Φθινόπωρο

31/10/2024

Το φθινόπωρο έφθασε κι εμείς περπατάμε στη φύση προσπαθώντας να ανακαλύψουμε τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου. Δέντρα με φύλλωμα καταπράσινο, δέντρα με φύλλα στα χρώματα  κίτρινου και πράσινου, δέντρα που στη βάση του κορμού τους σκεπάζονται από τα φύλλα που έπεσαν. Η γη στις αποχρώσεις του καφέ. Αμπέλια που αν και διατηρούν τα φύλλα τους, είναι ξεθωριασμένα ζαρωμένα, μα στολίζονται με μικρά τσαμπιά σταφύλια.  Πορτοκαλιές φορτωμένες με ζουμερά πράσινα και πορτοκαλί πορτοκάλια.

Κι οι άνθρωποι μας κοιτούν κάθε φορά που σταματάμε, μας φιλεύουν καρπούς φθινοπωρινούς και η μικρή μας βόλτα τελειώνει με την επιστροφή μας στο σχολείο, μα είναι τόσο ανυπόμονα τόσο βιαστικά. Επιθυμούν να γευτούν τα φιλέματα.

Παιχνίδια αφής, όσφρησης, γεύσης. Κάνουμε τις  ζαβολιές μας προσπαθώντας να τα μπερδέψουμε μα εκείνα δουλεύουν προσηλωμένα. Αναγνωρίζουν με μάτια κλειστά ότι τους δώσουμε, αναγνωρίζουν τις γεύσεις, αναγνωρίζουν τι τα κεράσαμε.

Τα παρακινούμε να ζωγραφίσουν τα φύλλα που μαζέψαμε κι εκείνα απαντούν πως δεν μπορούν. Τα προτρέπουμε να τα χρησιμοποιήσουν και να δημιουργήσουν το περίγραμμά τους και μετά να παρατηρήσουν το χρώμα τους, τις γραμμές τους. Δουλεύουν προσεκτικά και οι δημιουργίες τους καταπληκτικές. Τα φύλλα τους αλλάζουν όταν αποφασίζουν να τα μεταμορφώσουν προσθέτοντας γραμμές. Γίνονται πεταλούδες, άνθρωποι ….

Τα παροτρύνουμε να ρωτήσουν τους γονείς τους για συνταγές γλυκών με φρούτα αλλά και να φέρουν φθινοπωρινά φρούτα στο σχολείο. Συνέχεια

28 Οκτωβρίου

https://www.youtube.com/watch?v=9K2LeIsBfNc

Ερέθισμα το μικρό video και η ιστορία μέσα από το εποπτικό υλικό ξετυλίγεται.  Φωτογραφίες που τα παιδιά αποκωδικοποιούν τόσο εύστοχα. Χωρισμένα σε ομάδες μελετούν τις φωτογραφίες κι η αίθουσα γεμίζει με ομιλίες. Κάποια κοιτούν σκεφτικά προβληματίζονται, κάποια σιωπούν, κάποια αναλαμβάνουν το ρόλο του αρχηγού και ρωτούν τους φίλους τους θέλοντας να μάθουν τι σκέφτονται. Τα παιδιά μιλούν στη γωνιά της συζήτησης για όσα παρατήρησαν. Συνέχεια

Κυρία κυρία εχθές έγινε σεισμός

Καθισμένοι στην γωνιά της συζήτησης και ενώ είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη ρουτίνα μας, η ανακοίνωση ενός παιδιού διακόπτει την καθημερινότητά μας. Κυρία κυρία εχθές όταν ήμουν σπίτι μαζί με τη μαμά ένιωσα έναν σεισμό.

  • Θέλεις να μας πεις τι ένιωσες;
  • Καθόμουν στον καναπέ με τη μαμά μου και ένιωσα ότι κάποιος κουνάει τον καναπέ. μετά σβήσαν για λίγο τα φώτα και μετά ήρθαν.
  • Και μετά τι κάνατε;
  • Πήγα κάτω από το κρεββάτι και περίμενα.

Τι άραγε μπορεί να συμβεί σε έναν σεισμό;

  1. Να κουνηθούν οι φωτογραφίες που έχουμε στον τοίχο
  2. Να κουνηθούν οι λάμπες
  3. Να πέσουν πράγματα

Ζητώ από τα παιδιά να μου πουν τις δικές τους εμπειρίες και κάθε ένα από αυτά τη διηγείται λέγοντας και το τι έκαναν για να προστατευτούν  εκφράζοντας ταυτόχρονα και το συναίσθημά τους.

  • πήγα πίσω από τον καναπέ
  • πήγα δίπλα στη βιβλιοθήκη
  • απλώς περίμενα να τελειώσει
  • μπήκα κάτω από το τραπέζι αλλά πήρα μαζί και τα αρκουδάκια μου και με αυτά έκλεινα τα αυτιά μου.
  • τρομαγμένος/η
  • Φοβισμένος/η
  • Χαρούμενος/η

Μήπως ξέρετε πως δημιουργείται ένας σεισμός;

  • Κυρία είναι κάτι πλάκες που κουνάνε όλον τον πλανήτη
  • Δεν ξέρω
  • Υπάρχει κάποιος που απλώς μας κουνάει
  • Τρακάρουν τα αυτοκίνητα και γίνεται ο σεισμός

Συνέχεια

2η Συνάντηση των εκπαιδευτικών του δικτύου “Never stop learning”

1728924990000

Οι Νηπιαγωγοί του Δικτύου «Never stop learning» συναντήθηκαν στις 10/10/2024 για να συναποφασίσουν τον τίτλο του σχεδίου δράσης αλλά και τους στόχους του.

Η συντονίστρια του δικτύου πρότεινε να τεθούν σε ψηφοφορία οι προτεινόμενοι τίτλοι και να διαβαστούν τα κείμενα που αφορούν τους στόχους του σχεδίου δράσης για τη σχολική χρονιά 2024- 2025.

Ο τίτλος και οι στόχοι του σχεδίου δράσης μας είναι :

Τίτλος: Πλημμύρα πυρκαγιά σεισμός, μη σε πιάνει πανικός.

Ζώντας σ’ ένα νησί όπου οι σεισμοί , οι καταστροφικές πυρκαγιές και τα πλημμυρικά φαινόμενα έχουν γίνει πια μέρος μιας ζοφερής καθημερινότητας, κρίνεται επιτακτική ανάγκη η εκμάθηση δεξιοτήτων διαχείρισης φυσικών κινδύνων όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών.

Σκοπός του δικτύου «Never stop learning» μέσω της συνεργασίας με την Πυροσβεστική Υπηρεσία και τον ΟΑΣΠ είναι η εκπαίδευση των νηπιαγωγών στην αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Ως εκπαιδευτικοί καλούμαστε να δημιουργήσουμε  συνθήκες ασφαλείας και ετοιμότητας για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών στα σχολεία μας, να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν τις διαστάσεις μίας φυσικής καταστροφής,  το ρόλο του ανθρώπινου παράγοντα στην πρόκλησή τους, στην ενδυνάμωση τους στην ανάληψη ενεργού δράσης και την απόκτηση δεξιοτήτων αντιμετώπισής τους.  Εκτιμούμε ότι η εμπλοκή η δική μας και των μαθητών στοχεύει στην καλλιέργεια της αυτοπροστασίας, στην ενθάρρυνση της συνεργασίας, στο αίσθημα της συλλογικότητας και ευθύνης διαμορφώνοντας μελλοντικά υπεύθυνους και ενεργούς πολίτες.

Ενημερώθηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του  δικτύου μέσω συνεργατικού εγγράφου .

 

 

Never stop learning, 1η συνάντηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών

Αποδεχόμενοι την πρόσκληση της Συντονίστριας, του Δικτύου Νηπιαγωγείων «Νever stop Learning» κας Γιαμά Μαρίας , υλοποιήθηκε η πρώτη μας συνάντηση την Τετάρτη 26/09/2024.

Η κα Γιαμά δηλώνοντας την επιθυμία αποχώρησης από τη θέση της συντονίστριας, κατέθεσε τις προτάσεις της για νέες συντονίστριες του σχεδίου.

  1. Προϊσταμένη 2ου Νηπιαγωγείου Δροσιάς, Ελένη Βρούχα
  2. Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Αφρατίου, Αναστασία Τσαλκιτζή
  3. Εκπαιδευτικό – Ψυχολόγο του 13ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας, Γεωργία Κατσαρή

Οι Εκπαιδευτικοί του Δικτύου μετά από διαδικασία ψηφοφορίας πρότειναν την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Αφρατίου, Αναστασία Τσαλκιτζή.

Προτάθηκε να παραμείνουμε στον ίδιο άξονα αξιολόγησης σχολικής μονάδας « Συμμετοχή Εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις» Συνέχεια

Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός θα πραγματοποιηθεί αύριο 11/09/2024 στην αυλή του Δημοτικού σχολείου. Μετά τον αγιασμό θα πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση μας στο χώρο του Νηπιαγωγείου.

Ενδοσχολική επιμόρφωση του δικτύου Νηπιαγωγείων never stop learning

Η ενδοσχολική επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών του δικτύου Νηπιαγωγείων never stop learning ολοκληρώθηκε σήμερα 29/5/2024.  Στις τελευταίες 2 συναντήσεις των εκπαιδευτικών που έγιναν στο 1ο Νηπιαγωγείο Δροσιάς η Νηπιαγωγός Μαρία Γιαμά επιμόρφωσε τις εκπαιδευτικούς του δικτύου στη δημιουργία ψηφιακού υλικού (learning apps, jigsaw..)και στη χρήση του προγράμματος movie maker.

Η συγκεκριμένη επιμόρφωση ήταν σε μορφή εργαστηρίου όπου οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές τους δημιούργησαν ψηφιακό υλικό στις προαναφερόμενες πλατφόρμες αλλά και τη δική τους ψηφιακή ιστορία, όπου υπό την καθοδήγηση της κας Γιαμά έντυσαν με μουσική αλλά και την εμπλούτισαν ενσωματώνοντας τη δική τους αφήγηση.

Οι εκπαιδευτικοί του δικτύου never stop learning εκπαιδεύτηκαν στις πρώτες βοήθειες

https://eviathema.gr/evoia/chalkida-nipiagogoi-ekpaideytikan-stis-protes-voitheies/118663/

Το πρόγραμμα με τίτλο “Πρώτες βοήθειες για σένα, για μένα, για όλους ολοκληρώθηκε. Οι εκπαιδευτικοί του δικτύου κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεων, λαμβάνοντας μέρος στην πρακτική των όσων παρακολούθησαν, ευαισθητοποιήθηκαν για τη σημασία της γνώσης και της παροχής πρώτων βοηθειών, συνεργάστηκαν αποκομίζοντας το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Κατά τη διάρκεια της 20ωρης επιμόρφωσης από τον κο  Σταύρο Τζιγιάννη, διασώστη,  οι νηπιαγωγοί του δικτύου έμαθαν:

  • Να περιποιούνται τα τραύματα, να τα επιδένουν και να ακινητοποιούν τον τραυματία, ώστε να μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια στο πλησιέστερο νοσοκομείο για την ολοκλήρωση της θεραπείας του.
  • Να ακολουθούν τα πρωτόκολλα,  προστατεύοντας πρωταρχικά  τον εαυτό τους, για να κατορθώσουν να προσφέρουν  πρώτες βοήθειες σε εκείνον που κατέρρευσε.
  • Πρωτόκολλο επικοινωνίας με το ΕΚΑΒ
  • Να μπορούν αν ξεχωρίσουν στο πλήθος των παρακολουθούντων του περιστατικού εκείνον που πραγματικά μπορεί να συνεισφέρει

IMG 20240514 184048

  • Πόσο σημαντικό να γνωρίσουμε την επισήμανση ύπαρξης του απινιδωτή. Η φράση ψάξτε στο χώρο για μία άσπρη καρδιά με έναν πράσινο κεραυνό θα σώσει μία ζωή.
  • Ακολουθώντας τα πρωτόκολλα, έμαθαν να χρησιμοποιούν τον αυτόματο εξωτερικό απινιδωτή
  • Η χρήση του μπορεί να σώσει τη ζωή εκείνου που κατέρρευσε.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου ανακαλύψαμε ότι αρκετές από τις προϋπάρχουσες γνώσεις ήταν λανθασμένες – ελλιπείς  λόγω αλλαγής  και ανανέωσης των πρωτοκόλλων που ακολουθούνται κατά την προσφορά των πρώτων βοηθειών . Το σεμινάριο ενίσχυσε το ηθικό μας και τις γνώσεις μας ώστε να προσφέρουμε απλές πρώτες βοήθειες.

Διαπίστωση όλων μας η επιτακτική ανάγκη συνεχούς εκπαίδευσης όχι μόνο των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών η οποία θα ξεκινά από την προσχολική.

Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον το ουσιαστικότερο μάθημα ζωής θα εισαχθεί στα σχολεία, εκπαιδεύοντας τους μαθητές στην παροχή πρώτων βοηθειών αλλά και ότι τα σχολεία θα εφοδιαστούν κάποια στιγμή όχι μόνο με απινιδωτές, μιας και μάθαμε πως η ανακοπή δεν έχει σχέση με την ηλικία, αλλά και με νοσηλευτικό προσωπικό , γιατί σε αρκετές  περιπτώσεις είναι αδύνατη η παροχή πρώτων βοηθειών γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε χρήση ιατρικών εργαλείων και φαρμάκων (πχ ένεση σε περίπτωση αλλεργείας) .

 

Πάσχα

Γνωρίζοντας τη ζωή του Χριστού μας πάνω στη γη έως τη Σταύρωση και την Ανάστασή του ταξιδέψαμε στα ήθη και έθιμα της πατρίδας μας. Διατηρώντας την παράδοση, τα παιδιά με τη βοήθεια των νηπιαγωγών έβαψαν αυγά μαθαίνοντας γιατί τα βάφουμε κόκκινα, με την ενεργή συμμετοχή των γονέων δημιούργησαν τα Λαζαράκια, τα ανθρωπόμορφα  ψωμάκια, που θυμίζουν το θαύμα της ανάστασης του Λαζάρου.

Οι πολύχρωμες μυρωδάτες ανθοδέσμες  λουλουδιών στόλισαν τα καλαθάκια που θα κρατούν τα παιδιά όταν θα τραγουδούν τα κάλαντα στο χωριό.

Ευχαριστούμε όσους συμμετείχαν και βοήθησαν αλλά και τον Κύριο Χαράλαμπο Κονανά -αρτοποιό του χωριού μας- ο οποίος κάθε χρόνο προσφέρει αφιλοκερδώς το ζυμάρι για τα Λαζαράκια και φροντίζει για το ψήσιμο αυτών.

Παράδοση και εκπαίδευση

Παράδοση του Νηπιαγωγείου μας εδώ  και πολλά χρόνια να τραγουδήσουμε στο χωριό το Λάζαρο με στολισμένα καλάθια αρωματισμένα με τη φρεσκάδα και την ομορφιά της άνοιξης

Messenger creation 7f8530a9 408f 4481 b3be 4b4d48597ca2 Messenger creation 30873f7f 97d2 4322 89bd adb134d97416 Messenger creation be481b90 2173 4684 b8f8 40d64df3737b Messenger creation db966acb b73c 45d6 9837 18c017893d08

υπενθυμίζουμε στους κατοίκους του χωριού πως πλησιάζει το Σάββατο του Λαζάρου.

Χαιρόμαστε όταν οι γονείς δηλώνουν την επιθυμία τους να βοηθήσουν στην κατασκευή του Ατομικού Λάζαρου από ζυμάρι Συνέχεια