Η πυξίδα της τάξης μας

Έτσι ζούμε εμείς

Η δημιουργία της πυξίδας είναι κάτι που δημιουργήθηκε σταδιακά και αποτελεί μια βιωματική προσέγγιση που επιτρέπει στα παιδιά να εκφράσουν συναισθήματα , σκέψεις με δημιουργικό τρόπο.

Έχει 4 βήματα

  1. Τι μας κάνει να νιώθουμε όμορφα
  2. Πως ζητάμε βοήθεια
  3. Τι σημαίνει ομάδα
  4. Τι γίνεται όταν κάτι μας ενοχλεί

Τι μας κάνει να νιώθουμε όμορφα:

Τα παιδιά κρατώντας στα χέρια τους μικρές καρδιές είπαν τι τους κάνει να νιώθουν όμορφα στο νηπιαγωγείο. ο κάθε μαθητής εκφράζει την άποψή του και η εκπαιδευτικός το καταγράφει πάνω στην καρδιά. Όλες αυτές οι μικρές καρδιές διακοσμούν μια μεγάλη κοκκινη καρδιά την ΄΄ χαρούμενη καρδιά μας”.

Το δεύτερο βήμα είναι να μάθουμε πως ζητάμε βοήθεια με σεβασμό και αποτελεσματικό τρόπο. Παρουσιάζουμε στα παιδιά μια σκαλα και ένα σενάριο όπου ένα παιδί χρειάζεται βοήθεια.

Στο πρώτο σκαλοπάτι δοκιμάζω μόνος μου , στο δεύτερο ζητάω ευγενικά βοήθεια από έναν φίλο μου και στο τρίτο ζητάω βοήθεια από την κυρία.

Στο τρίτο βήμα συζητήσαμε τι σημαίνει ομάδα . Έπειτα κάθε παιδί χρωμάτισε ένα κομμάτι από παζλ . Στο τέλος όλα τα κομμάτια του παζλ ενώθηκαν και έγιναν μαζί μια ομάδα.

Τέλος συζητήσαμε τι κάνουμε όταν μας ενοχλεί κάτι και πως το αντιμετωπίζουμε. χρησιμοποιήσαμε εικόνες που δείχνουν πράγματα που μας ενοχλούν και αποφασίσαμε ότι θα χρησιμοποιούμε την λεκτική επικοινωνία για να το αντιμετωπίσουμε.

1

Αφού ολοκληρώσαμε τα 4 βήματα τα ενώσαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι

2

 

Κατηγορίες: 2025-2026 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η πυξίδα της τάξης μας

15 Σεπτεμβρίου Παγκόσμια ημέρα τελείας

Τέσσερις μέρες, λοιπόν, μετά τον αγιασμό των ελληνικών σχολείων, στις 15 Σεπτεμβρίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα της Τελείας. Μια μέρα εμπνευσμένη από εκείνο το αριστούργημα του Πίτερ Ρέυνολντς, την Τελεία.

archeio lhpshs

Ένα βιβλίο που σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, σε διδάσκει την ομορφιά, την καλοσύνη, την ενσυναίσθηση, την κατανόηση, τη μέγιστη αξία του ρόλου του δασκάλου μέσα από το προσωπικό παράδειγμα κι όχι μέσω κατήχησης και υψωμένου δαχτύλου. Γιατί αυτό το ελάχιστο, ταπεινό σημάδι μας στον κόσμο, η τελεία, η απλή αυτή κουκίδα με τα πολλά ονόματα (τελεία, κουκίδα, βούλα, στίγμα) είναι η πρώτη αρχή να νιώσεις ότι μπορείς να αποτυπώσεις κάτι, να δημιουργήσεις, να αισθανθείς βιωματικά πως μπορείς να τα καταφέρεις, να πιστέψεις σε σένα. Αρκεί ασφαλώς να υπάρχει πλάι σου ένας δάσκαλος, ένας άνθρωπος να κάνει το όχι και τόσο αυτονόητο τελικά: να σου δώσει το χώρο και τη δύναμη να πιστέψεις ότι αυτό που κάνεις είναι κάτι, ότι δεν είναι για πέταμα και για τη λησμονιά του κόσμου.

Πολλές φορές λοιπόν αναρωτιόμαστε ποια θα είναι η πρώτη ζωγραφιά του παιδιού στο νηπιαγωγείο, τη νέα χρονιά που ξεκινά. Τι πιο απλό, πιο εύκολο από μια απλή τελεία. Ένας υποτυπώδης “κύκλος” που το παιδί θα ζωγραφίσει ή ακόμα και θα διακοσμήσει όπως το ίδιο θέλει.

Οι δικές μας τελείες

To keimeno ths paragrafoy sas 6

 

 

Κατηγορίες: 2025-2026 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 15 Σεπτεμβρίου Παγκόσμια ημέρα τελείας

Δραστηριότητες για το όνομα μου

Μετά από αρκετά παιχνίδια γνωριμίας και αφού μάθαμε τα ονόματα των συμμαθητών μας σχηματίσαμε το αρχικό μας με δαχτυλομπογιές.

4

Σχηματίζω το όνομά μου

Τα παιδιά κόλλησαν και σχημάτισαν το όνομά τους

Schhmatizo to onoma moy

Κατηγορίες: 2025-2026 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δραστηριότητες για το όνομα μου

1η ημέρα στο σχολείο

Την πρώτη μέρα στο σχολείο καλωσορίσαμε τους μαθητές μας! Παίξαμε παιχνίδια γνωριμίας και τους ξεναγήσαμε στο χώρο του σχολείου.

Τα παιδιά δημιούργησαν την πρώτη τους ζωγραφιά. Καλή μας αρχή με έμπνευση και δημιουργικότητα!

H proth moy

Δώσαμε στα παιδιά ένα μικρό δωράκι καλωσορίσματος.

IMG 9fee06dc558f6d7dba3baa70ce27a1bb V

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1η ημέρα στο σχολείο

Δεινόσαυροι

Δεινόσαυροι

Μετά από επιθυμία πολλών παιδιών ασχοληθήκαμε με τους δεινόσαυρους. Είδαμε αρκετ’ο εποπτικό υλικό, παρακολουθήσαμε ενδιαφέροντα βίντεο για την ζωή των δεινοσαύρων, διαβάσαμε σχετικά βιβλία και παίξαμε παιχνίδια.

Στις παρακάτω φωτογραφίες απεικονίζονται κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε.

258741

135745

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δεινόσαυροι

ΒΡΑΒΕΙΟ

 

ΒΡΑΒΕΙΟ

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου Μαρία Σπίνου και Αλεξάνδρα Λιάπη και οι μαθητές, έλαβαν μέρος στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Φέτος ήρθε και η βράβευση , μαζί με ένα σακίδιο με πολύ χρήσιμα και ενδιαφέροντα αντικείμενα . Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!

8

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΒΡΑΒΕΙΟ

ΜΑΙΟΣ

ΜΑΙΟΣ

Γιορτάσαμε την πρωτομαγιά στο σχολείο με την κατασκευή ενός στεφανιού από αβγοθήκες. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο!

7

Μάιος , ο πιο όμορφος μήνας της Άνοιξης! Αποφασίσαμε με τα παιδιά να ασχοληθούμε με τα έντομα.

Πρώτα μιλήσαμε για την εντυπωσιακή πεταλούδα! Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, παρατηρήσαμε πεταλούδες στη φύση και φυσικά κατασκευάσαμε πεταλούδες.

2

Έπειτα ασχοληθήκαμε με την μέλισσα. Βρήκαμε πολλά ενδιαφέροντα βίντεο αλλά είχαμε και την χαρά να μας επισκεφτεί στο σχολείο ένας γονέας μελισσοκόμος.

3

6

5

            11 Μάϊου Ημέρα της μητέρας 

Γιορτάζουν οι μανούλες και τα παιδιά ετοίμασαν ένα δώρο έκπληξη. Φωτογραφήθηκαν κρατώντας μια καρδιά με ένα γλυκό μήνυμα το  οποίο το έκλεισαν μέσα σε ένα λουλούδι

1

 

Το μυρμήγκι 

Μετά από επιθυμία των παιδιών ασχοληθήκαμε με το μυρμήγκι. Αφού είδαμε βίντεο σχετικά με το μυρμήγκι , την κοινωνία του και τις συνήθειες και παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο παραμύθια με ήρωες τα μυρμήγκια. Μεγάλη εντύπωση μας έκαναν οι μυρμηγκοφωλιές και αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να κατασκευάσουμε τις δικές μας. Στις παρακάτω φωτογραφίες απεικονίζονται οι προσπάθειές μας .

Myrmhgkofolies

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΑΙΟΣ

Απρίλιος

Απρίλιος

Ετοιμαζόμαστε για το Πάσχα και κατασκευάσαμε καρτούλες, λαγούς και μικρά βιβλία ( Παιδαγωγική Φρενέ) για την Μεγάλη Εβδομάδα. Συζητήσαμε για τα έθιμα του Πάσχα και ετοιμάσαμε το καλαθάκι μας για να πούμε τα κάλαντα του Λαζάρου. Στο καλαθάκι βάλαμε τα αβγά που βάψαμε με χαρτί γκοφρέ και σοκολατένιες λιχουδιές που μας έφεραν οι γονείς.

123

Kalo Pascha

Την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές παίξαμε στην αυλή το κυνήγι των κρυμμένων αβγών και αβγουλοδρομίες.

258

Κατηγορίες: 2024-2025 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Απρίλιος

Μάρτιος

Μάρτιος

Ήρθε ο Μάρτιος και μαζί η Άνοιξη!

Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της εποχής, τις γιορτές που περιλαμβάνει , διακοσμήσαμε την τάξη με λουλούδια, χελιδόνια και πεταλούδες.

Μάθαμε την παροιμία: Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει.

 

2 1

Κατασκευάσαμε την κυρία Σαρακοστή για να μετράμε αντίστροφα τις εβδομάδες για το Πάσχα

4

Γιορτάσαμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου με ποιήματα τραγούδια και κατασκευές

1 1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάρτιος

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

 

 

Φεβρουάριος

 

Ήρθε ο Φεβρουάριος μαζί με τις Απόκριες.

Αρχικά ασχοληθήκαμε με τα ονόματα του Φλεβάρη. Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη « Ο Γλεντζοφλέβαρος » και αξιοπηήσαμε διδακτικά το παραμύθι με ιδέες που βρήκαμε στο διαδίκτυο

16845

Πειραματιστήκαμε με το γράμμα Φ και το σχηματίσαμε με διάφορους τρόπους και υλικά

33333333333

 

Ο μήνας ήταν αφιερωμένος στις Απόκριες. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τα έθιμα της Αποκριάς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

4145

Την Τσικνοπέμπτη γίναμε μάγειρες και ψήσαμε φανταστικά κρεατικά που φτιάξαμε με τα χεράκια μας στην αυτοσχέδια ψησταριά μας της φαντασίας μας!

15494666

Χορέψαμε και διασκεδάσαμε !!

2789

Προσεγγίσαμε τις Απόκριες μέσα από την τέχνη και τα έργα μεγάλων ζωγράφων. Ασχοληθήκαμε με τον πίνακα του Χουάν Μιρό « Το Καρναβάλι » και εκφραστήκαμε καλλιτεχνικά

1324

Στο ολοήμερο τα παιδιά κατασκεύασαν αποκριάτικα καπέλα και με την εκπαιδευτικό των Αγγλικών πολύχρωμους κλόουν

8888888

 

 

Κατηγορίες: 2024-2025, Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