H ερευνητική εργασία ( project ) στο Λύκειο _ “Το σχολείο ως εργαστήρι υγείας”

                             

« … Οι Ερευνητικές Εργασίες θεσμοθετούνται από τον Σεπτέμβριο του 2011 ως διακριτή ενότητα του υποχρεωτικού προγράμματος του Νέου Λυκείου (ΥΠΔΜΘ 2011:13, ΦΕΚ 1213, τχ. Β/2011).Η εκπόνηση τέτοιων εργασιών είναι σύμφωνη με τις σύγχρονες αντιλήψεις για τη φύση και τον διδακτικό προσανατολισμό των Προγραμμάτων Σπουδών και με τις πρακτικές που ισχύουν δεκαετίες τώρα στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών.

Ως επιλογή εκπαιδευτικής πρακτικής, οι Ερευνητικές Εργασίες εντάσσονται οργανικά στην όλη φιλοσοφία του Νέου Σχολείου (ΥΠΔΜΘ 2010: 10-11, 23-25, ΥΠΔΜΘ 2011: 13), η οποία αντιλαμβάνεται τους μαθητές ως μικρούς «διανοούμενους», «επιστήμονες» και «ερευνητές», που Συνεργάζονται στενά σε πλαίσιο πρωτοβουλιών και επιλογών και προσεγγίζουν βιωματικά και με διαφορετικούς τρόπους τη νέα σχολική γνώση μέσα από διεπιστημονικής φύσης ερωτήματα, πειραματισμούς και διερευνήσεις.

  Πρόκειται, ασφαλώς, με τα δεδομένα του ελληνικού Λυκείου, για σημαντική εκπαιδευτική καινοτομία, η οποία βασίζεται σε σύγχρονες και δοκιμασμένες παιδαγωγικές αρχές και αποσκοπεί να ενισχύσει τον εκπαιδευτικό ρόλο του Νέου Λυκείου. Η παιδαγωγική βιβλιογραφία ορίζει ως εκπαιδευτική καινοτομία κάθε ευρείας έκτασης παρέμβαση στην εκπαίδευση, η οποία στηρίζεται σε πρωτοπόρες και πρωτότυπες παιδαγωγικές αρχές και ιδέες και μέσω αυτών επιφέρει σημαντικές αλλαγές στη νοοτροπία, στις πρακτικές, στους ρόλους και στη γενικότερη κουλτούρα του σχολεί                     Οι Ερευνητικές Εργασίες υπάγονται στην κατηγορία των εκπαιδευτικών καινοτομιών, διότι βασίζονται σε παιδαγωγικές αρχές, οι οποίες, όταν διατυπώθηκαν και πρώτο- εφαρμόστηκαν πριν από μερικές δεκαετίες σε σχολικά συστήματα του εξωτερικού, ήταν και πρωτοπόρες και πρωτότυπες και, όντως, δημιούργησαν με την εφαρμογή τους ένα νέο εκπαιδευτικό πεδίο, με κυρίαρχα τα στοιχεία της ενεργού εμπλοκής των μαθητών, της επιλογής, της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και της σύνδεσης των προσωπικών βιωμάτων με τη σχολική γνώση και αυτών με τις πραγματικές καταστάσεις ζωής. Σήμερα, βεβαίως, οι παιδαγωγικές αυτές αρχές και το πλαίσιο που δημιουργούν αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής πραγματικότητας των εν λόγω εκπαιδευτικών συστημάτων…»

(ΠΗΓΗ: ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ, Συγγραφή και Επιμέλεια Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας )
EIKONA EREYN

Παρακάτω ακολουθεί  υπόδειγμα ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ με θέμα: «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΥΓΕΙΑΣ»,  που έλαβε χώρα το σχολικό έτος   2014-2105 στο 10  ΕΠΑΛ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ  για τους μαθητές της Α’ τάξης .

  Σκοποί  της συγκεκριμένης εργασίας :

  • Μέσα από επιμέρους θέματα  η   διερεύνηση της ανάδειξης  προσωπικής σκέψης , δημιουργικότητας, φαντασίας   και πρωτοβουλίας  του κάθε μαθητή  -ατόμου-  ξεχωριστά και συγχρόνως να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε να αναπτυχθούν δεσμοί συλλογικότητας και ομαδικής συνεργασίας.
  • Μέσα από την έρευνα να μάθουν και να ανακαλύψουν οι μαθητές – ως μικροί ερευνητές- τι είναι η άσκηση (φυσική δραστηριότητα) ,ποια η επίδραση της στην υγεία του ανθρώπου και πως μπορεί αυτή να βελτιώσει την ποιότητα ζωής μας ή και ακόμη να δώσει λύσεις σε προβλήματα υγείας.

     Τελική επιδίωξη είναι μέσα από τις πληροφορίες και  τα συμπεράσματα που θα καταγράφουν  να μεταφερθεί  το μήνυμα  ότι η άσκηση (φυσική δραστηριότητα) πρέπει να γίνει βιωματική ανάγκη κάθε ανθρώπου για την προαγωγή και διαφύλαξη της υγείας του.

                                                                                                          ASKHSH

ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ  ΤΗΣ  ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 προταση _ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΥΓΕΙΑΣ _

ΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 Yλοποιηση _ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΥΓΕΙΑΣ _

ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ  & ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ

 ERGO_TEXNHMATA ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΥΓΕΙΑΣ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΠΛΑΝΑ / ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

KARTES αξιλογησησ _ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΥΓΕΙΑΣ

_ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ ΜΑΘΗΤΗ

 Δύο (2) ιδιαίτερες  συνεντεύξεις  των μαθητών στο  πλαίσιο του συγκεκριμένου  ερευνητικού  προγράμματος 

ΠΑΛΛΙΔΗΣ_ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

ΠΑΓΩΝΗ_ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Σχετική   αφίσα:

ΑΦΙΣΑ_ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2015/07/13/239/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση