STEM και η Γη γυρίζει!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ\

STEM και η Γη γυρίζει!

Το εργαστήρι ξεκίνησε με ένα παιχνίδι, στην τάξη μας κρυφτήκανε οι πλανήτες κι εμείς ψάχνουμε να τους βρούμε.

20240327 105334

 

Έπειτα, συνεχίσαμε με την καταγραφή των προϋπάρχουσων γνώσεων των παιδιών για το διάστημα και αυτών που θα ήθελαν να μάθουν!

20240327 115848

Παρακολουθήσαμε κάποια βίντεο σχετικά με το θέμα στο διαδίκτυο από το διαδραστικό μας πίνακα.

Παίξαμε το παρακάτω παζλ στον διαδραστικό.

20240327 115314 1

Είδαμε επίσης διάφορα στοιχεία και συγκρίναμε πλανήτες μέσω της ιστοσελίδας https://science.nasa.gov/solar-system/planets.

Ένα κινητικό παιχνίδι που κάναμε για να αντιληφθούν τα παιδιά την κίνηση των πλανητών σε τροχιά γύρω από τον ήλιο ήταν το εξής: Κάθε παιδί κρατούσε ένα μπαλόνι διαφορετικών χρωμάτων στο οποίο επάνω γράφαμε το όνομα του πλανήτη που είχε επιλέξει. Έτσι ο κάθε πλανήτης αντιστοιχούσε σε ένα παιδί. Στην αυλή η εκπαιδευτικός κάνει τον Ήλιο και μένει σταθερή στο κέντρο του κύκλου και τα παιδιά περιστρέφονται γύρω της. Αν κάποιο παιδί ακουμπήσει κάποιο άλλο ή τον ήλιο τότε βγαίνει από τον κύκλο καθώς “καταστρέφεται”.

Mια ακόμη δραστηριότητα γραφής και αναγνώρισης ήταν ένα φύλλο εργασίας στο οποίο υπήρχε η εικόνα όλων των πλανητών και το παιδί έπρεπε να βρει την αντίστοιχη κάρτα με την εικόνα και την ονομασία και να αντιγράψει στο φύλλο του το σωστό όνομα δίπλα στον εκάστοτε πλανήτη.

20240328 115627

Συνεχίσαμε με την διευκρίνηση των όρων περιστροφή και περιφορά.

 

Αναλύσαμε αρκετά την εναλλαγή ημέρας και νύχτας και κάναμε και το πείραμα με την υδρόγειο σφαίρα και τον φακό.

Ακολούθως συνεχίσαμε με την γνωριμία μας με την σελήνη.

Μιλήσαμε και είδαμε βίντεο με τον πρώτο άνθρωπο που πάτησε στη σελήνη και κλείσαμε με μία ωραία κατασκευή σε χαρτόνι όπου το κάθε παιδί έφτιαξε τη σελήνη κολλώντας αλουμινόχαρτο σε μαύρο χαρτόνι και έπειτα κόλλησε ο καθένας έναν μικρό αστροναύτη που στο πρόσωπο του είχαμε προσαρμόσει τη φωτογραφία του κάθε παιδιού.

Έπειτα σχετικά με τους αστροναύτες παρακολουθήσαμε τα ακόλουθα βίντεο :

Και μέρος αυτών των βίντεο

Shuttle Atlantis STS-132 – Amazing Shuttle Launch Experience (youtube.com)

Πώς ζουν οι αστροναύτες; | Astronio (#38) – YouTube

Και κλείσαμε κάνοντας αυτούς του πυραύλους που ενθουσίασαν τα παιδιά.

How to Make Straw Rockets (youtube.com)

Κλείσαμε με τη δραστηριότητα που περιελάμβανε τον προγραμματισμό του mousebot  σε δυάδες από τα παιδιά για να φτάσει το κάθε ζευγάρι στον πλανήτη που είχε επιλέξει.

20240405 115124 2

Στο κλείσιμο αυτού του εργαστηρίου αναστοχαστίκαμε, είδαμε τις αρχικές ερωτήσεις που είχαμε καταγράψει και καταγράψαμε εκ νέου τις νέες γνώσεις των παιδιών για το διάστημα.

20240408 123943

 

 

Το τραγούδι που μας συνόδευε σε όλα αυτά ήταν το:

Στην τάξη μας από την πρώτη μέρα δημιουργήθηκε η αντίστοιχη γωνιά όπου υπήρχε το υλικό που δουλεύαμε με τα παιδιά καθώς και αρκετά βιβλία σχετικά με το θέμα τόσο του σχολείου όσο και των παιδιών που τα έφεραν στο σχολείο για να τα δούμε.

 

TEΛΟΣ!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *