Οι πρώτες μου μέρες στο νηπιαγωγείο μέσα από την τέχνη

Mια νέα σχολική χρονιά ξεκινά για πολλούς μικρούς μας φίλους!

Για κάποιους από αυτούς είναι η πρώτη φορά που θα πάνε στο σχολείο. Πόσα συναισθήματα μπορεί να νιώθει ένα παιδί καθώς αφήνει το χέρι της μαμάς και πηγαίνει σε μια άγνωστη τάξη? Και πως μπορεί να μιλήσει για όσα σκέφτεται και νιώθει? Έχει μάθει ακόμη να εκφράζει με λέξεις τα αισθήματα του?

Ας βοηθήσουμε τα νηπιάκια μας να εκφράσουν αυτά που νιώθουν με παιχνίδια γνωριμίας

386082950 24187146587550695 7930217918291435475 n

384570642 24187146850884002 850691842671428387 n

παιχνίδια συνεργασίας

384525649 24174082375523783 1383056596136717663 n

384549788 24174089845523036 40141718813280952 n

384551686 24174088232189864 5144633759073736599 n

384566730 24187146140884073 7946599458615731458 n

384570481 24187145430884144 3349892857712525073 n

384563263 24187153580883329 109265993205239648 n

386188476 24187145874217433 1722019061249299942 n

386191491 24220124380919582 746302051176285870 n

387172537 24220125350919485 2580747098198558786 n

386192450 24220126257586061 5376755549245308813 n

386763669 24220126957585991 4165595598930216212 n

386082855 24220127970919223 5035982159145963520 n

ανακαλύπτοντας τις γωνιές τις τάξης μας

378369841 24173968265535194 7547659991476947282 n

384568336 24187348480863839 2845080181391236349 n

384566592 24187347410863946 6480133035803163935 n

384208417 24209887798609907 813512491234238623 n

384098176 24209890435276310 115201671089762813 n

384098682 24220122377586449 965891555294882366 n

με τον τρόπο της τέχνης!

Ακολουθεί μια συλλογή έργων με θέμα το σχολείο.

Μαθητές άλλοτε χαρούμενοι, άλλοτε σιωπηλοί, άλλοτε φασαριόζοι και άλλοτε διστακτικοί.

Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν:

Τι συμβαίνει σε κάθε τάξη?

Τι μπορεί να κάνουν τα παιδιά ?

Πώς να νιώθουν?

Ας επισκεφτούμε κάποιες τάξεις κι ας δημιουργήσουμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής…

harry wingfield going to school

       Harry Wingfield
Ερωτήσεις
  1. Γιατί τα παιδιά κάθονται  μαζεμένα?
  2. Τι βιβλίο μπορεί να διαβάζει η δασκάλα τους? 
  3. Ποιά ιστορία να τους λέει?
  4. Τα παιδιά έχουν γυρισμένη πλάτη. Αν μπορούσαμε να κοιτάξουμε το πρόσωπο τους , τι έκφραση μπορεί να είχαν? Μπορούμε να την αναπαραστήσουμε?
  5. Παιρνάνε όμορφα?

george hughes

             George Hughes
Ερωτήσεις
  1. Ποιά είναι η κυρία που το παιδί κρατά τόσο δυνατά και δεν την αφήνει ?
  2. Γιατί το κάνει αυτό?
  3. Πως νιώθει?
  4. Τι θα του λέγατε εσείς αν ήσασταν συμμαθητές?

henry jules jean geoffroy

              Henrie Jules
Ερωτήσεις
  1. Mα γιατί αυτό το παιδί κάθεται μόνο στην αυλή του σχολείου?
  2. Πως νιώθει?
  3. Τι μπορεί να κάνει για να γίνει χαρούμενο?
  4. Ιδέες παρακαλώ!

nikolay boddanov belksy

NikolayBoddanov Belksy
Ερωτήσεις
  1. Γιατί κάθεται στην πόρτα ? Γιατί δεν μπαίνει μέσα στην τάξη?
  2. Τι σκέφτεται?
Ας ζωγραφίσουμε τώρα και τον εαυτό μας μέσα στην τάξη μας!
384488904 24174000372198650 5664014247376564112 n
384569844 24174093542189333 1025218688798184516 n
383847831 24174094908855863 8818511928694579362 n
383851536 24174092855522735 2790220078071195524 n
383855257 24174092195522801 663002015732594840 n
384524904 24174090048856349 6021008085804951343 n
384536782 24174091502189537 7673296509957931645 n
384537447 24174090762189611 4663955833677287164 n
Δημιουργούμε τα δικά μας έργα τέχνης – πίνακες ζωγραφικής
384542963 24174010138864340 6497673947829852991 n
383842703 24174083572190330 2876761037953929576 n
384542963 24174010138864340 6497673947829852991 n
384542399 24174077292190958 3380809261016021484 n
382933895 24173991932199494 1851343711974381598 n
384550977 24174078092190878 5859852178531046539 n

384570065 24187349614197059 8235508970353702416 n

Αγιασμός

C kef1 en1 agiasmos.png teaser

Αγαπητοί μαθητές και γονείς, σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί μαζί με το Δημοτικό Σχολείο Αρφαρών στον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου τη Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 8.45 π.μ. από τον Αιδεσιμώτατο πατέρα Μιχάλη με εκπροσώπους μαθητών και εκπαιδευτικών.

Μετά τη λήξη της τελετής του Αγιασμού, ο ιερέας θα επισκεφθεί με Αγιασμό όλα τα τμήματα του σχολείου και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί θα ενημερώσουν τους γονείς/κηδεμόνες για τη λειτουργία των σχολείων.

384568462 24187154867549867 7868020539103795194 n

 

Λίγες μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία…

Λίγες μερές πριν κλείσουν τα σχολεία και πούμε “Καλό Καλοκαίρι” οι μικροί μας μαθητές έφτιαξαν τους φακέλους με τις εργασίες τους, τα εξώφυλλα , το αλφαβητάρι τους και τις σακούλες που θα βάλουν τις εργασίες τους.

347251519 9757210707637523 6317034038711656285 n

354081544 9757373210954606 1148939442063480395 n

347411353 9757208607637733 1145809341357983694 n 2

354037760 9757364014288859 4182414705832812483 n

347413593 9757208034304457 365463579179010853 n 2

347556486 9757208360971091 1849522212530667327 n 2

Έπειτα, για να διασκεδάσουν χόρεψαν καλοκαιρινά παιδικά τραγούδια και δοκίμασαν ζελαδάκια που έφτιαξαν με τις εκπαιδευτικούς τους

347396011 9757205607638033 3211958782106257054 n

347242285 9757209914304269 5870564121211574030 n

347238521 9757209637637630 2749989846910313026 n

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί μία ημέρα σχολείο στη φύση

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί υλοποίησαν εκπαιδευτικές δράσεις στο πάρκο του Πηδήματος. 

Εκπαιδευτικές δράσεις:

Έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι με τις πέντε αισθήσεις και μέσω των αισθήσεων ήρθαν σε επαφή με τη φύση.

Ειδικότερα, άκουσαν τους ήχους (πουλάκια, βατράχια, νερό, αυτοκίνητο, τρακτέρ), άγγιξαν πέτρες, γκαζόν (μαλακό-σκληρό), είδαν λουλούδια, δέντρα, ποτάμι, βαρέλια, σκουπίδια και ακόλουθουσε ένας γενικός προβληματισμός για τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Μύρισαν τα λουλούδια και γεύστηκαν τα πλούσια εδέσματα των γονιών τους.

354197403 9757372680954659 6939797084943035051 n

354077668 9757377287620865 5061716897149127538 n

354060647 9757367330955194 5781854314125310225 n

354205228 9757385434286717 5100079144768070047 n

354236653 9757366734288587 1515055040441396372 n

354229945 9757369154288345 2642259461594483990 n

354223494 9757387217619872 1640553820769848493 n

354063863 9757362910955636 7117388400978917993 n

347281121 9757154470976480 8741006433594146110 n

 

354066524 9757386507619943 6118597951634369838 n

353819522 9757382797620314 8305642831933524633 n

347549771 9757204774304783 187273044686818770 n

Ακολούθησε επιδαπέδιο παιχνίδι

 

354235861 9757380967620497 595667150908865975 n

354226279 9757376617620932 6819889268526065244 n

354237623 9757359190956008 363233346120429844 n

354437388 9757369747621619 4297556498118104605 n

354214423 9757371950954732 1227396871632902885 n

354208216 9757378577620736 8577275769441141659 n

354157644 9757363544288906 208340959588679684 n

347558265 9757157957642798 1399997257691752140 n

Έπειτα φύτεψαν το λουλούδι της επιλογής τους σε ένα γλαστράκι το οποίο και ζωγράφισαν

354231212 9757384780953449 8144199719201125664 n

354233467 9757375790954348 7401338376925600417 n

354230550 9757367850955142 6588910306227773362 n

354214714 9757356090956318 6552341975581981544 n

354219139 9757364774288783 7837391074953498705 n

354193324 9757374357621158 7340734289341633863 n

354189213 9757388444286416 7418063389788316956 n

354183399 9757361020955825 9043341234393711949 n

354180297 9757383410953586 2437097753314124802 n

354179093 9757362237622370 4231914261062261532 n

354076654 9757368377621756 5945293858914657348 n

354061463 9757380147620579 8626119735905508847 n

354054435 9757353044289956 7105406238328587065 n 2

354065751 9757373694287891 596680974649913437 n

Λίγο πριν ολοκληρωθούν οι δράσεις χόρεψαν βαλσάκι το τραγούδι “Μενεξέδες και Ζουμπούλια”

347602250 9757151890976738 2912603865111253980 n

354037339 9757214644303796 4422670449403908496 n

347557528 9757153040976623 883644442523605545 n

347426683 9757153830976544 6423150088581041373 n

347417623 9757152520976675 4788096300025854863 n

347397843 9757150624310198 5002714719720739713 n

347260365 9757151324310128 1180679489360775300 n

 

 

 

 

Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο Αρφαρών

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο Αρφαρών.

Δραστηριότητα μετάβασης.

Στόχος μας να έρθουν τα νήπια σε επαφή με το περιβάλλον του Δημοτικού Σχολείου (χώρος, μαθητέςμ δάσκαλοι) και τις εκπαιδευτικές μεθόδους – δραστηριότητες της Ά τάξης Δημοτικού.

347247075 6117802538327146 7506580084594912428 n

352271947 771011507734321 4833075662388971360 n

352296312 909743580130657 7120721679731376699 n

352212893 639849951398973 3277191112529395898 n

347421189 638370617842445 4583967471322218810 n

352365402 1944240129246660 6822425874899557810 n

347397458 823585578670596 7477377691677729078 n

347247630 2796655733804621 3846510013217251898 n

347272299 3358830944429879 5342525504149600225 n

 

Άνοιξη

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας ‘Ανοιξη οι μαθητές μας μαθαίνουν χρήσιμες πληροφορίες για τα χελιδόνια, τη μέλισσα και την πεταλούδα. Ζωγραφίζουν, παίζουν, κάνουν φύλλα εργασίας και παρακολουθούν ντοκιμαντέρ.

Χαλιδόνι

347567337 2844850422318608 4703828516288596676 n

347395333 1972594793083403 1883945721772376198 n

347098275 266694355929147 6005223255914052449 n

347268739 586045793328044 8477159461573491015 n

347242769 1330306010888708 4242878129809004419 n

347421654 194050156859252 2455308070165281542 n

347226127 764442135275645 4063591376642560320 n

347134314 3065057923803988 4525489477848576598 n

347237494 162727623186091 5684729950185649757 n

Γίνονται χελιδόνια

346842101 1348923589298116 3877084691096633155 n

347117102 972365267513015 6467775225326906649 n

Μέλισσα

347232554 921223692542239 7809997909063770237 n

347392114 640538611225057 5722818566011614102 n

Πεταλούδα

347386985 165082099599220 5554308587057011698 n

347122520 800036488201887 3924368444915892265 n

347414711 1104771457147395 4550622275574552018 n

347440846 1031576047808358 3603597011430732110 n

Ψυχοκινητικό τα στάδια εξέλιξης της πεταλούδας

347228167 626968249007824 7514312079779324590 n

347390628 1392862728169357 8743528366590272736 n

347389010 262416536241312 2600704065394667788 n

Ζωγραφίζουν την πεταλούδα

347248625 582662670367671 6488680391070495628 n

347882504 275698134900704 6214278443621877929 n

348276582 633774895473561 7933096821949981866 n

348448156 291812136503295 4131092653559764322 n

348318838 271027218692502 1685522990567923790 n

348239154 796971798299391 9076873727443665890 n

346997733 737370448150569 698340676104714343 n

348243600 975702960099588 2588353165487187948 n

348235594 1422431701922538 224624363339586900 n

Η Θεματική συνεχίζεται…

Συμμετοχή και Συντονισμό Οργάνωσης Νεανικού – Μαθητικού Φεστιβάλ Καλαμάτας

poster PagkHmeraTheatrou 2023 KALAMATA 1

NEANIKO – ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ & ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 2023

«Μαζί»

18 σχολεία, 50 εκπαιδευτικοί, 322 μαθητές & μαθήτριες,
30 φοιτητές, 30 σπουδαστές Δ. ΙΕΚ, 20 γονείς
Καλαμάτα, Παρασκευή 5 Μαΐου 2023, 16:00 – 20:30
Στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου – Παλιό Στρατόπεδο Καλαμάτας
και στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας (τα εργαστήρια)

Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Τοπικοί Σύνδεσμοι Μεσσηνίας) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου-Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας Δήμου Καλαμάτας, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και με τη στήριξη
πολλών ακόμα φορέων της πόλης, διοργανώνουν Νεανικό – Μαθητικό Φεστιβάλ με τίτλο “Μαζί!”, στην Καλαμάτα την Παρασκευή 5 Μαΐου 2023, ώρα 16:00 -18:00 (Εργαστήρια) & 18:00 – 20:30 (εκδήλωση για το κοινό της πόλης), στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Παλιό Στρατόπεδο Καλαμάτας).
Το Φεστιβάλ “Μαζί” 2023 στη Μεσσηνία περιλαμβάνει:
α) παρουσιάσεις εργασιών των σχολείων και δρώμενα,
β) βιωματικά εργαστήρια για παιδιά,
γ) εργαστήρια για φοιτητές/φοιτήτριες, σπουδαστές/σπουδάστριες
δ) εργαστήρια για γονείς
Παίρνουν μέρος τα σχολεία & φορείς:
Νηπιαγωγείο Αρφαρών, Νηπιαγωγείο Διασποράς, 1ο Νηπιαγωγείο Μεσσήνης, 5ο Νηπιαγωγείο Μεσσήνης, 7ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, 14ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, 24ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, Νηπιαγωγείο Θουρίας, Νηπιαγωγείο Σουληναρίου, 1ο Δημοτικό Σχολείο Πύλου, 6ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, Δημοτικό Σχολείο Σπερχογείας, Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας, 2ο Γυμνάσιο Μεσσήνης, 4ο ΓΕΛ Καλαμάτας, 1ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας, 2ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας, ΕΕΕΕΚ Καλαμάτας

ΑΜΚΕ “Ο Σπόρος”, Κέντρο Επαγγελματικής και Οικογενειακής Υποστήριξης Καλαμάτας των Παιδικών Χωριών SOS Ελλάδος, ΣΥ.Φ.ΑΜΕΑ Καλαμάτας, ΚΕΦΙΑΠ, ΚΔΑΠ 14ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, ΔΙΑΦΟΡΟΖΩ , Αρχέγονο Κύτταρο Αίματος – Σύλλογος εθελοντών δοτών μυελού των οστών Καλαμάτας, Δ.ΙΕΚ του Νοσοκομείου Καλαμάτας, Ναυτικός Όμιλος Καλαμάτας Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου – Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και πολιτισμικών Σπουδών (Τμήμα Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών & Τμήμα
Φιλολογίας).
Το Μαθητικό Φεστιβάλ – Ημέρα Δράσης 2023 με τίτλο “Μαζί!” πραγματοποιείται στην Μεσσηνία για έβδομη χρονιά με τη συμμετοχή σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για ζητήματα προσφύγων «Κι αν ήσουν εσύ;» καθώς και άλλων ομάδων που έχουν δουλέψει πάνω στις ίδιες θεματικές. Όπως κάθε χρόνο, ένα δίκτυο σχολείων, δημιουργήθηκε στην αρχή του σχολικού έτους με στόχο να δουλέψουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας πάνω σε θέματα που αφορούν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αποδοχή του διαφορετικού σε όλες του τις μορφές. Τα παιδιά εργάζονται πάνω στην ενσυναίσθηση, την αποδοχή του άλλου, την κατανόηση του δικαιώματος των ίσων ευκαιριών για όλους. Χρησιμοποιούνται θεατρικές τεχνικές, βιωματικά εργαστήρια, διδακτικές επισκέψεις, συζητήσεις, αγώνες λόγων, δημιουργική γραφή, βιντεοσκόπηση κ.ά. Ταυτόχρονα, κατά το ίδιο διάστημα οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε τακτικές επιμορφωτικές συντονιστικές και ενημερωτικές συναντήσεις ώστε να υπάρχει κοινή συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη. Η αποκορύφωση αυτής της διαδικασίας είναι η συνάντηση όλων σε ένα μεγάλο φεστιβάλ στο τέλος του σχολικού έτους, το οποίο με τη στήριξη μεγάλου αριθμού φορέων της πόλης, έχει στόχο τη διάχυση της δουλειάς αυτής τόσο
στη σχολική όσο και στην ευρύτερη κοινότητα. Φέτος, η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και η φιλοξενία στους χώρους του, σηματοδοτεί τη συμμετοχή της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ως εκ τούτου μεγαλύτερη διάχυση των στόχων του φεστιβάλ στους νέους και τις νέες της πόλης.
Στηρίζουν οι εκπαιδευτικοί:
Από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου: Νικόλαος Ζαχαριάς, καθηγητής, Πρόεδρος του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών
Από τα σχολεία: Μαρία Αδαμοπούλου, Μπέτυ Αναστασοπούλου, Ελένη Αντωνοπούλου, Ελένη Βεργή, Αναστασία Βλάχου, Πωλίνα Γαϊτανάρου, Πηνελόπη Γιαννουσά, Αγγελική Γραμματικού, Δημητροπούλου Γεωργιάννα, Σταυριαλένα Εγγλέζου, Ασημένια Ηλιοπούλου, Ελένη Κάτσου, Ακριβή Κομεσσαρίου, Ευτυχία Κομπότη, Ρίτα Καλαντζή, Νίκο Καραγιαννίδη, Ειρήνη Καπλάνη, Σοφία Καρυστινού, Παρασκευή Κλώνου, Ελευθερία Λαγούδη, Σωτηρία Λάγιου, Κατερίνα Μπούζα, Κονδυλία Μακρή, Ελένη Μαθέ, Λαμπρινή Μπύρου, Ευαγγελία Μακρή, Σταυρούλα Μπαλάση, Βασιλική Μίντζα, Ηλίας Μακρής, Μαρία Μαργαρίτη, Φωτεινή Μπρέγιαννη, Αλεξία Νάκου, Σταυρούλα Νίκα, Παναγιώτα Παπανικολοπούλου, Χριστίνα Πανουσάκη, Κατερίνα Περωτή, Κατερίνα Παρουσιάδη, Βασιλική Πανταζή, Άννα Πίκιου, Μαρία Σταθοπούλου, Βιβή Σαμπαζιώτη, Βασιλική Σπυροπούλου, Δήμητρα Τζανετάκη, Παναγιώτα Τζιαμουράνη, Γεωργία Τζήλου, Μαριάννα Τηράσκη, Τσιαμοπούλου
Ελένη, Τσούγκου Ρούλα.
Από άλλους φορείς: Γιώτα Κοπίτα (κοινωνική λειτουργός), Χρύσα Παπαδοπούλου (Νηπιαγωγός) από τα παιδικά χωριά SOS

Τα εργαστήρια
16:00-18:00 Εργαστήριο 1ο : «κι αν ήσουν εσύ; – τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και θέματα προσφύγων», απευθύνεται σε φοιτητές/φοιτήτριες, εμψύχωση, Γιώργος Μπεκιάρης, θεατροπαιδαγωγός.
16:00-18:00 Εργαστήριο 2ο: «Παίζουμε μαζί και ουφ…!» Βιωματικό εργαστήριο για γονείς παιδιών 4 – 12 ετών, βασισμένο στο άρθρο 31 της σύμβασης για τα Δικαιώματα του παιδιού εμψύχωση, Γιώλικα Πουλοπούλου, θεατροπαιδαγωγός, σκηνοθέτης, επιμορφώτρια ενηλίκων
16:00-18:00 Εργαστήριο 3ο: «Δικαίωμα στην επικοινωνία» απευθύνεται στους σπουδαστές/στριες του Δ.ΙΕΚ του Νοσοκομείου Καλαμάτας:
α) «Ελληνική Νοηματική Γλώσσα» εμψυχωτής: Νίκος Καραγιαννίδης, εκπαιδευτικός του
1ου ΕΠΑΛ Καλαμάτας
β) «Σύστημα γραφής και ανάγνωσης braille» εμψυχώτρια : Ειρήνη Καπλάνη, εκπαιδευτικός
του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμάτας
Ευχαριστίες: στην κ. Μαριάννα Τσορώνη, Διευθύντρια του 12ου Δημοτικού, για την παραχώρηση του χώρου

Εικαστική δημιουργία: “Το Δέντρο της Αποδοχής” Ηλίας Μακρής, καθηγητής Καλλιτεχνικών
στο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτας
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
Συντονισμός: Δήμητρα Τζανετάκη, Γεωργία Τζήλου
Γραμματεία/Πληρ. 2106541600 / info@theatroedu.gr
Συνεργασίες:
Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου – Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης
Πολιτισμικών Αγαθών (Νικόλαος Ζαχαριάς, καθηγητής, Πρόεδρος του Τμήματος)
Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Καλαμάτα (Παύλος Κλάδης,
Προέδρος)
Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Καλαμάτας
Κέντρο Επαγγελματικής και Οικογενειακής Υποστήριξης Καλαμάτας των Παιδικών Χωριών
SOS Ελλάδος
AMKE «O Σπόρος»
ΣΥ.Φ.ΑΜΕΑ Μεσσηνίας
ΚΕΦΙΑΠ Καλαμάτας
ΔΙΑΦΟΡΟΖΩ
Αρχέγονο Κύτταρο Αίματος – Σύλλογος εθελοντών δοτών μυελού των οστών Καλαμάτας.
ΚΔΑΠ του 14ου Δημοτικού Σχολείου
Δ.ΙΕΚ Νοσοκομείου Καλαμάτας
Ναυτικός Όμιλος Καλαμάτας
Μουσική: Καλλιτεχνικό Στέκι – Επιμέλεια: Πέτρος Κατσούλης
Ηχητικά: Παναγιώτης Βλαχογεωργακόπουλος
Φωτογραφία – Βίντεο: Φωτογραφική Ομάδα Καλαμάτας Φ.Ο.ΚΑΛ. (εθελοντικά)
Υγειονομική κάλυψη: Ερυθρός Σταυρός Καλαμάτας

Εποπτικό υλικό από την ημέρα του Νεανικού – Μαθητικού Φεστιβάλ

Βιωματικά εργαστήρια – Γονέων-Φοιτητών-Σπουδαστών στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας

347109104 950106466028429 458965966907804794 n

347553632 988371358990941 7654837118259247753 n

347409716 143693591934024 387354458629322043 n

347266911 211201018356579 7772925588333822003 n

347115184 962842865151661 1706229285432133539 n

347389297 550685750478052 161290655141812130 n

347405944 3472803889642526 1850634835876863328 n

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

347109272 1266954133906995 6655495768374561811 n

347124505 127105240337719 998582910380705665 n

347413492 1009068833782946 5679385527132850957 n

347561757 590380946419135 4587869524705399834 n

347612460 607464594665407 4298019398763295741 n

347627764 682441970354801 2742769957654010005 n

347227042 1895653550794989 3947789870439993227 n

347110916 957100285333864 2592193656217168121 n

347383381 951728832919156 6247040097176167165 n

347106500 255235203692323 579771846974452617 n

347243192 216326141146331 5143894017239497337 n

347122107 1386795355505688 6710266801924905242 n

347370339 1694839554310609 8491730893549415395 n

347098495 755791422893840 2565013873169452565 n

347225457 787848612786386 6353367300468084918 n

347390741 1901582036882442 6878819432163004138 n

347397004 757420786084508 839038736347040642 n

Αποτίμηση

347227403 1400329004153482 4143883546695475801 n

347013065 1298050571125596 472620095320175681 n

 

Σχέδιο δράσης: Συνεργασία εκπαιδευτικών – γονέων

Στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας, το σχολείο προγραμμάτισε στοχευμένες παρεμβάσεις για συμμετοχή των γονέων στη σχολική ζωή συμβάλοντας έτσι στη βελτίωση της αμφίδρομης ουσιαστικής επικοινωνίας εκπαιδευτικών – γονέων ώστε να αναπτύσσονται σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης με απώτερο σκοπό μέσω της ενεργητικής συμμετοχής τους στις δραστηριότητες του σχολείου να δίνεται στα παιδιά η υψηλότερη ευκαιρία για αρμονική και ειρηνική ανάπτυξη καθώς έτσι και η σχολική μονάδα λειτουργεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά για το μαθητή.

Ειδικοί στόχοι:

1) Διαμόρφωση ενός σταθερού πλαισίου άτυπων και τυπικών μορφών συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων.

2)Ενεργητική συμμετοχή των γονέων στις ημερίδες του σχολείου.

Δράσεις:

Α) Εφαρμογή ευέλικτων τρόπων επικοινωνίας ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Εφαρμόστηκε: επικοινωνία στην τάξη σε προκαθορισμένη ώρα και μέρα, επικοινωνία μέσω mail και τηλεφωνική επικοινωνία σε προκαθορισμένη μέρα και ώρα

Β) Αποστολή ενημερωτικού υλικού με θέμα: « Τα οφέλη συνεργασίας σχολείου –Οικογένειας». Δώθηκε στην 1η συνάντηση γονέων και στάλθηκε στα προσωπικά mail των γονέων που δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν, προκειμένου να ενημερωθούν για τη σπουδαιότητα της συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια https://docs.google.com/document/d/1Cu3aZLM_tJUIyiACHNZaRS25rIQQnd4C5kOYh1dGHoY/edit#heading=h.37j0jglkbn60

Γ) Αποστολή ερωτηματολογίου στους γονείς, ώστε να αποτυπωθεί η εικόνα που έχουν για την επικοινωνία και τη συνεργασία που υπάρχει ανάμεσα σε αυτούς και τη σχολική μονάδα https://docs.google.com/forms/d/11_TRG6kF_sqK0-8XaDv2xPk4CcHX49_UFGRRnfA4a4I/edit

Δ) Συμπλήρωση ερωτηματολογίου για να γίνει η ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των μαθητών του σχολείου μας  https://docs.google.com/document/d/1VuzfWHzhugarMkw7EhFoXMxD0dbPjH-f_GVQABPYg7o/edit

Ε) Ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για τις δράσεις που έχουν σχεδιαστεί, προκειμένου να είναι προετοιμασμένοι να συμμετέχουν και να συνδράμουν

Ζ) Συζήτηση για τις θεματικές των ημερίδων που θα ήθελαν να πραγματοποιήσουμε ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους μιας και θα βασίζονται στα ενδιαφέροντά τους

ΣΤ) Προβολή των δράσεων του σχολείου μέσα από την ιστοσελίδα του.

Επιμορφώσεις

1.Επιμορφωτική δράση με Διατροφολόγο σχετικά με την υγιεινή διατροφή των παιδιών του νηπιαγωγείου ενώ παράλληλα συζητήθηκαν οι απορίες και οι ανησυχίες των γονέων.

318904344 8722447781113826 5271612928035429365 n

319353242 8722376287787642 1881151836476502049 n 318942131 8722377044454233 4317346899565341776 n 319396383 8722377684454169 5339020152884270745 n 319621831 8722378381120766 7082135801443660527 n 318344351 8722370164454921 4330794074888163880 n 319068464 8722381841120420 1451440946887862801 n 318423609 8722370591121545 7958962539188392156 n 319097981 8722372574454680 1328808819759849541 n 318218659 8722371547788116 5444068773303904204 n 

2. Ενημερωτική ομιλία, στο χώρο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας, με την υποστήριξη του ειδικού – επιστημονικού προσωπικού ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας που ενημέρωσε τους γονείς των μαθητών μας πως να θέσουν υγιή και ασφαλή όρια στα παιδιά τους κατανοώντας πως τα όρια που θέτουν από νωρίς προσφέρουν ασφάλεια και προστασία αλλά και όλα εκείνα τα εφόδια για να διαχειρίζονται τις μετέπειτα προκλήσεις της ενήλικης ζωής τους και να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολο. Ο χώρος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης επιλέχθηκε διότι η παιδαγωγική αξία του βιβλίου είναι μεγάλη και αναμφισβήτητη. Στόχος μας  η ενίσχυση της φιλαναγνωσίας, δηλαδή η εξοικείωση των γονέων αλλά και του παιδιού με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης με το παιδικό και παιδαγωγικο – λογοτεχνικό βιβλίο. Παράλληλα οι γονείς είχαν την ευκαιρία να δανειστούν παιδαγωγικά βιβλία για να διευρύνουν τις γνώσεις τους σε θέματα που αφορούν τη σωστή διαπαιδαγώγιση του παιδιού.

332943331 708542797435260 1506198279141130616 n 331764049 1240956436829346 5593102186742897266 n 331740312 8991621684212887 933669109816313935 n 331945636 729816302050501 6015874011014246913 n 333061262 550542467059126 5162615080786353083 n 333085581 1283225438945826 7599312692896299933 n 331644428 1655054561591743 7942451883942867313 n

Συμμετοχή των γονέων στο εκπαιδευτκό πρόγραμμα

1.Οι γονείς στο πλαίσιο του eTwinning προγράμματος έπαιρναν τη μασκότ και διάβαζαν στο σπίτι παραμύθια της επιλογής των μαθητών

316263259 8650392584986013 1338231795740697098 n

2.Κατασκευή καπέλου για τις ανάγκες της Χριστουγεννιάτικης γιορτής

Οι μαθητές, στο πλαίσιο του σπιτιού, μαζί με τους γονείς τους κατασκεύσαν το καπέλο που θα φορούσαν στη γιορτή. Χρειάστηκε κέφι και φαντασία!

322475116 686715063162117 1682835446482013153 n 322379276 3421274928113340 2695600085126232121 n 322534498 487555680175768 1646963834528716404 n 322222870 1357735858307753 5224205810764613868 n 322263415 643758077528549 478457383319816938 n 320515168 533264262172681 7176012977893659108 n 322399284 1098617394164686 386301689811113633 n

3.Δημιουργία παιδικού βιβλίου – Δημιουργική γραφή

Οι μαθητές με την καθοδήγηση των γονέων δημιουργούν το δικό τους παραμύθι τροποποιώντας ιστορίες γνωστών παραμυθιών.

Γιώργος Κ.

340919586 1173800529985793 8159050503950169031 n

340816531 951333675881164 1191250622385233259 n

340910008 6447521971948713 4125898338663251010 n

340782992 562322552678619 814785897283988198 n

340759521 550417687220171 7055948439826492468 n

340777774 3306423572941704 5862764139394326069 n

Στέφανος

340834471 182435394677813 5863213174448386372 n

340943288 1229742661009039 9099426539211932146 n

340632889 171369985824896 3230791550570564904 n

340670910 735344131460137 510358796307731502 n

 

Απόστολος

 

 

340493600 914314323169384 4641054886368224860 n

340152601 169538865593996 5505117844280960430 n

340141470 251075980671586 5245665463396848232 n

340758024 874092063690055 7635619115386913828 n

Κωνσταντίνα

340838179 131277666471829 4119977923661109090 n

Μαρία Κ.

340748899 1960142587667278 1285499274890356515 n

340773731 756847392744889 5787044606150284516 n

341014225 642124464440572 2110817892369296770 n

Αρετή

340493517 2132456450476860 3589074103515586765 n

340805231 942231973597195 2584368731406181713 n

340842284 242725584984639 9222826003989757855 n

340902639 193144730144010 2997207812699848896 n

340961080 260879909609844 1214632825601275330 n

Δημήτρης 

340770126 242086031680525 1756311744781052662 n

340753610 140019522368266 5011967641386039749 n

340788931 1375915646541171 6626046054931083640 n

340425970 909885413619956 2559597263421068120 n

4. Οι γονείς βοηθούν στο επιδαπέδιο παιχνίδι που δημιουργήθηκε για τις εκπαιδευτικές ανάγκες του Μαθητικού Φεστιβάλ στο πλαίσιο του προγράμματος ” Κι αν ήσουν εσύ;” που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. 

Την ημέρα του Φεστιβάλ συμμετείχαν στα εργαστήρια για γονείς και έπαιξαν μαζί με τα παιδιά τους στα οργανωμένα επιτραπέζια και επιδαπέδια παιχνίδια. Παράλληλα ζωγράφισαν, κρέμασαν το κορδελάκι τους στο “Δέντρο της Αποδοχής” και τραγούδισαν παρέα με τους μαθητές.

Στο πλαίσιο της τάξης

347133638 767560194829787 1562969012922183497 n

347395344 264067152859369 6974832184916386210 n

347250729 1613475305838292 6730938000167859298 n

347288996 102537622851800 6797775703173114482 n

Ημέρα Μαθητικού Φεστιβάλ

Βιωματικά εργαστήρια για γονείς

347109104 950106466028429 458965966907804794 n

347553632 988371358990941 7654837118259247753 n

347409716 143693591934024 387354458629322043 n

347405944 3472803889642526 1850634835876863328 n

347389297 550685750478052 161290655141812130 n

347115184 962842865151661 1706229285432133539 n

347266911 211201018356579 7772925588333822003 n

Εκπαιδευτικές δράσεις με τα παιδιά τους

347627764 682441970354801 2742769957654010005 n

347383381 951728832919156 6247040097176167165 n

347106500 255235203692323 579771846974452617 n

347404178 224342823635113 7464489781752308942 n

347110916 957100285333864 2592193656217168121 n

347243192 216326141146331 5143894017239497337 n

Το δέντρο της Αποδοχής

347225457 787848612786386 6353367300468084918 n

347390741 1901582036882442 6878819432163004138 n

347397004 757420786084508 839038736347040642 n

347370339 1694839554310609 8491730893549415395 n

347098495 755791422893840 2565013873169452565 n

347227403 1400329004153482 4143883546695475801 n

347013065 1298050571125596 472620095320175681 n

347109272 1266954133906995 6655495768374561811 n

347124505 127105240337719 998582910380705665 n

346962773 279417907847912 2175083466011049184 n

5. Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί υλοποίησαν εκπαιδευτικές δράσεις στο πάρκο του Πηδήματος. 

Εκπαιδευτικές δράσεις:

Έπαιξαν επιτραπέζιο παιχνίδι με τις πέντε αισθήσεις και μέσω των αισθήσεων ήρθαν σε επαφή με τη φύση.

Ειδικότερα, άκουσαν τους ήχους (πουλάκια, βατράχια, νερό, αυτοκίνητο, τρακτέρ), άγγιξαν πέτρες, γκαζόν (μαλακό-σκληρό), είδαν λουλούδια, δέντρα, ποτάμι, βαρέλια, σκουπίδια και ακόλουθουσε ένας γενικός προβληματισμός για τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Μύρισαν τα λουλούδια και γεύστηκαν τα πλούσια εδέσματα των γονιών τους.

354197403 9757372680954659 6939797084943035051 n

354077668 9757377287620865 5061716897149127538 n

354060647 9757367330955194 5781854314125310225 n

354205228 9757385434286717 5100079144768070047 n

354236653 9757366734288587 1515055040441396372 n

354229945 9757369154288345 2642259461594483990 n

354223494 9757387217619872 1640553820769848493 n

354063863 9757362910955636 7117388400978917993 n

347281121 9757154470976480 8741006433594146110 n

 

354066524 9757386507619943 6118597951634369838 n

353819522 9757382797620314 8305642831933524633 n

347549771 9757204774304783 187273044686818770 n

Ακολούθησε επιδαπέδιο παιχνίδι

 

354235861 9757380967620497 595667150908865975 n

354226279 9757376617620932 6819889268526065244 n

354237623 9757359190956008 363233346120429844 n

354437388 9757369747621619 4297556498118104605 n

354214423 9757371950954732 1227396871632902885 n

354208216 9757378577620736 8577275769441141659 n

354157644 9757363544288906 208340959588679684 n

347558265 9757157957642798 1399997257691752140 n

Έπειτα φύτεψαν το λουλούδι της επιλογής τους σε ένα γλαστράκι το οποίο και ζωγράφισαν

354231212 9757384780953449 8144199719201125664 n

354233467 9757375790954348 7401338376925600417 n

354230550 9757367850955142 6588910306227773362 n

354214714 9757356090956318 6552341975581981544 n

354219139 9757364774288783 7837391074953498705 n

354193324 9757374357621158 7340734289341633863 n

354189213 9757388444286416 7418063389788316956 n

354183399 9757361020955825 9043341234393711949 n

354180297 9757383410953586 2437097753314124802 n

354179093 9757362237622370 4231914261062261532 n

354076654 9757368377621756 5945293858914657348 n

354061463 9757380147620579 8626119735905508847 n

354054435 9757353044289956 7105406238328587065 n 2

354065751 9757373694287891 596680974649913437 n

Λίγο πριν ολοκληρωθούν οι δράσεις χόρεψαν βαλσάκι το τραγούδι “Μενεξέδες και Ζουμπούλια”

347602250 9757151890976738 2912603865111253980 n

354037339 9757214644303796 4422670449403908496 n

347557528 9757153040976623 883644442523605545 n

347426683 9757153830976544 6423150088581041373 n

347417623 9757152520976675 4788096300025854863 n

347397843 9757150624310198 5002714719720739713 n

347260365 9757151324310128 1180679489360775300 n

Ευχαριστούμε γονείς, μαθητές και συνεργαζόμενους  φορείς για την άριστη συνέργασια που είχαμε για ακόμα μία χρονιά!

 

 

25η Μαρτίου

Οι μαθητές γνωρίζουν τα γεγονότα της 25ης Μαρτίου παρακολουθώντας το κάτωθι βίντεο

https://www.youtube.com/watch?v=44Ro9i4PoXI

Με αφορμή το βίντεο γίνεται λόγος για τους ήρωες της επανάστασης

338017048 1585894165263396 7601587949490842242 n

337869585 1860371507667251 8060378465235060001 n

Ζωγραφίζουν την Ελληνική Σημαία

337262060 1402201277250427 3176361348931867272 n

Παρακολουθούν  ιστορία μικρού μήκους σχετική με το θέμα που είχαν δημιουργήσει μαθητές των προηγούμενων ετών στη σχολική μας μονάδα

https://schools.ert.gr/2018-2019/nipiagogeia/nipiagogeio-arfaron-messinias/

337266846 159580466985671 6177342183668004015 n

337417210 131887569842526 1203320652463204833 n

338151376 241735108287793 6914143017461696344 n

338005208 532628762275453 6555601723047443578 n

Αναφερόμαστε στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και δημιουργούν πίνακες ζωγραφικής

337247162 1464899177685840 5737552292944227410 n

337737625 526660636323933 8752741662046145305 n

Παρακολουθούν την ιστορία από το παραμύθι “Τα Ελληνάκια”

337697871 1521474231709223 8692123783678076485 n

337255210 552573363691493 4847599931994723722 n

337892724 953642332489004 8122883664459544609 n

Ζωγραφίζουν τους ήρωες της ιστορίας όπως μπορούν

337549851 765830324891994 991090944409573469 n

337293113 904010814136303 5940060502104469979 n

338007315 2504341046385964 3199218110621555854 n

337272464 569508411814188 2626810638441175864 n

337699412 1632169637192907 991368854698326304 n

337537059 150205621129275 5432270031159475046 n

337277641 2116051835401121 7254573659844108579 n

Δημιουργούν τα δικά τους παραδοσιακά καδράκια

337875228 1874912552867356 6258366779264303831 n

337267305 1606017426578266 7248092473366316355 n

337683633 959395295233388 2939294299230090188 n

338009701 238695211859740 4570788735823915939 n

337402964 771438484410426 728946625642693305 n

Δραματοποιούν τα γεγονότα του παραμυθιού την ημέρα της σχολικής γιορτής

337260294 191849176905875 2566759249137467301 n

337666375 953685365655294 3604394321922797309 n

337541146 5795086817256829 1458520492088400110 n

337719911 531586115757356 1726094709946733009 n

Χορεύουν παραδοσιακούς χορούς

337704537 900530201001885 9204503175584484449 n

337862485 225664266620810 3944840014964298495 n

Καταθέτουν στεφάνι την ημέρα της Εθνικής Επετείου στην κεντρική πλατεία της περιοχής

337269022 3438393659774431 1484866944111273699 n