Ήρθε το Φθινόπωρο……
Φθινόπωρο φθινοπωράκι η πρώτη εποχή προς εξερεύνηση…
Τα θέματα πολλά, οι απορίες ακόμη περισσότερες, τα ενδιαφέροντα των παιδιών ποικίλα…
Συζητήσαμε λοιπόν, για τον καιρό που αλλάζει με τα πρωτοβρόχια και τον άνεμο, για τις αλλαγές στη φύση, στα δέντρα, στα φύλλα, για τη ζωή των ζώων και εντόμων, για τα ταξιδιάρικα πουλιά, για τα νόστιμα φρούτα του φθινοπώρου, τα χρώματα και τους ήχους της φύσης… Τα παιδιά μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων εξοικειώθηκαν με προμαθηματικές έννοιες, γλωσσικές ασκήσεις, έπαιξαν μουσικοκινητικά παιχνίδια και δημιούργησαν όμορφες χειροτεχνίες!
Είμαι ένας κουμπαράς…παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης 31 Οκτωβρίου
Λιχούδης και καλοφαγάς!
Τάισε με χρήματα αρκετά
Χάρτινα και μεταλλικά!
Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται την 31η Οκτωβρίου κάθε χρόνο.
«Η αποταμίευση συμβάλλει στο ατομικό και γενικό καλό» είναι το πνεύμα που διέπει την Ημέρα.
Στα πλαίσια αυτά εισάγαμε τα παιδιά σε βασικές οικονομικές έννοιες και στις αξίες της σωστής καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Με απλές ευχάριστες διαδραστικές δραστηριότητες, την ανάγνωση παραμυθιών, τη συζήτηση και ερωτήσεις όπως:
- που βρίσκουμε τα χρήματα’΄;
- Τι δουλειά κάνουν οι γονείς σου για να κερδίσουν χρήματα;
- Τι δουλειά θα ήθελες εσύ να κάνεις;
- Πως σκέφτεσαι να αξιοποιήσεις τα χρήματα του κουμπαρά σου;
δημιουργήσαμε προβληματισμό στην ομάδα για την αποταμίευση, την οικονομία, τη σπατάλη και τη τσιγκουνιά.
Τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις και όλοι μαζί καταλήξαμε σε συμπεράσματα.
Tο όνομά μου το αγαπώ!
Σεισμός, ας είμαστε προετοιμασμένοι!
Κάθε χρόνο ο Εγκέλαδος “περνάει” από την τάξη μας και μας μαθαίνει χίλια δυο πράγματα για το πώς γεννιέται, για τους μύθους που τον ακολουθούν, για τον τρόπο που μπορούμε να προφυλαχτούμε.
Έτσι και εφέτος ήρθε και πάλι.
Με αφορμή την πρώτη άσκηση σεισμού στο Νηπιαγωγείο, συζητήσαμε για τον σεισμό . Παρατηρήσαμε πως είναι το εσωτερικό της γης και μάθαμε πως προκαλείται ο σεισμός και τι είναι. Επίσης, είδαμε τον τρόπο με τον οποίο προφυλάσσουμε τη σωματική μας ακεραιότητα, πως πρέπει να αντιδρούμε σε περίπτωση σεισμού και μάθαμε τα σημαντικά τηλέφωνα που μπορούμε να καλέσουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Μιλήσαμε για τον σεισμογράφο και τα παιδιά κατέγραψαν πως λειτουργεί σε περίπτωση μικρού ή μεγάλου σεισμού, φτιάξαμε ατομικά σπιτάκια, τα οποία παρουσιάσαμε για να δείξουμε τον τρόπο με τον οποίο κουνιούνται σε περίπτωση σεισμού.
Οι κανόνες της τάξης μας.
Για την σωστή λειτουργία της ομάδας, είναι απαραίτητο να υπάρχουν.
Καλό είναι να τους συμφωνούμε μαζί με τα παιδιά και να ακούμε τι θεωρούν κι εκείνα σημαντικό.
16 Οκτωβρίου -Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής
Ντο, ντομάτες ζουμερές
Ρε, ρεβίθια και αρακάς
Μι, δυο μήλα δροσερά
Φα, φασόλια και φακές
Σολ, ψημένος σολομός
Λα, λαχανικά πολλά
Σι, σιτάρι στο ψωμί
και ξαναγυρνώ στο Ντο!
Με αφορμή τη θέσπιση από τον Ο.Η.Ε. της 16ης Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής, στην τάξη μας , πραγματοποιήσαμε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι με στόχο να γνωρίσουμε τι σημαίνει υγιεινή διατροφή αλλά και γιατί είναι τόσο σημαντική.
Μέσα από αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία τα παιδιά μας αντιλήφθηκαν τη σύνδεση του φαγητού με την υγεία του και όχι με την εικόνα τους, ενώ στόχος μας ήταν η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, θέτοντας έτσι τα θεμέλια για καλή υγεία και δυνατό σώμα.
Μέσα από αισθητηριακά παιχνίδια γεύσης και όσφρησης, διαμόρφωση πινάκων υγιεινών και μη τροφών, δημιουργία κολλάζ και απολαμβάνοντας δροσερή φρουτοσαλάτα φτιαγμένη με αγάπη και μεράκι με τη συμμετοχή των ίδιων των μαθητών μας, στοχεύσαμε στο να γίνει βίωμα η ρήση του Ιπποκράτη «Η τροφή είναι το φαρμακείο σου και το φάρμακο σου είναι η τροφή σου!»
Παγκόσμια ημέρα των ζώων: Aγαπάμε και προστατεύουμε τα ζώα
“Τα ζωάκια τα αγαπώ και ποτέ δεν τα χτυπώ,
τα φροντίζω, τα προσέχω και παρέα μου τα έχω!”
Η γνωριμία με τα «ζώα» είναι θέμα που υπεραγαπούν τα παιδιά γιατί ταυτίζονται μαζί τους και γιατί η αθωότητα είναι το κοινό τους σημείο! Ακόμη είναι ένα θέμα οικείο και προσιτό για τα παιδιά, που εύκολα προσελκύει το ενδιαφέρον τους.
Μέσα από εικόνες, ποιηματάκια, παραμύθια, τραγούδια, έργα ζωγραφικής, μιμήσεις, πληροφορίες από έντυπα και βιβλία, πλούσιο εποπτικό υλικό, επιτραπέζια παιχνίδια αλλά και παιχνίδια-ζωάκια και κατασκευές τα παιδιά συμμετείχαν σε δράσεις μέσα από τις οποίες επικεντρώσαμε το ενδιαφέρον τους στη συναισθηματική προσέγγιση του θέματος και λιγότερο στην ψυχρή, εξωτερική απεικόνιση των φυσικών χαρακτηριστικών των ζώων.
Βασικός μας στόχος ήταν:
-Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα κι εμείς έχουμε υποχρεώσεις απέναντί τους ειδικά όταν είναι δικά μας
-Να αντιληφθούν ότι δεν πρέπει να κακομεταχειριζόμαστε τα ζώα αλλά να τα σεβόμαστε
-Να κατανοήσουν ότι τα ζώα χρειάζονται φροντίδα, και αγάπη
-Να αναγνωρίσουν τον ανθρώπινο παράγοντα ως καταλύτη για τον κίνδυνο εξαφάνισης πολλών ζώων
Φέτος συνδέσαμε τις δράσεις μας και με την εβδομάδα προγραμματισμού CODE WEEK
1η Οκτωβρίου – Ημέρα της γιαγιάς και του παππού!
Ημέρα αφιερωμένη στα πιο αγαπημένα μας πρόσωπα το στοργικό παππού και την τόσο δοτική γιαγιά!!!
Δεν έχουμε παρά να τους τιμήσουμε και να τους αφιερώσουμε αυτή την ημέρα, ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ!
Αν ανακατέψεις την αγάπη, την αφοσίωση. τη σοφία, τη δοτικότητα, τις γνώσεις, την καλοσύνη θα δεις ότι δεν μπορούσες να φτιάξεις τίποτα άλλο παρά μόνο αυτά τα υπέροχα πλάσματα, που βρίσκονται στη ζωή μας και τους φωνάζουμε… παππού & γιαγιά!
Με αφορμή την συγκεκριμένη μέρα, μιλήσαμε για τον παππού και τη γιαγιά.
- Τι αγαπάμε περισσότερο στους παππούδες και τις γιαγιάδες μας;
- Ποια είναι η ομορφότερη ανάμνηση που έχουμε μαζί τους;
- Ποια είναι η αγαπημένη μας ασχολία μαζί με τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας;
- Έχουμε κληρονομήσει κάτι από αυτούς; ( εξωτερική εμφάνιση ή το χαρακτήρα τους)
- Τι χρειάζονται οι άνθρωποι που βρίσκονται στην τρίτη ηλικία;
- Πως μπορούμε να τους κάνουμε να νιώθουν ευτυχισμένοι και χαρούμενοι;
- Γιατί έχουν ξεχωριστές ανάγκες οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας;
Νέο Ξεκίνημα- Νέα Σχολική Χρονιά
Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου,
εκεί περνάω τέλεια και φανταστικά.
Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου,
εκεί μαθαίνω, παίζω και κάνω πολλά!
Στο νηπιαγωγείο μου, έχουμε κανόνες.
Είμαστε ευγενικοί, σεβόμαστε τους άλλους .
Πάντα με υπομονή περιμένουμε τη σειρά μας.
Χρησιμοποιούμε πάντοτε τρόπους καλούς.
Μ ‘αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου,
εκεί περνάω τέλεια και φανταστικά.
Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου
εκεί μαθαίνω, παίζω και κάνω πολλά!
Μοιραζόμαστε παιχνίδια, παίζουμε με όλους.
Τους μικρότερους προσέχουμε κι όλους τους αγαπάμε.
Στο νηπιαγωγείο ομάδα είμαστε δυνατή.
Σαν οικογένεια δεμένη, αγαπημένοι.
Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου,
εκεί περνάω τέλεια και φανταστικά.
Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου
εκεί μαθαίνω, παίζω και κάνω πολλά!
(Ένα χαρούμενο και διασκεδαστικό παιδικό τραγούδι για το Νηπιαγωγείο και για τους κανόνες στο νηπιαγωγείο φτιαγμένο με εργαλείο ΤΝ. Στίχοι Thalia V)