8 Νοεμβρίου- Γιορτή των Αρχαγγέλων και της Πολεμικής Αεροπορίας

6557cbcccbf6d2384835a63429966cdc L

Άγγελε Φύλακα Προστάτη

Με τα φτερά σου τα πλωτά

Έλα στον ύπνο μου και στάσου.

Στο κρεββατάκι μου κοντά

Θέλω να νιώθω πάντα πλάι

Τον ίσκιο σου να με φυλάει

Και στον δρόμο σαν βρεθώ

που είμαι αδύναμο παιδάκι

Κράτα με πάντα απ’ το χεράκι

Άγγελε ‘συ να μη χαθώ.

17317870932231

17317870932121 17317870932021 173178709319311731787093184117317870932341 2 17317870932461 173178709325511731786862072 211731786862081 111731786862065117317868620171 1173178686201111731786862057 11173178686203211731786861996 11173178686200311731786862025117317868620401173178686204911731786862095117317868620881

Ήρθε το Φθινόπωρο……

pngtree autumn clipart free download image 2932056

Φθινόπωρο φθινοπωράκι η πρώτη εποχή προς εξερεύνηση…
Τα θέματα πολλά, οι απορίες ακόμη περισσότερες, τα ενδιαφέροντα των παιδιών ποικίλα…
Συζητήσαμε λοιπόν, για τον καιρό που αλλάζει με τα πρωτοβρόχια και τον άνεμο, για τις αλλαγές στη φύση, στα δέντρα, στα φύλλα, για τη ζωή των ζώων και εντόμων, για τα ταξιδιάρικα πουλιά, για τα νόστιμα φρούτα του φθινοπώρου, τα χρώματα και τους ήχους της φύσης… Τα παιδιά μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων εξοικειώθηκαν με προμαθηματικές έννοιες, γλωσσικές ασκήσεις, έπαιξαν μουσικοκινητικά παιχνίδια και δημιούργησαν όμορφες χειροτεχνίες!1731796187859 11 1731796187905117317961878901

17356378522931173563785227111735637852330117356378522771173566780553911735667805521117356678055331

Είμαι ένας κουμπαράς…παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης 31 Οκτωβρίου

images 1Είμαι ένας κουμπαράς

Λιχούδης και καλοφαγάς!

Τάισε με χρήματα αρκετά

Χάρτινα και μεταλλικά!

Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται την 31η Οκτωβρίου κάθε χρόνο.

«Η αποταμίευση συμβάλλει στο ατομικό και γενικό καλό» είναι το πνεύμα που διέπει την Ημέρα.

Στα πλαίσια αυτά  εισάγαμε τα παιδιά  σε βασικές οικονομικές έννοιες και στις αξίες της σωστής καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Με απλές ευχάριστες διαδραστικές δραστηριότητες, την ανάγνωση παραμυθιών, τη συζήτηση και ερωτήσεις όπως:

  • που βρίσκουμε τα χρήματα’΄;
  • Τι δουλειά κάνουν οι γονείς σου για να κερδίσουν χρήματα;
  • Τι δουλειά θα ήθελες εσύ να κάνεις;
  • Πως σκέφτεσαι να αξιοποιήσεις τα χρήματα του κουμπαρά σου;

δημιουργήσαμε προβληματισμό στην ομάδα για την αποταμίευση, την οικονομία, τη σπατάλη και τη τσιγκουνιά.

Τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις και όλοι μαζί καταλήξαμε σε συμπεράσματα.

“Δεν σπαταλάμε τα χρήματα, τα αξιοποιούμε σωστά”17317875876311 1 17317875876221 1 17317875876131 17317875875891 17317875876041 17317875875971 17317875877331173178758772611731787587720117317875876631173178758766911731787587647117317875876401173178758767711731787587690117317875876971173178758768311731787587707 111730671110348117305757867831 17305757867891 17305757868131 1730575786807 11 1730575786818 11

Tο όνομά μου το αγαπώ!

3e6d9d1b769ae5eb3533eae0b8d148e4Στα μικρά παιδιά αρέσει να ασχολούνται με το όνομά τους, τη λέξη αυτή που αποτελεί την ταυτότητά τους, από την ώρα που γεννιούνται. Η συναισθηματική σχέση που έχει το παιδί με το όνομά του, αποτελεί σημαντικό κίνητρο για δραστηριότητες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην προώθηση της κατάκτησης του κώδικα γραφής. Στο πλαίσιο των καθημερινών δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου τα παιδιά μπορούν να έχουν πολλές ευκαιρίες ενασχόλησης με το όνομά τους ​και με τα ονόματα των φίλων τους, μέσα από δραστηριότητες που έχουν νόημα και σαφή επικοινωνιακό στόχο, όπως π.χ. για να πάρουν παρουσίες, να υπογράψουν τις εργασίες τους

Το όνομά μου είναι ένα στοιχείο του εαυτού μου, το πρώτο που δίνω σε κάποιον που γνωρίζω και η πρώτη λέξη που μαθαίνω να αναγνωρίζω. Το όνομά μου που αγαπώ,  τώρα μπορώ και να το βρω! Αυτός είναι ο στόχος από τα πολλά παιχνίδια που κάναμε αυτές τις μέρες στην τάξη μας

17317881067621

          το αρχικό γράμμα του ονόματός μου

 

17317881067721 17317881067821 17317881067921 17317881068031

17317881068481

                 πόσες συλλαβές έχει το όνομά μου

 

17317881068201

                  πόσα γράμματα έχει το όνομά σου;

17317881068111

17317881068631 17317881068561  17317881068711

 

17317881068291

1731788106840117317944008991 17317944009081 17317944009141

17317944009301

1731794400922117318576363451173179618786511731855657125117318556571191

Σεισμός, ας είμαστε προετοιμασμένοι!

seismoi

Του σπιτιού την ηρεμία ,
την ταράζει που και που,
του σεισμού η παρουσία 
κι όλα πάνε αλλού ντ αλλού…..
Τρίζουν πόρτες ,τρέμουν φώτα ,
΄΄φεύγουν΄΄ βάζα και ποτήρια ,
στραβώνουνε όλα τα κάδρα,
φεύγουνε τα κεραμίδια .
Όμως στο νηπιαγωγείο 
μας εξήγησαν καλά ,
του σεισμού ποια είν η αιτία
και το μάθαμε σωστά .
Φαινόμενο της φύσης είναι , 
όπως το χιόνι και η βροχή.
Δεν τον φοβόμαστε όμως πλέον ,
έχουμε κάνει προετοιμασία δυνατή.
Μάθαμε μέτρα προστασίας 
και τι να έχουμε κοντά ,
φακό ,σφυρίχτρα και νεράκι 
και ψυχραιμία στην καρδιά !
Σεισμός ,Σεισμός ,
Σεισμός και πανικός 
Τι είναι απ τα δύο χειρότερο 
το ξέρω κι έγινα σοφός .
Είναι παιδιά ο Πανικός……!!!
Ελένη Τσούση 2013

 

 

Κάθε χρόνο ο Εγκέλαδος “περνάει” από την τάξη μας και μας μαθαίνει χίλια δυο πράγματα για το πώς γεννιέται, για τους μύθους που τον ακολουθούν, για τον τρόπο που μπορούμε να προφυλαχτούμε.

Έτσι και εφέτος ήρθε και πάλι.

Με αφορμή την πρώτη άσκηση σεισμού στο Νηπιαγωγείο, συζητήσαμε για τον σεισμό . Παρατηρήσαμε πως είναι το εσωτερικό της γης και μάθαμε πως προκαλείται ο σεισμός και τι είναι.  Επίσης, είδαμε τον τρόπο με τον οποίο προφυλάσσουμε τη σωματική μας ακεραιότητα, πως πρέπει να αντιδρούμε σε περίπτωση σεισμού και μάθαμε τα σημαντικά τηλέφωνα που μπορούμε να καλέσουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Μιλήσαμε για τον σεισμογράφο και τα παιδιά κατέγραψαν πως λειτουργεί σε περίπτωση μικρού ή μεγάλου σεισμού, φτιάξαμε ατομικά σπιτάκια, τα οποία παρουσιάσαμε για να δείξουμε τον τρόπο με τον οποίο κουνιούνται σε περίπτωση σεισμού.

Οι κανόνες της τάξης μας.

Picture1Το σχολείο που πηγαίνω τ’ αγαπώ 
με τους φίλους μου μαθαίνω και γελώ 
μα για να ‘μαστε σωστοί άκου αυτή τη συμβουλή 
“οι κανόνες του σχολειού είναι θησαυροί”
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, μπαίνοντας  στη σχολική τάξη, βάζουμε με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας τους  ΚΑΝΟΝΕΣ  που θα σεβόμαστε όλοι και θα τηρούμε .
Για την σωστή λειτουργία της ομάδας,  είναι απαραίτητο να υπάρχουν.
​Καλό είναι να τους  συμφωνούμε μαζί με τα παιδιά και να ακούμε τι θεωρούν κι εκείνα σημαντικό.
17319451383561
17317961878741 17317961878821

16 Οκτωβρίου -Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής


70800f833e5524e03d52717482171e5b

Ντο, ντομάτες ζουμερές

Ρε, ρεβίθια και αρακάς

Μι, δυο μήλα δροσερά

Φα, φασόλια και φακές

Σολ, ψημένος σολομός

Λα, λαχανικά πολλά

Σι, σιτάρι στο ψωμί

και ξαναγυρνώ στο Ντο!

Με αφορμή τη θέσπιση από τον Ο.Η.Ε. της 16ης Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής,  στην τάξη μας  , πραγματοποιήσαμε ένα εκπαιδευτικό ταξίδι με στόχο να γνωρίσουμε τι σημαίνει υγιεινή διατροφή αλλά και γιατί είναι τόσο σημαντική.

Μέσα από αυτή την  εκπαιδευτική διαδικασία τα παιδιά μας αντιλήφθηκαν τη σύνδεση του φαγητού με την υγεία του και όχι με την εικόνα τους, ενώ στόχος μας ήταν η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, θέτοντας έτσι τα θεμέλια για καλή υγεία και δυνατό σώμα.

Μέσα από αισθητηριακά παιχνίδια γεύσης και όσφρησης, διαμόρφωση πινάκων υγιεινών και μη τροφών, δημιουργία κολλάζ και απολαμβάνοντας δροσερή φρουτοσαλάτα φτιαγμένη με αγάπη και μεράκι με τη συμμετοχή των ίδιων των μαθητών μας, στοχεύσαμε στο να γίνει βίωμα η ρήση του Ιπποκράτη «Η τροφή είναι το φαρμακείο σου και το φάρμακο σου είναι η τροφή σου!»17318576363511 17318576363591 17318586490081 17318556571031

 

Παγκόσμια ημέρα των ζώων: Aγαπάμε και προστατεύουμε τα ζώα

Paglosmia Hmera Zoo

“Τα ζωάκια τα αγαπώ και ποτέ δεν τα χτυπώ,

τα φροντίζω, τα προσέχω και παρέα μου τα έχω!”

Η γνωριμία με τα «ζώα» είναι θέμα που υπεραγαπούν τα παιδιά γιατί ταυτίζονται μαζί τους και γιατί η αθωότητα είναι το κοινό τους σημείο! Ακόμη είναι ένα θέμα οικείο και προσιτό για τα παιδιά, που εύκολα προσελκύει το ενδιαφέρον τους.

Μέσα  από εικόνες, ποιηματάκια, παραμύθια, τραγούδια, έργα ζωγραφικής, μιμήσεις, πληροφορίες από έντυπα και βιβλία, πλούσιο εποπτικό υλικό,  επιτραπέζια παιχνίδια αλλά και παιχνίδια-ζωάκια και κατασκευές τα παιδιά συμμετείχαν σε δράσεις μέσα από τις οποίες επικεντρώσαμε το ενδιαφέρον τους στη συναισθηματική προσέγγιση του θέματος και λιγότερο στην ψυχρή, εξωτερική απεικόνιση των φυσικών χαρακτηριστικών των ζώων.

