Μοιράζω (απλωμένα στο πάτωμα δύο σκοινιά)

Ζητώ από τα παιδιά να μοιραστούν σε δύο ομάδες. Τα παιδιά αρχίζουν να δημιουργούν ζευγάρια. Μπορείτε σας παρακαλώ να μετρήσετε τις ομάδες που δημιουργήσατε;

Ξεκινούν 1,2 …..5 ομάδες

Θυμάστε τι σας ζήτησα;

Να δημιουργήσουμε δύο ομάδες, απαντούν.

Το κατορθώσατε;

Θα ήθελα να ξαναδοκιμάσετε να μοιραστείτε σε δύο ομάδες. Μπαίνουν στο ένα σκοινί παιδιά και στο άλλο και 1 παιδί μένει αμέτοχο. Μοιραστήκατε σε δύο ομάδες; Όχι γιατί φτιάξαμε τρεις ομάδες

Ναι η μία ομάδα έχει 4 παιδιά, η άλλη 5 και 1 η άλλη ομάδα. Μπορείτε να μοιραστείτε σε δύο ομάδες;     Η ομάδα των πέντε παιδιών προσκαλεί το παιδί που είναι μόνο του να μπει στην ομάδα τους και λέει: κυρία γίναμε δύο ομάδες, η μία έχει 4 παιδιά και η άλλη 6. Ωραία γίνατε δύο ομάδες αλλά μοιραστήκατε; Κοιτούν προβληματισμένα και λένε: μοιράζομαι  σημαίνει ότι έχω κάτι και το δίνω και στο φίλο μου. Αντιλαμβάνομαι πως πρέπει να αλλάξω τη διατύπωση. Είναι δίκαιη μοιρασιά που κάνατε; Κοιτούν και πάλι προβληματισμένα.

Λοιπόν η μαμά σου, σου έδωσε 4 καραμέλες και σου  ζήτησε να τις μοιραστείς με την αγαπημένη σου φίλη. Εσένα σου έδωσε 5, εσένα 6, εσένα 7 και εσένα 8. Διαλέξτε από μία φίλη και θέλω να τις μοιραστείτε.

Τα ζευγάρια μοιράζουν τις καραμέλες 2- 2,

Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι
Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι

 

3- 2,

Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι
   Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι

 

3-3

Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι
Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι

 

3- 4,

Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι
Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι

4 -4.

Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι
Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι

( εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι εκείνος που είχε τις καραμέλες κρατούσε πάντα τις λιγότερες). Απεικονίζουν σχηματικά με καπάκια τη μοιρασιά τους. Τους ζητώ να παρατηρήσουν τις ομάδες που έχουν σχηματίσει και τα ρωτώ: Είναι δίκαιη η μοιρασιά που κάνατε;

Όχι γιατί εγώ λέει ένα παιδί πήρα λιγότερες καραμέλες και εκείνος περισσότερες. Δηλαδή μπορείς να μου πεις τι προτείνεις να κάνουμε για να γίνει δίκαιη η μοιρασιά;

Μπορούμε να τη βγάλουμε και να τη βάλουμε από πάνω και να πάρουμε από δύο.

Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι
Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι
Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι Κόκκινο καπάκι

Δείξε μου το αυτό που προτείνεις. Δημιουργεί ομάδες των 2 και από πάνω βάζει τη μία. Ωραία εσύ θα πάρεις 2 η φίλη σου θα πάρει 2 και αυτή τι θα την κάνουμε; Ποιος θα την πάρει; Κοιτάει και αλλάζει τη θέση της. Την τοποθετεί ανάμεσα στις ομάδες των 2. Ωραία ποιος θα την πάρει; Ένα άλλο παιδί προτείνει να την κόψουμε στη μέση και να την μοιραστούν τα παιδιά. Βγάζουμε το καπάκι και βάζουμε ένα μπαλάκι πλαστελίνης. Θα ήθελες να μου δείξεις; Παίρνει το πλαστικό μαχαίρι και την κόβει στη μέση και το ένα το δίνει στο ένα παιδί και το άλλο στο άλλο.

Σε ποια άλλη ομάδα δεν είναι δίκαιη η μοιρασιά; Εδώ λέει ένα παιδί και δείχνει την ομάδα 3-4. Γιατί; ρωτώ. Ο ένας έχει πάρει τρεις και ο άλλος έχει πάρει 4. Τι έχεις να προτείνεις; Αφαιρεί την μία καραμέλα και δημιουργεί ομάδες των 3. Την άλλη καραμέλα ποιος θα την πάρει; ρωτώ. Κανένας απαντά θα την κάνω δώρο στη μαμά μου.

Μπορείτε τώρα να μπείτε μέσα στα σκοινιά, όπως μπήκατε αρχικά και να μου πείτε πως θα μοιραστείτε σε δύο ομάδες;

Μπαίνουν και λένε ένα παιδί θα φύγει από την ομάδα των έξι και θα πάει στην ομάδα των τεσσάρων. Έτσι θα έχουμε δύο ομάδες των πέντε παιδιών.

Αν τώρα σας ρωτούσα τι θα πει μοιράζουμε, τι θα μου λέγατε;

Κυρία οι ομάδες να έχουν τον ίδιο αριθμό. Αν η μία έχει τρία να έχει και η άλλη τρία.

Πολύ ωραία. Τώρα λοιπόν που μοιραστήκατε σε δύο ομάδες πιάστε το σκοινί στα χέρια σας και δημιουργήστε ένα τρίγωνο η κάθε ομάδα.

Και συνεχίζουμε το παιχνίδι προσπαθώντας να δημιουργήσουμε τετράγωνα, ορθογώνια αλλά και νέα σχήματα. Τους ζήτησα να δημιουργήσουνε 5γωνα και 6γωνα και η πρώτη τους απάντηση ήταν δεν τα ξέρουμε τα σχήματα αυτά. Τους προτρέπω να σκεφτούν από ποιες λέξεις σχηματίζετε το σχήμα που τους πρότεινα. Δίχως δυσκολία σχημάτισαν σχήματα με πέντε πλευρές και με έξι πλευρές.

Μπορείτε τώρα να μπείτε μέσα στα σκοινιά, όπως μπήκατε αρχικά και να μου πείτε πως θα μοιραστείτε σε δύο ομάδες;

Μπαίνουν και λένε ένα παιδί θα φύγει από την ομάδα των έξι και θα πάει στην ομάδα των τεσσάρων. Έτσι θα έχουμε δύο ομάδες των πέντε παιδιών.

Αν τώρα σας ρωτούσα τι θα πει μοιράζουμε, τι θα μου λέγατε;

Κυρία οι ομάδες να έχουν τον ίδιο αριθμό. Αν η μία έχει τρία να έχει και η άλλη τρία.

Πολύ ωραία. Τώρα λοιπόν που μοιραστήκατε σε δύο ομάδες πιάστε το σκοινί στα χέρια σας και δημιουργήστε ένα τρίγωνο η κάθε ομάδα.

IMG 20240313 153531 IMG 20240313 153521

Και συνεχίζουμε το παιχνίδι προσπαθώντας να δημιουργήσουμε τετράγωνα, ορθογώνια αλλά και νέα σχήματα. Τους ζήτησα να δημιουργήσουνε 5γωνα και 6γωνα και η πρώτη τους απάντηση ήταν δεν τα ξέρουμε τα σχήματα αυτά. Τους προτρέπω να σκεφτούν από ποιες λέξεις σχηματίζετε το σχήμα που τους πρότεινα. Δίχως δυσκολία σχημάτισαν σχήματα με πέντε πλευρές και με έξι πλευρές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *