Την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 88ου Δημοτικού Σχολείου, παρακολουθήσαμε την παράσταση της «Παραμυθωνίας», βασισμένη σε λαϊκά παραμύθια βγαλμένα από τη λαϊκή μας παράδοση.
Καλικάντζαροι και ξωτικά, μυλωνάδες και πραματευτάδες, κάνουν τα Χριστούγεννα μαγικά με την «Παραμυθωνία» και τη θετική μας διάθεση.
Η παρουσίαση από την εκδήλωση lego που έγινε στο σχολείο με τα παιδιά και τους γονείς στο πλαίσιο του προγράμματος etwinning “Let’s read books and do it active” με συμμετέχουσες χώρες, την Λιθουανία, την Σλοβακία, την Ρουμανία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα.
Στα πλαίσια του Εορτασμού της Γιορτής των Ενόπλων Δυνάμεων, τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο χώρο του νηπιαγωγείου μας από τον κ. Γιώργο Γκάντζο (γονέα του σχολείου μας), χειριστή Πυροσβεστικού αεροπλάνου (Canadair). Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα αεροπλάνα Canadair και τα πυροσβεστικά αεροσκάφη από κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, συμμετείχαν ενεργά, έκαναν ερωτήσεις, έλυσαν απορίες και συζήτησαν μαζί του. Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας και ολοκληρώθηκε με εικαστική αποτύπωση της βιωματικής τους εμπειρίας.
Ευχαριστούμε θερμά την επιχείρηση Ζυριχίδης Ο.Ε. για τη δωρεά σε γραφική και αναλώσιμη ύλη αλλά και για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας για τις ανάγκες του σχολείου και των μαθητών μας.
Στις 17 Νοεμβρίου, γιορτάσαμε την ημέρα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, με πολλές δραστηριότητες και τραγούδια. Ακούσαμε και παίξαμε την “Τενεκεδούπολη” της Φακίνου και διοργανώσαμε τις δικές μας εκλογές ώστε να ψηφίσουμε έναν καταλληλότερο, και φυσικά πιο δημοκρατικό ηγέτη για την Τενεκεδούπολη. Δημιουργήσαμε τον εκλογικό κατάλογο της τάξης, την κάλπη, τα ψηφοδέλτια με υποψηφίους, τον Σαρδέλα, τον Σοφό, τη Μηλίτσα, τον Οκ Μπαμ Μπαμ, τον Βουτυρένιο και το παραβάν (διότι η ψηφοφορία είναι μυστική) και ψηφίσαμε. Νικητής με καθαρή πλειοψηφία ο Σαρδέλας!
Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων με θέμα: «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο»
Σκοπός του προγράμματος,, είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια, την αξία και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες.
Τα εργαστήρια, ξεκινούν με αισθητικοκινητικές δράσεις, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας.
Δημιουργήσαμε το «Το δέντρο της ομάδας μας» (δραστηριότητα σε Ολομέλεια με κατασκευή και κολλάζ), με στόχο τι τους αρέσει και το «Συμβόλαιο της τάξης» (δραστηριότητα στην Ολομέλεια με συζήτηση και κολλάζ), με στόχο να συμφωνηθούν και να καταγραφούν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της Ομάδας.
Παίξαμε το παιχνίδι «Ανταλλάσοντας εικόνες», κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης στην Ολομέλεια. Δώσαμε έμφαση σε πρόσωπα, ομοιότητες και διαφορές. Στόχος ήταν να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους, μέσα από εικόνες (πίνακες ζωγραφικής), αλλά και από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους. Τα παιδιά παρατήρησαν τα ιδιαίτερα πρόσωπα στους πίνακες και συζήτησαν για το πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας οι άνθρωποι και στην πραγματικότητα. Μπορεί όμως να διαφέρουμε στην εμφάνιση, αλλά όλοι έχουμε κάτι κοινό που είναι πιο σημαντικό από όλα: Τα συναισθήματα! Τα συναισθήματα, φαίνονται στα μάτια των ανθρώπων, ανεξαρτήτου χρώματος και σχήματος».
Ζωγραφίσαμε “Πρόσωπα πολλά-πρόσωπα διαφορετικά”.
Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε την ιστορία “Το Κάτι Άλλο”. Ζωγράφισε το κάθε παιδί το δικό του “Κάτι Άλλο”.
Με αφορμή το ντοκυμαντέρ “4,1 μίλια”που αφορά τη διάσωση προσφύγων, τα παιδιά έδωσαν ιδέες για την ένταξη παιδιών προσφύγων στην τάξη.
Με αφορμή την ιστορία “Ένας για όλους και όλοι για έναν”, των Weninger και Tharlet, τα παιδιά ζωγράφισαν τι κάνει τον καθένα να νιώθει ξεχωριστός. Έπειτα πρότειναν λύσεις ώστε να βοηθήσουν τους ήρωες της ιστορίας ανάλογα με το είδος της αναπηρίας που αντιμετώπιζε ο καθένας.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Γάλα με κακάο” και το δραματοποιήσαμε τόσο
τα αγόρια όσο και τα κορίτσια.
Το γάλα με το κακάο μαλώνουν τόσο πολύ που…
… στο τέλος γυρίζουν την πλάτη το ένα στο άλλο.
Ώσπου μια μέρα ένα παιδάκι αποφασίσει να τους κάνει φίλους. Παρά τις
διαμαρτυρίες τους , τους ρίχνει και τους δύο στην κατσαρόλα, τους
ανακατεύει καλά-καλά…
…κι από τότε το γάλα με το κακάο αγκαλιασμένα και αγαπημένα έγιναν
οι καλύτεροι φίλοι.
Βρήκαμε τοποίημα και το ζωγραφίσαμε.
“Το παζλ της τάξης μας”. Όλοι διαφορετικοί αλλά όλοι ίσοι!
Με το σύνθημα: « Όλοι ίσοι αλλά διαφορετικοί»μάθαμε και ζωγραφίσαμε τα είδη των γραμμών. Κάναμε κύκλους με διάφορα καπάκια, καμπύλες όπου τα χέρια μας γίνανε δέντρα και ταξίδεψε η γραμμή μας και ευθείες γραμμές χρησιμοποιώντας κολλητική ταινία. Όλες γραμμές αλλά διαφορετικές μεταξύ τους.
Συζητήσαμε και αναλύσαμε έννοιες και αξίες που πηγάζουν από την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Φιλοτεχνήσαμε τις λέξεις με ευθείες γραμμές, τελείες και καμπύλες. Ομαδική δουλειά όπου οι μαθητές αντιστοίχισαν τα γράμματα, τα ζωγράφισαν, τα έκοψαν και τα κόλλησαν στις λέξεις Διαφορετικότητα, Ισότητα, Αποδοχή, Αγάπη, Σεβασμός.
Διαβάσαμε την ιστορία «Η αλεπού και τα σταφύλια», συζητήσαμε τη συμπεριφορά της αλεπούς που δεν μπορούσε να φτάσει τα σταφύλια και αναρωτηθήκαμε με ποιους τρόπους μπορούσε να τα φτάσει. Φτιάξαμε κληματαριές, σταφύλια, σκάλες, ασανσέρ που κινούνται με τα χέρια τους, μπλοκ εκκίνησης κλπ.
Στο παρακάτω βίντεο οι φωτογραφίες της δράσης μας.
“Ο Θησέας και ο Μινόταυρος” Ελληνική μυθολογία
“Όλες οι εποχές του χρόνου σ’ένα δέντρο” Britta Teckentrup
Τα παιδιά κατασκεύασαν δάση στην εναλλαγή των τεσσάρων εποχών και κάποια ζώα του δάσους (σκατζόχοιρο, χελώνα και λύκο).
Παρακολουθήσαμε την ιστορία και φτιάξαμε σιδηρόδρομο, την μηχανή του τρένου κι ένα βαγόνι σε αναλογία μεταξύ τους, μετρώντας τις διαστάσεις ώστε το τρένο να εφαρμόζει στον σιδηρόδρομο.
“Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης” Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου Αγίας Παρασκευής Αθήνα
Φτιάξαμε μπλε, κίτρινους κάδους ανακύκλωσης, πράσινους κάδους και το σήμα της ανακύκλωσης.
Ο Αρκούδος βρήκε ένα πιάνο στο δάσος, πήγε στην πόλη, έγινε διάσημος μουσικός και έκανε όλα του τα όνειρα πραγματικότητα. Η προσαρμογή του είναι δύσκολη. Η νοσταλγία του για τους φίλους του και τη ζωή του στο δάσος μεγάλη. Και τότε επιστρέφει….
Τα παιδιά έφτιαξαν πιάνα.
«Το παραμύθι με τα χρώματα» Αλέξης Κυριτσόπουλος
Διαβάσαμε «Το παραμύθι με τα χρώματα» και τα παιδιά έφτιαξαν μια χρωματιστή πόλη, το ουράνιο τόξο που φεύγει, το πλοίο που επιβιβάστηκε το ουράνιο τόξο και μια ασπρόμαυρη πόλη.
"Η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων"
Παρακολουθήσαμε την ιστορία «Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων».
Τα παιδιά έφτιαξαν ένα βαθύ πηγάδι, τοίχους με πολύ μικρές πόρτες και μεγάλες πόρτες.
Τον Φεβρουάριο κάναμε ανταλλαγή παραμυθιών δίνοντας μια αποστολή: Τι θα φτιάξουν τα παιδιά με lego από την ιστορία. Εμείς στείλαμε τον “Δούρειο Ίππο” με τις παρακάτω επιλογές. Τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν:
Ένα άλογο και οι τοίχοι με την πύλη (σε αναλογία μεταξύ τους)
ή ένα μεγάλο άλογο ώστε μια φιγούρα playmobil να χωράει στην πόρτα του (τρύπα, άνοιγμα)
ή τρόπους μεταφοράς του.
Εμάς μας έστειλαν την ιστορία “Goldilocks and the three bears” με την αποστολή να φτιάξουμε καρέκλες μεγάλου, μεσαίου και μικρού μεγέθους, ώστε το Goldilocks να βρει αυτή που του ταιριάζει.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Goldilocks and the three bears”. Παρακολουθήσαμε την ιστορία και στο youtube (https://youtu.be/T84dax2MDPg ).
Τα παιδιά έφτιαξαν καρέκλες σε μεγάλο μεσαίο και μικρό μέγεθος, με μοντέλο Goldilock μια φιγούρα playmobil. Το Goldilock ψάχνει να βρει την καρέκλα που του ταιριάζει. Άλλες καρέκλες είναι ψηλές, άλλες φαρδιές, άλλες καρέκλες έχουν ψηλά και λεπτά πόδια και σπάζουν. Άλλες έχουν χοντρά και δυνατά πόδια και δεν σπάζουν. Το Goldilock βρίσκει την καρέκλα που του ταιριάζει στις μικρές καρέκλες.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία Κυκλοφοριακής αγωγής “Ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης πάνε εκδρομή”.
Τα παιδιά δημιούργησαν με τα lego ένα πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής, με δρόμους, φωτεινούς σηματοδότες, παιδιά, ποδήλατα, τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη και τον Τροχονόμο.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία: “Betsy Buglove Saves the Bees”
Τα παιδιά έφτιαξαν πασχαλίτσες, πεταλούδες, μέλισσες, σαλιγκάρια, δέντρα, λουλούδια.
Τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η θεατρική ομάδα «Μικρός Βορράς» και παρουσίασαν την παράσταση «Τρεις κι ο Αίσωπος». Οι μαθητές μας είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν 4 διδακτικούς και διαχρονικούς μύθους του Αισώπου, του πατέρα της μυθογραφίας και της προφορικής λαϊκής παράδοσης.
Μέσα από τους παρακάτω μύθους: 1) Η Αλεπού κι ο λέλεκας, 2) Το λιοντάρι και η ποντικίνα, 3) Καθένας με τη γνώμη του, 4) Ο τζίτζικας και τα μυρμήγκια οι ηθοποιοί μεταμορφώθηκαν σε διαφορετικούς χαρακτήρες για να τους αφηγηθούν και να τους μετατρέψουν σε μια διαδραστική, αλληλεπιδραστική παράσταση μέσα από μια σύγχρονη ματιά για θέματα όπως η ισότητα, ο σεβασμός, η φιλία, ο ρατσισμός, η διαφορετικότητα, η αυτοπεποίθηση, το θάρρος της γνώμης, η εργατικότητα και η προνόηση.
Οι μαθητές μας διασκέδασαν, καλλιέργησαν τις αισθήσεις τους και γνώρισαν μέσα από την παράσταση το εκπαιδευτικό θέατρο της διάδρασης με τις διαφορετικές του προσεγγίσεις προς το κοινό.
Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής εβδομάδας κώδικα 2022 τον Οκτώβριο, το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην δράση: “Happy Birthday codeweek 2022”.
Παίξαμε με την μελισσούλα beebot (ρομπότ), την προγραμματίσαμε με την διαδρομή που έπρεπε να κάνει για να βρει το “κρυμμένο” δώρο μας για τα γενέθλια του codeweek 2022. Έπειτα, γράψαμε τον κωδικό της διαδρομής σε φύλλα εργασίας.
Στο τέλος πήραμε και τα πιστοποιητικά μας, για τη συμμετοχή μας στην δράση.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή