Αξιοποιώντας πληροφοριακές καρτέλες που προμηθευτήκαμε για τις ανάγκες του προγράμματος, κάθε μαθητής επέλεξε τυχαία μια από τις καρτέλες που επισήμαινε ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα ή έναν τρόπο ορθής διαχείρισης πρώτων υλών και ενέργειας. Στη συνέχεια ο μαθητής παρουσίασε σύντομα το περιεχόμενο της δικής του καρτέλας και αναζητήσαμε διασυνδέσεις του περιεχομένου αυτού με τις καρτέλες των υπόλοιπων συμμαθητών του.
Οι σχέσεις που επισημαίνονταν οπτικοποιούνταν από ένα νήμα που ένωνε τον ένα μαθητή με τους συμμαθητές του, δηλώνοντας την αλληλοσύνδεση των προβλημάτων. Στο τέλος οι συνδέσεις των προβλημάτων και των διαπιστώσεων των μαθητών οδήγησαν στο σχηματισμό ενός δικτύου αλληλεξαρτώμενων στοιχείων, κάνοντας παραστατική την αλληλοσύνδεση του τρόπου διαχείρισης πρώτων υλών και ενέργειας, με τις καταναλωτικές συνήθειες και τους τρόπους απόρριψης και ανακύκλωσης απορριμμάτων. Οι μαθητές λοιπόν διαπίστωσαν πως καθετί που κάνουν έχει πολλαπλά αποτελέσματα και εξαρτήσεις.