Η ξεκούραση του πολεμιστή!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 29-03-2019

Μετά τις γιορτές και τις παρελάσεις καιρός για λίγη χαλάρωση…

επιστρέφοντας μετά την παρέλαση, το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να διηγηθούμε τις εμπειρίες μας και να πούμε τι μας άρεσε πιο πολύ από όλα. Όπως θα το φαντάζεστε η παρέλαση ήταν το σημαντικότερο με διαφορά…

αργότερα μέσα στη βδομάδα (όταν επιτέλους η κυρία τα κατάφερε) είδαμε και τις φωτογραφίες μας στον υπολογιστή και τα ξαναθυμηθηκαμε!

ο Παναγιώτης με τα γενέθλια του και την τούρτα…υπερπαραγωγή μας γλύκανε για τα καλά! κι έτσι ξεκίνησε η βδομάδα μας μετά την επέτειο του 1821!

αφού όλη τη προηγούμενη εβδομάδα μιλούσαμε για την Ελλάδα και την ελευθερία, καταλήξαμε να κάνουμε και το βιβλίο του “Ε”

επιλογή εικόνων από Ε

η κυρία μας παίδεψε..

 

 

 

 

 

 

 

έτοιμο και το “Ε”

μιλήσαμε φυσικά και για τον Ευαγγελισμό της Παναγίας και για τη γιορτή της συμμαθήτριας μας της Ευαγγελίας.

Η κ. Γιώτα μας διάβασε και μια όμορφη ιστορία για να καταλάβουμε τι είναι ο Ευαγγελισμός.

εκτός από όλες τις άλλες λέξεις από “Ε” που βρήκαμε μαζί με τις κυρίες, βρήκαμε και μία που δεν μπορούσαμε να τη ζωγραφίσουμε για να τη βάλουμε στο βιβλίο…”ευγενικός”.

προσπαθήσαμε να την εξηγήσουμε και καταλήξαμε να την κάνουμε παντομίμα…ευκαιρία για μασκάρεμα!

παιχνίδι ευγενικών τρόπων

μάθαμε τις 3 σημαντικές λέξεις της “ευγένειας”: ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ-ΠΑΡΑΚΑΛΩ-ΣΥΓΝΩΜΗ!

κι επειδή στη θεωρία είμαστε πολύ καλοί αλλά στην πράξη….θα το συνεχίσουμε και την άλλη βδομάδα!

το ολοήμερο ασχολήθηκε με την τέχνη! (παρά τις ελλείψεις από αρρώστους)

Σπουδή πάνω στο έργο του Κλωντ Μονέ “το λιβάδι με τις παπαρούνες”

 

θαυμάστε το έργο τους

 

εντοπισμός-επιλογή έργου

δημιουργία φόντου-καμβά

 

 

 

 

 

 

 

 

λεπτομέρειες

τίτλος!

 

 

 

 

 

 

 

το τελικό έργο ….στην είσοδο του σχολείου μας!

 

Μάθημα για Ήρωες και Ηρωίδες!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 24-03-2019

Αυτή τη βδομάδα την αφιερώσαμε στον εορτασμό της επετείου για την  επανάσταση του 1821!

Διαβάσαμε σχετικά βιβλία (για την ηλικία μας), αναζητήσαμε φωτογραφίες και βιογραφικά ηρώων στο διαδίκτυο, και φυσικά υποδυθήκαμε τον ήρωα της επανάστασης που διαλέξαμε! φτιάξαμε το σκηνικό για τη γιορτή μας, κάναμε καθημερινά πρόβες με χορό και τραγούδι , …και τελικά ετοιμαστήκαμε για τη μεγάλη μέρα!

η πρόσκληση μας

το σκηνικό μας

 

 

 

 

 

 

 

πάπυρος με το Θούριο!

μια πινελιά από το παρελθόν, με τα χεράκια του ολοήμερου!

η κυρία μας διάβασε ένα δικό της βιβλίο για το 1821, είπε όμως πως δεν ήταν παραμύθι αλλά ιστορία!

Ξεχωρίσαμε λοιπόν τα παραμύθια από την ιστορία. Η συγκεκριμένη ιστορία ήταν πολύ στενάχωρη,

αλλά μας έδωσε να καταλάβουμε πόσο όμορφο πράγμα είναι η ειρήνη και πόσο άδικος ο πόλεμος!

ο Λάμπρος έζησε από μέσα, την έξοδο του Μεσολογγίου!

ο Χρήστος (ο μεγάλος) που θα είναι ο Κολοκοτρώνης στο θεατρικό μας, μας έφερε ένα πολύ ωραίο βιβλίο για τον Γέρο του Μοριά

την Παρασκευή λοιπόν ήταν όλα έτοιμα για τη γιορτή μας!

Α! μόνο για την Παρασκευή αλλάξαμε και δασκάλα…η δασκάλα μας ήταν η Δήμητρα, αλλά ήταν το ίδιο αυστηρή με την κ. Μαρία, μπήκε μέσα με τη σφυρίχτρα στο στόμα…

ξεκίνησε λοιπόν το μάθημα για τους ήρωες και τα ξέραμε όλα πολύ καλά, και χορέψαμε και τραγουδήσαμε και ζωντανέψαμε και τους ήρωες!

οι μαθήτριες στη θέση τους!

και τα τσολιαδακια έτοιμα…

 

 

 

 

 

 

 

 

ο Παναγιώτης τα ήξερε όλα

του Παύλου του άρεσε η ιδέα για κρυφό σχολειό χωρίς πρωινό ξύπνημα…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ρίξαμε και τις στροφές μας!

και στις πρόβες ήταν το καλύτερο μας!

 

 

 

 

 

 

 

ώσπου ο ονειροπόλος Γιάννης μας είπε ότι είδε στον ύπνο του ζωντανούς τους ήρωες να του μιλάνε..

 

και ξεκίνησαν να εμφανίζονται μέσα από το κάδρο οι ήρωες και οι ηρωίδες  μας!

Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

Στρατηγός Μακρυγιάννης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαντώ Μαυρογένους

Μπουμπουλίνα

 

 

 

 

 

 

Σύντομα…..ακολουθούν και  οι φωτογραφίες από την παρέλαση της 25ης!

κατάθεση στεφάνου από..

την Ελένη και το Χρήστο

 

 

 

 

 

 

 

 

και φυσικά μετά την κατάθεση και με τόσο καλό καιρό! Παρέλαση!!!αυτό που περιμένουν όλοι!

έτοιμοι…

ένα-δύο, εν-δυό…

 

 

 

γνωρίζουμε την κυρα-Σαρακοστή!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 15-03-2019

καθώς επιστρέφουμε από το “καλοκαιρινό” 3μερο της Αποκριάς όλοι έχουμε να πούμε πολλά….πετάξαμε χαρταετούς, πήγαμε σε θάλασσα, είδαμε αερόστατα,παίξαμε, φάγαμε “λαγάνα”!

νόστιμη η λαγάνα αλλά τότε γιατί να την τρώμε μόνο την Καθαρή Δευτέρα? και γιατί αυτή η Δευτέρα να’ναι καθαρή? οι άλλες είναι …βρώμικες?

όλα αυτά κι άλλα πολλά σχετικά, μας εξηγεί η κυρία μέσα από μια ιστορία από παλιό ανθολόγιο του Δημοτικού!

ξεχωρίζουμε λοιπόν τις τροφές της νηστείας. Είναι πολύ απλό! όποιο φαγητό μας το δίνουν τα ζώα, δεν το τρώει η Κυρά-Σαρακοστή! τρώει μόνο ότι βγαίνει από τη γη! Τρώει και τα θαλασσινά, αλλά όχι τα ψάρια (μπέρδεμα)…για να το καταλάβουμε κάνουμε και άσκηση!!!

η κυρία μας λέει ότι στα παλιά τα χρόνια οι μαμάδες και οι γιαγιάδες, έφτιαχναν από ζυμάρι την κυρά-Σαρακοστή και της βάζαν 7 ποδαράκια, και έκοβαν τα παιδιά από 1 πόδι κάθε Σάββατο. Όταν είχε κοπεί και το 7ο, τότε είχε φτάσει πια το Πάσχα!

ώρα για ζύμωμα !!!

ας λερωθούμε λοιπόν..

ζυμώματα..

 

 

 

 

 

 

η Κυρά-σαρακοστή μας!

μη πετάξουμε το περίσσιο ζυμάρι…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

σε κάποιους άρεσε τόσο η δουλειά που μας έκαναν τη δική τους εκδοχή με πλαστελίνη!

η Σαρακοστή του Γιάννη

η σαρακοστή του Παναγιώτη

 

 

 

 

 

 

 

 

 

κάποιοι έκαναν με το ζυμάρι χάλια τη μοκέτα μας και η κυρία τους έβαλε να την καθαρίσουν, γιατί έμεις τι φταίμε να καθόμαστε σε αλευρωμένη μοκέτα?…

οι κάποιοι…

φτιάξαμε όμως και τη δική μας Σαρακοστή -όχι από ζυμάρι- από μια ιδέα από το διαδίκτυο, που την προσαρμόσαμε στις ικανότητες μας…

“επί τω έργω”

μη ξεχάσετε κάθε Παρασκευή 1 ποδαράκι!

 

 

 

 

 

 

 

 

την Παρασκευή στη δανειστική αυτής της εβδομάδας, συγκρίνουμε τον βιβλίο-χιονάνθρωπό μας.

από την Δευτέρα θα κάνουμε μια ανοιξιάτικη βιβλίο-κάμπια!

 

 

 

 

 

 

και κάτι ενδιαφέρον για τους γονείς, ημερίδα επιβίωσης από ακραία φαινόμενα! πολύ χρήσιμη με όσα συμβαίνουν τελευταία με τον καιρό!

Μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση! και για γονείς!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία ανησυχιες γονεων | , στις 14-03-2019

πατήστε πάνω στην εικόνα για να μεγαλώσει!

Εβδομάδα κατά του σχολικού εκφοβισμού!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 08-03-2019

Μπορεί όλοι να σκέφτονται τις απόκριες και τα γλέντια, εμείς όμως δίνουμε έμφαση σε πιο σοβαρά θέματα!

Εν όψη της 6ης Μαρτίου, ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού, ασχολούμαστε (όπως συνήθως τα τελευταία χρόνια) με το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού. από την αρχή της εβδομάδας εμπλουτίζουμε την βιβλιοθήκη του σχολείου με σχετικά παραμύθια και πριν τα βάλουμε στα ράφια τα διαβάζουμε και τα σχολιάζουμε. μην ανησυχείτε θα τα βάλουμε αργότερα και στη δανειστική!

παραμύθι 1ο

 

Η μύτη μου είναι μεγάλη. Μεγάλη και στραβή. Τα παιδιά στο νηπιαγωγείο με φωνάζουνε Μυτόγκα, μα η δασκάλα τα μαλώνει: «Σημασία δεν έχει η εξωτερική εμφάνιση», τους λέει. «Το σπουδαίο είναι να έχεις ωραία αισθήματα να είσαι όμορφος από μέσα». Έτσι κι εγώ το αποφάσισα: θα έχω ωραία αισθήματα. Γιατί τότε όλοι θα θαυμάζουνε τα αισθήματά μου και δε θα βλέπουνε τη μύτη μου…

παραμύθι 2ο

Κάποια στιγμή στη ζωή μας όλοι έχουμε συναντήσει κάποιον που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο μας έκανε τη ζωή “πατίνι” κι έσπαγε πλάκα εις βάρος μας. Έναν τέτοιο τύπο, μεγαλύτερο και λίγο φοβιστικό, είχε την ατυχία να συναντήσει και ο Αριστοτέλης, ο ήρωας του βιβλίου της Μαρίας Ρουσάκη, στο σχολικό. Από την πρώτη στιγμή, ο πως τον λένε… σκόπιμα η συγγραφέας δεν μας αποκαλύπτει το όνομά του, τρομοκρατεί και εκφοβίζει τον μικρότερο Αριστοτέλη. Του σπάει τα γυαλιά, του αρπάζει την τσάντα και τον κοροϊδεύει με αυτοσχέδια στιχάκια:

Ο Αριστοτέλης,
ο τεμπέλης,
φοράει γυαλιά,
θα φάει κλοτσιά! ή
Τέλη, Τέλη τσιφτετέλη!

Ο Αριστοτέλης ενώ λάτρευε το σχολείο, φτάνει στο σημείο να εύχεται να μην ξαναπάει ποτέ, να μην χρειαστεί ποτέ να ξαναμπεί στο σχολικό. Μια μέρα όμως όλα αλλάζουν αφενός γιατί ο Αριστοτέλης αποφασίζει να αντιδράσει, αφετέρου γιατί ένα τυχαίο περιστατικό γίνεται αφορμή να ανακαλύψει το τρωτό σημείο του νταή. Αυτό είναι και το σημείο που μας άρεσε πολύ στο συγκεκριμένο βιβλίο. Ο θύτης ξαφνικά είναι ευάλωτος και το θύμα ανακαλύπτει ότι αυτός που νόμιζε ότι ήταν σκληρός και παντοδύναμος έχει τις ίδιες αδυναμίες με αυτόν.  Περισσότερα δεν θα σας αποκαλύψουμε, θα τα διαβάστε μόνοι σας.

παραμύθι 3ο

πατήστε πάνω στην εικόνα για να ακούσετε και να διαβάσετε την ιστορία της Μόνας αλλά και μαζί τα μπαλόνια της φιλίας

το πολύ επίκαιρο παραμύθι από την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. και ενδιαφέρον υλικό κυρίως για την ενημέρωση των γονέων που ψάχνονται στη σελίδα της  (πατήστε στο εικονίδιο)

και μετά το διάβασμα αναλαμβάνουμε δράση…καλούμε την Ε΄’ τάξη του Δημοτικού σχολείου και τους διαβάζουμε τον “Νταή του σχολικού” και συζητάμε μαζί τους. Μας λένε αν έχει πέσει στην αντίληψη τους κάτι παρόμοιο στο σχολείο τους, ή αν έχει συμβεί στους ίδιους, τι έκαναν, πως ένιωσαν και τι μας συμβουλεύουν σαν μεγαλύτεροι!

φτιάχνουμε όλοι μαζί τις μαργαρίτες της φιλίας για την είσοδο του σχολείου μας!

και συμμετέχοντας στη δράση του χαμόγελου του παιδιού ζωγραφίζουμε το πανό με το σύνθημα “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”.

θαυμάστε μας!

συστηνόμαστε

ομάδα Αλεξάνδρας

ομάδα Ιφιγένειας

 

 

 

 

 

 

 

ομάδα Βέρας

ομάδα Άννας

 

 

 

 

 

 

 

όλοι μαζί κάνουμε θαύματα!!!

τα λουλούδια της φιλίας

“Μίλα Τώρα”

περάσαμε τόσο όμορφα που ακόμη και την επόμενη μέρα που τα παιδιά του Δημοτικού ήρθαν εκδρομή στην απέναντί μας παιδική χαρά τους ξανα-προσκαλέσαμε για παρέα!

με τον κ. Γαβριήλ

με την κ. Μαρία

 

 

 

 

 

 

 

 

αλλά φτάνει και η μέρα του αποκριάτικου πάρτι μας, έτσι μας λέει η τερατο-προσκληση!

αστεία και τρομακτικά…

ερχόμαστε στο σχολείο όλοι μασκαρεμένοι κι έτοιμοι για πάρτι…αλλά η κυρία δε μας αφήνει να χοροπηδάμε και μας δείχνει στον υπολογιστή πως γιορταζαν την αποκριά στα παλιά τα χρόνια και τι είναι τα αποκριάτικα έθιμα! μάλιστα μας δείχνει κι ένα έθιμο που κι εμας μας άρεσε πολύ…”χάσκα” ή χλάτσκα”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

τι πάρτι θα ήταν χωρίς Μπουφέ?Ευχαριστούμε μαμάδες και χρόνια σας πολλά!

και του χρόνου!! αν πετάξετε χαρταετό βγάλτε φωτογραφίες!!!

 

Εβδομάδα Μουσείων!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 01-03-2019

επιτέλους έφτασε και η βδομάδα που περιμέναμε…τη Δευτέρα διαπιστώσαμε στο ημερολόγιο ότι αύριο Τρίτη είναι η μέρα της εκπαιδευτικής επίσκεψης..εμείς τη λέμε εκδρομή χωρίς μαμάδες!!!!

την Τρίτη το πρωί -με λίγες απώλειες λόγω ιώσεων- ξεκινάμε μαζί με το νηπιαγωγείο Λιθοτόπου για την πόλη των Σερρών.

1η στάση: “Μουσείο Σαρακατσάνων Σερρών”

υποδοχή και ας γνωρίσουμε τους Σαρακατσάνους

η υπεύθυνη του Μουσείου μας λέει ότι οι Σαρακατσάνοι είναι Έλληνες, νομάδες και βοσκοί, και μας διηγείται πολύ χρήσιμα πράγματα για τη ζωή τους που δεν γνωρίζαμε.

φορητό φουρνακι για πίτες!!

όλο το νοικοκυριό πάνω στο άλογο

 

 

 

 

 

 

σχολείο μόνο για…αγόρια! τι αδικία!

μακέτα οικισμού με τις όμορφες καλύβες!

το πιο αγαπημένο όλων, ήταν όταν όλοι χωρέσαμε στην καλύβα των σαρακατσάνων και είδαμε πως ζούσε όλη η οικογένεια εκεί!

ούτε έπιπλα, ούτε τίποτα..

μόνο μαξιλάρια και χρωματιστές φλοκάτες!

 

 

 

 

 

 

 

μας άρεσε που είδαμε πως ζούσαν τότε οι άνθρωποι, αλλά οι περισσότεροι προτιμούν τις ανέσεις του σήμερα!

μπορείτε να δείτε περισσότερα στη σελίδα τους

http://www.sarakatsani-folk-museum.gr/

 

2η στάση: Μουσείο φυσικής ιστορίας Σερρών

πρώτη και πολύ σημαντική απορία…τα ζώα που θα δούμε είναι ζωντανά? κι αν όχι τότε είναι …πεθαμένα?

η καημένη η κυρία μας προσπάθησε να μας εξηγήσει όσο πιο.. ανώδυνα γίνεται, σε τι κατάσταση είναι τελικά τα ζώα?

τελικά τα ζωάκια είναι πεθαμένα…αλλά τα φρόντισαν έτσι ώστε, να γίνουν αγάλματα για να μπορούμε να τα γνωρίσουμε από κοντά, γιατί αλλιώς στη φύση ποτέ δεν θα μπορούσαμε να τα δούμε τόσο καλά!

δεν προλάβαμε να βγάλουμε φωτογραφίες αλλά δείτε παρακάτω..

περισσότερα στη σελίδα τους στο:

https://el-gr.facebook.com/moufistos/

ή δείτε το βιντεακι

η υπόλοιπη εβδομάδα είχε φαγητό και γλέντι!!

φτιάξαμε τερατο-καπελάκια και γλεντήσαμε με το δημοτικό σχολείο την Τσικνοπέμπτη!!

σχεδιασμός

καπέλων!

 

 

 

 

 

 

εκτέλεση σχεδίου

διασκέδαση!!!

 

 

 

 

 

 

περάσαμε πολύ όμορφα και είδαμε και τους παλιούς μας φίλους που τώρα είναι στην 1η δημοτικού!

ευχαριστούμε ιδιαίτερα τις μαμάδες του Δημοτικού που μας φρόντισαν με το φαγητό!

και του χρόνου!

η Παρασκευή ως συνήθως είναι η μέρα της δανειστικής αλλά η συγκεκριμένη ήταν και πρωτο-Μαρτιά!

αλλαγές στο ημερολόγιο.

φτιάχνουμε λοιπόν τον παραδοσιακό Μάρτη για τα χεράκια μας και με αφορμή την αλλαγή του μήνα…μαθαίνουμε και το “Μ”, όπως λέμε…Μουσείο και Μάρτιος! φτιάχνουμε και το βιβλίο του “Μ”

η κυρία μας χτυπήθηκε…από τη γρίπη!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 24-02-2019

πέρασαν 2 βδομάδες από το τελευταίο μας άρθρο…γιατί μας χτύπησε η αρρώστια!

και ενώ μάθαμε να πλένουμε σωστά τα χέρια μας, και πως να προφυλαχτούμε από τη γρίπη…η κυρία Μαρία αρρώστησε με πυρετό! μάλλον δεν πρόσεχε…

έτσι το νηπιαγωγείο μας λειτούργησε μόνο 2 μέρες την προηγούμενη βδομάδα και ολόκληρη την βδομάδα που μας πέρασε!

και δεν έλλειπε μόνο η κυρία αλλά και μερικοί φίλοι, έτσι την περάσαμε ξεκούραστα!!!αλλά έχουμε κι ένα καλό νέο!

ήρθε επιτέλους μια καινούργια, πολύ συμπαθητική  κυρία η κ. Γιώτα! έτσι ξεκίνησε ξανά το ολοήμερο.

ας  τα πάρουμε όμως με τη σειρά:

ο Θάνος επέλεξε στην επιστροφή της δανειστικής και  μας διάβασε το “κουμπί και μια βελόνα”

μάλλον όμως δεν του πολυ-άρεσε από ότι μας είπε…τι να κάνουμε καμιά φορά τα γούστα του φίλου μας, δεν είναι ίδια με τα δικά μας!!! γι αυτό καλύτερα να μην επηρεαζόμαστε από τους άλλους και να κάνουμε τις δικές μας επιλογές!

το παραμύθι μας έδωσε αφορμή να επιλέξουμε και το επόμενο γράμμα για τα βιβλιο-γράμματα που φτιάχνουμε.

αποφασίσαμε λοιπόν να μάθουμε το γράμμα “Κ”!

  • βρήκαμε πολλές λέξεις από Κ και πολλές σπάνιες..όπως κουνάβι!
  • τις καταγράψαμε στον πίνακα
  • η κυρία βρήκε πολλές εικόνες από αυτές τις λέξεις
  • αλλά μέσα τους έβαλε η πονηρούλα και παγίδες!!
  • επιλέξαμε μόνο τις σωστές κι έτοιμο το βιβλίο του Κ
  • τα βιβλίο-γράμματα γεμίζουν τη γωνίτσα της γραφής

σελίδες του βιβλίου   

στη θέση του

 

 

 

 

 

 

προσθέσαμε επιτέλους και την γωνίτσα του καβαλέτου…αλλά πρώτα η κυρία μας έκανε μια ολόκληρη μέρα “κήρυγμα” για το πως θα φερόμαστε στις μπογιές! στην  καινούργια γωνιά!!

γράψαμε σε πινακίδα τους κανόνες και του αναρτήσαμε για να μην ξεχνιόμαστε πάνω από το

καβαλέτο!

  • πρώτα από όλα φοράμε την

ποδιά!

  • γεμίζουμε με καθαρό νερό το ποτηράκι που ξεπλένουμε τα πινέλα
  • σκεφτόμαστε τι θα ζωγραφίσουμε
  • ξεκινάμε
  • αν το πινέλο μας λερωθεί με άλλο χρώμα, δεν ξεχνάμε να το ξεπλύνουμε για να μη…
  • τέλος υπογράφουμε το έργο μας
  • αδειάζουμε το βρώμικο νερό
  • βγάζουμε την ποδιά

 

 

πολύχρωμη μπουγάδα

 

 

 

 

 

 

 

μόλις μάθαμε ότι θα μας έρθει καινούργια κυρία για το ολοήμερο στρωθήκαμε στο καθάρισμα!!

τα γυαλίσαμε όλα, ταιριάξαμε τα παζλ, το σπιτάκι, τα πάντα, μην έρθει και μας βρει άνω κάτω..

και η κυρία Μαρία μας είχε μια έκπληξη…καινούργια παιχνίδια αγορασμένα από τον κουμπαρά μας.. τέλεια!

εργαλεία γιατρού

καλειδοσκόπιο!

τηλεσκόπιο!

 

 

 

 

 

 

 

 

μάζεψε τα βατόμουρα!!

 

το ΕΣΠΑ μας ενισχύει!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 20-02-2019


Λήψη αρχείου

Ενίσχυση Προσχολικής Εκπαίδευσης 2018-2019 (5031894)

 

H σημασία της αναβάθμισης της αγωγής και εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία με δίχρονη προσχολική αγωγή αποτελεί βασικό πυλώνα και βασική προτεραιότητα του Συμβουλίου της Ευρώπης, σχετικά με την αποδοτικότητα και την ισότητα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης (2007). H αναβάθμιση της Αγωγής και εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία υποστηρίζεται με επιτυχία στο πλαίσιο του προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης. Η Δράση αποσκοπεί στην υποστήριξη της λειτουργίας του θεσμού των νηπιαγωγείων με δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο της Δράσης απασχολούνται οι αναγκαίοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για να στελεχωθούν τα τμήματα των νηπιαγωγείων για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.
Τα αποτελέσματα της Δράσης αφορούν στη:
• Στήριξη της προετοιμασίας των νηπίων για τη μετάβασή τους στη Δημοτική Εκπαίδευση.
• Ενίσχυση των βασικών δεξιοτήτων των νηπίων για την προσωπική ολοκλήρωση, ανάπτυξη και κοινωνική τους ένταξη.
• Ανάπτυξη αντιληπτικών ικανοτήτων και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων.

ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η Πράξη αφορά στην ενίσχυση των Υποστηρικτικών  δομών εκπαίδευσης μέσω:

1) Των ΣΔΕΥ (Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης) και της λειτουργίας των Επιτροπών Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) για την υποστήριξη των μαθητών και της Σχολικής κοινότητας, την εκπαιδευτική αξιολόγηση και την παραπομπή των μαθητών στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) όταν απαιτείται, τη διαμόρφωση Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης, την υποστήριξη εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων κλπ, και

2) Των ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) αποστολή των οποίων είναι η υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των Ε.Κ. της περιοχής αρμοδιότητάς τους για τη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαίδευση και την προάσπιση της αρμονικής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης και προόδου), σύμφωνα με τον Ν. 4547/2018 (ΦΕΚ102). Επίσης μέσω της Πράξης τα ΚΕΣΥ προμηθεύονται τον απαραίτητο εξοπλισμό.

Στο πλαίσιο της Πράξης προσλαμβάνονται οι αναγκαίοι αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού  Προσωπικού (ΕΕΠ) που θα στελεχώσουν τις  Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ). Επίσης, τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) στελεχώνονται με αναπληρωτές  Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και αναπληρωτές Εκπαιδευτικούς.

Συμπληρωματικά, υλοποιούνται δράσεις δημοσιότητας.

Διάρκεια υλοποίησης: 01/08/2018 – 31/12/2019 (Σχολικό έτος 2018-2019)

Η βιβλιοθήκη μας εμπνέει!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 08-02-2019

η επιστροφή των βιβλίων της δανειστικής, μας δίνει ιδέες για το πως θα αξιοποιήσουμε τις γνώσεις που μας δίνουν τα βιβλία.

Μη νομίζετε ότι τα παραμύθια είναι μόνο για διασκέδαση, δείτε τι μάθαμε εμείς από το βιβλίο που μας διάβασε ο Χρήστος τη Δευτέρα!

καταρχήν επιλέξαμε λόγω επικαιρότητας το βιβλίο…

ο κύριος πυρετός μας έδωσε την ιδέα να συνεχίσουμε και να εμπλουτίσουμε τον πίνακα με τα βιβλία των γραμμάτων. έτσι μετά το Β της Βιβλιοθήκης…

βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από Β

επιλέγουμε εικόνες πραγμάτων από Β

 

 

 

 

 

 

 

 

 

φτιάχνουμε το βιβλίο του Β

έτοιμο!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ετοιμάζουμε το Π από τον κ. Πυρετό!

με τον ίδιο τρόπο έτοιμο και το Π

αλλά το βιβλίο μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε και λίγο για το με ποιό τρόπο μπορούμε να προφυλαχτούμε από τις αρρώστιες!

συζητώντας και ψάχνοντας στο διαδίκτυο μαθαίνουμε ότι υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε κι είναι και ευκολο και διασκεδαστικό..

“πλένουμε σωστά τα χέρια μας”

ο σωστός τρόπος σε 5 βήματα

βρίσκουμε τις εικόνες που χρειαζόμαστε

τις βάζουμε στη σωστή σειρά

 

 

 

 

 

 

για να μη ξεχνιόμαστε!

δείτε το λίγο καλύτερα, εμείς απλά παραλείψαμε το βήμα 5 και τα συμπτήξαμε λίγο…

από ιστοσελίδα για επόπτες υγείας

ο κ. Πυρετός είχε κι άλλα να μας δείξει! έτσι θυμηθήκαμε με τι μετράμε τον πυρετό, αλλά και τη θερμοκρασία στο Νηπιαγωγείο.

και το θερμόμετρο μας δίνει ιδέες για πειραματισμούς!

ζωγραφιστό το βλέπουμε  καλύτερα

πάνω στο καλοριφέρ!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

μέσα στην κατάψυξη

έξω στον ήλιο!

 

 

 

 

 

 

 

τα πειράματα μας άρεσαν τόσο που θα δείτε τη συνέχεια τους στην επόμενη εβδομάδα.

Μη νομίζετε όμως ότι δεν διασκεδάζουμε καθόλου στο Νηπιαγωγείο μας…δείτε απλές εικόνες χαρούμενης και δημιουργικής καθημερινότητας!

μαγειρική με..πλαστελίνες

άλλη χρήση του genga..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

διαγωνισμός ουρανοξύστη!

 

παράσταση κουκλοθέατρου

μια γεύση από δανειστική!

 

 

 

 

 

 

 

νεότερα την επόμενη εβδομάδα!

Δανειστικής Βιβλιοθήκης συνέχεια!

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΣΟΧΩΡΙΟΥ ΣΕΡΡΩΝ | Κατηγορία θεματικα | , στις 01-02-2019

αυτή τη βδομάδα συνεχίζουμε να ασχολούμαστε με την αγαπημένη μας δανειστική βιβλιοθήκη:

  1. τη Δευτέρα επιστρέφουμε όπως όριζε το συμβόλαιο μας το βιβλίο που δανειστήκαμε
  2. μαθαίνουμε τη διαδικασία επιστροφής
  3. ο καθένας λέει τι του άρεσε από το παραμύθι του
  4. φτιάχνουμε τον χιονάνθρωπο της χειμερινής δανειστικής. Ο χιονάνθρωπος θα ψηλώνει όσο περισσότερα βιβλία διαβάζουμε…
  5.  ψάχνουμε και βρίσκουμε το τίτλο του βιβλίου που δανειστήκαμε και το κολλάμε στο πρώτο κυκλάκι του χιονάνθρωπου, για να θυμόμαστε τα βιβλία που δανειστήκαμε
  6. την Τρίτη βλέπουμε μια παρουσίαση στον υπολογιστή και λέμε λίγα λόγια για τους ιεράρχες..ααα! Ακούμε και το “τραγούδι”-απολυτίκιο (το είπε η κυρία) των Τριών Ιεραρχών.
  7. φτιάχνουμε κι έναν παιχνιδιάρη σελιδοδείκτη για τη βιβλιοθήκη μας,  γιατί -η κυρία μας είπε- ότι στους 3 Ιεράρχες άρεσε πολύ το διάβασμα, τί σύμπτωση και σε μας!!!
  8. Την Τετάρτη- όσοι ξυπνήσαμε- πήγαμε και στην εκκλησία και είδαμε την εικόνα τους
  9. την Πέμπτη κάνουμε παιχνίδια με το “Β” το γράμμα της βιβλιοθήκης
  10. βρίσκουμε λέξεις από “Β”
  11. κάνουμε άσκηση στο χαρτί για να μάθουμε πως γράφεται
  12. διαβάζουμε την ιστορία του Βάτραχου Νεροτρύπη που ζούσε σε έναν Βάλτο
  13. κάνουμε πείραμα για να διαπιστώσουμε αν γίνονται τρύπες στο νερό…
  14. ποιος κάνει μεγαλύτερες τρύπες στο νερό? Ο μικρός βάτραχος-τουβλάκι? ή ο μεγαλύτερος?
  15. γινόμαστε μούσκεμα!!!!

κατασκευή χιονάνθρωπου

μαζί και σελιδοδείκτης

 

 

 

 

 

 

 

 

ψάχνουμε τον τίτλο

τίτλος-κουμπί!

 

 

 

 

 

 

 

την ιστορία του Βατράχου Νεροτρύπη τη διαβασαμε από ένα βιβλίο χωρίς εικόνες…

 

 

βατραχάκια από ψηλά

βατραχάκια από χαμηλά

 

 

 

 

 

 

κι ένα κάστρο από τους φίλους!

Α! ξεχάσαμε το πιο διασκεδαστικό! ακούσαμε και χορέψαμε τα “6 Βατραχάκια”

η κυρία όμως είπε ότι με το τραγούδι αυτό μπορούμε να μάθουμε και …”πρόσθεση” δείτε πως…

5+1=6

2+4=6

3+3=6

 

κι επιτέλους ήρθε η Παρασκευή για να δανειστούμε καινούργιο βιβλίο!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση