Δανειστική Βιβλιοθήκη«Ένα παιδί που διαβάζει, είναι ένας ενήλικος που ‘σκέφτεται’ »

world book dayΣτην τάξη μας προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε, να υποστηρίξουμε και να προωθήσουμε την εξοικείωση των παιδιών

με όλες τις εκφάνσεις της γλώσσας που αφορούν στο προφορικό και γραπτό λόγο.

Σε αυτή την προσπάθεια πολύ σημαντική μπορεί να αποβεί η αξιοποίηση της παιδικής λογοτεχνίας,

η οποία πέρα από την χαρά, την αισθητική συγκίνηση και την μύηση του παιδιού σε αξίες,

συμβάλλει επίσης και στη γλωσσική του ανάπτυξη.

Ξέρουμε ότι η  επαφή των παιδιών με το βιβλίο από τη βρεφική ακόμη ηλικία, αλλά πολύ περισσότερο στη νηπιακή ηλικία παίζει σημαντικότατο ρόλο στην μελλοντική εξέλιξη τους.

Τα βοηθά πολλαπλά
στον εγγραμματισμό
την γλωσσική τους ανάπτυξη
στην τόνωση της φαντασίας
στη διεύρυνση της σκέψης τους

Ο δανεισμός των βιβλίων μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά -μεταξύ άλλων- να:

 διαβάσουν πολλά και διαφορετικά βιβλία
 έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των βιβλίων γενικότερα
 μάθουν να σέβονται τα βιβλία (σαν αντικείμενα)
 έρθουν σε επαφή με τον γονιό για όση ώρα τους διαβάζει το βιβλίο δημιουργικά
 έχουν την ευθύνη ενός “δανεικού” αντικειμένου από το σχολείο και ότι αυτό συνεπάγεται
γίνουν υπεύθυνοι αναγνώστες

Προτάσεις για την ανάγνωση ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας
Πριν την ανάγνωση
  • Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο. (Για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
  • Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
  • Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
  • Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
  • Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα. (τι λέτε ότι θα γίνει;)
Μετά την ανάγνωση
  • Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :-Πού διαδραματίστηκε η ιστορία; Στόχο: -Τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
  • Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα της δικής τους ζωής.
  • Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
  • Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις .
  • Να συνθέσουν μια παρόμοια δική τους ιστορία.  
Και φέτος οργανώσαμε την βιβλιοθήκη της τάξης μας μαζί με τα παιδιά.
Προετοιμάζοντας το έδαφος για την έναρξη της δανειστικής βιβλιοθήκης, διαβάσαμε τα παρακάτω βιβλία

IMG 20250214 230214 IMG 20250215 202818 IMG 20250215 214813IMG 20230405 140859 768x978 1