Όταν συνεργαζόμαστε, γινόμαστε ακόμα, πιο δημιουργικοί!! Κυρία, έλα να δεις τι φτιάξαμε! Και η κυρία τρέχει, να φωτογραφίσει πύργους, κάστρα, σπιτάκια και ό,τι άλλο κατασκευάζουν με το οικοδομικό υλικό…
Αυτή η συλλογή περιέχει 5 φωτογραφίες.
Όταν συνεργαζόμαστε, γινόμαστε ακόμα, πιο δημιουργικοί!! Κυρία, έλα να δεις τι φτιάξαμε! Και η κυρία τρέχει, να φωτογραφίσει πύργους, κάστρα, σπιτάκια και ό,τι άλλο κατασκευάζουν με το οικοδομικό υλικό…
Αυτή η συλλογή περιέχει 5 φωτογραφίες.
Έχοντας δημιουργήσει τα περιγράμματα των σκιών μας και έχοντας παρατηρήσει πίνακες ζωγραφικής που οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν δύο χρώματα για να ζωγραφίσουν
χρησιμοποιούμε λευκό μόνο και μαύρο χρώμα για να γεμίσουμε το περίγραμμα της σκιάς μας. Προτρέπω τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν μικρές πινελιές να πειραματιστούν με την ανάμειξη χρωμάτων επάνω στο χαρτί τους αλλά να αποφύγουν την ποσότητα του χρώματος. Δουλεύουν αφοσιωμένα ανά διαστήματα σταματούν και παρατηρούν πως δουλεύουν οι φίλοι τους, μελετούν τον πίνακα που σιγά – σιγά κάνει την εμφάνισή του.
Τα παιδιά μπορούν πλέον να δημιουργούν σκιές να τις μετακινούν να τις μεγαλώνουν ή να τις μικραίνουν και τους προτείνω να αποτυπώσουν το περίγραμμα της σκιάς του προσώπου τους και να δημιουργήσουν τα δικά τους πορτρέτα. Στερεώνω χαρτί στο μαγνητικό μας πίνακα ένα παιδί κάθεται σε μία καρέκλα και ζητώ από το ζευγάρι του να δημιουργήσει τη σκιά του φίλου του και να την τοποθετήσει επάνω στο χαρτί κι όταν τα κατορθώσουν να μείνουν ακίνητα ώστε να μπορέσουν με μαρκαδόρο να δημιουργήσουν το περίγραμμα της σκιάς τους.
Συνέχεια
Προσπαθούμε να ανακαλύψουμε γιατί το αντικείμενο που χρησιμοποιήσαμε είχε δύο σκιές όταν ανάψαμε τα φώτα της τάξης. Πριν όμως ξεκινήσουμε παίξαμε με το φως δημιουργώντας σκιές αλλά αυτή τη φορά με εντολές όπως:
Παρουσιάζοντας εικόνες με σκιές ζητώ από τα παιδιά να μου πουν τι βλέπουν. Ξεκινούν να περιγράφουν λέγοντας βλέπω ένα παιδί, βλέπω μία ομπρέλα, βλέπω χρώματα, βλέπω μόνο μαύρο και άσπρο στην 1η φωτογραφία, κυρία βλέπω σκιά και βλέπω και φως.
Σκιά; τι είναι η σκιά; Σηκώνονται και δείχνουν στην οθόνη του υπολογιστή ποια θεωρούν ότι είναι η σκιά. Εσείς έχετε δει σκιές. Κυρία όταν περπατάω περπατάει και η σκιά μου. Προσπαθήστε λοιπόν να παίξετε με τις σκιές σας και να παρατηρήσετε όμως και τι ακριβώς κάνει και η σκιά σας.
Εκείνο που συνέβη στην τάξη ήταν ένας χορός άνευ προηγουμένου. Παρατήρησαν όμως και ότι η σκιά τους ακολουθούσε και έκανε ότι έκαναν και αυτά. Συνέχεια
Μία μικρή μας μαθήτρια με κλάματα μας εξηγεί ότι ένα δόντι της κουνιέται. Μοιάζει τόσο τρομοκρατημένη και το πρόσωπό της έχει γεμίσει δάκρυα. Της εξηγούμε ότι το δοντάκι αυτό κουνιέται γιατί ένα άλλο θα φυτρώσει στη θέση του. Ησυχάζει μα όταν ακούει τα άλλα παιδιά ότι υπάρχει αίμα στο στόμα της πανικοβάλλεται για μία ακόμα φορά. Πηγαίνει στη βρύση το ξεπλένει και μας ρωτά με αγωνία αν σταμάτησε το αίμα. Ησυχάζει με την απάντησή μας αλλά ταυτόχρονα προσπαθεί να ξεριζώσει το δόντι που κρέμεται από μία κλωστή. Κούνα – κούνα περήφανη λίγο πριν την ώρα του φαγητού μας ανακοινώνει ότι το έβγαλε και το δείχνει με περηφάνια. Πλησιάζει και μου λέει : Κυρία θα μου τυλίξεις το δόντι για να το βάλω στο μαξιλάρι μου το βράδυ για να έρθει η νεράιδα των δοντιών και να το πάρει; Θα μου αφήσει στη θέση του ένα δώρο. Τα υπόλοιπα παιδιά ζητούν να δουν το δόντι και τους υπόσχομαι ότι θα το παρατηρήσουμε όταν τελειώσουν το φαγητό τους. Συνέχεια
Το Νοέμβριο ασχοληθήκαμε με τους αριθμούς. Όλα τα παιδιά ξέρουν να απαριθμούν ως το δέκα αλλά κάποια δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τα σύμβολά τους, κυρίως τα προνήπια. Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να συνδέσουν το αριθμό με το σύμβολό του, προσθέσαμε στο παρουσιολόγιο τους πίνακες των παρουσιών και απουσιών , όπου τα παιδιά μετρούν και καταγράφουν πόσα κορίτσια και πόσα αγόρια είναι και δεν είναι στο σχολείο πόσα είναι όλα τα παιδιά ( αριθμητική πράξη πρόσθεσης ). Χρησιμοποιούν τον πίνακα αναφοράς με τους αριθμούς , για να κάνουν την σύνδεση και συμπληρώνουν τις ανισότητες ή ισότητες μαθαίνοντας τα σύμβολά τους.
Ο Οκτώβριος αφιερώθηκε στο στήσιμο της ρουτίνας. Ξεκινήσαμε ζητώντας από τα παιδιά να γράψουν στον πίνακα τα ονόματά τους με όποιο τρόπο μπορούν.
Στο νηπιαγωγείο ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας που αφιερώνεται στο χτίσιμο των κανόνων. Αρχικά τα παιδιά παίζουν ελεύθερα στα κέντρα ενδιαφέροντος χωρίς περιορισμούς . Μέσω της παρατήρησης η νηπιαγωγός αλλά και τα παιδιά αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες που παρουσιάζονται (πολλά παιδιά σε ένα κέντρο, δυσκολία στο να χτίσουν ένα παιχνίδι, μη ύπαρξη συνεργασίας κτλ). Συνήθως τα νήπια που ήδη γνωρίζουν από την προηγούμενη χρονιά τι είναι οι κανόνες, πως μας βοηθούν και σε τι μας διευκολύνουν, προσπαθούν να βάλουν σε μια τάξη και τα προνήπια. Η βοήθεια τους λοιπόν σημαντική για την εφαρμογή αλλά και τη δημιουργία εκ νέου των κανόνων. Συνέχεια