Παρουσιάζοντας εικόνες με σκιές ζητώ από τα παιδιά να μου πουν τι βλέπουν. Ξεκινούν να περιγράφουν λέγοντας βλέπω ένα παιδί, βλέπω μία ομπρέλα, βλέπω χρώματα, βλέπω μόνο μαύρο και άσπρο στην 1η φωτογραφία, κυρία βλέπω σκιά και βλέπω και φως.
Σκιά; τι είναι η σκιά; Σηκώνονται και δείχνουν στην οθόνη του υπολογιστή ποια θεωρούν ότι είναι η σκιά. Εσείς έχετε δει σκιές. Κυρία όταν περπατάω περπατάει και η σκιά μου. Προσπαθήστε λοιπόν να παίξετε με τις σκιές σας και να παρατηρήσετε όμως και τι ακριβώς κάνει και η σκιά σας.
Εκείνο που συνέβη στην τάξη ήταν ένας χορός άνευ προηγουμένου. Παρατήρησαν όμως και ότι η σκιά τους ακολουθούσε και έκανε ότι έκαναν και αυτά.
Πως άραγε δημιουργούνται οι σκιές; Κυρία είναι όταν κάτι φωτίζεται από τον ήλιο. Εδώ στην τάξη μας πως δημιουργήσαμε σκιές; τι είναι εκείνο που βοήθησε; Κλείνω τα φώτα και ζητώ στο σχεδόν απόλυτο σκοτάδι που δημιουργήθηκε να δημιουργήσουν τις σκιές των χεριών τους στον τοίχο. Δοκιμάζουν αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Δεν έχει φως και δεν έχουμε σκιές.
Δίνω στα παιδιά φακό και ζητώ να δημιουργήσουν σκιές του προβάτου που έχω τοποθετήσει στο πάτωμα. Πειραματιζόμενα διαπιστώνουν πως πρέπει το φως να φωτίζει το αντικείμενο, πως μπορεί να μεγαλώσει ή να μικρύνει η σκιά, πως μπορούν να την κάνουν να χορέψει, πως μπορεί να αλλάξει χρώμα, πως μπορούν να τοποθετήσουν τη σκιά κάτω από το συγκεκριμένο αντικείμενο. Ανάβοντας τα φώτα διαπιστώνουν πως το πρόβατο έχει δύο σκιές. Γιατί άραγε έχει δύο σκιές; Εσείς κατορθώσατε να δημιουργήσετε δύο σκιές; Κατά την αποχώρηση τα προκαλώ να σκεφτούν στο σπίτι για να το συζητήσουμε αύριο.

