Οι “Μουσικοί Detectives”του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας έδωσαν το παρόν στο Καρναβάλι του Άργους. Μέρος του Συνόλου Κρουστών και Πνευστών του Μ.Σ.Α. συμμετείχε στην καρναβαλική παρέλαση του Δήμου Άργους – Μυκηνών την Κυριακή 2 Μαρτίου 2025 που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της πόλης.
Ναύπλιο: Συγκινητική μουσική νότα στη μεγαλειώδη διαδήλωση για τα Τέμπη.
Μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας και του 1ου ΓΕΛ Ναυπλίου τίμησαν τα θύματα των Τεμπών με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο.
Στις 28 Φεβρουαρίου 2025, μετά τη μεγαλειώδη διαδήλωση στο Ναύπλιο για την τραγωδία των Τεμπών, μαθητές και μαθήτριες από το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας και το 1ο Γενικό Λύκειο Ναυπλίου απέδωσαν μουσικά κομμάτια προς τιμήν των 57 θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Τσικνοπέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2025- Μουσικό Σχολείο Αργολίδας
Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από την Καθαρή Δευτέρα οπότε αρχίζει και η μεγάλη νηστεία της Σαρακοστής. Ονομάστηκαν έτσι επειδή, τη περίοδο αυτή, συνηθίζεται να μην τρώνε κρέας οι Χριστιανοί, δηλαδή «να απέχουν από κρέας». Ανάλογη με την ελληνική λέξη Αποκριά είναι και η λατινική λέξη καρναβάλι (Carneval,carnavale, από τις λέξεις<Carne=κρέας και Vale=περνάει).
Το κύριο γνώρισμα στις απόκριες είναι οι μεταμφιέσεις τις οποίες συναντάμε σε ολόκληρη την Ελλάδα, καθώς και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το όνομα των μεταμφιεσμένων διαφέρει από τόπο σε τόπο: κουδουνάτοι, καμουζέλες, μούσκαροι, αλλά το κοινότερο είναι μασκαράδες και καρνάβαλοι, που προέρχεται από τις ιταλικές λέξεις maschera και carnevale.
Με παρόμοιο τρόπο γιορτάσαμε κι εμείς σήμερα στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας την Τσικνοπέμπτη.
Την Τρίτη 21 Ιανουαρίου στο πλαίσιο του μαθήματος Αγγλικής γλώσσας της Α΄ Λυκείου και με στόχους τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία και την ευαισθητοποίηση των εφήβων για τα μεγάλα ανθρωπιστικά θέματα, συνδεθήκαμε διαδικτυακά με την Τήλο και πήραμε συνέντευξη από την Δήμαρχο του νησιού κ. Μαρία Καμμά.
Η Τήλος και η Δήμαρχός της είναι διάσημες για τον τρόπο με τον οποίο έχουν αντιμετωπίσει το προσφυγικό ζήτημα εδώ και πολλά χρόνια. Έχουν φτιάξει ανθρώπινες, αξιοπρεπείς εγκαταστάσεις για τους πρόσφυγες, έχουν φροντίσει για την μόνιμη εγκατάσταση κάποιων απ’ αυτούς στο νησί, ούτως ώστε να δώσουν ζωή και οικονομική ώθηση σε ένα νησί του οποίου ο πληθυσμός φθίνει και γερνάει και τα προγράμματα που είχαν υλοποιήσει είχαν όλα στεφθεί με μεγάλη επιτυχία, με πολλές βραβεύσεις από το εξωτερικό και το νησί να είναι σήμερα ένα διεθνές παράδειγμα προς μίμηση. Δυστυχώς πολλά από αυτά τα προγράμματα σταμάτησαν να πραγματοποιούνται λόγω πολιτικών αποφάσεων από την κεντρική εξουσία. Η Δήμαρχος, χειμαρρώδης μας είπε πάρα πολλά. Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί ενθουσιάστηκαν από την αποφασιστικότητα και την μαχητικότητα της και απογοητεύτηκαν από τα εμπόδια που μπαίνουν στον δρόμο τέτοιων ανθρώπων που έχουν όραμα και διάθεση να προσφέρουν και στην χώρα και στον άνθρωπο και να απαλύνουν τον ανθρώπινο πόνο.
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε ολόκληρη τη συνέντευξη της κ. Καμμά στο κανάλι του σχολείου μας.
Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025 το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας πραγματοποίησε Διδακτική Επίσκεψη στην Αθήνα.
Μια ξεχωριστή πολιτιστική εμπειρία έζησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025 που επισκέφθηκαν την Αθήνα στο πλαίσιο εκπαιδευτικής εκδρομής.
Η ημέρα τους περιλάμβανε στάσεις σε σημαντικούς χώρους τέχνης, θεάτρου και φυσικής ομορφιάς, προσφέροντάς τους πολύτιμες γνώσεις και ερεθίσματα.
Μουσική και εικαστική τέχνη στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου επισκέφθηκαν το Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα Μερκούρη» του Δήμου Αθηναίων, όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά την έκθεση «Ο Ήχος των Έργων» της εικαστικού Ειρήνης Γκόγκουα. Η καλλιτέχνις παρουσίασε την πρωτότυπη ιδέα της, σύμφωνα με την οποία κάθε εικαστικό έργο συνοδεύεται από μια μουσική σύνθεση, την οποία μπορούν να ακούσουν οι επισκέπτες μέσω QR codes.
Η έκθεση “Ο ήχος των έργων” της εικαστικού Ειρήνης Γκόγκουα πραγματοποιείται με τη συνεργασία καταξιωμένων συνθετών που εμπνεύστηκαν από τα έργα της. Ένα πρωτότυπο πρότζεκτ που φιλοξενείται στο Πολιτιστικό Κέντρο “Μελίνα Μερκούρη” του Δήμου Αθηναίων (Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης, Θησείο). Η έκθεση βασίζεται στη συναισθησία χρωμάτων και ήχου. Μουσικοί δημιουργοί από Ελλάδα και όχι μόνο συμμετέχουν με ενθουσιασμό σε αυτό το εγχείρημα.
Η εικαστικός παρουσίασε τη σύλληψη της ιδέας της στους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς πριν από τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης, που θα γίνουν την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2025.
«Ο ήχος που αποπνέει ένα έργο δεν μπορεί να διαχωριστεί από τις αισθήσεις…
Μιλάμε για συναισθησία… πρόκειται για μια κληρονομική κατάσταση στην οποία ένα εκλυτικό ερέθισμα προκαλεί την αυτόματη, εκούσια, συναισθηματικά φορτισμένη και συνειδητή αντίληψη μιας φυσικής ή εννοιολογικής ιδιότητας που διαφέρει από αυτήν του εκλυτικού αιτίου» αναφέρει ο Κώστας Πόταγας, καθηγητής νευρολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας.
Το Σύνολο Πνευστών του ΜΣΑ με μαέστρο τον εκπαιδευτικό του σχολείου Σπύρο Μαρίνη αφιέρωσε μουσικά έργα στην εικαστικό, την επαίνεσε για την πρωτότυπη ιδέα της και της ευχήθηκε κάθε επιτυχία τώρα αλλά και στο μέλλον.
Συνθέτες συνεπαρμένοι από την ιδέα έδωσαν χωρίς δεύτερη σκέψη τον ήχο τους στο έργο που τους “μίλησε” σε ένα ανατρεπτικό ταίριασμα των δύο τεχνών.
Ακολουθούν τα ονόματα των συνθετών με αλφαβητική σειρά: Θανάσης Βασιλόπουλος, Κωνσταντίνος Θαλασσοχώρης, Θέμης Καραμουρατίδης, Βασίλης Κατσαρός, Σταμάτης Κραουνάκης, Γιάννης Μηλιώκας, Αδριανός Νόνης, Γιάννης Νόνης, Γιώργης Ξυλούρης Καντρής, Σπύρος Τσάρας, Γιώργος Χατζηνάσιος, Κώστας Χατζής, Aoris, Iakovos Gogua, Ingie, George Kachinsky, George Kallis, Roni Iron, 1000mods
Ανακάλυψη της φύσης στον Βοτανικό Κήπο και τη Μονή Δαφνίου
Οι Α΄ και Β΄ τάξεις Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας πραγματοποίησαν επίσης διδακτική επίσκεψη στην Αθήνα. Στο πλαίσιο των μαθημάτων της ιστορίας και της ιστορίας τέχνης οι μαθητές και οι μαθήτριες των παραπάνω τάξεων με τη συνοδεία των καθηγητών τους περιηγήθηκαν στο σημαντικό μνημείο μεσοβυζαντινής εποχής, τη Μονή Δαφνίου. Εκεί γνώρισαν τη ναοδομία της μεσοβυζαντινής περιόδου και την τέχνη των ψηφιδωτών, θαύμασαν από κοντά τα εξαιρετικά ψηφιδωτά και κατάλαβαν καλύτερα την εξέλιξη της τέχνης (ζωγραφική, ψηφιδωτά, αρχιτεκτονική) από την αρχαιότητα στα βυζαντινά χρόνια. Στη συνέχεια περπάτησαν σε φυσιολατρικές διαδρομές στον Βοτανικό Κήπο (Διομήδους) εξερευνώντας τα φυτά και τα λουλούδια που φιλοξενούνται στον μεγαλύτερο οργανωμένο βοτανικό κήπο της χώρας.
Εκεί εκτός από την επαφή με το πράσινο, βίωσαν τη συνύπαρξη μνημείων και φύσης στο αστικό τοπίο.
Συγκίνηση και προβληματισμός με το θεατρικό έργο «Το Κύμα»
Η Γ’ Γυμνασίου παρακολούθησε στο Θέατρο Λαμπέτη την παράσταση «Το Κύμα». Η Καλλιτεχνική Ομάδα Μυθωδία παρουσίασε το εξαιρετικό έργο του Τοντ Στράσερ «Το Κύμα» σε Διασκευή/Σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη. Το έργο βασίζεται στο πραγματικό κοινωνικό πείραμα του Ρον Τζόουνς, καθηγητή πολιτικής ιστορίας σε Λύκειο της Καλιφόρνια το 1967, που έδειξε πώς οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να παρασυρθούν σε αυταρχικές δομές χωρίς να το καταλάβουν.
Το πραγματικό κοινωνικό πείραμα πραγματοποιήθηκε το 1967 από τον Ρον Τζόουνς, με αφορμή την ερώτηση μιας μαθήτριας.
«Πώς ήταν δυνατόν απλοί άνθρωποι να υποστηρίξουν ένα καθεστώς, όπως αυτό του Ναζισμού, να τηρήσουν στάση σιωπής ή και συμμετοχής στις ωμότητες που διεξάγονταν, και επιπλέον, όταν όλα τελείωσαν, να αρνηθούν ότι είχαν έστω και γνώση για αυτά που γίνονταν;»
Η δυνατή ερμηνεία των ηθοποιών και η ένταση της ιστορίας προκάλεσαν έντονο προβληματισμό στους μαθητές και οι μαθήτριες, που παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και συγκίνηση την εξέλιξη της πλοκής.
ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ
Ο Τζόουνς, σε μια προσπάθεια να εξηγήσει στα παιδιά τους παράγοντες που ενισχύουν τη γένεση και την εγκαθίδρυση ολοκληρωτικών καθεστώτων και τους μηχανισμούς που τα στηρίζουν, ξεκίνησε ένα «πείραμα». Δοκίμασε να εφαρμόσει στην τάξη ένα αυστηρά οργανωμένο “κίνημα”, με σκληρές ποινές, το οποίο διοικούνταν αυταρχικά από τον ίδιο. Η αίσθηση της συμμετοχής σε αυτό καλλιέργησε ένα κύμα υπέρμετρου ενθουσιασμού στους μαθητές του, στο σχολείο, ακόμη και σε εκείνον τον ίδιο, όπως παραδέχτηκε αργότερα. Ο Τζόουνς ματαίωσε το πρόγραμμα την πέμπτη ημέρα επισημαίνοντας τις ομοιότητες με το κίνημα της νεολαίας των Ναζί και της φρίκης του πολέμου που προκάλεσαν.
Τέλος ακολούθησε ξεκούραση, φαγητό και επιστροφή.
Η εκδρομή άφησε άριστες εντυπώσεις σε όλους.
Η γνώση, το γέλιο, η χαρά, η ικανοποίηση μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών, καθώς και η άψογη συμπεριφορά και η συμμετοχή των παιδιών, ήταν η καλύτερη επιβράβευση της σημερινής ημέρας!!!
Η ομάδα “Green fingers for green schools” ξαναχτυπά. Εφτά μεγάλες σακούλες γεμάτες με μπουκάλια που θα ανακυκλωθούν και τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα πάνε και πάλι στο γηροκομείο Ναυπλίου. Οικολογική και ανθρωπιστική δράση σε συνδυασμό από τα εξαιρετικά παιδιά της ομάδας μας.
Την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2025 η ομάδα του προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων: “Πατινάροντας… με την παράδοση” έκανε ρεπορτάζ στις Λίμνες όπου πραγματοποιήθηκαν οι αγώνες με αυτοσχέδια πατίνια.
Ο Διαγωνισμός Φυσικής του Γυμνασίου με την ονομασία «Αρίσταρχος» θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις:
Η Α΄ φάση εξ αποστάσεως 1 Φεβρουαρίου 2025 .
Η Β΄ φάση σε εξεταστικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα στις 29 Μαρτίου 2025 για τους μαθητές και μαθήτριες που θα προκριθούν από την Α φάση.
Η Γ΄ φάση για τους πρώτους 25 μαθητές και μαθήτριες κάθε τάξης σε εξεταστικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στο δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου.
Στην Α΄ Φάση του διαγωνισμού “Αρίσταρχος” συμμετείχαν και διακρίθηκαν οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας:
1. Αργυρόπουλος Ιωάννης
2. Θάνος Θεόδωρος
3. Μολές Ιωάννης Θερμά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή τους και τη διάκρισή τους στη Β΄ Φάση του Διαγωνισμού!
—————– Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών θα πραγματοποιήσει και φέτος τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής 2025
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής του Λυκείου «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» θα πραγματοποιηθεί στις 15 Μαρτίου 2025 με φυσική παρουσία.
Το Σύνολο Παραδοσιακής Μουσικής του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας πραγματοποίησε τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025 διδακτική επίσκεψη, στο πλαίσιο του φετινού μουσικού αφιερώματος του Συνόλου «στα λουλούδια και τα καλούδια της ελληνικής φύσης». Οι μαθήτριες, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές (Δημήτρης Ζαχαρίου, Βασίλης Αθανασιάς, Φάνης Κουσιουνέλος, Στρατής Σκουρκέας) επισκέφθηκαν το Μουσείο Κωτσιομύτη Φυσικής Ιστορίας στο Λυγουριό, όπου είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά σπάνια απολιθώματα, πετρώματα, και άλλα εκθέματα και να ενημερωθούν για την εξέλιξη της χλωρίδας και πανίδας ανά τους αιώνες στον Ελλαδικό χώρο, μέσα από μία πολύ όμορφη και εμπεριστατωμένη ξενάγηση που κέντρισε το ενδιαφέρον όλων. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, όπου διαπίστωσαν τη θαυμάσια ακουστική αυτού του μοναδικού θεάτρου, μέσα σε ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον. Ακολούθησε γεύμα στη γνωστή ταβέρνα του Μπατζάβαλη στο χωριό Καρατζάς. Όλοι οι συμμετέχοντες επέστρεψαν στο σχολείο το μεσημέρι με τις καλύτερες εντυπώσεις. Και εις άλλα με υγεία!
Το ανοιχτό μάθημα κιθάρας που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της 31/1/2025 στη βιβλιοθήκη του Φουγάρου από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας μας θύμισε για άλλη μια φορά τη δύναμη και τη χαρά που προσφέρει η μουσική παιδεία, την αλληλεγγύη και τη συνεργασία που αναπτύσσεται μεταξύ των μελών των συνόλων και τη γλυκιά συγκίνηση που εισπράττουμε όλοι εμείς που παρακολουθούμε τους μικρούς αρχάριους να εξελίσσονται σε ώριμους ερμηνευτές.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν και στους εμπνευστές εκπαιδευτικούς που τους καθοδηγούν δημιουργικά Βασίλη Κατσαρό, Δέσπω Βαρουδάκη και Νίκο Μαλεβίτη.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή