Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα Τρίτης ηλικίας , κάναμε στο νηπιαγωγείο μας γνωριμία με τον παππού και την γιαγιά. Μάθαμε τον ρόλο τους, τα γενικά χαρακτηριστικά τους, τον οικογενειακό δεσμό που μας δένει μαζί τους αλλά και τα συναισθήματα που νιώθουμε για αυτούς και με ποιόν τρόπο τους φροντίζουμε.
Έπειτα, μαζευτήκαμε στην παρεούλα και γνωρίσαμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας ,μιλήσαμε για αυτούς και για τα συναισθήματα που νιώθουμε. Στο τέλος μάθαμε τον τρόπο που μπορούμε να εκφράσουμε την αγάπη μας και την φροντίδα μας, δημιουργήσαμε ένα πίνακα με τις προτάσεις μας για καλές και κακές συμπεριφορές απέναντι στον παππού και την γιαγιά, βάζοντας τα παιδιά να κολλήσουν τις κατάλληλες εικόνες και υποσχεθήκαμε να τον τηρούμε. Τα παιδιά υπέγραψαν το συμβόλαιο αυτό με τον δικό τους τρόπο.
Τα παιδιά κύκλωσαν τις καλές συμπεριφορές απέναντι στους ανθρώπους της Τρίτης ηλικίας και έφτιαξαν ωραίες κάρτες για να προσφέρουν στους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
Η σχολική μας χρονιά έφτασε στο τέλος της και την αποχαιρετήσαμε με χαρά, συγκίνηση και πολλές όμορφες στιγμές στη γιορτή λήξης.
Μέσα από τα γλυκά και καλοκαιρινά ποιηματάκια, τα τραγουδάκια και το χορό, τα παιδιά ξεδίπλωσαν όλα όσα έμαθαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Ήταν μια ξεχωριστή στιγμή για όλους, όχι μόνο για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους γονείς που ήταν παρόντες και καμάρωσαν τα παιδιά τους, γεμάτη χαμόγελα και χειροκροτήματα.
Η γιορτή πραγματοποιήθηκε στην αυλή του σχολείου μας και ήταν αφιερωμένη στη φιλία, στη συνεργασία, στη χαρά και στην αγάπη!
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς για τη συνεργασία και τη στήριξή τους καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Φεύγουμε με γεμάτες καρδιές και ραντεβού τον Σεπτέμβρη, έτοιμοι για νέες ανακαλύψεις και εμπειρίες!
Η 5η Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, είναι μια υπέροχη αφορμή για να μιλήσουμε με τα παιδιά στην τάξη για τη φύση, τη Γη και την ευθύνη μας να την προστατεύουμε.
Η περιβαλλοντική συνείδηση ξεκινά από μικρή ηλικία και καλλιεργείται με αγάπη, πράξη και παράδειγμα.
Έτσι λοιπόν, με γνώμονα τα παραπάνω, μιλήσαμε με τα παιδιά γι’ αυτή την τόσο σημαντική ημέρα αλλά τονίσαμε επίσης πόσο αναγκαία είναι η συμβολή των ανθρώπων στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και πόσο τεράστια η ευθύνη μας.
Μέσα από συζητήσεις , βίντεο, πίνακες αναφοράς και εικόνες τα παιδιά κατανόησαν πως το περιβάλλον είναι ουσιαστικά το σπίτι μας και πως κάθε απλή και καθημερινή συνήθειά μας το επηρεάζει. Για παράδειγμα αναφερθήκαμε με ποιους τρόπους προστατεύουμε το δάσος και φυσικά τα παιδιά μας είπαν πως δεν ανάβουμε ποτέ φωτιά, κ.ά.
Το βίντεο που έκανε περισσότερο εντύπωση στα παιδιά και τους προκάλεσε έντονα συναισθήματα αλλά και αίσθημα ευθύνης δεν είναι άλλο από εκείνο με την θαλάσσια χελώνα την καρέτα – καρέτα.
Στη συνέχεια αφού αναφερθήκαμε στο γιατί πρέπει να προστατεύουμε τη Γη μας, το περιβάλλον και τα ζώα, μιλήσαμε και για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι μας να το κάνουμε, και φυσικά ένας από τους σημαντικότερους είναι η ανακύκλωση. Έτσι λοιπόν ο φίλος μας ο Egg μας εξήγησε όλα αυτά που θέλαμε να μάθουμε για την ανακύκλωση!
Μάθαμε και ένα όμορφο τραγουδάκι για την ανακύκλωση !!!
Στο τέλος, κάναμε και το φύλλο εργασίας μας στο οποίο κατηγοριοποιήσαμε τα κοινά σκουπίδια από εκείνα που ανακυκλώνονται.
Στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, οι σχέσεις μεταξύ μαθητών παίζουν καθοριστικό ρόλο για τη δημιουργία ενός ευχάριστου περιβάλλοντος μάθησης. Ένας διασκεδαστικός και αποτελεσματικός τρόπος για να ενισχυθούν οι δεσμοί ανάμεσα στα παιδιά είναι μέσα από τα κινητικά παιχνίδια.
Τα παιχνίδια αυτά δίνουν στα παιδιά την ευκαιρία να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να γελάσουν και το πιο σημαντικό να νιώσουν μέρος της ομάδας.
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου είχαν επίσης την ευκαιρία να παίξουν και να συνεργαστούν και με τα μεγαλύτερα παιδιά του Δημοτικού στα παιχνίδια που όλοι μαζί φτιάξαμε στο κοινό μας προαύλιο.
Στο νηπιαγωγείο μας αγαπάμε το περιβάλλον και προσπαθούμε να το φροντίζουμε μέσα από απλές και καθημερινές συνήθειες. Μία από αυτές είναι και η κομποστοποίηση!
Η κομποστοποίηση είναι ένας φυσικός τρόπος ανακύκλωσης, όπου τα οργανικά απορρίμματα π.χ. φλούδες φρούτων και λαχανικών, υπολείμματα τροφών, κ.ά. , μετατρέπονται σε πλούσιο λίπασμα για τα φυτά. Η διαδικασία αυτή είναι ένας όμορφος τρόπος να μάθουν τα παιδιά από νεαρή ηλικία πως ακόμα και τα σκουπίδια μπορούν να δημιουργήσουν κάτι σημαντικό.
Μέσα από την κομποστοποίηση τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κύκλο της ζωής στη φύση, καλλιεργούν οικολογική συνείδηση και το σημαντικότερο συμμετέχουν ενεργά στο σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος.
Έτσι λοιπόν το νηπιαγωγείο μας, στο οποίο υπάρχει κομποστοποιητής στην αυλή, είχαμε κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σχολικής χρονιάς την ευκαιρία, να πετάμε οργανικά απορρίμματα στον κομποστοποιητή και μετά από καιρό είμασταν σε θέση να παρατηρήσουμε πως τα υπολείμματα των τροφών μεταμορφώθηκαν σε λίπασμα.
Στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά κάνουν τα πρώτα βήματα στην κοινωνική ζωή έξω από την οικογένεια. Οι σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα στην τάξη είναι οι πρώτες μικρές γέφυρες επικοινωνίας, συνεργασίας και συναισθηματικής κατανόησης.
Μέσα από το παιχνίδι, συζήτηση και δράσεις, τα παιδιά μαθαίνουν να ακούν, να περιμένουν τη σειρά τους, να μοιράζονται, να ζητούν συγγνώμη και το σημαντικότερο να μάθουν να αγαπούν τη διαφορετικότητα.
Το Σχέδιο Δράσης του Νηπιαγωγείου μας για το έτος 2024 – 2025, με τίτλο ” Όλοι μαζί μια αγκαλιά” έρχεται να ενισχύσει αυτό το περιβάλλον, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση και την ομαδικότητα. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μία τάξη όπου κάθε παιδί νιώθει αποδεκτό, ασφαλές και σημαντικό.
Αρχικά, στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από την Κοινωνική Λειτουργό του Νηπιαγωγείου μας με σκοπό την καθολική ενημέρωση των εκπαιδευτικών πάνω στο θέμα των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών προσχολικής ηλικίας.
Μέσα από αυτή την ενημέρωση είχαμε την ευκαιρία να εμβαθύνουμε στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών, να αναγνωρίζουμε τις ανάγκες τους για αποδοχή του διαφορετικού, επικοινωνία, όρια, αλλά και τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ενισχύσουμε την καλή συμπεριφορά και την ένταξη κάθε μαθητή στο σύνολο της ομάδας.
Η κοινωνική λειτουργός μας τόνισε επίσης τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης παρέμβασης και διαχείρισης συγκρούσεων ή/και δυσκολιών στις σχέσεις μεταξύ των παιδιών.
Με αφορμή την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μας δόθηκε η έμπνευση για μία εικαστική και συναισθηματική δραστηριότητα για τα παιδιά. Δημιούργησαν το πορτρέτο του εαυτού τους και ύστερα γύρω από μία μεγάλη καρδιά κολλήσαμε τα μέλη της ομάδας μας και στην καρδιά γράψαμε το σύνθημά μας ” Όλοι μαζί μια αγκαλιά”.
Η Γιορτή της Μητέρας είναι μία ιδιαίτερη μέρα, γεμάτη αγάπη, τρυφερότητα και χαρά! Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε με τα παιδιά για τη μαμά, για το πόσο σημαντική είναι η παρουσία της στη ζωή όλων των ανθρώπων καθώς μας αγαπάει άνευ όρων και μας φροντίζει.
Επίσης αναφερθήκαμε, μέσα από πίνακες αναφοράς, πόσα πράγματα μπορούμε να κάνουμε εμείς για τη μαμά μας για να της δείχνουμε την αγάπη μας αλλά και το πόσο ευγνώμονες είμαστε για όλα όσα μας προσφέρει.
Φτιάξαμε καρτούλες ως δωράκια για τη μανούλα μας με τα χεράκια μας και μέσα από τραγουδάκια και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξέφρασαν με τον πιο γλυκό τρόπο τα συναισθήματά τους.
Το Πάσχα είναι μία από τις ομορφότερες, κατανυκτικότερες και ξεχωριστές γιορτές του χρόνου. Είναι γιορτή της αγάπης, της συγχώρεσης, της ελπίδας, της καλοσύνης και της κατάνυξης. Οι Άγιες αυτές ημέρες γεμίζουν με αρώματα και όμορφες παραδόσεις, ήθη και έθιμα.
Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για το νόημα της μεγάλης αυτής γιορτής, μάθαμε όλα τα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας και τι συμβολίζουν αλλά και για όλες τις παραδόσεις του τόπου μας.
Ο φίλος μας ο Egg μας βοήθησε λιγάκι στην αρχή για να μάθουν τα παιδιά για τα Πάθη του Χριστού, τις παραδοσιακές συνταγές, και άλλα πολλά.
Δεν παραλείψαμε όμως να μιλήσουμε για τις δυο μεγάλες γιορτές πριν την Μεγάλη Εβδομάδα, την Ανάσταση του Λαζάρου και την Κυριακή των Βαϊων.
Το Σάββατο του Λαζάρου είναι η μέρα που σηματοδοτεί την αρχή του Πάσχα. Εκείνη την ημέρα οι λαζαρίνες παίρνουν τα καλαθάκια τους τα οποία έχουν στολίσει με πολλά όμορφα λουλούδια και τραγουδάνε από σπίτι σε σπίτι τα κάλαντα του Λαζάρου. Επίσης μάθαμε και για τα Λαζαράκια, τα μικρά γλυκά ψωμάκια σε σχήμα ανθρωπάκι τα οποία συμβολίζουν τον Λάζαρο τυλιγμένο με τα σάβανά του.
Εννοείται φτιάξαμε τα δικά μας καλαθάκια τα οποία γεμίσαμε με λιχουδιές!
Στο τέλος, παίξαμε και το κυνήγι του χαμένου…. σοκολατο-αυγού!
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για το έθιμο των κόκκινων αυγών τα οποία βάφουμε την Μεγάλη Πέμπτη και συμβολίζουν το αίμα του Χριστού, για την Μεγάλη Παρασκευή, την πιο πένθιμη μέρα, όπου όλοι οι πιστοί πηγαίνουν λουλούδια στην εκκλησία για στολίσουν τον Επιτάφιο, το Μεγάλο Σάββατο που πηγαίνουμε στην εκκλησία με τις λαμπάδες μας για να ακούσουμε το “Χριστός Ανέστη” και παίρνουμε το Άγιο Φως, και τέλος την Κυριακή του Πάσχα, μέρα χαράς, που ψήνουμε τον οβελία με την οικογένειά μας και τσουγκρίζουμε τα κόκκινα αυγά.
Για να γιορτάσουμε λοιπόν τον ερχομό του Πάσχα και να τιμήσουμε τις παραδόσεις μας φτιάξαμε κάρτες , ζωγραφίσαμε πολύχρωμα αυγά, δημιουργήσαμε λαμπάδες, κ.ά.
Φτιάξαμε δυο διαφορετικές λαμπάδες για το κάθε παιδί. Οι λευκές λαμπάδες ήταν ευγενική χορηγία από το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, καθώς και τα διακοσμητικά που στόλισαν τις λαμπάδες των παιδιών.
Τέλος, είχαμε τη χαρά να διακοσμήσουμε και τις πανέμορφες λαμπάδες που μας έστειλε το Σωματείο Ειρήνη – Σωματείο Κοινωνικής Μέριμνας και να συμμετέχουμε με αυτόν τον δημιουργικό τρόπο στην Πασχαλινή Δράση του Σωματείου για το 2025.
Η δεντροφύτευση ως δράση ενεργού πολίτη στο νηπιαγωγείο είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της προστασίας του περιβάλλοντος, της κοινωνικής υπευθυνότητας και της ομαδικής προσπάθειας.
Σημαντική επίσης είναι η εξοικείωση των παιδιών μέσα από την διαδικασία της φύτευσης αλλά και της φροντίδας των φυτών.
Έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε, στα πλαίσια των Δράσεων Ενεργού Πολίτη, μαζί με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων να φυτέψουμε στο κοινό μας προαύλιο λίγα όμορφα φυτά.
Όλοι μαζί λοιπόν βάλαμε τα γάντια μας, πήραμε τα φτυαράκια μας και ξεκινήσαμε με απόλυτη συνεργασία να φυτεύουμε τα φυτά. Μετά το πέρας κάθε φύτευσης ρίχναμε την απαραίτητη ποσότητα νερού για να βοηθήσουμε τα φυτά μας να μεγαλώσουν.
Στη συνέχεια, μετά την όμορφη αυτή δράση μας αποφασίσαμε να ομορφύνουμε ακόμη περισσότερο τους εξωτερικούς χώρους των σχολείων μας και έτσι η αυλή μας γέμισε χρώματα, χαμόγελα και δημιουργία!
Μαζί με τα παιδιά, πήραμε πινέλα και μπογιές και βάψαμε τα εξωτερικά ομαδικά παιχνίδια της αυλής, το φιδάκι και την αλφαβήτα.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, συνεργάστηκαν άψογα, έβαλαν τη δημιουργικότητά τους να δουλέψει και φυσικά ο καθένας ξεχωριστά συνέβαλε στην ομορφιά του προαυλίου.
Η δράση αυτή ευνόησε τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ μαθητών των δύο βαθμίδων και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών διευκολύνει την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο.
Τα παιδιά έμαθαν να φροντίζουν και να σέβονται τους κοινόχρηστους χώρους και φυσικά απόλαυσαν τη χαρά της ομαδικής προσπάθειας.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή