https://www.youtube.com/watch?v=9K2LeIsBfNc
Ερέθισμα το μικρό video και η ιστορία μέσα από το εποπτικό υλικό ξετυλίγεται. Φωτογραφίες που τα παιδιά αποκωδικοποιούν τόσο εύστοχα. Χωρισμένα σε ομάδες μελετούν τις φωτογραφίες κι η αίθουσα γεμίζει με ομιλίες. Κάποια κοιτούν σκεφτικά προβληματίζονται, κάποια σιωπούν, κάποια αναλαμβάνουν το ρόλο του αρχηγού και ρωτούν τους φίλους τους θέλοντας να μάθουν τι σκέφτονται. Τα παιδιά μιλούν στη γωνιά της συζήτησης για όσα παρατήρησαν.
Άνθρωποι και μηχανές και αεροπλάνα, δέντρα, σημαίες, δεν ξέρω τι είναι
Οι άνθρωποι είναι άρρωστοι, έχουν πεθάνει
Ένας σταυρός μεγάλος, μία σημαία, ένας άνθρωπος που φοράει καπέλο και στολή έχει πολλά μαχαίρια,
Η ιστορία της 2βης Οκτωβρίου 1940 ξετυλίγεται. Μιλούν για τις γυναίκες εκείνης της εποχής και το πως βοηθούσαν. Γράφουν τη λέξη ΑΕΡΑ και όχι ακούγοντας τις φωνές των γραμμάτων και χρησιμοποιώντας την εικονογραφημένη αλφαβήτα ή τον πίνακα αναφοράς των ονομάτων τους, παίζουμε με τη μελισσούλα που πρέπει να μαζέψει τα γράμματα με τη σειρά για να τις σχηματίσει κι εκείνα κάθε φορά που η μελισσούλα περνά πάνω από ένα γράμμα λένε δυνατά τη φωνή και στο τέλος ανακοινώνουν τη λέξη που σχημάτισε.
Μαθαίνουν για τα χρώματα της ελληνικής σημαίας και αποτυπώνουν εικαστικά την ειρήνη
Δημιουργούν σημαίες
αποτυπώνουν τα σύμβολα ειρήνης
δίνουν χρώμα στην απάντηση των Ελλήνων
κι εμείς περήφανες που την ημέρα της μικρής γιορτής μας ξετυλίγουν την ιστορία απαντώντας στις ερωτήσεις του παππού Αίσωπου και του εγγονού του Πιπίνου. Μπράβο σας παιδιά.