Μουσικοχορευτική παράσταση “Το Ασχημόπαπο”
Η θεατρική ομάδα Μικρός Βορράς επισκέφτηκε το σχολείο μας την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου για να παρουσιάσει την μουσικοχορευτική παράσταση “Το Ασχημόπαπο”.
Τα παιδιά παρακολούθησαν μια ολοκαίνουργια, τρυφερή και ρυθμική διασκευή του κλασικού παραμυθιού “Το Ασχημόπαπο” — γραμμένη σε στίχο, γεμάτη αυθεντική μουσική και χορό!
“Το ασχημόπαπο μας γεννιέται και σκουντουφλάει, τα κάνει όλα ανάποδα, περπατάει αστεία… σαν να χορεύει.”
Κι έτσι ξεκινά το ταξίδι του – αναζητώντας τον εαυτό του, το χάρισμά του και ένα μέρος στον κόσμο “κάπου να χωράει”.
Εβδομάδα κώδικα Codeweek 11-25 Οκτωβρίου
Το 2o και το 30 τμήμα του Νηπιαγωγείου συμμετείχε στην εβδομάδα κώδικα Codeweek και υλοποίησαν δραστηριότητα με τίτλο: “Στο σχολείο για να περνώ καλά, φέρομαι σωστά”. Δραστηριότητα με αξιοποίηση bee-bot. Αναγνωρίζοντας τη σημασία της καλλιέργειας των ήπιων δεξιοτήτων στη νηπιακή ηλικία, ξεκινήσαμε από τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές μας, με την επίδειξη εικόνων θετικής και αρνητικής συμπεριφοράς.
Αρχικά τα παιδιά ήταν τα ίδια ρομπότ και χωρισμένα σε ζευγάρια το ένα παιδί ήταν ο προγραμματιστής και το άλλο το “ρομπότ” κάθε φορά. Το παιδί-ρομπότ έπρεπε να προγραμματιστεί να περάσει από τις εικόνες με τις θετικές συμπεριφορές προκειμένου να φτάσει στην εικόνα με το χαρούμενο περιβάλλον του σχολείου, κινούμενο πάνω στο πλέγμα που είχε σχεδιαστεί στο δάπεδο.
Στη συνέχεια τα παιδιά προγραμμάτισαν το εκπαιδευτικό ρομπότ bee-bot έτσι ώστε να περάσει μόνο από τις θετικές συμπεριφορές προκειμένου να φτάσει στο σχολείο που βρίσκεται στο τέλος του πλέγματος. Τέλος τα παιδιά έμαθαν να ξεχωρίζουν θετικές από αρνητικές συμπεριφορές, να εντοπίζουν επιπτώσεις στα συναισθήματα και ανακάλυψαν τους κανόνες της τάξης.
Εργαστήρια δεξιοτήτων-Φροντίζω το περιβάλλον-Οικολογία-Παγκόσμια τοπική και φυσική κληρονομιά
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων” έχει ως βασικό σκοπό την ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση και την
αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων.
Τα ζώα έχουν φωνή και έχουν δικαιώματα τα οποία προστατεύονται από τη νομοθεσία και την φιλοζωική δράση, με σκοπό την ευζωία τους. Συζητήθηκε με τα παιδιά ποια είναι τα δικαιώματα των ζώων και εξέφρασαν τις απόψεις τους όσον αφορά την προστασία των ζώων προστασία από την κακοποίηση, την ανάγκη για φροντίδα (τροφή, νερό, στέγη), και την παροχή ιατρικής φροντίδας. Στη συνέχεια τα παιδιά αποτύπωσαν στα έργα τους όλα αυτά που χρειάζονται τα ζώα.
“Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας 3ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης 2025-2026”
Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας 3ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης για το έτος 2025-2026
“Together in Europe: what unites us” etwinning project 2025-26
Our etwinning project 2025-26… “Together in Europe: what unites us”
Το έργο «Together in Europe: What Unites Us» φέρνει κοντά παιδιά προσχολικής ηλικίας από διαφορετικές χώρες για να ανακαλύψουν τα πολιτιστικά, κοινωνικά και συναισθηματικά στοιχεία που τα ενώνουν. Μέσα από θέματα όπως η μουσική, οι παραδόσεις, τα παραμύθια, η φιλία, η επιστήμη και η φύση, τα παιδιά θα συμμετάσχουν σε πρακτικές και συνεργατικές δραστηριότητες που αναδεικνύουν τον πλούτο της ποικιλομορφίας και τις κοινές αξίες. Τα θέματα συνδέονται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ): φαντασία και διαπολιτισμικός διάλογος (ΣΒΑ 4, 10), ισότητα και ειρηνική συνύπαρξη (ΣΒΑ 5, 16), περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και δραστηριότητες STEM (ΣΒΑ 13) και διασυνοριακή συνεργασία (ΣΒΑ 17). Το έργο θα οδηγήσει σε μια κοινή ψηφιακή συλλογή (ιστορίες, τραγούδια, σχέδια, πειράματα) που αντικατοπτρίζει τις φωνές και το όραμα των παιδιών για μια ενωμένη και βιώσιμη Ευρώπη.
Δράση 1η-Οκτώβριος
“Ζωγραφίζοντας τη σημαία της Ευρώπης”
Βρήκαμε που είναι η Ευρώπη στο χάρτη και την υδρόγειο σφαίρα, είδαμε σχετικά βίντεο και ζωγραφίσαμε τη σημαία της.
Δράση 2η-Οκτώβριος
Συμμετείχαμε στην εβδομάδα “Code Week” δημιουργώντας τον δικό μας κώδικα και τον στείλαμε στο Νηπιαγωγείο της Λετονίας να τον αποκωδικοποιήσει. Με εταίρους από την Ελλάδα, Ρουμανία, Κύπρο, Τουρκία, Λετονία, Λιθουανία, Σερβία, Πορτογαλία και στο πλαίσιο της εβδομάδας κώδικα, τα παιδιά ανταλλάσσουν κωδικοποιημένα μηνύματα ζωγραφίζοντας τη σημαία της Ευρώπης με τον δικό τους τρόπο, χρησιμοποιώντας χρώματα και αριθμούς, και καλούν το συνεργαζόμενο σχολείο να αποκωδικοποιήσει τη ζωγραφιά τους.
Δράση 3η-Νοέμβριος
“Τα Δικαιώματα των παιδιών”
Αφιερωμένη στα παιδιά όλου του κόσμου και στα δικαιώματά τους, είναι η 20η Νοεμβρίου, ημέρα της διακήρυξης και της υπογραφής της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989. Τα παιδιά συζήτησαν για τα δικαιώματά τους και δημιούργησαν την αφίσα για τα δικαιώματα του παιδιού.
Γιορτή 28ης Οκτωβρίου
Με τραγούδια, ποιήματα, παρέλαση και παιχνίδια πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, για την απελευθέρωση της πόλης μας καθώς και για τον εορτασμό του Πολιούχου της, Αγίου Δημητρίου του Μυροβλήτου.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μικρούς μαθητές μας!
Χρόνια πολλά Ελλάδα!
Χρόνια πολλά Θεσσαλονίκη!
Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο
Μια νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε γεμάτη ενθουσιασμό και παιδικά χαμόγελα.
Παιχνίδια γνωριμίας στην ομάδα, γνωριμία με το χώρο, με τα κέντρα μάθησης και τα υλικά της τάξης αλλά και κανόνες για μια αρμονική συνύπαρξη.
Τα παιδιά μίλησαν για τον εαυτό τους, ποιο παιχνίδι τους αρέσει, ποιο είναι το αγαπημένο τους χρώμα, φαγητό και έκαναν τις πρώτες τους κατασκευές
Διαβάσαμε την ιστορία “Το φιλάκι στο χέρι” και τα παιδιά έφτιαξαν την παλάμη τους για να τη δώσουν στη μαμά και να φτιάξει ένα φιλάκι με κραγιόν. Κρέμασαν τις παλάμες στις τσάντες τους για να έχουν κάθε μέρα στο σχολείο την αγάπη της μαμάς…
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ο Σίμος και ο σεισμός”
Το Εκπαιδευτικό Θέατρο Τεχνόπολις επισκέφτηκε το σχολείο μας την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου για να παρουσιάσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ο Σίμος και ο σεισμός”.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε θεατρική παράσταση και βιωματικό παιχνίδι. Τα παιδιά παρακολούθησαν 3 ιστορίες της παγκόσμιας μυθολογίας για τον σεισμό, καθώς και την επιστημονική εξήγηση του φαινομένου. Ακολούθησε παιχνίδι με κάρτες για την εμπέδωση των μέτρων προστασίας και ένα τραγούδι για την σχολική άσκηση σεισμού, το οποίο τραγούδησαν και δραματοποίησαν τα παιδιά.























