3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για τα δικαιώματα και την ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία  στην κοινωνία.

Στο Νηπιαγωγείο μας αξιοποιήσαμε την ημέρα αυτή με βιωματικές  δραστηριότητες που προάγουν την αποδοχή, την ισότητα και την ένταξη. Έτσι διαβάσαμε βιβλία με θέμα την αναπηρία, τα ζωγραφίσαμε, παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας, συζητήσαμε, γράψαμε τα μηνύματά μας  και κάναμε βιωματικές δράσεις. Επισκέφτηκε το σχολείο μας η Λίνα μία κούκλα PERSONA και μας είπε την ιστορία της ως επισκέπτρια και καινούριο φίλη και μοιράστηκε μαζί με τα παιδιά τις ανησυχίες και τις σκέψεις της. Τα παιδιά μέσω της ταύτισης , εμπλέκονται στην ιστορία που τους αφηγείται και τη βοηθούν να επιλύσει το πρόβλημά της προτείνοντας δημιουργικές λύσεις και στρατηγικές.

Στόχος όλων αυτών να κατανοήσουν τα παιδιά την αξία της συμπερίληψης και της αλληλεγγύης από μικρή ηλικία.

 

IMG 20251201 122348 IMG 20251201 123415 IMG 20251202 090140 1 IMG 20251203 112226 IMG 20251203 112259 IMG 20251203 112810 IMG 20251203 112815 IMG 20251203 112831 IMG 20251204 114030 IMG 20251204 195903 IMG 20251204 200007 IMG 20251204 200046 IMG 20251204 200233 IMG 20251204 200307 IMG 20251204 200354 IMG 20251204 200455 IMG 20251204 200532 IMG 20251204 200619 IMG 20251204 200655 IMG 20251204 200720

 

Σχέδιο δράσης στον άξονα 3- Ανάγνωση του παραμυθιού “Το κάτι Άλλο”

Στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης για τη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών /τριών διαβάσαμε στην τάξη το παραμύθι “ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ” της kathryn Cave. Το βιβλίο αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση σχετικά με: την αποδοχή της διαφορετικότητας, τον σεβασμό των παιδιών και τη σημασία του να δημιουργούμε ένα συμπεριληπτικό και φιλόξενο σχολικό περιβάλλον.

Οι μαθητές /τριες μοιράστηκαν σκέψεις και συναισθήματα , ενώ μέσα από δραστηριότητες κατανόησαν ότι κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και πολύτιμος. Διαβάσαμε την ιστορία ,συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε.  Σε μία κατασκευή από χαρτί του μέτρου μέσα στο περίγραμμα του ήρωα γράψαμε πως νιώθει το ίδιο το Κάτι Άλλο και έξω πως νιώθουν οι άλλοι για αυτόν.

Η δράση αυτή εντάσσεται σε μια σειρά ενεργειών που υλοποιούνται για την καλλιέργεια θετικού κλίματος στην τάξη και στο σχολείο μας.

IMG 20251201 102707 IMG 20251202 090140 IMG 20251202 181820

 

 

Εργαλειοθήκη για περίπτωση έκτακτης ανάγκης (toolkit)

 

Το πρόγραμμα σπουδών δράσεις ενεργού πολίτη προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά κα περιβαλλοντικά ζητήματα.  Σκοπός του προγράμματος είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης , συνεργασίας ,και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.

Αφόρμηση για τη δράση έδωσε ο πρόσφατος σεισμός στη λίμνη Πλαστήρα και το υπάρχον κουτί Α βοηθειών  στο σχολείο. Συζητήσαμε με την νοσηλεύτρια του σχολείου σχετικά με το τι άλλο θα μπορούσαμε να προσθέσουμε στο κουτί μας. Η δράση μας αντιστοιχεί στο θεματικό πεδίο 8 «Καλή υγεία και Ευημερία»

Η δράση υλοποιήθηκε με βάση τα εξής 5 στάδια:

1 Διερεύνηση

  1. Προετοιμασία- Σχεδιασμός
  2. Υλοποίηση δράσης στο πεδίο

4.Επικοινωνία –Διάχυση

  1. Αναστοχασμός

Τα στάδια της διερεύνησης και της προετοιμασίας υλοποιήθηκαν  στην τάξη στο πλαίσιο των διατιθέμενων ωρών

Οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν ένα ταμπλό σε κεντρικό χώρο του σχολείου με φωτογραφίες και  σύντομες περιγραφές φυσικών καταστροφών προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν την ευρύτερη σχολική κοινότητα στο τέλος της σχολικής χρονιάς. (επικοινωνία – διάχυση)

Με την ολοκλήρωση της δράσης συζητήσαμε σε κύκλο και εκφράσαμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας τα οποία αποτυπώσαμε στις ζωγραφιές μας, μαζί με ένα σύντομο αναστοχαστικό κείμενο . Κάθε μαθητής /τρια μπορεί να πάρει ένα αντίγραφο  στο τέλος ως αναμνηστικό της δράσης.(5η φάση Αναστοχασμός)

IMG 20251126 102746IMG 20251128 230856 IMG 20251128 230830 IMG 20251128 230528 IMG 20251128 230301 IMG 20251128 163559 IMG 20251128 163525 IMG 20251128 163415 IMG 20251128 163338 IMG 20251128 163314 IMG 20251128 163216 IMG 20251128 163139 IMG 20251128 162755 IMG 20251126 104417 IMG 20251126 104220 IMG 20251126 104053 IMG 20251126 104013 IMG 20251126 103823 IMG 20251126 103800 IMG 20251126 103542 IMG 20251126 103014 IMG 20251126 102808 IMG 20251126 102746 IMG 20251126 101957

Δράση ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας

 

Ο σημερινός πολίτης καλείται να ανταποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον , αναλαμβάνοντας δράση και πρωτοβουλίες για την προετοιμασία των μαθητών ώστε να είναι ενεργοί πολίτες. Παράλληλα δημιουργείται  ένα σχολικό περιβάλλον που προάγει τη συνεργασία και την αλληλεγγύη.

Το πρόγραμμα σπουδών δράσεις ενεργού πολίτη προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά κα περιβαλλοντικά ζητήματα.  Σκοπός του προγράμματος είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης , συνεργασίας ,και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.

Την φετινή χρονιά αξιοποιήσαμε το εργαστήριο για τα δικαιώματα των ζώων και αφιερώσαμε 10 ώρες που εντάσσονται στα διδακτικά αντικείμενα.

Η δράση υλοποιήθηκε με βάση τα εξής 5 στάδια:

1 Διερεύνηση

  1. Προετοιμασία- Σχεδιασμός
  2. Υλοποίηση δράσης στο πεδίο

4.Επικοινωνία –Διάχυση

  1. Αναστοχασμός

Τα στάδια της διερεύνησης και της προετοιμασίας υλοποιήθηκαν μέσα στην τάξη στο πλαίσιο των διατιθέμενων ωρών και σε διασύνδεση με το εργαστήρι δεξιοτήτων: «Τα ζωάκια τα αγαπάμε και ποτέ δεν τα χτυπάμε»

Η φάση της υλοποίησης έγινε έξω στο ΚΕΠ του Αγνατνερού, το οποίο επισκεφτήκαμε και μοιράσαμε τις κάρτες που φτιάξαμε στην τάξη με μήνυμα για την προστασία των ζώων.

Τέλος οι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα ταμπλό σε κεντρικό χώρο του σχολείου με φωτογραφίες και  σύντομες περιγραφές καταπάτησης δικαιωμάτων των ζώων  προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν την ευρύτερη σχολική κοινότητα στο τέλος της σχολικής χρονιάς. (επικοινωνία – διάχυση)

 

IMG 20251118 102856 IMG 20251118 133907 IMG 20251121 225533 IMG 20251124 131539 IMG 20251124 153142 IMG 20251124 153428 IMG 20251124 153535 IMG 20251124 153828 IMG 20251127 115306 IMG 20251127 115443

 

Εργαστήριο δεξιοτήτων «Μαθαίνω να κυκλοφορώ σωστά»

Στα πλαίσια του εργαστηρίου Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και μάθαμε πώς να κυκλοφορούμε με ασφάλεια τόσο ως πεζοί όσο και ως οδηγοί. Το πρόγραμμα ξεκίνησε ενεργοποιώντας τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών. Συγκεντρώσαμε πληροφορίες από έντυπο και ψηφιακό υλικό ώστε τα παιδιά να ανασύρουν ακόμα περισσότερες γνώσεις και να ακολουθήσει η διερεύνηση.

  • Συμπληρώσαμε σταδιακά το διάγραμμα KWLH
  • Xωριστήκαμε σε ομάδες και καταγράψαμε με διάφορους σημειωτικούς τρόπους(εικόνες και σχέδια, σύμβολα, χρώματα, χωρική διάταξη, συνδυασμός εικόνας γραμμάτων και αριθμών) τις πληροφορίες που συγκεντρώσαμε
  • Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, γνωρίσαμε τον κύριο ΚΟΚ και παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια στις πλατφόρμες wardwall και learning app
  • Διαβάσαμε το παραμύθι «Οι περιπέτειες της μικρής «Κατόνης», το δραματοποιήσαμε και το ζωγραφίσαμε
  • Φτιάξαμε κατασκευές φανάρια , πινακίδες και αυτοκίνητα από χαρτόκουτα
  • Κατασκευάσαμε σχετική μακέτα
  • Παίξαμε παιχνίδι «η μικρή πόλη στην αυλή» Δημιουργήσαμε ένα μίνι οδικό δίκτυο με διαβάσεις, φανάρια και σήματα και έμαθαν τους κανόνες μέσα από παιχνίδι ρόλων.
  • Παίξαμε παιχνίδι ετοιμότητας stop and go.
  • Διαβάσαμε το παραμύθι «ο κύριος ΚΟΚ»

IMG 20251029 110116 IMG 20251029 110414 IMG 20251029 123914 IMG 20251030 124419 IMG 20251030 124601 IMG 20251030 124650 IMG 20251030 124710 IMG 20251030 125115 IMG 20251104 103609 IMG 20251104 104251 IMG 20251104 104307 IMG 20251104 104543 IMG 20251105 125337 IMG 20251110 210132 IMG 20251110 210155 IMG 20251110 210343 IMG 20251110 212304 IMG 20251113 134357 IMG 20251121 224938 IMG 20251121 225055 IMG 20251121 225216 IMG 20251121 225256 IMG 20251121 225445

Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Η 20η Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού και με αφορμή αυτή αναδεικνύουμε τη σημασία των δικαιωμάτων των παιδιών με δημιουργικό και κατάλληλο τρόπο για την ηλικία τους.

-Συζητήσαμε με απλά λόγια ότι όλα τα παιδιά στην κόσμο έχουν δικαιώματα π.χ. δικαίωμα στην αγάπη, το παιχνίδι.

– Φτιάξαμε «Το κουτί των δικαιωμάτων». Έβαλαν μέσα κάρτες με δικαιώματα που ζωγράφισαν.

-Παίξαμε παιχνίδι ρόλων «ΑΝ ΉΜΟΥΝ ένα παιδί που δεν έχει παιχνίδια, που δεν το αφήνουν να πάει σχολείο, που χρειάζεται βοήθεια»

-Είδαμε μικρά εκπαιδευτικά βίντεο που μιλούν για τα δικαιώματα του παιδιού και φτιάξαμε ομαδική εργασία «Ο χαρταετός των δικαιωμάτων»

– Τραγουδήσαμε και χορέψαμε «Αν όλα τα παιδιά της γης»

 

IMG 20251120 103204 IMG 20251120 103912 IMG 20251120 124002 IMG 20251120 124351 IMG 20251120 130233 IMG 20251120 130239 IMG 20251120 130258 IMG 20251120 130308 IMG 20251120 130330 IMG 20251120 130342 IMG 20251120 130400 IMG 20251120 130416 IMG 20251120 130425 IMG 20251120 150638 IMG 20251120 150754 IMG 20251120 150816 IMG 20251120 150837

 

 

Συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

Στο πλαίσιο του θεματικού πεδίου : ΠΑΙΔΙ , ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ,  της θεματικής ενότητας ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ και της θεματικής υποενότητας : ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ασχοληθήκαμε  με την θεματική ενότητα «Περπατώ στο δάσος»

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας , είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας την κυρία Γωγώ Μπαλατσού από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μουζακίου (ΚΠΕ Μουζακίου).

Η κυρία Μπαλατσού μίλησε στα παιδιά για το δάσος, τα ζώα που ζουν σε αυτό, τους κινδύνους που το απειλούν, αλλά και για όσα μπορούμε όλοι να κάνουμε για να το προστατέψουμε.

Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον, έθεσαν ερωτήσεις και έμαθαν πολλά για τη σημασία του δάσους στη ζωή μας.

Την ευχαριστούμε θερμά για την όμορφη παρουσίαση και την πολύτιμη γνώση που μοιράστηκε μαζί μας!

IMG 20251112 180950 IMG 20251112 092422 1 IMG 20251112 180822 1

 

Ευχαριστήριο προς τον Δήμο Μουζακίου

Το Νηπιαγωγείο μας εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες προς τον Δήμο Μουζακίου για την τοποθέτηση κλιματιστικού στον χώρο του σχολείου μας.

Η προσφορά αυτή συμβάλλει ουσιαστικά στη δημιουργία ενός πιο άνετου και ευχάριστου περιβάλλοντος για τα παιδιά και το προσωπικό του νηπιαγωγείου, ιδιαίτερα κατά τους μήνες με έντονες καιρικές συνθήκες.

Ευχαριστούμε τον Δήμο για το ενδιαφέρον και τη στήριξή του στις ανάγκες της σχολικής μας κοινότητας.

Με εκτίμηση,
Οι Νηπιαγωγοί και τα παιδιά του ΝηπιαγωγείουIMG 20251030 141545 IMG 20251030 142724

Σχέδιο δράσης στον άξονα 3  «Σχήματα και Φθινοπωρινά Χρώματα — Μαθαίνουμε και Δημιουργούμε Μαζί»

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για το Φθινόπωρο, τα παιδιά εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και δημιούργησαν ομαδικές ζωγραφιές με αφορμή τα σχήματα. Χρησιμοποιώντας πινέλα και χρώματα, κάθε ομάδα σχεδίασε φθινοπωρινές εικόνες (δέντρα, φύλλα, σταγόνες βροχής) βασισμένες σε γεωμετρικά σχήματα.

Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, τα παιδιά συζήτησαν, συνεργάστηκαν και πήραν αποφάσεις από κοινού για τα χρώματα, τα σχήματα και τη σύνθεση του έργου τους. Έδειξαν σεβασμό στις ιδέες των συμμαθητών τους και ανέπτυξαν θετικά συναισθήματα συνεργασίας και ομαδικότητας.    Έτσι ενίσχυσαν:

 

  • τη συνεργατική μάθηση μέσα από τη δημιουργική εργασία σε ομάδες,
  • την ικανότητα επικοινωνίας και έκφρασης ιδεών σε κοινωνικό πλαίσιο,
  • την αποδοχή και τον σεβασμό της διαφορετικότητας,
  • τη διαχείριση συναισθημάτων κατά τη συνεργασία (χαρά, ενθουσιασμός, συμβιβασμός).

IMG 20251003 123350 IMG 20251003 123644 IMG 20251003 123729 IMG 20251003 124013 IMG 20251003 124234 IMG 20251007 123606 IMG 20251007 123815 IMG 20251018 193121 IMG 20251018 193212 IMG 20251018 193258

 

31η Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

 

 

Η 31η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά του νηπιαγωγείου να μάθουν βασικές έννοιες γύρω από την αποταμίευση και τη διαχείριση των χρημάτων.

-Κάναμε δραστηριότητες όπως :

-Διαβάσαμε το παραμύθι:« Η Τσεπούλα και ο Κουμπαράκος» και είδαμε σε βίντεο τον Τζίτζικα και τον Μέρμηγκα , που δείχνει τη διαφορά ανάμεσα στην αποταμίευση και τη σπατάλη

-Παίξαμε παιχνίδι με ψεύτικα χρήματα στο μαγαζάκι της τάξης. Μέσα από το παιχνίδι κατάλαβαν την επιλογή: σπατάλη ή αποταμίευση.

-Συζητήσαμε ομαδικά για την σημασία του να φυλάμε κάτι για το μέλλον

– Φτιάξαμε ομαδική εργασία με την παροιμία «Φασουλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι». Μάθαμε παροιμίες και φράσεις «οικονομικές».

-Διαβάσαμε και συζητήσαμε το βιβλίο «Τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε»

IMG 20251031 090338 IMG 20251031 095053 IMG 20251031 111354 IMG 20251031 111508 IMG 20251031 112138 IMG 20251031 112352 IMG 20251031 120421