Ενημέρωση για τον αγιασμό και τα αυτοδιαγνωστικά (self) των μαθητών

Σύμφωνα με την υπ. αριθμ Φ7/111089 /Δ1/9-9-2021 του ΥΠΑΙΘ ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:00 πμ. στον αύλειο χώρο του Δημοτικού Σχολείου.

Τα παιδιά θα προσέλθουν στο Σχολείο με τους συνοδούς τους και θα παραμείνουν μέχρι την τέλεση του Αγιασμού , σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Σχολείου, που περιλαμβάνει οδηγίες για θέματα που αφορούν στα μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού, στην ορθή χρήση της μάσκας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του Σχολείου κι ενημέρωση των γονέων. Μετά την ενημέρωση θα αποχωρήσουν όλοι από το Σχολείο.

Υπενθυμίζουμε ότι η διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) είναι υποχρεωτική για τα νήπια – προνήπια. Εξαιρούνται του μέτρου, οι μαθητές που έχουν ιστορικό νόσησης εντός του τελευταίου 6μήνου.

Η είσοδος των νηπίων – προνηπίων στο Σχολείο θα γίνεται με επίδειξη και όχι προσκόμιση βεβαίωσης αρνητικού αποτελέσματος. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα, προ Τρίτης και Παρασκευής και έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα.

Κατ’ εξαίρεση, την Δευτέρα 13/9 ο πρώτος αυτοδιαγνωστικός έλεγχος (self test) διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προσέλευση στο Σχολείο, δηλαδή οι μαθητές κατά την είσοδο τους πρέπει να επιδείξουν το αρνητικό αποτέλεσμα. Ο δεύτερος έλεγχος, συστήνεται να διενεργείται την 3η ημέρα μετά τον πρώτο.

Παρακαλούμε τους γονείς – συνοδούς κατά την παραμονή σας στο χώρο πέριξ του Σχολείου και κατά την παραλαβή των μαθητών να τηρείτε τα μέτρα αποτροπής διασποράς του κορωνοϊού (μάσκες –αποστάσεις).

Διαβάστε περισσότερα

Εγγραφές για το νέο σχολικό έτος 2021- 2022

4/5/2020
Ηλεκτρονική εγγραφή στο Νηπιαγωγείο.

Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο (2221054144) θα ξεκινήσουν από 1 Μαρτίου και θα λήξουν 20 Μαρτίου. Δικαίωμα εγγραφής έχουν τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2017 (προνήπια)  και το 2016 (νήπια). Θα γίνουν ηλεκτρονικά μέσω της  Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε το σύνδεσμο που ακολουθεί.
Για τις εγγραφές των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο Αφρατίου πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο
Η Προϊσταμένη
Τσαλκιτζή Αναστασία
Νηπιαγωγός.

Χρώματα

Αφορμή για τη σημερινή μας τηλεκπαίδευση το διαδικτιακό παραμύθι τ΄’ασπρο μπαλόνι φτάνει στην άκρη του ονείρου. (Πάτησε εδώ για να δεις το παραμύθι)  Η εικονογράφηση του παραμυθιού εκπληκτική. Χρησιμοποιώντας τις εικόνες και κάνοντας ερωτήσεις, τα παιδιά ξετυλίγουν την υπόθεση του παραμυθιού, τα συναισθήματα των ηρώων, προσπαθούν να βρουν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει, μα το κυριότερο αντιλαμβάνονται πως πρέπει να αποδεχτούμε το ποιοι είμαστε και να προσπαθήσουμε όχι να αλλάξουμε αλλά να γίνουμε καλύτεροι. Συνέχεια

Αμυγδαλιά

Αφορμή για το μύθο της αμυγδαλιάς οι ανθισμένες αμυγδαλιές στο χωριό μας.

Ήταν κάποτε στη Θράκη, μια πανέμορφη πριγκίπισσα, η Φυλλίς, η οποία ερωτεύτηκε το γιο του Θησέα, τον Δημοφώντα. Οι δύο νέοι γνωρίστηκαν όταν το καράβι του νεαρού Αθηναίου Δημοφώντα επέστρεφε από την Τροία.

Παντρεύτηκαν αλλά μετά από λίγο καιρό ο νεαρός Αθηναίος νοστάλγησε την πατρίδα του και η ερωτευμένη πριγκίπισσα μη αντέχοντας να τον βλέπει στεναχωρημένο ,τον άφησε να γυρίσει πίσω και αν την αγαπούσε πραγματικά θα ξαναγύριζε και τότε θα ήταν πραγματικά και ειλικρινά δικός της.
Έτσι κι έγινε, και η ερωτευμένη Φυλλίς έμεινε μόνη να περιμένει τον εκλεκτό της για χρόνια ώσπου μαράζωσε και πέθανε από τη θλίψη της.Όμως οι θεοί που ήξεραν την ιστορία της την μεταμόρφωσαν σε δέντρο για να μπορεί να περιμένει για περισσότερα χρόνια τον αγαπημένο της.Έτσι η ερωτευμένη γυναίκα δεν πέθανε αλλά έγινε το δέντρο, που έμελλε να γίνει σύμβολο της ελπίδας : η Αμυγδαλιά. Συνέχεια

Παιχνίδια με την αλφαβήτα

Ένα από τα παιχνίδια που παίζουμε στην καθημερινή μας ρουτίνα είναι να προσπαθούμε να εντοπίσουμε τα γράμματα του ονόματός μας στην αφίσα με την αλφαβήτα και να προφέρουμε και τον ήχο του γράμματος.

Τα στάδια που ακολουθήσαμε

  1. Πρώτα το παιδί εντόπιζε μόνο το πρώτο γράμμα του ονόματος και του επιθέτου
  2. Στη συνέχεια εντόπιζε και το δεύτερο γράμμα
  3. Σταδιακά αυξάναμε την ποσότητα των γραμμάτων από το όνομά τους
  4. Μετά δουλεύαμε το επίθετο
  5. Στη συνέχεια δούλευαν με το όνομα φίλου τους

Με το παιχνίδι αυτό τα παιδιά κατορθωσαν να αναγνωρίζουν τις φωνές όλων των γραμμάτων, να έρθουν σε επαφή με όλα σχεδόν τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, να μπορούν να ταυτίζουν φωνές κεφαλαίων και μικρών, εντόπισαν ίδιες φωνές διαφορετικών συμβόλων (ο,ω) (ι,υ,η)

Μα το παιχνίδι εξελίχθηκε και η αφίσα έγινε αφορμή να κωδικοποιήσουμε τα ονόματά μας σύμφωνα με την εικόνα του κάθε γράμματος. Έτσι μπορούσαμε να φτιάξουμε το όνομά μας χρησιμοποιώντας αντί για τη φωνή του γράμματος την προτεινόμενη εικόνα από την αφίσα

π.χ Κότα, ιπποπόταμος, κότα, ήλιος (όπου κότα το Κ, όπου ιπποπόταμος το ι, όπου κότα το κ, όπου ήλιος το η)

Και το παιχνίδι μπορεί να μετασχηματιστεί αντιστρέφοντας το προηγούμενο δηλ να παρουσιάσουμε τη λέξη με εικόνες και να ζητήσουμε από τα παιδιά χρησιμοποιώντας την αφίσα ως πίνακα αναφοράς να σπάσουν τον κώδικα γραφής

 

 

 

 

Τηλεκπαίδευση

Πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  σύμφωνα με την υπ. αριθμ. Πρωτ. 155689/ΓΔ4/14-11-2020 εγκύκλιο του ΥΠΕΘ

14:00 – 14:10 Είσοδος μαθητών
14:10 – 14:40 1η διδακτική
14:40 – 15:00 διάλειμμα
15:00 – 15:30 2η διδακτική
15:30 – 15:50 διάλειμμα
15:50 -14:20 3η διδακτική

Ανακοίνωση για τη λειτουργία των σχολείων στις 18/1/2021

https://drive.google.com/file/d/1BqtHwYSPIH1SgbSvp-YX3J18XvxIs7Eh/view?usp=sharing

Σύμφωνα με το πιο πάνω έγγραφο του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνη Σπανού αύριο 18/1/2021 τα σχολεία θα ανοίξουν αύριο στις 10:00π.μ

 

Κουκλοθέατρο

Παρασκευή και η εβδομάδα στο σχολείο κλείνει με το κουκλοθέατρο. Τα παιδιά στην τάξη, το κουκλοθέατρο έτοιμο και ο παππούς Αίσωπος για άλλη μία φορά καλημερίζει τα παιδιά προαναγγέλλοντας τον ερχομό των ζώων με αινίγματα. Ζουν στο δάσος και τα δύο ζωάκια. Είναι έξυπνο και πονηρό έχει φουντωτή ουρά και το όνομά του αρχίζει από Α. Τα παιδιά αμέσως απαντούν η Αλεπού. Συνεχίζει έχει μυτερά δόντια του αρέσει να τρώει προβατάκια και πριν προλάβει να συνεχίσει απαντούν ο Λύκος.

 Μα τι έξυπνα που είναι τα παιδιά σας κυρία Κική. Δεν πρόλαβα να πως το αρχικό γράμμα του ζώου και αμέσως το βρήκαν.
Τότε παππού να τα ρωτήσουμε να μας πουν τη φωνή του γράμματος
λλλλ απαντούν όλα σχεδόν τα παιδιά.
Αποχαιρετά τα παιδιά και το έργο ξεκινά
Αλεπού επί σκηνής και εξηγεί στα παιδιά πως πεινάει, πως κατόρθωσε να φάει όλα τα χρήματα που είχε και για άλλη μία φορά ρίχνει το φταίξιμο σε κάποιον άλλον, το Λύκο.

Συνέχεια

Η τάξη μας

Και ναι μετά από ένα μήνα λειτουργίας το Νηπιαγωγείο αποκτά τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Είναι τόσο διαφορετική μα μοναδικά όμορφη. Οι γωνιές μας στημένες, οι κανόνες σε λειτουργία, οι φωνές των παιδιών καθημερινά με λιγότερη ένταση. Οι μεγάλοι της παρέας ξεκινούν σχεδόν καθημερινά με τη γωνιά των εικαστικών. Χαρτί ανά χείρας, το καρτελάκι με το αποτυπωμένο όνομά τους και ξεκινούν.

Κυρία πάλι ξέχασες; ρωτούν
Και συ απολαμβάνοντας τη μοναδικότητα της ρουτίνας μπαίνεις στο παιχνίδι παριστάνοντας την ανήξερη.
Τι ξέχασα; νομίζω και καλημέρα είπα και τη μάσκα μου φορώ και αντισηπτικό έβαλα, απαντάς
Κυρία το χαρτάκι με την ημερομηνία;
Α! τώρα το ετοιμάζω και σας το φέρνω.
Αντιγράφουν διαβάζοντας και συ καμαρώνεις που αναγνωρίζουν τους διψήφιους αριθμούς. Τελειώνουν και η επόμενη ερώτησή τους συνεχίζει το παιχνίδι της ρουτίνας.
Κυρία ξέμεινα από ιδέες, έχεις καμιά;
Παρουσιάζεις τη σχεδιασμένη εικόνα σύνθεσης γραμμών και γεωμετρικών σχημάτων και παρατηρείς τον τρόπο που τη μελετούν.

Συνέχεια