“Μπαίνω στα παπούτσια του φίλου μου”
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής που σκοπό έχει το παιδί να μάθει να αναγνωρίζει ,να κατανοεί και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του.Με τον τρόπο αυτό και ενισχύοντας τη συναισθηματική του νοημοσύνη μαθαίνει να συμβιώνει αρμονικά με τους γύρω του. Κεντρικός άξονας είναι η συνεργασία με μαθητές μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει το eTwinning. Μέσα από παράλληλες αλλά και συνεργατικές δράσεις οι μαθητές θα νιώσουν πως ανήκουν σε μια μεγάλη εκπαιδευτική κοινότητα.
Ειδκότερα συνεργάζονται οι μαθητές των τμημάτων Α1, Α2, Α3 του Δημοτικού Σχολείου της Ελληνογαλικής Σχολής Πειραιώς Jeanne d’Arc, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου της Ελληνογαλικής Σχολής Πειραιώς Jeanne d’Arc, του 1ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου (Θεσσαλονίκη) και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας.
Οι συνεργάτες του έργου
Οι εκπαιδευτικές δράσεις μας:
1.Εντοπίζω τα σχολεία μας στο χάρτη
Καλαμάτα, Αθήνα και Θεσσαλονική
2.Γνωριζόμαστε παίζοντας
Δημιουργούμε επιτραπέζια παιχνίδια με συμβατά και μη μέσα διδασκαλίας.
Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου
Ελληνογαλική Σχολή Jeanne d’Arc
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Προετοιμασία επιτραπέζιου παιχνιδιού…
Βίντεο γνωριμίας (Πατήστε για να δείτε)
3. Γνωριμία συναισθημάτων με το αγαπημένο μας ζάρι
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Στη συνέχεια εκφραζόμαστε ανάλογα με το συναίσθημα που μας έχει τύχει και εξηγούμε πότε νιώσαμε το ανάλογο συναίσθημα και γιατί.
Συνεχίζουμε με το κυνήγι του κρυμμένου συναισθήματος και το τοποθετούμε στο ανθρωπάκι μας…
Δημιουργούμε το σύννεφο των θετικών και των αρνητικών συναισθημάτων
4. Συναισθήματα και Τέχνη
Φτιάχνουμε έναν πίνακα ζωγραφικής για κάθε συναίσθημα. Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων θα πρέπει να μαντέψουν ποιο συναίσθημα αντιστοιχεί σε κάθε πίνακα.
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Ερώτηση 1η προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων
Ερώτηση 2η προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων
Ερώτηση 3η προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων
Ερώτηση 4η και 5η προς τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων
Ερώτηση 5η και Ερώτηση 6η:
Στο Padlet υπάρχουν όλοι οι πίνακες ζωγραφικής. Δείτε Εδώ
Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου
Δείτε του πίνακες ζωγραφικής Εδώ
Νηπιαγωγείο ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ JEANNE D’ ARC
Εκφώνηση: Παρατηρήστε τους πίνακες ζωγραφικής και συζητήστε τι συναίσθημα σας δημιουργούν.
Απάντηση
Απάντηση
Απάντηση
Απάντηση
Με την τεχνική της παγωμένης εικόνας παρατηρούμε τους πίνακες και παίρνουμε θέση στο χώρο…
Συνεχίζουμε με νέους πίνακες ζωγραφικής την τεχνική της παγωμένης εικόνας. Χωρίζουμε τους μαθητές σε τρείς ομάδες όπου κάθε ομάδα έχει διαφορετικό πίνακα ζωγραφικής και συζητούν τα εικονιζόμενα πρόσωπα και προσπαθούν να καταλάβουν τα συναισθήματά τους. Στη συνέχεια παρουσιάζουν τους πίνακες στους υπόλοιπους συμμαθητές και προσπαθούν να καταλάβουν τι νιώθουν τα αγάλματα που έχουν απέναντί τους. Έτσι “ξεκλειδώνουμε” τους μαθητές και εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα, βιώματα και δουλεύουμε πάνω σε αυτά.
1η ομάδα
2η ομάδα
3η ομάδα
5.Σύννεφα Συναισθημάτων.
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
Στο πρόγραμμα CmapTools γράψαμε τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα που νιώθουμε
Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου
Σύννεφα συναισθημάτων στο πρόγραμμα Kind spiration
6. Η πόλη της ηρεμίας και η πόλη του θυμού
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
«Οι άνθρωποι δεν ζούσαν για πάντα σ’ αυτές τις πολιτείες αλλά πηγαινοερχότανε από τη μία στην άλλη. Δεν ξέρανε πώς γινόταν αυτό αλλά έτσι ξαφνικά κάτι γινόταν και ΜΠΑΜ! εκεί που απολαμβάνανε τη φύση στο πάρκο της Ηρεμίας βρισκότανε στην πολιτεία του θυμού. Αρκούσε μια λέξη, μια πράξη και χάνανε την ηρεμία τους. Μικροί, μεγάλοι, μαμάδες, παιδιά, όλοι κάπου-κάπου κάνανε το μαγικό ταξίδι. Άλλοι συχνότερα, άλλοι πιο σπάνια. Πολλές φορές βρισκότανε εκεί με παρέα, με το φίλο τους, το αδελφάκι τους, τη μαμά τους, αλλά αυτό δεν τους βοηθούσε καθόλου, γιατί παιδιά στην πολιτεία του θυμού όλοι μιλάνε, και μάλιστα δυνατά, αλλά κανείς δεν ακούει. Δεν τους άρεσε λοιπόν και πολύ όταν βρισκόταν εκεί, κάναν πράγματα για τα οποία μετά νιώθανε άσχημα σαν κάτι να τους ενοχλούσε, νιώθαν σαν…».
7.Το αλφαβητάρι των συναισθημάτων
Δημιουργούμε συνεργατικά το αλφαβητάρι των συναισθημάτων στο on line πρόγραμμα meeting words. Οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας δημιουργούν από το Α έως το Θ.
Δείτε Εδώ το αποτέλεσμα την συνεργατικής δράσης σε βίντεο και Εδώ σε μορφή βιβλίου δημιουργημένο στο My Storybook.
8. Κατασκευή κούκλας
9. Συνεργατική ιστορία βασισμένη στου πίνακες ζωγραφικής των παιδιών
1η Συνεργατική ιστορία “Ο Θυμός και η Λύπη”
2η Συνεργατική ιστορία “Τα Δόντια του Λύκου”
3η Συνεργατική ιστορία “Χαρούμενη Οικογένεια”
4η Συνεργατική ιστορία “Παιδί Στεναχωρημένο”
10. Ανταλλαγή ευχών λόγω Χριστουγέννων
Δημιούργησαν ευχετήριες κάρτες και αφού τις σκάναραν τις έστειλαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις συνεργαζόμενες σχολικές μονάδες.
1ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου
Ελληνογαλλική Jeanne d’arc Νηπιαγωγείο
Ελληνογαλλική Jeanne d’arc Δημοτικό
Νηπιαγωγείο Αρφαρών
11. Τα αγαπημένα μου παραμύθια.
Οι μαθητές επιλέγουν ανάμεσα σε 5 παραμύθια “‘Ελμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”, “Γλαύκος και Ίρις”, “Ο μαύρος Κότσυφας και ο άσπρος Γλάρος”, “Ο Μαυρούλης” και η “Μαύρη πεταλούδα” το αγαπημένο τους και μετά από ψηφοφορία δημιουργούν εκπαιδευτικές δράσεις με θέμα πάντα τα συναισθήματα και την αποδοχή της διαφορετικόητας.
Νηπιαγωγείο Αρφαρών “Έλμερ, ο ?%8
Στη συνέχεια οι μαθητές όλων των συνεργαζόμενων σχολείων δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα την οποία αναρτήσαμε στα τοπικά μαγαζιά των περιοχών μας.
12. Οι νότες των συναισθημάτων
Οι μαθητές επιλέγουν ανάμεσα σε 3 τραγούδια “Τραγούδι στα παιδιά” – Χορωδία του Σπύρου Λάμπρου, “Όπου υπάρχει αγάπη” – Χορωδία του Σπύρου Λάμπρου και το “Παραμύθι”- Θηβαίος και μετά από ψηφοφορία δημιουργούν εκπαιδευτικές δράσεις με θέμα πάντα τα συναισθήματα και την αποδοχή της διαφορετικόητας.
Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου Αρφαρών δημιουργούν με αφορμή το τραγούδι “Παραμύθι, μία αφίσα και στην συνέχεια την μετατρέπουν σε ψηφιακό παζλ.
Με το πάζλ μπορείτε να παίξετε Εδώ
Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου
Μπορείτε να παίξετε με το παζλ των μαθητών του συνεργαζόμενου σχολείου Εδώ
13. Αξιολόγηση έργου από τους μαθητές
Αρχικά συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο στον υπολογιστή με την βοήθεια των εκπαιδευτικών και στη συνέχεια ζωγράφισαν ότι τους άρεσε περισσότερο.
Δείτε τις ζωγραφιές των παιδιών Εδώ
Αξιολόγηση από τους μαθητές του 1ου Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου
Αξιολόγηση από τους μαθητές της Ελληνογαλλικής Jeanne d’arc Δημοτικό
Ελληνογαλλικής Jeanne d’arc Δημοτικό Τμήμα: Α1
Ελληνογαλλικής Jeanne d’arc Δημοτικό Τμήμα: Α3
Ελληνογαλλικής Jeanne d’arc Νηπιαγωγείο
14. Αξιολόγηση έργου από τους Εκπαιδευτικούς
Μπορείτε να δείτε το ερωτηματολόγιο Εδώ και τα αποτελέσματα Εδώ
Ετικέτα Ποιότητας έργου από την επιστημονική ομάδα eTwinning
Πρόσφατα σχόλια