Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας αναδεικνύεται ως ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στην υγιή γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Οι μαθητές μαθαίνουν και εξελίσσονται μέσα σε τρία ευρύτερα πλαίσια (οικογένεια, σχολείο, κοινότητα), τα οποία χρειάζεται να συνυπάρχουν λειτουργικά. Αναγνωρίζεται ότι η οικογένεια, το σχολείο και η κοινότητα διαθέτουν χωριστά διάφορους μηχανισμούς που ενισχύουν την επίδοση των μαθητών, αλλά η από κοινού υιοθέτηση σχεδιασμένων και προγραμματισμένων μεθόδων μπορεί να δώσει επιπλέον κίνητρα στα παιδιά για επίμονη και αποδοτική εργασία με στόχο τη σχολική επιτυχία. Έτσι, στα πλαίσια του προγράμματος “Όλοι μαζί μπορούμε” γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν λαχανόκηπο στην αυλή του σχολείου. Στη συνέχεια, αξιοποίησαν ρόδες και φύτεψαν τα λουλούδια που είχαν φέρει τα ίδια τα παιδιά.
Δημιουργία λαχανόκηπου από παλέταΦύτεμα λουλουδιών σε ρόδες
Οι δράσεις των γονέων συνεχίζονται με το Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι με σκοπό να πουλήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές όπως: Στεφάνια, Γούρια, Ημερολόγια, Σαπούνια.
Οι μαθητές ξεκινούν το εργαστήρι για τα κατασκευαστούν ημερολόγια και γούρια τα οποία ολοκληρώνουν γονείς και εκπαιδευτικοί.
Δημιουργία αφίσας για την ενημέρωση του Χριστουγεννιάτικου παζαριού από τους μαθητές.
Η συζήτηση με τα παιδιά προσχολικής ηλικίας για τον θάνατο και τη διαχείριση της απώλειας και του πένθους προβληματίζει πολλούς γονείς και εκπαιδευτικούς. Κάποιοι θεωρούν το θέμα ταμπού και ακόμη και όταν συμβεί μία απώλεια αποφεύγουν τη συζήτηση με το παιδί, σκεπτόμενοι πως «είναι μικρό και δεν καταλαβαίνει και θα το ξεχάσει», ίσως επειδή δεν γνωρίζουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτή τους η στάση στην ενήλικη ζωή του παιδιού. Άλλωστε, η απώλεια είναι μέρος της ζωής και ένα παιδί τη βιώνει συνήθως από μικρή ηλικία, με το νεκρό χρυσόψαρο, το σκυλάκι που δε ζει πια, τον παππού ή τη γιαγιά που πέθανε, τον γονιό, το αδελφάκι ή το συμμαθητή που είναι σοβαρά άρρωστοι.
“Όσοι πιστεύουν ότι τα παιδιά πρέπει να μένουν έξω από τις συζήτησεις σχετικά με τον θάνατο και τις δυσάρεστες καταστάσεις και εκείνοι που νομίζουν ότι μία μεγάλη και σημαντική απώλεια αγαπημένου ανθρώπου, κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας, θα λησμονηθή από μόνη της και θα ξεπεραστεί, χωρίς να χρειάζεται να συζητηθεί, ίσως εκπλαγούν από το παραμύθι “Που πήγε η Ιωάννα, μαμά;” (Π. Μπαντή, Παιδοψυχίατρος).
Με αφορμή το παραμύθι και αφού το διάβασαμε αποφασίσαμε, μετά από πρόταση μαθητή, να γνωρίσουμε τη συγγραφέα Γαρυφαλιά Τεριζάκη και να τη καλέσουμε στο χώρο του νηπιαγωγείο μας. Χωρίς να χάσουμε χρόνο επικοινωνήσαμε μαζί της μέσω e-mail και πολύ σύντομα λάβαμε την θετική της απάντηση. 6 Δεκεμβρίου 2016 και ώρα 9:30 π.μ. η συγγραφέας επισκέπεται το σχολείο μας.
Γνωριμία με τους μαθητές
Ανάγνωση του παραμυθιού ως ένα σημείο
Ταξίδι στη χώρα της μνήμης
Κλείνουμε μάτια για “συναντήσουμε” το αγαπημένο μας πρόσωπο, που έχει φύγει από την ζωή. Βοηθός μας το μαγικό κουδουνάκι.Ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας πρόσωπο που δεν ζει.
Ζωγραφιά της μαθήτριας Ζωή. Ζωγράφισε την συμμαθήτρια της…Ζωγραφιά της μαθήτριας Γκέρτα. Ζωγράφισε την γιαγιά της.Ζωγραφιά του μαθητή Ντριάρντο. Ζωγράφισε την συμμαθήτριά του…
Έχοντας ρόλο δημοσιογράφου πήραμε συνέντευξη…
Ερωτήσεις των μαθητών: 1. Πού ζήτε; 2. Έχετε οικογένεια; 3. Πόσα βιβλία έχετε γράψει; 4. Τι σας έκανε να γράψετε αυτό το βιβλίο;
Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε την συγγραφέα δεν θα μπορούσαμε να μην πούμε το δικό μας μοναδικό “Ευχαριστώ”.
«Το όνομα κάθε παιδιού είναι μία λέξη με νόημα για το ίδιο το παιδί, γιατί αποτελεί το αναγνωστικό του σημείο, είναι η υπογραφή του. Είναι η πρώτη λέξη που θέλει να διαβάσει και να γράψει ένα παιδί, αφού νιώθει μία συναισθηματική προσκόλληση με το όνομά του»(Delhaxhe, 1989).
Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε να οργανώσουμε δραστηριότητες μαζί με τα παιδιά ώστε να μάθουν να αναγνωρίζουν και να γράφουν όπως μπορούν το όνομά τους.
Ανακαλύπτω τ’όνομά μου στο θησαυρό της τάξης
Απο ξυλομπογιές φτιάχνω το αρχικό γράμμα του ονόματός μου
Με το σώμα μου φτιάχνω γράμματα (Γ)Το γράμμα ΑΤο γράμμα ΔΤο γράμμα ΚΜαθαίνω να κάνω ταύτιση λέξεων χρησιμοποιώντας τα όνοματά των φίλων μουΜε μπογιές γράφω το αρχικό γράμμα του ονόματός μουΕνώνω τα κομμάτια και γράφω τ΄όνομά μου
Γράφω το όνομά μου στον υπολογιστή
Συμπληρώνω το πάζλ διότι στο σχολείο μας ο ένας συμπληρώνει τον άλλον!
Μαθαίνουμε να λέμε συλλαβιστά τα ονόματά μας και να μετράμε συλλαβές
(Πατήστε play και θα ακούσετε τους μαθητές)
Στη συνέχεια τοποθετούμε τα ονόματά μας στο σωστό σκαλοπάτη ανάλογα με τις συλλαβές που έχει
Σχεδιάσαμε με χαρτοταινία τα αρχικά γράμματα από τα ονόματα μερικών παιδιών και περπατήσαμε πάνω σε αυτά κάνοντας μικρές διαδρομές
Το γράμμα Κ όπως “Κωνσταντίνος, Κασσιανή, Κατερίνα” , το γράμμα Δ όπως “Δημήτρης” και το γράμμα Γ όπως “Γκέρτα”
Γράψαμε σε καπάκια τ’ όνομά μας και τα κάναμε παζλ για να παίξουν με τ’ όνομά μαζί με τους γονείς τους…
Τα εικαστικά μας…
Τυπώματα με την παλάμη μας που είναι η ταυτότητά μας
Συνεχίσαμε με δραστηριότητες γραφής και μαθηματικών
Με πλαστελίνη φτιάξαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μαςΜε δαχτθλομπογιά γράφουμε αρχικό γράμμα τους ονόματός μαςΔανειστήκαμε τα αρχικά γράμματα του ονοματός μας και γράψαμε την λέξη “Νερά”Επιλέγουν τα σβστα γράμματα για να γράψουν το όνομά τους
Μετρήσαμε τα γράμματα και γράψαμε το σωστό αριθμό
Ψυχοκινητικές δραστηριότητες με τα γράμματα
Όσο παίζει η μουσική κινούμαστε ελεύθερα στο χώρο και έξω από τα στεφάνιαΟταν σταματήσει η μουσική τότε οι μαθητές μπαίνουν μέσα στο στεφάνι όπου και υπάρχει το αρχικό γράμμα του ονόματός τους
Έχοντας ολοκληρώσει τη θεματική ενότητα με τίτλο “Ζωγράφοι και έργα τέχνης”, αποφασίσαμε μαζί με τους μαθητές μας να καλέσουμε στο σχολείο ζωγράφο για να σχεδιάζει μαζί με τα παιδιά έναν πίνακα.Έτσι, προτείναμε από τον ζωγράφο να μας σχεδιάσει το σκηνικό της Χριστουγεννιάτικης γιορτής και εμείς στη συνέχεια και για όσες μέρες χρειαστεί θα κάνουμε τα γεμίσματα με χρώμα. Έτσι κι έγινε 🙂
Οι μαθητές μας, ήρθαν σε επαφή με σημαντικά έργα της παγκόσμιας κληρονομιάς, με την προσδοκία να αναδειχθεί ο συναισθηματικός πλούτος όχι μόνο του καλλιτέχνη‐ζωγράφου, αλλά και του αναγνώστη παιδιού, αποδέκτη της καλλιτεχνικής έκφρασης.
Αρχικά μάθαμε για την ζωή και τα έργα των μεγάλων ζωγράφων που ασχολήθηκαν με την αφηρημένη τέχνη και τον κυβισμό. Έτσι με αφορμή τον πίνακα του Picasso “La Guernika” που ζωγραφίσαμε στις 28 Οκτωβρίου αποφασίσαμε να γνωρίσαμε κι άλλους ζωγράφους όπως τον Klee, τπν Miro, τον Malevich κ.α. αφού πρώτα δημιουργήσουμε ως μικρά νηπιάκια τον πίνακα με τα χρώματα της Ειρήνης 🙂
Picasso-Προσωπογραφίαla GuernikaΤα χρώματα της Ειρήνης ως απάντηση στο πίνακα του Picasso
Οι μαθητές συλλέγουν πληροφορίες από το διαδίκτυο
με αφορμή την τέχνη των κυβιστών ασχοληθήκαμε παράλληλα και με τα γεωμετρικά σχήματα
Συλλέξαμε αντικείμενα σε σχήμα τριγώνουΦτιάξαμε τον κ. Κύκλο
Για να έχει παρέα ο κ. κύκλος φτιάξαμε τον κ. ορθωγονούλη
με τα σώματά μας δημιουργήσαμε σχήματα και γραμμές με πλαστελίνη
Ομαδικός πίνακας κυβισμού
Ψυχοκινητικό παιχνίδι
η μαθήτρια Ζωή, επηρεασμένη από τα θέμα ζωγράφισε ελεύθερα στο σπίτι και με την βοήθεια της μητέρας της έγραψε όλα όσα ήθελε…
συνεχίσαμε με τον Botero
ο πίνακας του Botero έγινε παζλ. Ελάτε να παίξουμε 🙂
Εκτυπώσαμε πίνακα αφηρημένης τέχνης, τον πλαστικοποιήσαμε και στην συνέχεια κόψαμε σε ακανόνιστα κομμάτια. Στην συνέχεια τα ανακατέψαμε και προσπαθήσαμε να τα ενώσουμε
γνωρίσαμε τον Leonardo da Vinci και τον Vincent Van Gogh
Δοκιμάσαμε και λίγο από την γεύση της… 🙂 Ιδέα της μαθήτριας Ζωή
Περάσαμε στις τεχνικές της ζωγραφικής
Πίνακας με καλαμάκι
Ζωγραφική με σκοινίΑναμίξεις χρωμάτων για να δημιουργήσουμε τον επόμενο πίνακαΠρόσωπα και Χρώματα
ζωγραφική με κερίΤυπώματα με φελό
Στάμπες με μήλοΤυπώματα με ρολό χαρτίΖωγραφική με μποτονέτα, στη βάση του πουαντιγισμού
Τεχνική του μπουαντιγισμούΈτοιμος ο πίνακας με τίτλο “Κόκκινη καρδιά”Κολλάμε και ζωγραφίζουμε
Ζωγραφική με βόλους
Ζωγραφική με οδοντόβουρτσαΗ τεχνική του αναγλυφου πίνακα χρησιμοποιώντας ζάχαρη
Ανάγλυφη κάμπιαΤεχνική Κουίλινγκ
Παίζουμε με το φως και την σκιάΠαίξαμε με τις σκιές των ποδιών μας
Ζωγραφική σε γλασέ
Ζωγραφική με βρεγμένη κιμωλία
Ελεύθερες γραμμές και γεμίσματαΚολαζ
Σχέδιο με μολύβιΟι πίνακες μας, γνωρίζοντας διάφορες τεχνικές ζωγραφικής
Έχοντας ρόλο ζωγράφου δημιούργησαν τους προσωπικούς τους πίνακες
Προσωπικοί πίνακεςελεύθερη δημιουργία από την μαθήτρια Ζωή
Ολοκληρώσαμε γνωρίζοντας τους κανόνες μουσείου
Δεν αγγίζουμε εκθέματα, Δεν πίνουμε χυμό, Απενεργοποιούμε το κινητό μας, Δεν κάνουμε φασαρία
Οι μαθητές από επαγγελμάτιες καλλιτέχνες παρακολούθησαν θέατρο σκιών την ιστορία από την Ελληνική Μυθολογία “Αριάδνη και Θησέας”.
Με βάση την μυθολογία όταν ο Θησέας, υιός τού Αιγέα, βασιλιά των Αθηνών, έφτασε στην Κρήτη, για να προσφερθεί ως θύμα στον Μινώταυρο , συνάντησε την κόρη του Μίνωα, Αριάδνη, και κέρδισε την εύνοιά της. Για να τον γλιτώσει από βέβαιο θανατο, η Αριαδνη κατέφυγε σ΄ενα τέχνασμα: του έδωσε ένα κουβάρι νήμα (ο περίφημος Μίτος της Αριάδνης), χάριν τού οποίου μπόρεσε να βρει την έξοδο του Λαβύρινθου μετά την νικηφόρα πάλη του με τον Μινώταυρο. Στη φυγή του από την Κρήτη, ο Θησέας πήρε μαζί του την Αριάδνη και έπλευσαν προς την Αθήνα. Στο γυρισμό τους για την Αθήνα, ο Θησέαςκαι οι σύντροφοί του έκαναν μια στάση στο νησί της Νάξου. Εκεί, στο όνειρο του Θησέα εμφανίστηκε ο θεός Διόνυσος και του είπε ότι έπρεπε να φύγουν από το νησί χωρίς την Αριάδνη, αφού ήταν γραφτό να μείνει εκεί και να γίνει γυναίκα του. Η Αριάδνη έμεινε στη Νάξο και παντρεύτηκε το θεό Διόνυσοκι έτσι αναπτύχθηκε και η λατρεία της σαν θεότητα στο νησί. Ο Διόνυσος (ή η Αφροδίτη ή οι Ώρες) της χάρισε χρυσό στεφάνι, έργο του Ηφαίστου, και την έφερε μαζί του στον Όλυμπο. Η θνητή Αριάδνη έφθασε έτσι να γίνει αθάνατη σύζυγος θεού.
Οι μαθητές μας έμαθαν για την εξέγερση του Πολυτεχνείου από το διαδίκτυο αξιοποιώντας την σελίδα wikipedia και στην συνέχεια βρηκαν εποπτικό υλικό από το διαδίκτυο, από εφημερίδες και περιοδικά τα οποία και τοποθέτησαν στην γωνιά συζήτησης.
Για να κατανοήσουν καλύτερα τα γεγονότα με απλό τρόπο παρουσιάστηκαν από την νηπιαγωγό και παρακολούθησαν βίντεο και φωτογραφικά ντοκουμέντα.
Γράψαμε το σύνθημα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία’.
Ζωγράφισαν τους φοιτητές την ώρα της διαδήλωσης
Ζωγράφισαν ομαδικά το Πολυτεχνείο
Δημιούργησαν το δικό τους φύλλο εργασίας με εικόνες Δημοκρατίας και Δικτατορίας
Κατασκεύασαν το περιστέρι που είναι σύμβολο της Ειρήνης
Εμάθαν το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και άκουσαν τα τραγούδια “Ο δρόμος είχε την δική του ιστορία”, “Ακορντεόν”.
Την ημέρα που γιορτάσαμε το Πολυτεχνείο διαβάσαμε το παραμύθι “Η Σοφή ελιά” που αναφέρεται στη Δημοκρατία και ψηφίσαμε ποιό λαχανικό (Κολοκύθα-Ελιά) επιθυμούν οι μαθητές για αρχηγό της τάξης τους αφού πρώτα έφτιαξαν τα ψηφοδέλτιά τους.
Οι μαθητές μας, μέσα από διαφόρων ειδών δραστηριότητες, μαθαίνουν για τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου του 1940!
Αρχικά εμπλουτίζουν την γωνιά συζήτησης με εποπτικό υλικό
στη συνέχεια παρακολουθούν εκπαιδευτικό βίντεο-φωτογραφίες της εποχής και ζωγραφίζουν όπως μπορούν μερικά από τα γεγονότα της εποχής.
Γράφουν με τέμπερα το μεγάλο “ΟΧΙ” του Ι. Μεταξά και το κατασκευάζουν ομαδικά από καπάκια.
Διαβάζουν το παραμύθι ο “Εχθρός” και δουλεύουν πάνω στην ιστορία του παραμυθιού.
Ζωγραφίζουν τους βασικούς ήρωες της ιστορίαςΖωγράφιζουν τους δύο εχθρούς και γράφουν τι σκέψεις τους… συνειδητοποιούν πως και οι δύο εχθροί έχουν τις ίδιες ανάγκες!
Ακολουθεί ψυχοκινητικό παιχνίδι.
Περίοδο Ειρήνης: Οι άνθρωποι κινούνται ελεύθερα και είναι χαρούμενοιΠερίοδο Πολέμου: Οι άνθρωποι μένουν στα σπίτια τους ένω κάποιοι άλλοι χάνουν την ζωή τους στον πόλεμο.
Κατασκευάζουν το σύμβολο της Ειρήνης (Ομαδική Εργασία).
Ατομικό φύλλο εργασίας
Μαθαίνουν για τον Δ. Σολωμό, εντοπίζουν στο χάρτης της Ελλάδος που έζησε μαθαίνοντας παράλληλα και τον Εθνικό Ύμνο. Στη συνέχεια δημιουργούν την προσωπογραφία του μεγάλου ποιητή…
Έζησε στη Ζάκυνθο
Έπειτα παρακολουθούν στο youtube 3D video την Guernica του Picasso και δημιουργούν τον δικό τους ομαδικό πίνακα.
Le Guernica Picasso’sΕλεύθερο σχέδιο από την μαθήτρια Ζωή που κάπως έτσι φαντάζεται πως είναι ο πόλεμος…
Μαθαίνουν για την Ελληνική Σημαία. Το μπλε συμβολίζει την θάλασσα και το λευκό τον Ουρανό. Μετρούν τις γραμμές και τοποθετούν τον σωστό αριθμό.
Γράφουν στη γωνιά του υπολογιστή την χρονολογία 1940.
Κάνουν περέλαση και χορεύουν παραδοσιακούς χορούς.
Μαθαίνουν τα τραγούδια “Κοροιδο Μουσολίνι”, “Καραγκιόζης”, “Ας κρατήσουν οι χοροί” , “Βάζει ο Ντούτσε”
Δημιουργούν την κατασκευή που θα πάρουν σπίτι τους την ημέρα της γιορτής…
Στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου μας, εντάσεται η ποίηση για να τονίσουμε την σημασία της στη γλωσσική αγωγή του μικρού παιδιού. Προσεγγίζουμε διαφόρων ειδών δραστηριότητες για να συμβάλουμε στη διαμόρφωση του συναισθηματικού και διανοητικού κόσμου του παιδιού.
Αρχικά, οι μαθητές, συγκεντρώνουν ποιήματα με την βοήθεια των γονέων τους και ζωγραφίζουν ελεύθερα ότι τους άρεσε απο το ποίημα που άκουσαν
Ομαδική εργασία το ποίημα του μαθητή Παναγιώτη
Δραματοποιούν το ποίημα “Το σκυλί”
Δραματοποίηση
μαθαίνουν την παροιμία “ο ύπνος τρέφει τα παιδιά και ο ήλιος τα μοσχάρια”
αναπαράσταση του ποίηματος “Ο ήλιος και ο άνεμος”.
στη συνέχεια μαθαίνουν το ποίημα που τους έγραψε η συγγραφέας Σ. Νινιού με βάση τ΄όνομά τους.
(Μπορείτε να ακούσετε ενα μικρό απόσπασμα από τους μαθητές)
Μαθητής Δημήτρης
“Ο Δημήτρης μία φορά
κάλεσε στ’ Αρφαρά
τα παιδάκια που ήταν ξένα
και κρυώναν τα καημένα“. Σ.Δ.Νινιού
Ο μαθητής Κωνσταντίνος Β.
”Κωνσταντίνε, Κωνσταντίνε
όταν σου το λέω, δίνε
τα παιχνίδια ένα-ένα
και μην τα κρατάς για σένα!” Σ.Δ.Νινιού
Πραγματοποιήτε σύνδεση δια μέσου Skype για να γνωρίσουν οι μαθητές την συγγραφέα αλλά και για να πάρουν συνέντευξη.
Η Συγγραφέας Σ. Νινιού
Επειτα, οι μαθητές, συλλέγουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για την ζωή των ποιητών : Ρ. Καρθαίου, Ο. Ελύτης, Ζ. Παπαντωνίου, Ι. Ρήτσος, Σ. Σπεράντζας, Δ. Σολωμός, και εκτυπώνουν το υλικό εμπλουτίζοντας τον φάκελο τους.
Απαγγέλουν ποιήματά τους όπως μπορούν και ακολουθούν δραστηριότητες: γραφής, εικαστικών, γεωγραφίας και μαθηματικών.
Ρ. Καρθαίου
Εντοπίζουμε στον χάρτη της Ελλάδος που σπούδασε η ποιήτριαΓράφουν το όνομα της ποιήτριας
Γράφουμε αντίθετες έννοιες από ποίημα της που διαβάσαμε
Φτιάχνουμε προσωπογραφία
Ο. Ελύτης
Γράφουμε το όνομά του
Μετράμε τα γράμματα του ονόματός στου και βάζουμε τον σωστό αριθμό
Φτιάχνουν την προσωπογραφία του
Σ. Σπεράτζας
Οι μαθητές μαθαίνουν το ποίημα “Η καλή μας συντροφιά-Ο γερο-παππούς” του Σ. Σπεράτζα. Έπειτα γίνεται λόγος για τα μελοποιημένα ποίηματα, συνηδητοποιούν την διαφορά, και αφού ακούσουν το μελοποιημένο ποίημα”Η καλή μας συντροφιά-Ο γερο-παππούς” αποφασίζουν να τραγουδήσουν τους δύο πρώτους στίχους και να ηχογραφήσουν τους εαυτούς τους.
Στην συνέχεια δραματοποιούν το ποίημα και κάνουν την εικονογράφησή του ομαδικά.
Ο γέρο-παππούς διαβάζει το βιβλίο τουτον πήρε ο ύπνος..βλέπει όνειρο πως έγινε παιδάκι που παίζει …
Ομαδική εικονογράφηση του παραμυθιού
μαθαίνουν για την ομοιοκαταληξία των ποιημάτων και δουλεύουμε ομαδικά
Ομοιοκατάληκτες λέξεις
Γλυκό – Μαγικό. Οι λέξεις τελειώνουν με την ίδια κάταληξη
Ολοκληρώνουν με εικαστική δραστηριότητα
Προσωπογραφία
Γ. Ρίτσος
Οι μαθητές, από το διαδίκτο, συλλέγουν πληροφορίες για την ζωή του και εντοπίζουν στον χάρτη της Ελλάδος την περιοχή όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε “Μονεμβασία”.
Σχεδιάζουν τον χάρτη της Ελλάδος όπως μπορούν και ζωγραφίζουν την περιοχή της Μονεμβασιάς. έτσι δημιουργούν το δικό τους φύλλο εργασίας.Βλέπουν εικόνες της Μονεμβασιάς από το διαδίκτυο
μαθαίνουν για τα μελοποιημένα ποιήματα και στην συνέχεια η νηπιαγωγός της τάξης καλεί τους μαθητές να παρακολουθήσουν δύο βίντεο: ένα με απαγγελία ποιημάτων και ένα βίντεο με μελοποιημένο ποίημα. Στην συνέχεια οι μαθητές εντοπίζουν την διαφορά και πραγματοποιείται συζήτηση..
Η Σονάτα του σεληνόφωτος, Γ. Ρίτσος
(Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ήθελαν να το ακούσουν ως το τέλος)
Το κορίτσι, Ο. ελύτης
Δημιουργούν την προσωπογραφία του Ι. ρήτσου
Προσωπογραφία Ι. Ρήτσου
Γράφουν το δικό τους ποίημα με πούπουλο όπως έγραφαν τα παλαιότερα χρόνια
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.