Κανόνες σωστής συμπεριφοράς – Εν συναίσθηση – Ευγένεια – Αγάπη – Ψυχική Ενδυνάμωση

 “Αν κάποιος μπορεί να ακούει την καρδιά του να χτυπά, τότε μπορεί να νιώσει καλύτερα τις ευαισθησίες των άλλων ανθρώπων”

Αυτό προσπαθούμε καθημερινά να κάνουμε πράξη συμβουλεύοντας τα νηπιάκια μας και πραγματοποιώντας σχετικές δραστηριότητες…

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Διαβάζοντας παραμύθια…

IMG 4421    0262849 264x264 800x800 96x96 560x560 10262848 264x264 800x800 96x96 560x560 1    pes kati biblio mylittleworldgr 1 1 1024x545 1

Κατασκευάζοντας ομαδικά με τη τεχνική του κολλάζ τη ΝΕΡΑΙΔΑ ΕΥΓΕΝΙΑ και ΤΑ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΛΟΓΑΚΙΑ….

8fcf4afa d222 40a2 a9b5 33af132fedca

Μαθαίνοντας ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ…

Στη τάξη μας εμφανίστηκαν δύο μήλα ο Πρασινούλης και ο Κιτρινούλης. Ο Κιτρινούλης συμπεριφερόταν με ωραίο τρόπο. Μιλούσε γλυκά και με λόγια ενθαρρυντικά. Η καλοσύνη ξεχείλιζε από τη καρδιά του. Ο Πρασινούλης το δεύτερο μας μήλο  μιλούσε με άσχημο τρόπο έλεγε στον Κιτρινούλη πως δεν τον έχει φίλο, πως δεν έχει ωραία μυρωδιά, ούτε ωραία γεύση τον χτυπούσε και τον κορόιδευε. Στη συνέχεια, βάλαμε τα δύο μήλα δίπλα-δίπλα και τα παιδιά παρατηρήσαν αν βλέπουν κάτι να έχει αλλάξει στην εξωτερική εμφάνιση των δύο μήλων. Ομόφωνα τα νήπια απάντησαν πως δεν έχει αλλάξει τίποτα και παραμένουν και τα δύο ίδια όπως και πριν, είναι και τα δύο μήλα όπως είπαν. Τότε  κόψαμε στη μέση τα μήλα να δούμε τη καρδούλα τους. Η καρδιά του Κιτρινούλη που του είχε μιλήσει άσχημα ο Πρασινούλης αλλά και τα παιδιά ήταν γεμάτο μελανιές που δεν φαινόντουσαν απ’ έξω, ήταν μαραμένη και λυπημένη. Αντίθετα, το μήλο που κορόιδευε  η καρδούλα του ήταν ολόφρεσκια χωρίς καμία μαυρίλα, στεναχώρια. Τα παιδιά μέσω της βιωματικής μάθησης και του κουκλοθεάτρου κατάλαβαν πολύ γρήγορα τι συνέβαινε με τα δύο μήλα. «Αυτές οι μελανιές δεν φαίνονται, γιατί είναι στην καρδιά του» και προτείναμε τρόπους να νιώσει ο Κιτρινούλης καλύτερα και σιγά- σιγά οι πληγές στη καρδούλα του άρχισαν να υγιάνουν, ζητώντας συγγνώμη και ενθαρρύνοντας τον πως όλα στο τέλος θα πάνε καλά και θα γίνουν οι ίδιοι φίλοι του!

Ο Πρασινούλης και ο Κιτρινούλης

IMG 4442 IMG 4441

Η καρδιά του Πρασινούλη που κορόιδευε και συμπεριφερόταν άσχημα στον Κιτρινούλη

Και η καρδούλα του Κιτρινούλη που ήταν μαραμένη και λυπημένη

IMG 4444

Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ

Κατασκευάζοντας κουμπαράδες… 

ο ΕΥΡΟΥΛΗΣ μας!

IMG 4430 IMG 4431IMG 4429

Μιλώντας για τις έννοιες ΑΝΑΓΚΗ – ΕΠΙΘΥΜΙΑ…

IMG 4323 IMG 4320

Μαθαίνοντας την αξία των χρημάτων, γεμίζοντας το γουρουνάκι κουμπαρά.

Προτείναμε ενέργειες αγάπης που μπορούμε να κάνουμε αν αποταμιεύσουμε ένα ποσό π.χ. 10 € αγορά χειμωνιάτικου σκούφου σε παιδάκι που το έχει ανάγκη το χειμώνα και δεν μπορεί να το αγοράσει…

IMG 4301 IMG 4314 IMG 4309

 

28η Οκτωβρίου 1940 – Η Επέτειος του «ΟΧΙ»

Ένα ηχηρό “ΟΧΙ” βροντοφώναξαν οι Έλληνες στις ιταλικές αξιώσεις που περιείχε το τελεσίγραφο που επιδόθηκε από τον Ιταλό πρέσβη Γκράτσι στον Έλληνα δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά την 28η Οκτωβρίου του 1940. Στο νηπιαγωγείο μας μάθαμε τι γιορτάζουμε την ημέρα αυτή, παίξαμε ομαδικά παιχνίδια, τραγουδήσαμε, κατασκευάσαμε, ζωγραφήσαμε, διαβάσαμε παραμύθια, είδαμε κουκλοθέατρο, μάθαμε το γράμμα Ο, ο από το οποίο αρχίζει και η λέξη ΟΧΙ, μιλήσαμε για πολύ σημαντικές έννοιες όπως οι λέξεις ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΕΙΡΗΝΗ, ΠΟΛΕΜΟΣ. Στις 25 Οκτώβρη κάναμε στο χώρο του σχολείου μας γιορτούλα λέγοντας ποιήματα, καταθέσαμε στεφάνι στο δικός μας Ηρώον και ψάλαμε δυνατά τον Εθνικό Ύμνο. Στις 28 Οκτώβρη εκκλησιαστήκαμε, παραστήκαμε όλοι μαζί στην επιμνημόσυνη δέηση για τους πεσόντες, απαγγείλαμε ποιήματα, καταθέσαμε στεφάνι και παρελάσαμε περήφανα ο σημαιοφόρος με τη σημαία του και οι υπόλοιποι μαθητές κρατώντας και αυτοί ψηλά τα σημαιάκια τιμώντας όπως αρμόζει την λαμπρή αυτή ημέρα για τη πατρίδα μας! Μπράβο, γλυκά μας παιδάκια, γονείς και εκπαιδευτικοί είμαστε πολλοί περήφανοι για σας, που τιμήσατε αντάξια τους προγόνους σας!

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ…

Κατασκευάζοντας…

Τιμή στους Ήρωες

IMG 3938  IMG 3940

Η Ειρήνη

IMG 3942   IMG 3941

Μαθαίνοντας την αξία της ΕΙΡΗΝΗΣ σε αντιπαραβολή με τον ΠΟΛΕΜΟ…

Ομαδικό κολάζ

IMG 3892 IMG 3892IMG 3885

Παίζοντας ομαδικά παιχνίδια…

IMG 3913

Τραγουδώντας…

IMG 3866

Παρακολουθώντας κουκλοθέατρο…

Το κανόνι της Ειρήνης

IMG 3949

Κάνοντας  πρόβα στην αυλή μας για τη παρέλαση της 28ης…

IMG 20241025 103115 edit 552228047767294b

Κάνοντας  παρέλαση  τιμώντας τους Ήρωες του 1940…

IMG 20241028 113348b

 

 

Ο ξεχωριστός εαυτός μου! Ενδεικτικές δραστηριότητες…

aea989ec4a837296c2da7206dd4782f8 1

Διαβάσαμε το παραμύθι «Οι άνθρωποι του κόσμου»,

s3

παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη, είδαμε
ομοιότητες, διαφορές που έχουμε με τους φίλους μας, παίξαμε παιχνίδια με βάση τα χαρακτηριστικά μας, μετρήσαμε το ύψος μας και το βάρος μας.

8c70a0da 1da9 4496 9988 61a876b04775κκκ IMG 3601κκκ IMG 3602κκκ 1

Στο σημείο αυτό ζητήσαμε τη βοήθεια των γονέων, στην ενασχόληση μας αυτή. Τα παιδιά παρουσίασαν στη τάξη τον  ξεχωριστό εαυτό τους φέρνοντας φωτογραφίες από την γέννηση τους έως σήμερα (3-5 φωτογραφίες), είδαμε τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά, την ανάπτυξη τους από την ημέρα της γέννησης τους και στιγμές από την βρεφική τους ηλικία. Στη συνέχεια  συζητήσαμε για τα κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά μας, ώστε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα: όλοι είμαστε διαφορετικοί, όπως και τα σύννεφα στον ουρανό, ο καθένας, όμως, έχει την δική του αξία, την δική του ομορφιά και αυτό, που αξίζει πραγματικά, για να έχω έναν φίλο συντροφιά, είναι η καλή του, η καρδιά!

Η θεματική ολοκληρώθηκε ακούγοντας το τραγούδι “Εγώ είμαι εγώ” (Από το CD “Τα τραγούδια του Τριγωνοψαρούλη” Στίχοι: Βαγγέλης Ηλιόπουλος Μουσική: Δέσποινα Μπογδάνη-Σουγιούλ)  https://www.youtube.com/watch?v=Oz9xxiNtxrk και χορέψαμε με τα μέρη του σώματος μας “βόλτα στο σώμα”, Χόκυ-πόκυ”.

Το όνομα μου! Ενδεικτικές δραστηριότητες…

Μαθαίνω και αναγνωρίζω το αρχικό γράμμα του ονόματος μου…

Κάνοντας ανασκαφές μέσα στο ρύζι

IMG 3035 1κκκ        IMG 3041κκκ 1 

 

Βάφοντας το αρχικό μου με τη τεχνική τύπωμα με καλαμάκι

ηφωγηκκκκ

 

Μαθαίνω και αναγνωρίζω το όνομα μου…

Δημιουργώντας ένα κήπο με ξύλινα τουβλάκια, δέντρα και  αναγνωρίζοντας το δικό μας λουλούδοόνομα, το φυτεύουμε και τα ποτίζουμε με την ευχή να ανθίζουμε καθημερινά από ευτυχία…

IMG 2913κκκ 2 IMG 2921κκκ 2 IMG 2926κκκ IMG 2938κκκ IMG 2936κκκ

Σπάω αυγά και τηγανίζω  τη δική μου ονοματοομελάτα. Αφού τηγανιστεί αναγνωρίζω το όνομα μου και τη βγάζω και γευόμαστε όλοι μαζί το δικό μας φανταστικό πρωινό!

IMG 2981κκκ 1 IMG 2990κκκ 1 IMG 2997κκκ 1 IMG 3005κκκ 1

 

 

οι κανόνες μας! Ενδεικτικές δραστηριότητες…

Μιλήσαμε για τους κανόνες στο νηπιαγωγείο και γιατί υπάρχουν…για να είμαστε όλοι αγαπημένοι και μια μεγάλη αγκαλιά γεμάτη χαμόγελα!

 

Και αφού τους κατανοήσαμε ταξινομήσαμε για περαιτέρω εμπέδωση τις συμπεριφορές σε σωστές και λάθος…

IMG 2790 IMG 2800 1 IMG 2782 3

 

Παγκόσμια ημέρα των ζώων

ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζουν οι φίλοι μας τα ζώα και εμείς δεν μπορούσαμε να μη το γιορτάσουμε και οργανώσαμε στην αυλή μας ένα καταφύγιο ζώων! Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι “Φανταζού” της συγγραφέως Τσάνταλη Κατρίνας. Μια ιστορία για τα δικαιώματα των ζώων και τις συνθήκες διαβίωσης στους ζωολογικούς κήπους. Αφορμή, λοιπόν, δόθηκε να συζητήσουμε για τα ζώα τα δικαιώματα τους, τα ζώα υπό εξαφάνιση και τι χρειάζονται για να είναι ευτυχισμένα. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε την άλφα βήτα των ζώων για να διακοσμήσουμε την αυλή μας, κατασκευάσαμε και ατομικά σε βιβλιαράκι το αλφάβητο, δραματοποιήσαμε το λαγό και τη χελώνα κάνοντας αγώνες δρόμου, παρουσιάσαμε τα ζωάκια μας μέσω φωτογραφιών στο σχολείο, φέραμε τα αγαπημένα παιχνίδια – ζωάκια, είδαμε εικόνες και αναγνωρίσαμε τα ζώα, ακούσαμε ήχους ζώων και βρήκαμε με ενθουσιασμό ποια είναι, εξασκήσαμε τα δαχτυλάκια μας παίζοντας με πλαστικά ζωάκια και μεταφέροντας τα σε ασφαλές μέρος ως κτηνίατροι με μια λαβίδα/μανταλάκι και ήρθε η ώρα της μεγάλης μας δράσης. Γίναμε κτηνίατροι και υποδεχτήκαμε στο δικό μας καταφύγιο ζωάκια. Μας επισκέφτηκαν χάρη στη πολύτιμη βοήθεια γονέων νεροχελώνες, οδικά πτηνά, το κουνελάκι η Κλεοπάτρα, ένα προβατάκι, αλλά και ένα μοσχαράκι. Τα παιδιά ενθουσιασμένα τα χάιδεψαν, τα γνώρισαν από κοντά και μάθαμε για το γάλα και τι διαδικασία ακολουθείται για να φτάσει στα χέρια μας. Ένα μικρός κτηνοτρόφος κούκλος μας έμαθε τι ρούχα φορούσαν την παλιά εποχή οι κτηνοτρόφοι αλλά και τα εξαρτήματα τους, όπως η γκλίτσα. Στη συνέχεια συντροφιά με το μικρό μας προβατάκι και το μοσχαράκι 3 ημερών είδαμε εποπτικό υλικό πως το γάλα μεταβαίνει μετά το άρμεγμα στα βυτιοφόρα, στις βιομηχανίες γάλακτος, γίνεται ο έλεγχος, η παστερίωση, η συσκευασία τους, καθώς και ποια άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα υπάρχουν. Στη δράση αυτή καλέστηκε και το δημοτικό σχολείο Αρέθουσας που τα παιδιά εντυπωσιασμένα είδαν χάρηκαν και χάιδεψαν τα ζωάκια μας. Η δράση ολοκληρώθηκε με ένα δώρο γονέα προς τα παιδιά. Ένα πανέμορφο χρυσόψαρο σε ενυδρείο θα μας συντροφεύει στην τάξη μας, τον οποίο ονομάσαμε μετά από ψηφοφορία Νέμο. Ενώ πήραμε για το σπίτι το βιβλιαράκι των ζώων με την άλφα βήτα, ένα μπαλόνι ζωάκι και αναμένουμε τη χορηγία από βιομηχανία γάλακτος για να γευτούμε το γαλατάκι που μας δίνει η καλή μας αγελάδα, καθώς και επιδόρπια γιαουρτιού!

Ένα θερμό ευχαριστώ:

Στην μαμά Κατερίνα που έφερε στη συντροφιά μας νεροχελώνες, οδικά πτηνά και προσέφερε με χαρά δώρο για τη τάξη μας ένα ενυδρείο με χρυσόψαρο, πέτρες, διακοσμητικό φυτό, τροφή και βελτιωτικό νερού.

Στην μαμά Αθηνά για την πανέμορφη Κλεοπάτρα το κουνελάκι.

Στην μαμά Ειρήνη για το τριών ημερών μοσχαράκι.

Και στον μπαμπά Θόδωρο για τη κατσίκα και τη πολύτιμη βοήθεια του στη φροντίδα της κατσίκας και του μοσχαριού κατά τη διάρκεια παραμονής τους στην αυλή μας.

Τα παιδιά το χάρηκαν με τη ψυχή τους!!!Ευχαριστούμε !!!

Διαβάζοντας παραμύθια και παίζοντας επιτραπέζια με ζώα

1 1

Παρουσιάζοντας αγαπημένα τους παιχνίδια – ζωάκια από το σπίτι αλλά και τα κατοικίδια τους

3 1    4 1

Ο λαγός και η χελώνα – αγώνες δρόμου

2 1

Οι κτηνίατροι σώζουν  τα ζωάκια που έπεσαν στο γκρεμό – εξάσκηση λεπτής κινητικότητας

5 1

Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας

1η Οκτώβρη γιορτάζει η γιαγιά και ο παππούς γιορτάζουμε και εμείς τα εγγονάκια τους που τους έχουμε στη ζωή μας! Γιατί αγαπάμε το παππού και τη γιαγιά, τι κάνουν και μας φροντίζουν, τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να είναι χαρούμενοι, από που πήραμε το όνομα μας, μέσα από ποιο μυστήριο το αποκτήσαμε; Μερικές από τις ερωτήσεις συζήτησης μας… Ακούσαμε τραγούδια για τη γιαγιά  και τον παππού, τραγουδήσαμε, βάλαμε γυαλάκια στους παππούδες και τις γιαγιάδες μας για να βλέπουν καλύτερα τα εγγονάκια τους (φύλλο εργασίας), κατασκευάσαμε καρτούλες με πολύ αγάπη μία για κάθε ζεύγος παππούδων γιατί δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε κανέναν τους αγαπάμε πολύ και τους δυο και ώρα για παιχνίδι. Τοποθετώ το όνομα μου κάτω από το παππού είτε κάτω από τη γιαγιά σκεπτόμενος/η από ποιον πήρα το όνομα μου τελικά ποιος από τους δύο θα έχει τα περισσότερα εγγονάκια; Και φύγαμε για παιχνίδι ταχύτητας σε δύο ομάδες προσπαθώ όσο ποιο γρήγορα μπορώ να συνθέσω τα γράμματα των λέξεων των αγαπημένων μας παππούδων!

Από που πήραμε το όνομα μας; Από τον παππού ή τη γιαγιά;

56c7fe47 2c18 407f a61f de8a4011c165

f0b8f034 b152 4f90 9b4f 3d564198a4cf 79fce22a aac8 40f6 b369 654d6b8dae0e

Αναγραμματισμός “Παππούς” “Γιαγιά”

4e00e166 c096 4dcb b040 ba1d819f5125  d9269711 3d39 4c7d 82d9 65a9b4510040 bfe4f7f7 8cdb 4431 a756 1365b531badf

Βάλαμε γυαλάκια στον παππού και στη γιαγιά και γράψαμε το όνομα τους

01ad047c 6724 43af 91a0 e07a444b61be

Και οι κατασκευές μας μία για κάθε ζεύγος παππούδων…

1924f6d2 ae6b 410b ba34 82894221cd4d   e96e5955 1f7b 4e08 bae4 9509ea3f554d