ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΣ-ΠΕΤΑ

“Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα.” - Νίκος Καζαντζάκης

Εικόνα κεφαλίδας ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΣ-ΠΕΤΑ

Φιλαναγνωσία – 4ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης για το Νηπιαγωγείο – Ο μαγικός περίπατος της Άλκη Ζέη

Το νηπιαγωγείο μας τη φετινή χρονιά 2022-2023 συμμετείχε στον 4ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης για το Νηπιαγωγείο που διοργάνωσαν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, «Ο μαγικός περίπατος της Άλκης Ζέη: 100 χρόνια από τη γέννησή της».

17443 22 Eikastika 12ou Marathoniou Anagnosis 800x800

 

Με τους μικρούς μας μαθητές διαβάσαμε τα βιβλία της Άλκης Ζέη

Γατοκουβέντες

Μια Κυριακή του Απρίλη

Τα παπούτσια του Αννίβα

και ενημερωθήκαμε για το έργο της. 

Στόχοι

Να αναπτύξουν οι μαθητές μια φιλική σχέση με τη λογοτεχνία  και να γνωρίσουν το έργο της Άλκης Ζέη, να αποκτήσουν ενσυναίσθηση μπαίνοντας στη θέση των ηρώων,  να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα και βιώματα. Να συνεργάζονται δουλεύοντας ομαδικά και να  ασκηθούν σε βιωματικές – προφορικές αναδιηγήσεις, αφηγήσεις παραμυθιών και ιστοριών.

Η συμμετοχή μας στο ετήσιο αυτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, μας χάρισε ένα απολαυστικό ταξίδι στον μαγικό κόσμο του βιβλίου. Εργαστήκαμε ομαδικά, ανταλλάξαμε σκέψεις και απόψεις, αναπτύξαμε διάλογο γίναμε ενεργητικοί αναγνώστες, ολοκληρώσαμε με χάρα το πρόγραμμα και  στείλαμε τη δουλειά μας για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό.

Όμως δεν ξεχνάμε ότι σημασία έχει το ταξίδι…..

Τα παιδιά αποτυπώνουν την Αλκη Ζέη στο χαρτί!!!

 

 

 

ΑΘΛΟΠΑΙΔΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Παιχνίδι ή άθλημα, όπως και να το πεις  συνδυάζει και έχει ως στόχο τη σωματική άσκηση, την άμιλλα και την ψυχαγωγία των μαθητών.

Τα οφέλη του πολλά.

Ενισχύει τη φυσική κατάσταση των μαθητών και μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης παχυσαρκίας όχι μόνο τώρα αλλά και στην ενήλικη ζωή τους. Εξελίσσει τις κινητικές του δραστηριότητες, αυξάνει την αυτοπεποίθησή τους. Εκπαιδεύει όσον αφορά τον τρόπο που αυτά συμπεριφέρονται στην κοινωνία δηλ. κοινωνικοποίηση και παράλληλα  μαθαίνουν να συνεργάζονται, να σέβονται και να πειθαρχούν.

Καθώς ο αθλητισμός δεν έχει μόνο νίκες αλλά και ήττες, οι μικροί μας φίλοι μαθαίνουν να αποδέχονται και να διαχειρίζονται τις ήττες τους, ενώ ταυτόχρονα αποκτούν κίνητρο για να εξελίσσονται. Συνάμα, μέσω του αθλητισμού τα παιδιά θέτουν στόχους και μαθαίνουν πως η επιτυχία απαιτεί προσπάθεια.

Αποτελεί μέσο εκτόνωσης και διασκέδασης. Επίσης διδάσκεται η αξία της ευγενούς άμιλλας. Επίσης οι μαθητές μαθαίνουν πώς να προστατεύουν καλύτερα το σώμα τους που μακροπρόθεσμα συμβάλλει στην αποφυγή επικίνδυνων και επιβλαβών συνηθειών (π.χ κάπνισμα, ναρκωτικές ουσίες).

Τα παιδιά μαθαίνουν να διαχειρίζονται και να οργανώνουν το χρόνο τους.

Η μανούλα γιορτάζει!!!!

Ας θυμηθούμε σήμερα να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην μανούλα για όλα αυτά που μας προσφέρει.

Η γιορτή της μανούλας είναι κάθε μέρα

Αυτό ας μην το ξεχνάμε!

Ο Μάιος φθάνει ………!!!!

«Όλες οι παπαρούνες τον Μάη ανθίζουνε»

Δυο απρόσκλητοι αλλά παιχνιδιάρηδες επισκέπτες εμφανίστηκαν στο σχολείο!!!

 

 

 

 

4ος Θεματικός κύκλος “Οι Μικροί Εξερευνητές”

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός κύκλος Δημιουργώ  και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη Και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και “Οι Μικροί Εξερευνητές”

Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, το Α αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα συμπεριλαμβανόμενης και της τέχνης-Art, Mathematics) και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν
δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Η εφαρμογή του προγράμματος παρέχει πλούσια ερεθίσματα και αμβλύνει ανισότητες, προσπαθώντας να αρχίσει το ταξίδι της γνώσης από την ίδια αφετηρία για όλους τους μαθητές. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού
περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματά τους (PCAST, President’s Council of Advisors on-Science and Technology, 2010).

Ανιχνεύοντας την πρότερη γνώση.

Με τη βοήθεια του Kidspiration δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη της πρότερης γνώσης.

gart1c

Στη συνέχεια αποτυπώσαμε στο χαρτί τις εντυπώσεις μας από την γνωριμία μας με τη μικρή BEE – BOT

Το ένα έφερε το άλλο και η κατασκευή μιας μελισσούλας ήταν αναμενόμενο!!!

340078446 772227014341288 6309041995645809449 n

Ένα γράμμα φθάνει στο σχολείο μας από μια ξεναγό που  μας παροτρύνει να συμμετάσχουμε σ΄ ένα παιχνίδι ανακάλυψης και εξερεύνησης μνημείων της Ευρώπης αλλά και της πόλης μας.

Οι μαθητές εγκλιματίζονται με τις πρώτες κινήσεις του Bee Bot και ενθουσιάστηκαν πραγματικά….

 

Oι μαθητές αναγνωρίζουν τα μνημεία και συλλέγουν δεδομένα για την ιστορία τους με μηχανές αναζήτησης. Οι μαθητές σε ομάδες  περιηγούνται και εντοπίζουν στο χάρτη σε διαδικτυακές εφαρμογές (google earth, google map) τα μνημεία της Ευρώπης. (Φωτόδεντρο)

 

Στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έρχεται ένα ηχογραφημένο μήνυμα (voki) για τους μαθητές, μέσω του οποίου γίνεται η γνωριμία με την αποστολέα του γράμματος, την Ελίζαμπεθ, η οποία είναι ξεναγός και είναι μια ομιλούσα μορφή avatar. Παροτρύνει τους μαθητές μέσα από μια σειρά διαδικασιών επίλυσης ασκήσεων και εύρεσης των απαντήσεων σε γρίφους (inquriry based learning), να κερδίσουν το δίπλωμα του «Βοηθού ξεναγού» και να υλοποιήσουν ένα σχέδιο παρουσίασης και διαφήμισης των μνημείων.

 

Στο τέλος παροτρύνουμε τους μαθητές  να ξεκινήσουν την προσπάθεια τους να στήσουν την «Ταξιδιωτική γωνιά» στην τάξη τους για να την εμπλουτίσουν με το παραγόμενο υλικό και αυτό που έχουν συγκεντρώσει από την έρευνά τους. Η οργάνωση αυτής της περιοχής γίνεται από τις ομάδες και βασίζεται στο προβληματισμό και στις προτάσεις των μαθητών για την αξιοποίηση του υλικού. «Με ποιο στόχο να το διαλέξουμε και πώς να το παρουσιάσουμε;».

342904346 1227129898191409 2599394032193137203 n

Το Ρομποτάκι μας εφτασε στον Παρθενώνα και προχωρά προς τον Πύργο του Αϊφελ!!! Οι εντολές από τους μικρούς μας μαθητές!!!

345145744 257642803458205 3784347757623454445 n

 

 

 

 

 

Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας!!!

Τα μαρτάκια μας!!! κι ένας απρόσμενος επισκέπτης!!!

Τα χελιδόνια ήρθαν κι εμείς θέλουμε να τα βοηθήσουμε να φτιάξουν τις φωλιές τους.

Κρεμάσαμε τα μαρτάκια μας στα μπουμπούκια της πασχαλιάς, που περιτριγυρίζουν τον αυλόγυρο του σχολείου μας!!!

κι εκεί που καταπιαστήκαμε με τα μαρτάκια και τα χελιδόνια,….  ξάφνου………….

ένας απρόσμενος επισκέπτης μας που μας αιφνιδίασε………..

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ!!!

Η Άνοιξη μπορεί να μην μας έχει επισκεφτεί καλά για τα καλά όμως το Πάσχα πλησιάζει, η ατμόσφαιρα είναι γιορτινή στο σχολείο μας!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν, κατασκευάζουν λαγουδάκια, αβγά, κοτοπουλάκια.

Η όρεξή τους είναι μεγάλη και ευκαιρία  να εκδηλώσουν την δημιουργικότητά τους και τη φαντασία τους.

Ακολουθούμε τα έθιμα με το βάψιμο των αυγών και την κατασκευή  λαμπάδων δωρεά του αιδεσιμότατου της ενορίας μας!!!!

Παραδοσιακά βγήκαμε και στις γειτονιές του σχολείου μας λέγοντας τα κάλαντα του Λαζάρου στις νοικοκυρές που έκαναν τις πασχαλινές τους προετοιμασίες!!! Στολίσαμε το καλάθι μας με τις πασχαλιές που περιτριγυρίζουν και ευωδιάζουν το αυλόγυρο του σχολείου μας τέτοιες μέρες και ξεκινήσαμε…….

Αφιέρωμα στην Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου

Προσεγγίζοντας την Ελληνική Επανάσταση του 1821, παρακολουθώντας κι αναλύοντας ένα εκπαιδευτικό βίντεο.

 

Ανατρέξαμε 600 χρόνια πίσω και πληροφορηθήκαμε για το ιστορικό, τα βιώματα των Ελλήνων κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, την έναρξη της Επανάστασης. Γνωρίσαμε έννοιες όπως παιδομάζωμα, γενίτσαροι, χαράτσι, κρυφό σχολειό, κλέφτες και αρματολοί, Φιλική Εταιρεία και μάθαμε για τον «Θούριο» του Ρήγα Φεραίου.

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε « Να τα ‘ναι το ΄21».

Τραγουδήσαμε για  τις ηρωίδες της επανάστασης

 

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για να γνωρίσουμε τους Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης,

Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες για να φτιάξουμε σημαίες και να χρωματίσουμε τους αριθμούς του «1821» με τα χρώματα που μας θύμιζαν την Ελληνική Επανάσταση όπως τα επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά (πχ κόκκινο για τη φωτιά και το αίμα, μπλε για τη σημαία κ.τ.λ).

 

 

 

Κατασκευάσαμε τα τσολιαδάκια και τις Ελληνοπούλες. Γράψαμε τις ονομασίες τους και μέσα στο δάφνινο στεφάνι «25 Μαρτίου 1821».

τους ήρωες και ηρωίδες.

Όι εορταστικές εκδηλώσεις στο σχολείο μας.

 

 

STOP BULLYING

Η  6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Το σχολείο μας στέλνει το δικό του μήνυμα μέσα από τις μικρές μας δημιουργίες!!!

 

 

 

Σελίδα 7 από 15

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση