Επίσκεψη του Άη Βασίλη

Στην αυλή κρεμασμένος ο σάκος του Άι – Βασίλη και με την προτροπή τη δική μας τα παιδιά τρέχουν. Ενθουσιασμένα όλα φωνάζουν : Κυρία ήρθε ο Άι – Βασίλης.

IMG 20241219 221759

Με τη βοήθεια της Νηπιαγωγού κατεβάζουν τον μικρό κατακόκκινο σάκο και μπαίνουν στην αίθουσα. Ψάχνουν παντού να δουν τον Άη – Βασίλη.

IMG 20241219 221649

Μάλλον είναι στο Δημοτικό.

IMG 20241219 221507

Ωραία θα πάω να δω και θα σας πω. Επιστρέφω μετά από λίγο και μαζί μα τη μαμά φωνάζουμε: χο, χο , χο , καλά Χριστούγεννα παιδιά καλές γιορτές. Περιμένω  λίγο και επιστρέφω μόνη. Παιδιά πήγα αλλά πουθενά δεν τον βρήκα. Συνέχεια

Εργαστήρια

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και εμείς περιμένουμε  τη συμμετοχή των γονέων στα εργαστήρια. τους καλούμε κάθε χρόνο να βοηθήσουν στις κατασκευές και να δουλέψουν με μία ολιγομελή ομάδα παιδιών.  Χαιρόμαστε που κάθε χρόνο η συμμετοχή είναι μεγάλη και χαιρόμαστε ακόμα περισσότερο όταν εκφράζουν την επιθυμία να παραβρεθούν και πάλι στην τάξη με τα παιδιά.

Ευκαιρία λοιπόν να ανακαλύψουν το πώς εμείς δουλεύουμε με τα παιδιά τους, να παρατηρήσουν το παιδί στην τάξη κατά την ώρα του παιχνιδιού στις γωνιές, να συμμετέχουν στο διάβασμα του παραμυθιού, να διηγηθούν ιστορίες από τις δικές τους χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις, να μάθουν τη ρουτίνα τους, να γνωρίσουν το παιδί τους στο σχολικό περιβάλλον αλλά και σε μας προσφέρεται μία μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψουμε εκ νέου το παιδί όταν ο γονιός είναι παρών.

Τα εργαστήρια μας περιελάμβαναν κατασκευή κάρτας,

IMG 20241213 110216 IMG 20241213 110223

χρωμάτισμα χάρτινης λευκής σακούλας, χριστουγεννιάτικο στολίδι για το δέντρο και δημιουργία κουραμπιέδων.

Το τελευταίο εργαστήρι πάντα αφιερώνεται στην ζαχαροπλαστική, συνενώνονται τα τμήματα και η τάξη γεμίζει με μυρωδιές Χριστουγέννων. Κι όταν οι μυρωδιές  ανακατεύονται με γέλιο, αγάπη, πειράγματα, ευχές  τότε πραγματικά τα Χριστούγεννα έχουν φθάσει.

Σας ευχαριστούμε όλους που συμμετείχατε στα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια, σας ευχαριστούμε  που μοιραστήκατε μαζί μας λίγο από τη μαγεία των Χριστουγέννων, σας ευχαριστούμε που στηρίζετε τις δράσεις μας.

Ευχαριστούμε και τον κο Χαράλαμπο Κονανά που κάθε χρόνο στηρίζει το Νηπιαγωγείο στις δράσεις του αφιλοκερδώς.

3η συνάντηση των εκπαιδευτικών του δικτύου “never stop learning”

Στις 28/11/2024 ημέρα Πέμπτη οι εκπαιδευτικοί των 8 συμμετεχόντων Νηπιαγωγείων που δημιούργησαν το δίκτυο “Never stop learning” συναντήθηκαν μετά από πρόσκληση της συντονίστριας του δικτύου.

Η ενημέρωση εκ μέρους της συντονίστριας αφορούσε τις ενέργειες που μέχρι στιγμής έχουν γίνει.

  • Απεστάλησαν έγγραφα και στον ΟΑΣΠ και στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Χαλκίδας
  • Ο ΟΑΣΠ ανταποκρίθηκε και σε τηλεφωνική επικοινωνία με την κα Κούρου προγραμματίστηκε δράση για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους μαθητές/ τριες των σχολικών μονάδων. Η δράση για τους εκπαιδευτικούς θα πραγματοποιηθεί διά ζώσης στο 13ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας. Η δράση για τους μαθητές θα πραγματοποιηθεί μέσω webex ταυτόχρονα για όλους τους μαθητές/τριες των συμμετεχόντων Νηπιαγωγείων. Η ακριβής ημερομηνία των επιμορφώσεων θα καθοριστεί μετά την επικοινωνία με την κα Κούρου για το μήνα Ιανουάριο.
  • Από την πυροσβεστική δεν υπάρχει μέχρι στιγμής ανταπόκριση στα αιτήματά μας, πιθανών λόγω επέκτασης της αντιπυρικής περιόδου  μέχρι τέλος Νοεμβρίου.
  • Στο σεμινάριο μέσω τηλεκπαίδευσης που συμμετείχαμε όλοι οι εκπαιδευτικοί του δικτύου η κα Κούρου επεσήμανε ότι μπορούμε να απευθυνθούμε και στο τμήμα πολιτικής προστασίας. Η επικοινωνία θα πραγματοποιηθεί άμεσα και θα υπάρξει ενημέρωση.

Συνέχεια

Περίπατος στο Λήλαντα ποταμό

1η βιωματική δράση για την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας για το Ληλάντιο πεδίο

Ξεκινάμε για την πρώτη μας γνωριμία με το περιβάλλον του Ληλάντιου πεδίου. Η διαδρομή μας δίπλα στο βασιλιά του πεδίου το ποτάμι που το διασχίζει.

IMG 20241122 102500

Με ερωτήσεις προσπαθούμε να ανακαλύψουμε τις γνώσεις των παιδιών μας

Τι παρατηρείται; Βουνά, χόρτα, ΄δέντρα , ένα ποτάμι

Μήπως κάποιος γνωρίζει το όνομα του ποταμιού; Αρχική τους απάντηση η σιωπή. Δεύτερη ποτάμι. Πόσο παράξενο να μην γνωρίζουν το όνομα του ποταμού!

Γιατί νομίζετε ότι δεν έχει νερό; Κυρία δεν έχει βρέξει. Συνέχεια

Δίκτυο Σχολείων” Όλοι για το Ληλάντιο “

Οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Αφρατίου αποδεχόμενοι την πρόσκληση της κας Κλεοπάτρας Μπαράκου, υποδιευθύντριας του Γυμνασίου Νέας Λαμψάκου παραβρέθηκαν στις 18/11/2024 και ώρα 14:30 στην πρώτη συνάντηση γνωριμίας των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών.

Στόχοι του Δικτύου:

  1. Η προστασία και αναβάθμιση του πεδίου που φιλοξενεί τις σχολικές μας μονάδες
  2. Η μελέτη και κατανόηση από τους μαθητές της σημασίας που έχει η διατήρηση της ιστορικής μνήμης και του φυσικού κάλλους της περιοχής του Λήλαντα.
  3. Η διάχυση σύγχρονων θεμάτων περιβαλλοντικής και κοινωνικής ευαισθητοποίησης.
  4. Η ανάδειξη των αρχών της αειφορίας, όπως η υπευθυνότητα, ο σεβασμός, η οικολογική βιωσιμότητα, η ενσυναίσθηση, η αλληλοκατανόηση, η αλληλεγγύη.

Συνέχεια

Φθινόπωρο

31/10/2024

Το φθινόπωρο έφθασε κι εμείς περπατάμε στη φύση προσπαθώντας να ανακαλύψουμε τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου. Δέντρα με φύλλωμα καταπράσινο, δέντρα με φύλλα στα χρώματα  κίτρινου και πράσινου, δέντρα που στη βάση του κορμού τους σκεπάζονται από τα φύλλα που έπεσαν. Η γη στις αποχρώσεις του καφέ. Αμπέλια που αν και διατηρούν τα φύλλα τους, είναι ξεθωριασμένα ζαρωμένα, μα στολίζονται με μικρά τσαμπιά σταφύλια.  Πορτοκαλιές φορτωμένες με ζουμερά πράσινα και πορτοκαλί πορτοκάλια.

Κι οι άνθρωποι μας κοιτούν κάθε φορά που σταματάμε, μας φιλεύουν καρπούς φθινοπωρινούς και η μικρή μας βόλτα τελειώνει με την επιστροφή μας στο σχολείο, μα είναι τόσο ανυπόμονα τόσο βιαστικά. Επιθυμούν να γευτούν τα φιλέματα.

Παιχνίδια αφής, όσφρησης, γεύσης. Κάνουμε τις  ζαβολιές μας προσπαθώντας να τα μπερδέψουμε μα εκείνα δουλεύουν προσηλωμένα. Αναγνωρίζουν με μάτια κλειστά ότι τους δώσουμε, αναγνωρίζουν τις γεύσεις, αναγνωρίζουν τι τα κεράσαμε.

Τα παρακινούμε να ζωγραφίσουν τα φύλλα που μαζέψαμε κι εκείνα απαντούν πως δεν μπορούν. Τα προτρέπουμε να τα χρησιμοποιήσουν και να δημιουργήσουν το περίγραμμά τους και μετά να παρατηρήσουν το χρώμα τους, τις γραμμές τους. Δουλεύουν προσεκτικά και οι δημιουργίες τους καταπληκτικές. Τα φύλλα τους αλλάζουν όταν αποφασίζουν να τα μεταμορφώσουν προσθέτοντας γραμμές. Γίνονται πεταλούδες, άνθρωποι ….

Τα παροτρύνουμε να ρωτήσουν τους γονείς τους για συνταγές γλυκών με φρούτα αλλά και να φέρουν φθινοπωρινά φρούτα στο σχολείο. Συνέχεια

28 Οκτωβρίου

https://www.youtube.com/watch?v=9K2LeIsBfNc

Ερέθισμα το μικρό video και η ιστορία μέσα από το εποπτικό υλικό ξετυλίγεται.  Φωτογραφίες που τα παιδιά αποκωδικοποιούν τόσο εύστοχα. Χωρισμένα σε ομάδες μελετούν τις φωτογραφίες κι η αίθουσα γεμίζει με ομιλίες. Κάποια κοιτούν σκεφτικά προβληματίζονται, κάποια σιωπούν, κάποια αναλαμβάνουν το ρόλο του αρχηγού και ρωτούν τους φίλους τους θέλοντας να μάθουν τι σκέφτονται. Τα παιδιά μιλούν στη γωνιά της συζήτησης για όσα παρατήρησαν. Συνέχεια

Κυρία κυρία εχθές έγινε σεισμός

Καθισμένοι στην γωνιά της συζήτησης και ενώ είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη ρουτίνα μας, η ανακοίνωση ενός παιδιού διακόπτει την καθημερινότητά μας. Κυρία κυρία εχθές όταν ήμουν σπίτι μαζί με τη μαμά ένιωσα έναν σεισμό.

  • Θέλεις να μας πεις τι ένιωσες;
  • Καθόμουν στον καναπέ με τη μαμά μου και ένιωσα ότι κάποιος κουνάει τον καναπέ. μετά σβήσαν για λίγο τα φώτα και μετά ήρθαν.
  • Και μετά τι κάνατε;
  • Πήγα κάτω από το κρεββάτι και περίμενα.

Τι άραγε μπορεί να συμβεί σε έναν σεισμό;

  1. Να κουνηθούν οι φωτογραφίες που έχουμε στον τοίχο
  2. Να κουνηθούν οι λάμπες
  3. Να πέσουν πράγματα

Ζητώ από τα παιδιά να μου πουν τις δικές τους εμπειρίες και κάθε ένα από αυτά τη διηγείται λέγοντας και το τι έκαναν για να προστατευτούν  εκφράζοντας ταυτόχρονα και το συναίσθημά τους.

  • πήγα πίσω από τον καναπέ
  • πήγα δίπλα στη βιβλιοθήκη
  • απλώς περίμενα να τελειώσει
  • μπήκα κάτω από το τραπέζι αλλά πήρα μαζί και τα αρκουδάκια μου και με αυτά έκλεινα τα αυτιά μου.
  • τρομαγμένος/η
  • Φοβισμένος/η
  • Χαρούμενος/η

Μήπως ξέρετε πως δημιουργείται ένας σεισμός;

  • Κυρία είναι κάτι πλάκες που κουνάνε όλον τον πλανήτη
  • Δεν ξέρω
  • Υπάρχει κάποιος που απλώς μας κουνάει
  • Τρακάρουν τα αυτοκίνητα και γίνεται ο σεισμός

Συνέχεια

2η Συνάντηση των εκπαιδευτικών του δικτύου “Never stop learning”

1728924990000

Οι Νηπιαγωγοί του Δικτύου «Never stop learning» συναντήθηκαν στις 10/10/2024 για να συναποφασίσουν τον τίτλο του σχεδίου δράσης αλλά και τους στόχους του.

Η συντονίστρια του δικτύου πρότεινε να τεθούν σε ψηφοφορία οι προτεινόμενοι τίτλοι και να διαβαστούν τα κείμενα που αφορούν τους στόχους του σχεδίου δράσης για τη σχολική χρονιά 2024- 2025.

Ο τίτλος και οι στόχοι του σχεδίου δράσης μας είναι :

Τίτλος: Πλημμύρα πυρκαγιά σεισμός, μη σε πιάνει πανικός.

Ζώντας σ’ ένα νησί όπου οι σεισμοί , οι καταστροφικές πυρκαγιές και τα πλημμυρικά φαινόμενα έχουν γίνει πια μέρος μιας ζοφερής καθημερινότητας, κρίνεται επιτακτική ανάγκη η εκμάθηση δεξιοτήτων διαχείρισης φυσικών κινδύνων όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών.

Σκοπός του δικτύου «Never stop learning» μέσω της συνεργασίας με την Πυροσβεστική Υπηρεσία και τον ΟΑΣΠ είναι η εκπαίδευση των νηπιαγωγών στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Ως εκπαιδευτικοί καλούμαστε να δημιουργήσουμε  συνθήκες ασφαλείας και ετοιμότητας για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών στα σχολεία μας, να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν τις διαστάσεις μίας φυσικής καταστροφής,  το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόκλησή τους, στην ενδυνάμωση τους στην ανάληψη ενεργού δράσης και την απόκτηση δεξιοτήτων αντιμετώπισής τους.  Εκτιμούμε ότι η εμπλοκή η δική μας και των μαθητών στοχεύει στην καλλιέργεια της αυτοπροστασίας, στην ενθάρρυνση της συνεργασίας, στο αίσθημα της συλλογικότητας και ευθύνης διαμορφώνοντας μελλοντικά υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες.

Ενημερώθηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του  δικτύου μέσω συνεργατικού εγγράφου .