Νεοελληνική Γλώσσα
Υλικό μου για το Λύκειο, Γυμνάσιο και Δημοτικό, όπου υποδεικνύω τεχνικές περιγραφής, αφήγησης και επιχειρηματολογίας, μεθόδους σύνταξης επιστολής, άρθρου σε εφημερίδα, προφορικής ομιλίας σε ακροατήριο μαζί με παραδείγματα κ.ά., τρόπους ανάπτυξης παραγράφου με παραδείγματα και αναγνώρισης γραπτού ύφους. Επίσης τη δομή μιας περίληψης τονίζοντας τα θετικά και αρνητικά μέρη της. Μπορείτε να το αποθηκεύσετε.
1η Ενότητα
- Βίντεο με τον Αχιλλέα: Πρώτη μέρα στο Γυμνάσιο
2. Βίντεο με τον Νέμο: Πρώτη μέρα στο σχολείο
Ποια συναισθήματα για το σχολείο διακατέχουν τους ήρωες των παραπάνω βίντεο; Ποια συναισθήματα διακατείχαν εσένα την πρώτη μέρα; Πώς φανταζόσουν την πρώτη μέρα και πώς τελικά ήταν; Ποιες διαφορές επισημαίνεις από το Δημοτικό; Ποιους κώδικες επικοινωνίας διακρίνεις; Βρες ποιος απευθύνεται σε ποιον. Ποιο είναι το θέμα για το οποίο επικοινωνούν. Τι είναι τα πολυτροπικά κείμενα και πού ωφελούν;
2η Ενότητα
Ύφος κειμένου (απλό, επίσημο, ειρωνικό, διδακτικό κ.ά.)
Η παράγραφος (σχεδιάγραμμα σελ.17 Νίκος Αστέριος)
Ασκήσεις για πλαγιότιτλους και παραγράφους
Ασκήσεις για ανάπτυξη παραγράφου
Παραγωγή – σύνθεση λέξεων (4η ενότητα)
Διαρθρωτικές ή συνδετικές λέξεις (σελ.19, Νίκος Αστέριος)
Ρήματα: Θεωρία Πίνακες ρημάτων Ασκήσεις Φύλλο εργασίας Χρόνοι, φωνές, εγκλίσεις ρήματος (σχεδιάγραμμα, Νίκος Αστέριος) Κλίση ρημάτων με εμφανείς τις καταλήξεις τους
Παρατακτική σύνδεση, υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Μέρη του λόγου
Επισημάνσεις στα μέρη του λόγου
Ουσιαστικά
Επιθετικός προσδιορισμός
Ρήματα
Εσωτερική αύξηση
Αντωνυμίες
Προθέσεις
Επιρρήματα
Αριθμητικά
Σύνδεσμοι
Σύνθετες λέξεις
Συνώνυμα
Αντίθετα-Αντώνυμα
Αχώριστα μόρια
Κυριολεξία-μεταφορά-παρομοίωση
Το επίθετο πολύς,ή,ύ
Αρχαιόκλιτα επίθετα σε -ύς, εία, ύ
Επίθετα σε -ης, ης, ες
Ρήμα, Υποκείμενο, Αντικείμενο
Επιφωνήματα
Μετοχές
Σύνταξη επιστολής
Μέρη επιστολής, ύφος, κοινά χαρακτηριστικά επιστολών
Περίληψη
Φωνή, συζυγία και τάξη ρήματος (Θεωρία και Ασκήσεις από την σελίδα του “Ελληνικού Πολιτισμού”)
Γενική πτώση
Αφήστε μια απάντηση