Βασικός μας στόχος ήταν:
-Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα κι εμείς έχουμε υποχρεώσεις απέναντί τους ειδικά όταν είναι δικά μας
-Να αντιληφθούν ότι δεν πρέπει να κακομεταχειριζόμαστε τα ζώα αλλά να τα σεβόμαστε
-Να κατανοήσουν ότι τα ζώα χρειάζονται φροντίδα, και αγάπη
-Να αναγνωρίσουν τον ανθρώπινο παράγοντα ως καταλύτη για τον κίνδυνο εξαφάνισης πολλών ζώων

Φέτος συνδέσαμε τις δράσεις μας  και με την εβδομάδα προγραμματισμού  CODE WEEK

mmookkk10 paramythia gia tin pagkosmia imera adespoton zoon utopiazone 1 jpgjj

17318656367801

 

 

1η Οκτωβρίου – Ημέρα της γιαγιάς και του παππού!

Εικόνα1Ημέρα αφιερωμένη στα πιο αγαπημένα μας πρόσωπα το στοργικό παππού και την τόσο δοτική γιαγιά!!!

Δεν έχουμε παρά να τους τιμήσουμε και να τους αφιερώσουμε αυτή την ημέρα, ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ!

Αν ανακατέψεις την αγάπη, την αφοσίωση. τη σοφία, τη δοτικότητα,  τις γνώσεις, την καλοσύνη θα δεις ότι δεν μπορούσες να φτιάξεις τίποτα άλλο παρά μόνο αυτά τα υπέροχα πλάσματα, που βρίσκονται στη ζωή μας και τους φωνάζουμε… παππού & γιαγιά!

Με αφορμή την συγκεκριμένη μέρα, μιλήσαμε για τον παππού και τη γιαγιά.

  • Τι αγαπάμε περισσότερο στους παππούδες και τις γιαγιάδες μας;
  • Ποια είναι η ομορφότερη ανάμνηση που έχουμε μαζί τους;
  • Ποια είναι η αγαπημένη μας ασχολία μαζί με τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας;
  • Έχουμε κληρονομήσει κάτι από αυτούς; ( εξωτερική  εμφάνιση ή  το χαρακτήρα τους)
  • Τι χρειάζονται οι άνθρωποι που βρίσκονται στην τρίτη ηλικία;
  • Πως μπορούμε να τους κάνουμε να νιώθουν ευτυχισμένοι και χαρούμενοι;
  • Γιατί έχουν ξεχωριστές ανάγκες οι άνθρωποι της τρίτης ηλικίας;

 

Νέο Ξεκίνημα- Νέα Σχολική Χρονιά

a137b6431506de329ca053d8e6b8efcfΜ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου,

εκεί περνάω τέλεια και φανταστικά.

Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου,

εκεί μαθαίνω, παίζω και κάνω πολλά!

Στο νηπιαγωγείο μου, έχουμε κανόνες.

Είμαστε ευγενικοί, σεβόμαστε τους άλλους .

Πάντα με υπομονή περιμένουμε τη σειρά μας.

Χρησιμοποιούμε πάντοτε τρόπους καλούς.

Μ ‘αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου,

εκεί περνάω τέλεια και φανταστικά.

 Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου

εκεί μαθαίνω, παίζω και κάνω πολλά!

Μοιραζόμαστε παιχνίδια, παίζουμε με όλους.

Τους μικρότερους προσέχουμε κι όλους τους αγαπάμε.

Στο νηπιαγωγείο ομάδα είμαστε δυνατή.

Σαν οικογένεια δεμένη, αγαπημένοι.

Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου,

εκεί περνάω τέλεια και φανταστικά.

Μ’ αρέσει το σχολείο μου, το νηπιαγωγείο μου

εκεί μαθαίνω, παίζω και κάνω πολλά!

(Ένα χαρούμενο και διασκεδαστικό παιδικό τραγούδι για το Νηπιαγωγείο και για τους κανόνες στο νηπιαγωγείο φτιαγμένο με εργαλείο ΤΝ. Στίχοι Thalia V)