Η διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού “Γλαύκος και Ίρις” – eTwinning έργο

Γλαύκος και Ίρις

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία .Το παραµύθι «Γλαύκος και Ίρις» θα χρησιµοποιηθεί ως µέσο διδασκαλίας και η μάθηση θα προκύπτει με έναν αβίαστο τρόπο βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν μεγάλες αλήθειες για τη ζωή, να συλλέξουν σημαντικές πληροφορίες για να καταλάβουν τον εαυτό τους και τις διαπροσωπικές σχέσεις καθώς και τον κόσμο που τα περιβάλλει αποκτώντας ταυτόχρονα γνώσεις σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

Στόχοι

-Καλλιεργείται η µητρική γλώσσα των παιδιών μέσα από πρακτικές αναδιήγησης και δραµατοποίησης.
-Καλλιεργείται η γλωσσική έκφραση μέσω του διαλόγου, ευνοείται η πολυφωνία των απόψεων, διευρύνεται το λεξιλόγιο και αναπτύσσεται η φαντασία.
-Καλλιεργείται και εξασκείται η µνήµη.
-Ενεργοποιείται το ενδιαφέρον των µαθητών και κινητοποιούνται στην ανακάλυψη “µιας προσωπικής ιστορίας’’, ενός συµβόλου, ενός νοήµατος.
-Εξοικειώνονται µε την τέχνη σε διάφορες μορφές της.
-Καλλιεργείται κλίµα συνεργασίας.
-Αναπτύσσεται η κριτική και δηµιουργική σκέψη των µαθητών
-Συµβάλλει στην ολόπλευρη ψυχοκινητική, γνωστική, αντιληπτική και συναισθηµατική ανάπτυξη του παιδιού.

Διάρκεια

5 μήνες

Συνεργάτες του έργου

  1. Νηπιαγωγείο Αρφαρών
  2. 2ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης

Αφού δόθηκε έγκριση από τους γονείς για συμμετοχή του παιδιού τους στο πρόγραμμα ξεκίνησαν οι εκπαιδευτκές δράσεις μας.

Έντυπο συγκατάθεσης γονέα

Εκπαιδευτικές δράσεις

1. Τα σχολεία μας στο χάρτη

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων αφού εντοπίσουν τις περιοχές, ζωγραφίσουν τα σχολεία και τα τοποθετούν στο χάρτη της τάξης. Στη συνέχεια μετρούν την απόσταση και βλέπουν τον εξωτερικό χώρο των σχολείων με τη βοήθεια του ψηφιακού χάρτη Zee Maps (υπολογιστής της τάξης – tablet).

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

2. Γνωριζόμαστε…

Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων συστήνονται με τον δικό τους τρόπο (πρόγραμμα Voki, βίντεο, εφαρμογή word cloud)

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

2.1 Συντήνονται αξιοποιώντας το πρόγραμμα Voki

Μετάβαση στο padlet.com

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Αξιοποιώντας την εφαρμογή word cloud τα παιδιά γράφουν το όνομά τους στο tablet και αποφασίζουν τα σχήματα που θα τα περιβάλουν!

Επιπλέον συστήνονται μέσα από τις ζωγραφιές τους και μιλούν για τον εαυτό τους!

2.2. Οι μαθητές δημιουργούν ψηφιακά πάζλ για να γνωρίσουν παίζοντας, με εύχαριστο τρόπο, το εσωτερικό των σχολείων αλλά και τον προαύλιο χώρο αυτών.

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Η τάξη μας…

Ο προαύλιος χώρος

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών παίζουν με το πάζλ που δημιούργησαν οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης.

2.3. On line γνωριμία μαθητών δια μέσου Webex

3. Αφήγηση παραμυθιού

Οι μαθητές ζωγραφίζουν ελεύθερα ότι τους άρεσε από το παραμύθι.

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

   

   

4. Δημιουργία Λογότυπου

Οι μαθητές ζωγραφίζουν τους ήρωες του παραμυθιού και δημιουργούν τα δικά τους σχέδια. Στη συνέχεια ψηφίζουν ποιο τους αρέσει περισσότερο. Η ζωγραφιά με τις περισσότερες ψήφους θα γίνει και το λογότυπο του έργου.

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

 

   

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

4.1 Ψηφοφορία στο easyPolls

Στο κάτωθι λινγκ μπορούν οι μαθητές να ψηφίσουν το λογότυπο που τους αρέσει περισσότερο.

https://www.easypolls.net/poll.html?p=603003f3e4b01140b9f9d7c0

Δραστηριότητες σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα

Παιδί και Γλώσσα

Οι μαθητές ανταλάσσουν λέξεις και με αυτές δημιουργούν συνεργατικό ποίημα.

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Προτείνουν 3 λέξεις: Μαργαρίτα, Πούπουλο, Χρώμα κόκκινο

και οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης δημιουργούν το ποίημα:

” ‘Ενα πουλάκι

   που του έφυγε

   ένα πουπουλάκι

   είχε χρώμα κόκκινο

   ψηλά πετά στον ουρανό

   και η μαργαρίτα το κοιτά

   και του τραγουδά”.

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Προτείνουν με τη σειρά τους άλλες τρεις λέξεις: Γλάρος, Λουλούδι και Γάμος

και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών δημιουργούν το ποίημα:

“Ένα γλάρο συναντά 

με τραγούδια και χαρά

για ένα γάμο του μιλά

κι ένα λουλούδι αποχαιρετά”.

Ακούστε όλόκληρο το ποίημα από τους μαθητές

Τη συνεργατική εικονογράφηση του ποιήματος μπορείτε να δείτε Εδώ

Παιδί και Μαθηματικά

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων δημιουργούν συνεργατικά ένα βιβλίο παρουσιάζοντας τους αριθούς από το 1 έως το 20.

Συγκεκριμένα χωρίζουν τους αριθμούς από το 1 έως 20 γιατί με βάση το παραμύθι 20 ήταν οι μέρες που περίμενε η Ίρις να επιστρέψει ο Γλαύκος από τον Έβρο.  Όλες αυτές τις ημέρες τα πουλιά έδιναν στην Ίριδα απο ένα πούπουλο για να φτιάξει την φωλιά που θα έμεναν ως ζευγάρι. Έτσι, οι μαθητές ζωγραφίζουν τόσα πουπούλα όσοι είναι και λοι αριθμοί.

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Αριθμοί: 1-5 και 11-15

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Αριθμοί: 6-10 και 16-20

Δείτε το συνεργατικό βιβλίο Εδώ

Παιδί και Γεωγραφία: Διαδικτυακές δραστηριότητες – Webex

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων συναντιούνται διαδικτυακά και κάνουν δραστηριότητες από κοινού στην πλατφόρμα Webex.

Συγκεκριμένα:

1. Παίζουν παιχνίδι γνωριμίας με τον τροχό https://wheelofnames.com/el/q2y-n84

        

       

        

2. Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού: οι μαθητές καλλούνται να ψάξουν στο χώρο τους και να βρουν ένα παιχνίδι – αντικείμενο που να έχει χρώμα Λευκό (το χρώμα του Γλαύκου) και ένα με το χρώμα της Ίριδας (μωβ).

       

3. Εντοπίζουν στο Χάρτη τις περιοχές που αναφέρονται στο παραμύθι

         

4. Ζωγραφίζουν ότι του άρεσε από το διαδικτυακό μάθημα και αναρτούν τα σχέδιά τους στο Padlet https://padlet.com/geotzilou/msi64brujcwd4qfj

Συνέντευξη στη συγγραφέα του παραμυθιού Σ. Νινιού

1. Οι μαθητές συναντιούνται διαδικτυακά (Webex) και συζητούν τι ερωτήσεις θα κάνουν στη συγγραφέα Σοφία Δ. Νινιού την ημέρα της συνέντευξης. Δείτε Εδώ

Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών γράφουν τις ερωτήσεις και αποφασίζουν να χαρίσουν, στη συγγραφέα, ζωγραφιές που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι και ανεβάσει στο padlet με τη βοήθεια των γονέων τους.

2. 30 Απριλίου οι μαθητέςσε ρόλο δημοσιογράφου παίρνουν συνέντευξη από τη συγγραφέα

       

    

    

    

Οι ζωγραφιές τους στο Padlet. Δείτε Εδώ

    

   

   

    

Δημιουργία παραμυθιού – Δημιουργική Γραφή 

Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου συναντιούνται διαδικτυακά για να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι με τη συγγραφέα του παραμυθιού Σοφία Δ. Νινιού (2/04/2021).

Οι δραστηριότητες γίνονται από κοινού στην πλατφόρμα Webex.

     

   

    

   

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν στην ιδέα δημιουργίας βιβλίου και είτε το υλοποίησαν με δικιά τους πρωτοβουλία είτε μέσα στην ψηφιακή τάξη με την καθοδήγηση της νηπιαγωγού.

Πρόκειτε για αφήγηση με εικόνες.

   

Κατασκευή σελειδοδείκτη

Ευχριστούμε θερμά τη συγγραφέα του παραμυθιού «Γλαύκος και Ίρις», Σοφία Δ. Νινιού που με χαρά δέχτηκε να συμμετέχει στις δράσεις μας δίνοντας συνέντευξη αλλά και καθοδηγώντας τους μικρούς μας φίλους να πάρουν ρόλο συγγραφέα και να δημιουργήσουν το δικό τους παραμυθι με τίτλο «Η Άττικα κάνει το πρώτο της τηλεμάθημα».


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Φυσικές Επιστήμες – 1ο Διαδικτυακό Εργαστήριο Αστρονομίας

Με αφορμή  το  παραμύθι “Γλαύκος και Ίρις,στο οποίο γίνεται έμμεση αναφορά στον έναστρο ουρανό και στους αστερισμούς προσκαλέσαμε τονΚώστα Ταμπουλίδη, Φυσικό, να μας μιλήσει για τα ουράνια σώματα δίνοντας στους μικρούς μας μαθητές τις βάσεις στην επιστήμη της Αστρονομίας.

Συγκεκριμένα, αφού παρουσίασε το ηλιακό σύστημα και τα ιδιαίτερα χαρακηριστικά κάθε πλανήτη, ακολούθως δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εμπεδώσουν τη νέα γνώση δημιουργώντας τους πλανήτες με τη χρήση της πλαστελίνης.

     

    

    

     

     

 

      

      

Οι μαθητές ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε από το εργαστήριο αστρονομίας

    

     

     

Ευχαριστούμε τον Κωστα Ταμπουλίδη που μοιράστηκε τις γνώσεις του μαζί μας!

Παιδί και Φυσική

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Οι μαθητές μας, προτείνουν στους μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης να δουν τα χρώματα της Ίριδας που αναφέρονται στο παραμύθι κάνοντας ένα πείραμα που έκαναν και οι ίδιοι στην ψηφιακή τάξη – Webex μετά από πρόταση του μαθητή Νικόλα.

Συγκεκριμένα θα χρειαστείτε:

  • 1 πιάτο
  • Καραμέλες
  • Ζεστό νερό

Βάζετε τις καραμέλες μέσα στο πιάτο και ρίχνετε το ζεστό νερό.

Τι μαγικό θα συβεί;

2ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης

Τα παιδιά αξιοποίησαν την πρόταση των μαθητών του Νηπιαγωγείου Αρφαρών για το πείραμα με τις χρωματιστές καραμέλες και τα χρώματα της ίριδας και όπως μας ενημέρωσαν πραγματικά ενθουσιάστηκαν και το διασκέδασαν πολύ!

Παιδί και Εικαστικά

2ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης

Έπειτα από την ωραία και διασκεδαστική πρόταση για το πείραμα με τις καραμέλες και τα χρώματα της ίριδας, οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Νέας Σμύρνης πρότειναν, με αφορμή αυτό το όμορφο και ιδιαίτερο μωβ λουλουδάκι, την Ίριδα, που μάθαμε και αγαπήσαμε μέσα από το παραμύθι “Γλαύκος και Ίρις” προτείνουν να γνωρίσουμε και επεξεργαστούμε στην τάξη μας τα έργα με τις ίριδες του σπουδαίου ζωγράφου Vincent van Gogh και να επιλέξουμε κάποιο από τα έργα του για να το αποδώσουμε με με το δικό μας τρόπο!

Ίριδες – Vincent van Gogh
Ίριδες – 2ο Νηπιαγωγείο Νέας σμύρνης

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Ίριδες – Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Πίνακας ζωγραφικής στο Colorillo από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων. Θέμα έργου ” Ίριδες”

    

Αποτέλεσμα συνεργασίας

Παιδί και Μουσική

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Οι μαθητές μας δημιούργησαν με φυσικά αντικείμενα (νερό, πέτρες, άμμο, βότσαλα) τον ήχο της θάλασσας και το βάδισμα της Ίριδας στην ακρογιαλιά όπου και συναντά τον Γκαύκο προτείνοντας στους μαθητές του συνεργαζόμενου σχολείου να δημιουργήσουν τον ήχο του αέρα και το πέταγμα του Γλαύκου.

Στη συνέχεια θα ενωθούν για να δημιοργηθεί ένα μουσικό κομμάτι δίνοντας φυσικά και τίτλο.

Μπορείτε να ακούσετε τον ήχο των μαθητών του Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Μπορείτε να ακούσετε τον ήχο των μαθητών του 2ου Νηπιαγωγείου Ν. Σμύρνης

Εμπνεύστηκαν από τον ήχο της θάλασσας που δημιούργησαν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών και συνέθεσαν μια μελωδία στο μεταλλόφωνο, για το πέταγμα του Γλαύκου μέσα στο άκουσμα του ήχου του ανέμου. Αρχικά οι μαθητές ζωγράφισαν την παρτιτούρα σύμφωνα με τα χρώματα των φτερών, που έστελνε ο Γλαύκος στην Ίριδα για τη φωλιά τους, έπειτα καθώς οι μεταλλικές πλάκες του μεταλλόφωνου είναι χρωματιστές έπαιξαν τη μελωδία ακολουθώντας την παρτιτούρα με τα χρώματα, την οποία δημιούργησαν μόνοι τους.

    

Εννιαίο Μουσικό κομμάτι με τίτλο

Δημιουργία Αφίσας

2ο Νηπιαγωγείο Ν. Σμύρνης

Οι μαθητές εξέφρασαν τις ιδέες τους για δημιουργία αφίσας και κατέληξαν στο μήνυμα “Η πραγματική αγάπη μας δίνει φτερά για να πετάξουμε“.  Έπειτα, οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Νέας Σμύρνης προχώρησαν και ολοκλήρωσαν το πρώτο μισό του έργου και του μηνύματος για να ολοκληρώσουν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών. 

Το άλλο μισό από τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών

Τελική μορφή αφίσας

Διαδικτυακή ενημερωτική ομιλία με τη συγγραφέα και φιλόλογο Σ. Νινιού με θέμα «Η παιδαγωγική αξία του παραμυθιού στην ανάπτυξη και αγωγή του παιδιού».

   

  

   

Φυσικές Επιστήμες – Αστερισμοί

Με αφορμή την επερχόμενη διαδικτυακή μας σύνδεση με τον κύριο Ταμπουλίδη και την επεξεργασία του θέματος των αστερισμών, αφιερώσαμε χρόνο ώστε να ξαναθυμηθούμε τις “παρεούλες αστεριών” για τις οποίες μιλήσαμε και κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Έτσι θυμηθήκαμε τον Σείριο, τον Ωρίωνα, τη Μεγάλη και τη Μικρή Άρκτο.

Κατόπιν οι μαθητές του 2ου Νηπιαγωγείου Νέας Σμύρνης είχαν την ιδέα να σχεδιάσουμε συνεργατικά τη Μεγάλη Άρκτο στην εφαρμογή colorillo. Έχουν κάνει την αρχή, αναμένουν τη συνέχεια!

https://colorillo.com/ckdw?t8y2l6

Μαθητές 2ου Νηπιαγωγείου Νέας Σμύρνης

   

   

Μαθητές Νηπιαγωγείου Αρφαρών

   

Έπειτα οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών είχαν την ιδέα να δημιουργήσουν στο χαρτί τους δικούς τους αστερισμούς. Έτσι προέκυψαν: ” Ο αστερισμός της γοργόνας” , “Ο αστερισμός της καδιάς” και ” Ο αστερισμός του αστεριού”.

2ο Διαδικτυακό εργαστήριο Αστρονομίας

Στο διαδικτυακό εργαστήριο, οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων, γνώρισαν τους αστερισμούς με την υποστήριξη του Κ. Ταμπουλίδη και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους.

Συγκεκριμένα, έμαθαν ότι τα άστρα σχηματίζουν σχήματα στον ουρανό και τα σχήματα αυτά είναι οι αστερισμοί. Είδαν τη Μεγάλη Άρκτος, τη μικρή Άρκτος που στην άκρη της ουράς της βρίσκεται το Πολικό Αστέρι.

Επιπλέον, έμαθαν πως επειδή η γη γυρίζει, τα αστέρια δεν έχουν ώρες και εποχές κι έχουν την ίδια θέση στον ουρανό και μπορούν να δούν τη θέση τους σ’ έναν χάρτη στον ουρανό.

Ολοκληρώνοντας, οι μαθητές δημιούργησαν τους δικούς τους αστερισμούς στο χαρτί, σε κατασκευή με σύρμα πίπας και σε ψηφιακή μορφή, για να συνεργαστούν οι μαθητών των δύο σχολείων, ζωγράφισαν τη Μεγάλη Άρκτο.

  

  

  

  

   

  

   

      

  

  

   

Ψηφιακή – Διαδραστική Αφίσα

Διάχυση του έργου

Δημοσίευση των εκπαιδευτικών δράσεων – διαδραστικής αφίσας στο ιστολόγιο της Τάνιας Μάνεση

https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2021/07/blog-post.html?fbclid=IwAR0yQszZ-10O4nRB7XJeDuFd2HEaZwgZl92sjq7fiyw19l-e8Ui7b2dYl2I

Αξιολόγηση του έργου

  • Από τους εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων σχολείων, οι οποίοι απάντησαν το κάτωθι ερωτηματολόγιο

https://forms.gle/ooXyWQSAoKuxTupn6

  • Από τους μαθητές

Νηπιαγωγείο Αρφαρών

Στα κάτωθι αρχεία ήχου μπορείτε να ακούσετε τι άρεσε περισσότερο στους μαθητές μας και στη συνέχεια ακολουθούν μερικά από τα σχέδιά τους.

Μιχαήλ

Γαρυφαλλιά

Αθανασία

Νικόλας

Παναγιώτης

Γεωργία – Μαρία

Αγγελική

Φωτεινή

Φώτης

   

   

2ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης

   

   

   

   

   

   

Εθνική Ετικέτα Ποιότητας Έργου!

Συμμετοχή στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning

259279619 6750275488331075 1150358585082425910 n

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *