ΡΟΜΠΟΤΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ 2019

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | , στις 06-10-2020

Συμμετοχή στον 5ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δυτικής Μακεδονίας τον Φεβρουάριο του 2019 στην κατηγορία Ποδόσφαιρο 2Χ2. Συμμετείχαμε με τρεις ομάδες. Η Ομάδα Super Robots πήρε την 1η θέση. Οι ομάδες Junior Mechanics  και Junior Players  πήραν επαίνους συνεργασίας και συμμαχίας!

 

ΕΠΙΚΟΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΡΗ 2018

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | , στις 06-09-2020

Η πρώτη μας συμμετοχή σε διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της WRO HELLAS τον Φεβρουάριο του 2018. Η ομάδα μας ονομάστηκε Ρ.Ο.Μ. – Ρομποτική Ομάδα Μουρικίου! Μια μοναδική εμπειρία ο 4ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Δυτικής Μακεδονίας!

ΕΠΙΘΕΤΑ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | , στις 10-04-2020

ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ

Επίθετα είναι οι λέξεις.
Που φανερώνουν.
 Τι λογής είναι το ουσιαστικό.
 Και έχουν τρία γένη.

Παράδειγμα με λέξεις που είναι Επίθετα!

Στο παρακάτω κείμενο, τα επίθετα που συναντάμε στις προτάσεις, κάνουν πιο ζωντανή την περιγραφή μας.

 

 

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | , στις 03-04-2020

Ουσιαστικά είναι οι λέξεις, που φανερώνουν:
 Πρόσωπο
 ζώο
 πράγμα
 Ενέργεια
 κατάσταση
 ιδιότητα

Τα γένη των ουσιαστικών:  Ένα ουσιαστικό μπορεί να είναι Αρσενικό και έχει το άρθρο ο.

Ένα ουσιαστικό μπορεί να είναι Θηλυκό και έχει το άρθρο η.

Ένα ουσιαστικό μπορεί να είναι Ουδέτερο και έχει το άρθρο το.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ενικός Αριθμός για το ένα. 

Πληθυντικός Αριθμός για τα πολλά.

ΚΛΗΣΗ ΑΡΣΕΝΙΚΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ

ΠΡΟΣΟΧΗ: τον με όμικρον για το ένα , των με ωμέγα για τα πολλά.

ΚΛΙΣΗ ΘΗΛΥΚΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ

ΠΡΟΣΟΧΗ: της με ήτα για το ένα,      τις με γιώτα για τα πολλά.

ΚΛΙΣΗ ΟΥΔΕΤΕΡΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ

Μπροστά παίρνω το

τελειώνω σε –ο

όμικρον στο τέλος θα μπω!

Μπροστά παίρνω το

τελειώνω σε –ι

το γιώτα στο τέλος θα μπει!

Υπάρχουν όμως και τα άτακτα ουδέτερα που γράφονται με ύψιλον και πρέπει να τα μάθουμε από έξω κι ανακατωτά.

Τραγουδάμε και μαθαίνουμε τα άτακτα ουδέτερα. Πατήστε πάνω στην εικόνα και τραγουδήστε. Τα λόγια του τραγουδιού μπορείτε να τα βρείτε στην κατηγορία Γραμματική Δημοτικού, στη σελίδα Η Κυρά Γραμματική έρχεται με μουσική.

ΣΥΛΛΑΒΙΣΜΟΣ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | , στις 31-03-2020

Πρώτα θα θυμηθούμε τα  Φωνήεντα και Σύμφωνα.

Τα φωνήεντα είναι πολύ γενναία και κάνουν μόνα τους συλλαβή π.χ. α-ε-τός.

ΦΩΝΗΕΝΤΑ
Τα φωνήεντα είναι εφτά
Και φωνάζουν δυνατά.
Παίρνουν τόνο στην κορφή.
Κάνουν μόνα συλλαβή.
α, ε, η. ι, ο, υ, ω.

 

 

 

 

 

Τα σύμφωνα είναι φοβιτσιάρικα. Ποτέ ένα σύμφωνο δεν κάνει μόνο του συλλαβή. Πάντα πηγαίνει με το επόμενο φωνήεν π.χ. πο-τή-ρι.

ΣΥΜΦΩΝΑ
Τα σύμφωνα είναι δεκαεφτά
Και δε φωνάζουν δυνατά.
Δεν παίρνουν τόνο στην κορφή.
Δεν κάνουν μόνα συλλαβή.
β, γ, δ, ζ, θ, κ, λ, μ, ν, ξ, π, ρ, σ, τ, φ, χ, ψ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Τώρα θα θυμηθούμε τα Δίψηφα Φωνήεντα και τα Δίψηφα Σύμφωνα που δε χωρίζονται ποτέ όταν συλλαβίζουμε μια λέξη.

ΔΙΨΗΦΑ ΣΥΜΦΩΝΑ είναι δύο σύμφωνα μαζί που φωνάζουν μια φωνή.

Αν θυμάσαι το όνομα του ΜΠαΝΤαΓΚαΤΣούΤΖου που είναι ένα ζωάκι στη ζούγκλα της γραμματικής, τότε δε θα ξεχάσεις και τα δίψηφα σύμφωνα. μπ, ντ, γκ, τσ, τζ.

ΔΙΨΗΦΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ είναι δυο φωνήεντα μαζί που φωνάζουν μια φωνή.

 

 

 

 

 

 

Δύο όμοια σύμφωνα μαλώνουν και γιαυτό τα χωρίζουμε πάντα π.χ. σύν-νε-φο.

όταν έχουμε δύο ή τρία σύμφωνα στη μέση της λέξης τότε, αν αρχίζει λέξη ελληνική τουλάχιστον από τα δύο πρώτα δεν τα χωρίζουμε. Αν δεν αρχίζει λέξη ελληνική τουλάχιστον από τα δύο πρώτα τότε τα χωρίζουμε π.χ. κάστρο  από στ αρχίζει η λέξη στάση επομένως δε θα τα χωρίσουμε κά-στρο.

αδερφός, από ρφ δεν αρχίζει λέξη, επομένως θα τα χωρίσουμε α-δερ-φος.

Δεν χωρίζουμε ποτέ το αυ που μπορεί να διαβάζεται αφ ή αβ και το ευ που μπορεί να διαβάζεται εφ ή εβ.

Τώρα μπορούμε να χωρίσουμε τις λέξεις σε συλλαβές. Μπορούμε να χτυπάμε παλαμάκια σε κάθε συλλαβή.

ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΊΔΙ!!!!!!!!!!!!!!!!! Πατήστε πάνω στην εικόνα.

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | , στις 27-03-2020

Ελάτε να παίξουμε και να μάθουμε ευχάριστα και δημιουργικά.  Πατώντας πάνω στις εικόνες θα πάτε στην εξαιρετική δουλειά συναδέλφου που φιλοξενείτε στο blog του ΄΄Στην τάξη΄΄.

ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Α΄ΤΕΥΧΟΣ

ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Β΄ΤΕΥΧΟΣ

ΓΛΩΣΣΑ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Γ΄ΤΕΥΧΟΣ

Η Κυρά Γραμματική έρχεται με μουσική…

6

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | , στις 16-03-2020

.

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: «Η ΚΥΡΑ – ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ…»
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
«Οι άγγελοι τραγουδάνε… Πίσω από κάθε ανάταση, από κάθε μεράκι, μια κιθάρα περιμένει έτοιμη να πάρει τα λόγια και να τα ταξιδέψει από χείλη σε χείλη. Δεν είναι λίγο αυτό. Είναι η χαρά να δίνεις χαρά στους άλλους, είναι αυτό που μας βαστάει στη ζωή… Δουλεύει ο καθένας όπως νιώθει. Και η θάλασσα είναι απέραντη, τα πουλιά μυριάδες, οι ψυχές όσες και οι συνδυασμοί που μπορούν να γεννήσουν οι ήχοι και τα λόγια…»
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ : (Εισαγωγή)
« ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ»
( σελίδα : 264 )
…Είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας…
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ:
«ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ» ΣΤ΄
( σελίδα: 290 )
Αποτέλεσμα εικόνας για εικόνες για φωνήεντα

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ- Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΣΕΝΤΟΥΚΙΟΥ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία e-Twinning | , στις 21-07-2019

Πατήστε την εικόνα και οι μασκότ μας θα σας βοηθήσουν  να αποκαλύψετε το θησαυρό του σεντουκιού μας!!!!!!!!!!!!!

 

ΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥΣ ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ – ΣΥΝΤΑΓΕΣ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία e-Twinning | , στις 21-07-2019

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ  ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ

https://padlet.com/marigoula1970/guh6pqfnoaan

 

 

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ

https://padlet.com/marigoula1970/mh85bzkon7su

ΤO ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥΣ ΘΗΣΑΥΡΟΥΣ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία e-Twinning | , στις 21-07-2019

Λίγα λόγια για το έργο μας!

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΡΓΟΥ

Το γαϊτανάκι της πλούσιας άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς ξετυλίγεται κι αποκαλύπτεται με ευφάνταστο, ευρηματικό και απόλυτα βιωματικό τρόπο.

Ένα παιχνίδι ανεύρεσης χαμένων θησαυρών  ξεκινάει με τα ζωάκια συνεργάτες – βοηθούς των μαθητών- ερευνητών- ντετέκτιβ, σε ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα

Οι θησαυροί είναι ο πολιτισμός των απλών ανθρώπων, ο πολιτισμός της καθημερινότητας: μύθοι, έθιμα, προφορικές παραδόσεις, χοροί, ταξίδι στις γεύσεις και τις μυρωδιές, παραδοσιακά παιχνίδια.

Το παρόν θα λειτουργήσει σαν γέφυρα ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον με την εποικοδομητική χρήση της τεχνολογίας η οποία θα συμβάλλει στην ψηφιοποίηση του υλικού, την ηλεκτρονική περιήγηση, με άξονες την αλληλεπίδραση και τη διάδραση μεταξύ των συνεργαζόμενων μαθητών – ερευνητών.

Σχεδιάζουμε, συνεργαζόμαστε και υλοποιούμε δράσεις με άλλα σχολεία, αλλά και με τους τοπικούς φορείς της περιοχής μας με έναν τελικό κοινό  στόχο ο οποίος θα είναι κυρίως κοινωνικής προσφοράς, θα έχει όμως και γνωστικό, βιωματικό, ψυχαγωγικό και κυρίως συνεργατικό χαρακτήρα. Η σύνθεση του υπέροχου πολιτιστικού ευρωπαϊκού μωσαϊκού!

ΣΤΟΧΟΙ

Η διαφύλαξη, η διάδοση  της πολιτιστικής κληρονομιάς με βασικό άξονα την ευαισθητοποίηση των νέων, μέσα από τις προφορικές παραδόσεις, τις επιτελεστικές τέχνες όπως ο χορός και η μουσική, τις εορταστικές εκδηλώσεις όπως τα έθιμα στον κύκλο του χρόνου, την τεχνογνωσία που συνδέεται  με την παραδοσιακή χειροτεχνία.

Τον σεβασμό γιατί κάθε στοιχείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς πρέπει να ανταποκρίνεται στα ήδη υφιστάμενα διεθνή κείμενα για τα ανθρώπινα  δικαιώματα, ως και στην απαίτηση για αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ κοινοτήτων, ομάδων και ατόμων.

Ανάπτυξη του πνεύματος συνεργασίας, σεβασμού, ελεύθερης  έκφρασης μέσα από την ανάπτυξη ανταλλαγής απόψεων, αλληλεπίδρασης, διάδρασης.

Καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος, της ανακαλυπτικής μάθησης, του βιωματικού εργαστηρίου.

Ανάπτυξη της ικανότητας ολοκλήρωσης μιας εργασίας.

Εποικοδομητική χρήση των ΤΠΕ, χρήση εργαλείων web2, ηλεκτρονική περιήγηση σε εκθέματα του τόπου.

Δημιουργία συνεργατικού λαογραφικού μουσείου.

Να λειτουργήσει το σχολείο ως πόλος έλξης και συνεργασίας όλων των φορέων της τοπικής κοινωνίας.

Παρουσίαση του συνεργατικού έργου σε βιωματικό εργαστήρι .

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ένα δελφίνι, στον πυθμένα του  καταγάλανου Αιγαίου, βρίσκει ένα  σεντούκι με κλειδιά. Τα κλειδιά αριθμητικά είναι όσα τα συνεργαζόμενα σχολεία. Στο σεντούκι το δελφίνι μας βρίσκει γρίφους και μια μαγική σφυρίχτρα, με το  σφύριγμα της οποίας,  εμφανίζονται ζωάκια σε ρόλο βοηθών συνεργατών του δελφινιού. Το ταξίδι των κρυμμένων θησαυρών αρχίζει. Σε ρόλο ερευνητών-ντετέκτιβ οι μαθητές αναλαμβάνουν δράση. Οι μαθητές οργανωμένοι σε ομάδες και ανταλλάσσοντας πληροφορίες και υλικό θα κληθούν στη συνέχεια να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν από κοινού πλήθος αποστολών, να ζήσουν περιπέτειες, να λύσουν μυστήρια, να  θέσουν κοινούς στόχους κοινωνικούς και να τους επιτύχουν με συνεργασία.. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να μοιραστούν ρόλοι σε όλα τα σχολεία που θα συνεργαστούν ώστε ο  τελικός στόχος να είναι συνεργατικός και να προάγει τον πολιτισμό και το κοινωνικό συμφέρον.

Με αφορμή το θέμα΄΄ Το σεντούκι με τους κρυμμένους θησαυρούς’’ θα οργανώσουμε διαδυκτιακές συναντήσεις με τους συνεργάτες μας με διάφορα μέσα όπως το eTwinning, το skype.

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

Οι Ντετέκτιβ κάθε συνεργαζόμενου σχολείου, μόλις ανακαλύψουν όλους τους θησαυρούς του τόπου τους θα βρουν το κλειδί που αντιστοιχεί σε μία κλειδαριά. Μόνο όταν συγκεντρωθούν όλα τα κλειδιά από όλες τις συνεργαζόμενες ομάδες θα μπορεί να ανοίξει το σεντούκι το οποίο κρύβει τον μεγάλο Θησαυρό. Τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ .Ο θησαυρός αυτός θα αποκαλυφθεί μόνο αν καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις έρευνες και να λύσουν τα μυστήρια  όλοι οι Ντετέκτιβ με απόλυτη συνεργασία, σεβασμό, μέσα από δημοκρατικές αρχές όπως ψηφοφορίες.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Αμφότερα τα σχολεία θα συνεργαστούν για να εντάξουν  κοινές εμπειρίες και δράσεις οι οποίες θα οδηγήσουν σε κοινό, συνεργατικό στόχο , κοινωνική προσφορά στις γενιές που ακολουθούνΤελικός στόχος να βρεθούν όλα τα κλειδιά για να ανοίξει το μπαούλο με τους πολιτιστικούς θησαυρούς.

Κι όλα αυτά γίνονται πραγματικότητα μόνο αν συγκεντρωθούν  όλα τα κλειδιά, κάθε σχολείο ένα κλειδί. Το κάθε κλειδί κερδίζεται με την επίλυση γρίφου που απαιτεί την απόλυτη και αρμονική συνεργασία όλων των συνεργατών. Το μπαούλο θα ανοίξει μόνο αν συγκεντρωθούν όλα τα κλειδιά. Τότε το όραμα θα γίνει πραγματικότητα. . Ένα λαογραφικό μουσείο θα γεννηθεί,  ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με τους πολιτιστικούς θησαυρούς θα  γεννηθεί, μια ηλεκτρονική περιήγηση στο χώρο και το χρόνο θα γίνει πραγματικότητα.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση