίτια ανάλογα με το υλικό που είναι φτιαγμένα, αλλά και με τον τόπο που έχουν χτιστεί.

δείτε κι εσείς τι βρήκαμε, κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα…

παίξαμε και παιχνίδια που έφτιαξε ειδικά για την περίσταση η κυρία μας, μπορείτε κι εσείς να τα δοκιμάσετε παρακάτω (πατήστε πάνω στον τίτλο, πατήστε άνοιγμα με παρουσιασεις google, και μετά προβολή)

παιχνίδι: βρές το σπίτι μου

φτιάξαμε και μια ομαδική εργασία για την είσοδο με σπιτάκια που διαλέξαμε από τον υπολογιστή και τα  βάψαμε, αλλά και τα κολλήσαμε όλα μαζί φτιάχνοντας ένα όμορφο χωριό!

 

 

 

 

 

 

περισσότερα στην είσοδο του Νηπιαγωγείου  μας!

πασχαλινές διακοπές …τέλος!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 12-05-2019

ήρθε επιτέλους και η πρώτη μέρα που το σχολείο μας άνοιξε μετά το Πάσχα!!

αποδείχτηκε ότι όλοι το περιμέναμε πως και πως!! (κι όχι μόνο οι μαμάδες…)

Αφού είπαμε πως περάσαμε όλες αυτές τις μέρες, βάλαμε μπρος για το τελευταίο μεγάλο πρόγραμμα της φετινής χρονιάς.

(Το είχαμε ήδη ξεκινήσει με την επίσκεψή μας στο λαογραφικό μουσείο των Σαρακατσανων στη Σέρρες, οπότε και μιλήσαμε για τα σπίτια στα παλιά τα χρόνια, αλλά και πριν την γιορτή της 25ης Μαρτίου, όταν μιλούσαμε για τα χρόνια της σκλαβιάς.)

τώρα ήρθε η ώρα για πιο σοβαρή ενασχόληση με το θέμα…

Αφορμή μας έδωσε η κυρία που μας έφερε στο σχολείο 2 καινούργια για εμάς (μεταχειρισμένα για άλλους…) παιχνιδόσπιτα, τα οποία μας τα δώρισαν κάποιες καλές μαμάδες, που τα παιδιά τους λέει μεγάλωσαν και δεν τα παίζουν πια…καλύτερα για εμάς!

προσθέσαμε τα καινούργια παιχνίδια στη γωνιά του οικοδομικού υλικού και ξεκίνησε η εξερεύνηση…

πρώτα απ όλα κάναμε ένα σχεδιάγραμμα για να βάλουμε σε τάξη όλα αυτά που θέλουμε και μπορούμε να μάθουμε για τα σπιτάκια..

στον πίνακα

αλλά η κυρία μας έδειξε έναν άλλο τρόπο (λίγο δύσκολο) να κάνουμε το σχεδιάγραμμα στον υπολογιστή, το είπε…εννοιολογικό χάρτη!!!

 

εντυπωσιακός

περιμέναμε 2 μέρες να σταματήσουν οι βροχές ….και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας στο χωριό!

κυριολεκτικά δίπλα μας

ερείπιο!

 

 

 

 

 

 

λίγο πιο μακριά, παλιό αλλά ξεχωριστό

το καλύτερο

για το τέλος

 

 

 

 

 

 

πολύ ευγενικός ιδιοκτήτης, κρίμα που χάσαμε το μπάνιο στην πισίνα!!!

όμως η κυρία είχε έναν άλλο πιο ξεκούραστο τρόπο να δούμε περισσότερα σπίτια και απο πιο μακριά…στον υπολογιστή!

με ένα περίεργο πρόγραμμα που το είπε…google earth,σιγά μη το θυμόμαστε…

είδαμε το σπίτι του Χρήστου στην Ηράκλεια, άλλα σπίτια στη Θεσσαλονίκη, και τον Λευκό πύργο! αλλά και το σχολείο μας από ψηλά!

είδαμε μέχρι και το Ψωμοτόπι…και το φορτηγό του παππού του Γιάννη.

ένα πρόχειρο αμφιθέατρο

το ολοήμερο είχε έμπνευση…έγραψε και εξέδωσε, ένα δικό του παραμύθι, που τελικά το θέμα του επηρεάστηκε από όλα όσα λέγαμε για το σπίτι!

γραφή και ζωγραφική

φυσικά εξώφυλλο

 

 

 

 

 

 

τελευταία αλλά πιο σημαντική….η γιορτή της αγαπημένης μας μαμάς!

καρδούλα-μομπιλε από τα χεράκια μας!

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες του κόσμου

διαβάσαμε κι ένα πολύ τρυφερό παραμύθι για κάποιες ιδιαίτερες μανούλες! για να καταλάβουμε την αγάπη της μαμάς!

εκδόσεις Κέδρος – συγγραφέας ΡΙΤΣΟΥ ΈΡΗ

Η μεγάλη καφετιά αρκούδα βρήκε την ευτυχία – – Μια φορά κι έναν καιρό, σ’ ένα καταπράσινο δάσος ζούσε μια καλή μεγάλη καφετιά αρκούδα.Είχε όλα τα καλά του κόσμου κι έναν αρκούδο να την αγαπάει και να τη φροντίζει. Όμως, παρ’ όλα τα καλά της, δεν ήταν ευτυχισμένη, γιατί, περισσότερο απ’ οτιδήποτε στον κόσμο, ήθελε να έχει ένα αρκουδάκι.Μια καλή αρκούδα όμως σαν κι αυτή δεν θα μπορούσε να μείνει με ένα τέτοιο παράπονο. Και πράγματι, με τη βοήθεια της κυρα-Μαριώς, της αλεπούς, η καλή μεγάλη καφετιά αρκούδα και ο αγαπημένος της αρκούδος θα αποκτήσουν ένα μωρό αρκουδάκι, που θα γεμίσει τη σπηλιά τους με τις χαρούμενες φωνές του. Έτσι, θα γίνουν επιτέλους μια ευτυχισμένη οικογένεια και θα ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.Ένα τρυφερό παραμύθι για την υιοθεσία.

 

 

 

 

 

Καλό και…οικο-λογικό Πάσχα!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία ανησυχιες γονεων | , στις 27-04-2019

Η ηλεκτρονική κάρτα του Νηπιαγωγείου μας

αν θέλετε μερικές ιδέες για ένα οικολογικό Πάσχα, διαβάστε τη σελίδα της greenpeace στον παρακάτω σύνδεσμο..

8 +1 συμβουλές για πράσινo Πάσχα

 

λίγο πριν τις διακοπές του Πάσχα!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 23-04-2019

είμαστε πια και επίσημα στις διακοπές του Πάσχα, αλλά δείτε τι κάναμε τις 3 τελευταίες μέρες  πριν το κλείσιμο…

  • διαβασαμε για τη ζωή του Χριστού  (συνέχεια από την προηγούμενη) και φτάσαμε ως τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας.
  • βάλαμε στη σειρά τα γεγονότα της ζωής της τελευταίας εβδομάδας του Χριστού πάνω στη γη
  • ονομάσαμε τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας και τα συνδέσαμε με τη ζωή του Χριστού
  • φτιάξαμε εικόνες διαδοχής σαν επιτραπέζιο (με τα γεγονότα αυτά)
  • μάθαμε τις ευχές του Πάσχα, γράψαμε την πιο γνωστή από όλες.. στον πίνακα και την αντιγράψαμε στις μοναδικές κάρτες που φτιάξαμε
  • κάναμε και μια πολύ εύκολη κατασκευή για το Αναστάσιμο φως, που την ονομάσαμε “ο Γολγοθάς”
  • πήγαμε και στην εκκλησιά για να δούμε από κοντά τις εικόνες της ζωής του Χριστού, αλλά ο παπούλης …δεν μπόρεσε να έρθει τελικά να μας ανοίξει. Έτσι το ραντεβού αναβλήθηκε για μετά το Πάσχα!
  • το ολοήμερο μας έκανε ένα πολύ όμορφο ψηφιδωτό πασχαλιάτικο!!! και ένα υπέροχο κολάζ με πασχαλιάτικες…χαρτοπετσέτες
  • ποτίσαμε και τα λουλούδια μας πριν κλείσουμε το σχολείο!

“Χριστός Ανέστη”

αντιγραφή ευχής

 

 

 

 

 

 

έτοιμη η κάρτα για τη νονά!

 

πλάσιμο του Γολγοθά

στον ήλιο για στέγνωμα

 

 

 

 

 

 

έτοιμα για την Ανάσταση!

 

έξω από την 

Εκκλησία!!

 

 

 

 

 

 

 

σχεδιασμός ψηφιδωτού

ξεκίνημα

 

 

 

 

 

 

 

 

χαρτάκι με χαρτάκι

έτοιμο!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

κολάζ

ο καθένας το δικό του

 

 

 

 

 

 

πολύ όμορφο!

 

πότισμα

τα φροντίσαμε όλα!

 

 

 

 

 

 

 

 

έτσι όλα έτοιμα για τις διακοπές του Πάσχα!

θα σας “ξαναδούμε” τη Δευτέρα στις 6 Μαΐου!!!

ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ….και Πασχαλιάτικα αυγά!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 20-04-2019

δείτε τι κάναμε γι αυτό το Πάσχα…

πατήστε εδώ για να δείτε τα λαζαρακια μας!!!

παρακατω θα δείτε έναν εύκολο  τρόπο να βάψετε πολύχρωμα αυγά χωρίς να λερωθείτε…και μαζί με τα παιδιά σας!

πατήστε πάνω στην εικόνα

Πασχαλιά εν όψη!!!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 12-04-2019

με αυτά κι αυτά, έφτασε σιγά σιγά και το Πάσχα. Μπορεί να είχε ακόμη 3 εβδομάδες μέχρι την Ανάσταση, αλλά το σχολείο μας κλείνει σε 2 κι εμείς βάζουμε στο φουλ τις μηχανές για τα πασχαλιάτικα, που είναι και τα αγαπημένα μας!

αυτή τη βδομάδα λοιπόν αφού κάναμε έναν απολογισμό του εθελοντικού μας έργου, μετρώντας τα πόδια της κυρά-σαρακοστής βλέπουμε ότι το Πάσχα πλησιάζει και προγραμματίζουμε τί θέλουμε και τί προλαβαίνουμε να κάνουμε…

καρτελάκια με ονόματα γιορτών

εικόνες στη σειρά

 

 

 

 

γραφή τίτλου εξώφυλλου

όλη τη βδομάδα διαβάζοντας για τη ζωή του Χριστούλη αλλά και τα θαύματα και τις παραβολές του, μπαίνουμε στο πασχαλιάτικο κλίμα.

δεν ξεχνάμε όμως και τις αγαπημένες μας κατασκευές…ξεκινάμε λοιπόν με το φαναράκι μας!

κουτί από γάλα

προσοχή βάψιμο με πλαστικό χρώμα!

 

 

 

 

 

 

τα μαθήματα για την ευγένεια έπιασαν τόπο!

δεν είναι έτοιμα ακόμη…

με προσωπική πινελιά!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

περισσότερα την ερχόμενη εβδομάδα!

 

Κυριακή του Εθελοντισμού!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία δράσεις | , στις 12-04-2019

μπορεί να πέρασε κι όλα μια βδομάδα αλλά η κυρία μας μόλις τώρα μπόρεσε να ανεβάσει τις φωτογραφίες από τον κόπο μας!

χωρίς πολλά σχόλια, άλλωστε οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους…

απλά να ξέρετε καλός ο εθελοντισμός, αλλά εμάς -κατά πλειοψηφία- εκείνο που μας άρεσε περισσότερο,

ήταν τα σάντουιτς και το παιχνίδι…

μαζευτήκαμε λοιπόν μέσα στην τάξη, το πρωί της Κυριακής 7 Απρίλη, με τους γονείς μας και τον απαραίτητο εξοπλισμό…και αρχικά εξηγήσαμε στους γονείς μας “τι σημαίνει εθελοντισμός” (τουλάχιστο όπως τον καταλάβαμε εμείς!)

αμέσως μετά κι αφού ήδη είχαμε χωριστεί σε ομάδες ξεκινήσαμε τη δουλειά!

1η ομάδα: περιποίηση παρτεριών των δέντρων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η ομάδα: ξεχορτάριασμα και σκάλισμα παρτεριών των λουλουδιών

 

 

 

 

 

 

 

3η ομάδα: καθαρισμός αμμοδόχου

4η ομάδα: καθαριότητα αίθουσας

χίλια συγνώμη στις μαμάδες που δεν έχουμε φωτογραφία, αλλά η μία που έβγαλε η κυρία μας, είναι τόσο θολή και κουνημένη..που μετα βίας κατάλαβε (και η ίδια) τι απεικόνιζε! Η αλήθεια είναι όμως, ότι ήταν η ομάδα με την περισσότερη και δυσκολότερη δουλειά, που τελείωσε και πιο αργά από όλες τις ομάδες! Τους ευχαριστούμε πολύ, πολύ πολύ!!!

μετά τις εργασίες αποκατάστασης ακολούθησε το φύτεμα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

και μετά από όλο αυτόν τον κόπο, ήταν η ώρα για παιχνίδι και φυσικά από ένα λαχταριστό σάντουιτς και χυμό για τον καθένα! (οι μαμάδες ήπιαν καφέ…)

και του χρόνου με υγεία!

Εθελοντισμός στην πράξη!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία δράσεις | , στις 06-04-2019

καλά τα λόγια και τα παιχνίδια για τον εθελοντισμό αλλά…αύριο

Κυριακή 7 Απρίλη στις 10 το πρωί

σας περιμένουμε για να κάνουμε τα λόγια πράξη!

σηκώστε τα μανίκια, φέρτε τα εργαλεία και καλού κακού, κάντε και μια προσευχή να μη βρέξει!!!

είμαστε στο χάρτη!!!

περισσότερα για την πανελλαδική δράση στον παρακάτω σύνδεσμο:

let’do it Greece

 

Εθελοντής σημαίνει…

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία δράσεις | , στις 06-04-2019

προετοιμαζόμαστε για την Κυριακή στις 7 του Απρίλη, για να γιορτάσουμε όλοι μαζί τη μέρα του εθελοντισμού!

Αρχίζουμε από την αρχή, τι σημαίνει “εθελοντισμός”? Ξεκινάμε μια συζήτηση-διερεύνηση για να δούμε τί ξέρει ο καθένας για τη λέξη.

Με τη βοήθεια και της κυρίας (και της πρωινής και της απογευματινής), μαθαίνουμε ότι, το να προσφέρεις -με τη θέλησή σου- εργασία που θα κάνει καλό σε άλλους, χωρίς να πληρωθείς….είναι “εθελοντισμός”!

Μας φαίνεται πολύ καλή ιδέα και αρχίζουμε να σκεφτόμαστε τί μπορούμε εμείς, με τα μικρά μας χεράκια να προσφέρουμε σε άλλους?

Η κυρία μας βοηθάει να σκεφτούμε…και μας περιορίζει λίγο τα τρελά μας σχέδια, λέγοντας ότι πρέπει να σκεφτούμε κάτι, που να μπορεί να γίνει μέσα στο χώρο του σχολείου (δεν μας επιτρέπεται να βγούμε εκτός), κι επίσης ότι μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια και από τους γονείς μας! Σίγουρα ούτε κι αυτοί θα ξέρουν τι σημαίνει “εθελοντισμός”, αποκλείεται να τους το έμαθαν στο σχολείο!!!

Αποφασίζουμε ομόφωνα να ομορφύνουμε το σχολείο μας, όχι μόνο για εμάς αλλά και για τα καινούργια παιδάκια που θα έρθουν να γραφτούν από τον επόμενο μήνα! βγαίνουμε λοιπόν έξω για να κάνουμε λίστα εργασιών!

ξεχορτάριασμα σίγουρα!

Τελικα μεταξύ άλλων αποφασίστηκαν 4 μεγάλες ομάδες εργασιών και ο αντίστοιχος εξοπλισμός που θα χρειαστει:

  • φύτεμα λουλουδιών και μυρωδικών και σκάψιμο παρτεριών
  • φροντίδα των καινούργιων δέντρων, βάψιμο παρτεριών
  • καθαρισμό αμμοδόχου
  • καθαρισμό της τάξης

με τη βοήθεια των γονέων, επιλέγουμε που θα εργαστεί ο καθένας, και προσευχόμαστε να μην βρέξει…

Για να καταλάβουμε καλύτερα τη σημασία του να δίνεις χωρίς να παίρνεις υλική αποζημίωση…επεξεργαζόμαστε το πολύ συγκινητικό παραμύθι του Σελ Σιλβερσταιν “το δέντρο που έδινε”

(πατήστε πάνω στην εικόνα να δείτε μια περίληψη του παραμυθιού από το Κουτί της Πανδώρας)

το βλέπουμε στον υπολογιστή σε 2 εκδοχές (ελληνική με πλαστελίνες…αγγλική με κινούμενο σχέδιο), μπορείτε κι εσείς να τα δείτε παρακάτω

(για την έκδοση στα αγγλικά πατήστε στο σύνδεσμο παρακάτω)

https://youtu.be/dn8avqHFipg

ο Χρήστος μάλιστα θυμήθηκε ότι έχει το παραμύθι στο σπίτι του και μας το έφερε να το διαβάσει ο ίδιος

μας άρεσε τόσο η ιστορία που τη δραματοποιήσαμε όλοι..

Ευαγγελία και Δήμητρα δέντρο/Μαριλία παιδάκι

Δημήτρης-Κων/να κορμός δέντρου/ Χρήστος-γέρος

 

 

 

 

 

 

 

Σόνι-δέντρο/Γιάννης-παιδάκι που κοιμάται στη σκιά

Παύλος-Παναγιώτης ίδια σκηνή!

 

 

 

 

 

 

 

αρκετά με τα παιχνίδια ξεκινήσαμε ήδη και τη δουλιά

πρώτα κάνουμε τη μηλιά του εθελοντή και γράφουμε-ζωγραφίζουμε, πάνω στα κόκκινα μήλα της μια εργασία που θα θέλαμε εμείς να προσφέρουμε

ξεκινάμε και τις εξωτερικές εργασίες, με το φόβο του καιρου….

ζωγραφική στον τοίχο από τα μεγάλα νήπια που θα μας φύγουν του χρόνου!!

 

 

 

 

 

οικολογικές ανησυχίες!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 29-03-2019

το βραδάκι αυτού του Σαββάτου (30 Μαρτίου) θυμηθείτε, δεν αλλάζουμε απλά την ώρα, αλλά συμμετέχουμε και στην ώρα της γης!

μπορούμε να το κάνουμε σαν παιχνίδι για την οικογένεια! μεταξύ 8:30 και 9:30 σβήνουμε στο σπίτι όλες τις ηλεκτρικές συσκευές, σταματάμε τα ρολόγια της ΔΕΗ..δείτε σε παλιότερο άρθρο μια παιχνιδιάρικη ιδέα…χωρίς ρεύμα!

https://blogs.sch.gr/nipdasser/archives/90

περισσότερα στην σελίδα του WWF

http://www.wwf.gr/earthhour/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση