Χριστουγεννιάτικο Επισκεπτήριο Αγάπης 2021- WinCancer

Με αφορμή το παρακάτω μήνυμα το οποίο λάβαμε στην αλληλογραφία του σχολείου, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί Φωτεινή Μπαλάφα και Νόπη Σαρηγιαννίδου ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και ετοίμασαν κάρτες, τις στόλισαν και κατέγραψαν τις ευχές τους.

“Ο Δήμος Σύρου-Ερμούπολης, μέσω της Κοινωνικής Υπηρεσίας, συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στη δράση της WinCancer, συγκεντρώνοντας χριστουγεννιάτικες κάρτες για τους ασθενείς των αντικαρκινικών νοσοκομείων. Τώρα που δεν επιτρέπονται τα επισκεπτήρια στα νοσοκομεία, φτιάχνουμε εμείς το “Επισκεπτήριο Αγάπης”, στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο μια ευχή ή ένα αισιόδοξο μήνυμα , γιατί κανείς δεν πρέπει να νιώθει μόνος του αυτές τις ημέρες. Θα θέλαμε πολύ τη συνεργασία σας.
Περιμένουμε τις κάρτες σας μέχρι την Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021.

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας Δήμου Σύρου- Ερμούπολης”

afisa IMG 20211210 133017 IMG 20211210 133423

1 12 3 4 5 6 7 8

E-twinning: πρόγραμμα STEAM

 Πρόγραμμα STEAM (Science Technology Engineering Arts & Mathematics)

Το STEAM είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση της μάθησης που χρησιμοποιεί την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά ως σημεία πρόσβασης για την ανάπτυξη της έρευνας, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών. 

Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές που συμμετέχουν στη βιωματική μάθηση, να εμμένουν στην επίλυση προβλημάτων, να μαθαίνουν να εργάζονται και να συνεργάζονται  μέσα από τη δημιουργική διαδικασία. 

Με αφορμή το κλασσικό παραμύθι, “Τα τρία γουρουνάκια”, γίναμε μηχανικοί (Engineering-Μηχανική) και κατασκευάσαμε τα σπίτια των ηρώων του παραμυθιού με διάφορα υλικά.

https://read.bookcreator.com/library/-Mp8o-FaOsY0wp4KFKc3/book/bCX8JsmWRACOEyqjLhcgtw?nopreview

Σε δεύτερο στάδιο, στις Τέχνες, κατασκευάσαμε ομαδοσυνεργατικά τα τρία σπίτια των γουρουνιών με διαφορετικά υλικά και ζωγραφίσαμε τα επιπλέον στοιχεία του παραμυθιού πάνω σε μια μεγάλη επιφάνεια φελιζόλ.

https://read.bookcreator.com/library/-Mp8o-FaOsY0wp4KFKc3/book/4TC3keeoQ8qVfZjwR5_wXg?nopreview

Στη συνέχεια, τα νήπια/προνήπια συμμετείχαν σε επιπλέον συνεργατικά έργα με τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία του προγράμματος E-twinning, προσεγγίζοντας τη μάθηση μέσα από την Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Τεχνολογία.

Πιο ολοκληρωμένα, το εργαστήριο E-twinning: Πρόγραμμα STEAM διαφαίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://sway.office.com/s/amEfLGfAVBheQDXO/embed?fbclid=IwAR2Qajw2Cdp10GcUXTZZDdyjHsX_Evv-pHEslKUGt0BqbWXlh1EI2x3WvCc

Υπεύθυνες νηπιαγωγοί: Φωτεινή Μπαλάφα, Νόπη Σαρηγιαννίδου

Στολισμός Χριστουγεννιάτικου δέντρου

Την Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2021, ξεκίνησε ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός του σχολείου μας!

.jpg .jpg .jpg .jpg .jpg .jpg

Παιδιά και εκπαιδευτικοί χώρισαν τα στολίδια και τις μπάλες ανά μέγεθος και χρώμα και έπειτα, οι μικροί μας φίλοι τα τοποθέτησαν στο Χριστουγεννιάτικο Δέντρο!

Υπεύθυνες νηπιαγωγοί: Φωτεινή Μπαλάφα, Νόπη Σαρηγιαννίδου

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων / Ζω καλύτερα-Ευ ζην

Στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, προστέθηκαν στην τρέχουσα σχολική χρονιά, 2021-22, από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Στα πλαίσια του πρώτου Θεματικού Άξονα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, Ζω καλύτερα-Ευ ζην, υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο το θέμα “Διατροφή” .

https://read.bookcreator.com/8syHtOz12cPRVBOAmELkQNRnL483/vpyKYdjHS3uI3boj6E830g?fbclid=IwAR38bUyJiVS6uhZoxBbb_cPEgosOdPJEdRuuscZxORrqkTimn3Lopp156r4

Υπεύθυνες νηπιαγωγοί: Φωτεινή Μπαλάφα, Νόπη Σαρηγιαννίδου

E-twinning – Τα παραμύθια του παππού και της γιαγιάς

Μια από τις δράσεις του συνεργατικού έργου E-twinning “Κόκκινη κλωστή δεμένη, δεξιότητες γυρεύει”, ήταν η αφήγηση παραμυθιού από μια γιαγιά ή έναν παππού στο Νηπιαγωγείο.

Με αφορμή έναν πίνακα ζωγραφικής, τα νήπια/προνήπια συζήτησαν σχετικά με το παραμύθι και απέδωσαν στο χαρτί την εικόνα με το δικό τους τρόπο. Την επόμενη μέρα, το Νηπιαγωγείο επισκέφτηκε η κυρία Παναγιώτα και αφηγήθηκε στα παιδιά ένα παραμύθι, ωστόσο, τον τίτλο άφησε να τον ανακαλύψουν τα ίδια. Μετέπειτα, τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκαν στη δική τους γιαγιά και μέσα από καταιγισμό ιδεών,  κατέγραψαν τις ερωτήσεις που θα της απεύθυναν σχετικά με την αφήγηση παραμυθιών.

Σε δεύτερη φάση, σε συνεργασία με τους γονείς, το κάθε νήπιο/προνήπιο κλήθηκε να πάρει συνέντευξη -αναφορικά με τα παραμύθια- από τη δική του γιαγιά και να παρουσιάσει τις απαντήσεις που έλαβε στην ολομέλεια της τάξης.

https://read.bookcreator.com/8syHtOz12cPRVBOAmELkQNRnL483/fi4lusgbRZG8K0FQqy-y3g?fbclid=IwAR2qO4bJTsXmRzZhxZ2ZaOQ-VPwHIBMCaY3h1rL7C7UKvqhJwAM3l6THjM4

Υπεύθυνες νηπιαγωγοί: Φωτεινή Μπαλάφα, Νόπη Σαρηγιαννίδου

Δωρεά βιβλίων – Βιβλιοπωλείο Καταπόλων

Μετά από πρωτοβουλία του Βιβλιοπωλείου Καταπόλων Αμοργού, ο εκδοτικός οίκος Σαββάλας δώρισε σε όλα τα νηπιαγωγεία της Αμοργού από τέσσερα (4) παραμύθια.

Ευχαριστούμε πολύ το Βιβλιοπωλείο Καταπόλων για την πρωτοβουλία του αυτή.

IMG 20211116 142141   257382298 1248648942312326 4381626169888694775 n   257198897 1248662928977594 3667026812980672894 n   258776623 1248663005644253 7780307588348378685 n

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Τα παιδιά μυούνται στην ανάγνωση ακούγοντας τους ενηλίκους να τους διαβάζουν.

“Αν διαβάζουμε πολύ με τα παιδιά, αν τα κάνουμε να συμμετέχουν στη διαδικασία της ανάγνωσης βιβλίων, τελικά κατανοούν τι είναι η γλώσσα των βιβλίων, τι είναι ο γραπτός λόγος, προτού ακόμα καταστούν ικανά να διαβάζουν μόνα τους” (Teberosky, 1998a).

Ανεξάρτητα από την ανάγνωση παραμυθιών στο Νηπιαγωγείο από τις εκπαιδευτικούς και την ενασχόληση των νηπίων/προνηπίων με τη “γωνιά της βιβλιοθήκης”, η διαδικασία της “Δανειστικής Βιβλιοθήκης” είναι μια προσπάθεια καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας στα παιδιά.

Για τη διαδικασία της “Δανειστικής Βιβλιοθήκης”, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιάλης προσέφερε φέτος στους μαθητές/μαθήτριές μας πάνινες τσάντες -και τον ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτό- τις οποίες το κάθε παιδί ζωγράφισε, όπως επιθυμούσε.

Κάθε Παρασκευή, πλέον, το κάθε παιδί δανείζεται το παραμύθι της αρεσκείας του και το επιστρέφει στη σχολική μονάδα τη Δευτέρα.

IMG 20211201 074202 1

271858377 1249598322205059 330248773498669615 n

2 3

4 5

Η ανάγνωση ιστοριών στα παιδιά

“Η μεγαλόφωνη ανάγνωση ιστοριών στα μικρά παιδιά δεν είναι σημαντική μόνο επειδή τους προσφέρει πλούσιες εμπειρίες της γλώσσας των βιβλίων προτού ακόμη πάνε στο σχολείο. Αυτό συμβαίνει σίγουρα. Επιπλέον όμως οι ίδιες ιστορίες εφοδιάζουν τους ακροατές τους με στρατηγικές που τους επιτρέπουν να χειρίζονται τις συγκινήσεις τους, οι οποίες, διαφορετικά με ό,τι συμβαίνει με τις άλλες όψεις της υπόστασής τους, έχουν τεράστιες διαστάσεις από την ώρα που γεννιούνται. Καθώς λένε και ξαναλένε ιστορίες, τα παιδιά εξοικειώνονται με σύνθετα προβλήματα χώρου, χρόνου, ύπαρξης και ανυπαρξίας, με κανόνες συμπεριφοράς και με αλληλεπιδράσεις με τους ενηλίκους. Χρησιμοποιούν τις ιστορίες ως μεταφορές για να συσχετίσουν και στη συνέχεια να συνθέσουν με τρόπο που να έχει νόημα για τα ίδια όσα δεν έχουν διερευνήσει και ανακαλύψει ακόμη. (Meek, 1998, σελ. 113)

Υπεύθυνη νηπιαγωγός: Φωτεινή Μπαλάφα

 

Αγγλικά και Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Στο πλαίσιο υλοποίησης του πρώτου θεματικού άξονα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, “Ζω καλύτερα-Ευ ζην”, με θέμα τη “Διατροφή”, έγινε η πρώτη προσέγγιση και στο μάθημα των Αγγλικών. Αφού παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια καρτέλες με διάφορες τροφές, έπειτα διαχώρισαν τα παιδιά τις τροφές σε υγιεινές και ανθυγιεινές.

1 3 2 2 3 2 4 1 5 1 6 1 7 1 8 1

IMG 20220110 100723

Υπεύθυνη καθηγήτρια Αγγλικών: Σοφία Πατρωνούδη

Υπεύθυνη νηπιαγωγός: Φωτεινή Μπαλάφα

Δωρεά ρομπότ “Bee-bot” (“έξυπνη μέλισσα”) / Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιάλης

Μέσα από το συγκεκριμένο άρθρο, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Αιγιάλης για την άμεση ανταπόκρισή του στο αίτημα του σχολείου μας για αγορά του εκπαιδευτικού υλικού ρομποτικής “Bee-bot/έξυπνη μέλισσα” καθώς και του ειδικού πλέγματος.

Το ρομπότ “bee-bot/έξυπνη μέλισσα” που βάζει τα παιδιά του νηπιαγωγείου στον κόσμο της ρομποτικής, ως μέσο εκκίνησης για τη διδασκαλία του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης, θα αξιοποιηθεί στα εργαστήρια δεξιοτήτων και στο έργο E-twinning που θα υλοποιηθούν φέτος στο Νηπιαγωγείο.

IMG 20220504 085422

Συμμετοχή σε πρόγραμμα E-twinning

Το Νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει σε ένα συνεργατικό πρόγραμμα E-twinning, μαζί με άλλα τριάντα οκτώ (38) Νηπιαγωγεία από διάφορα μέρη της Ελλάδας. Το θέμα του Προγράμματος είναι: “Κόκκινη κλωστή δεμένη, δεξιότητες γυρεύει”.

ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΥΡΕΥΕΙ

Υπεύθυνες νηπιαγωγοί: Φωτεινή Μπαλάφα, Νόπη Σαρηγιαννίδου

Σχετικά με το έργο E-twinning

Στο έργο αυτό θα ασχοληθούμε με τα κλασικά παραμύθια, όπου οι ήρωες των παραμυθιών θα κληθούν να έρθουν πιο κοντά στην πραγματικότητα που ζούμε και να περάσουν μηνύματα οικολογικά, κοινωνικής ενσυναίσθησης κλπ και να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα. Οι ήρωες των παραμυθιών θα αναθέτουν στα παιδιά κάθε φορά μια αποστολή κι αυτά θα αναζητήσουν τρόπους να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους, αλληλεπιδρώντας με τα άλλα μέλη της ομάδας.
Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να προάγει τη φιλαναγνωσία και παράλληλα την κριτική σκέψη, την ανάπτυξη της φαντασίας και την ενίσχυση γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μας.
Το έργο δίνει έμφαση σε ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, στην παράλληλη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας και μέσων από το χώρο των ΤΠΕ και στην χρήση ποικιλίας τεχνικών και δραστηριοτήτων όπως η δημιουργία εννοιολογικών χαρτών, η ενεργητική ακρόαση, η επαναδιήγηση, ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων, η δραματοποίηση, τα παιχνίδια ρόλων κλπ