Άσκηση για το υποκείμενο και το αντικείμενο
Για τις μεγάλες τάξεις Δεν υπάρχουν σχόλια »Μια απλή άσκηση διαβαθμισμένης δυσκολίας για το υποκείμενο και το αντικείμενο μιας πρότασης. Η άσκηση δημιουργήθηκε με το Canva AI.
Μια απλή άσκηση διαβαθμισμένης δυσκολίας για το υποκείμενο και το αντικείμενο μιας πρότασης. Η άσκηση δημιουργήθηκε με το Canva AI.
Αυτή η διαδραστική ιστορία έγινε με τη βοήθεια του Canva AI και προσφέρει γνώσεις και ηθικά διδάγματα.
Τώρα με το Canva AI τα παιχνίδια γίνονται εύκολα και γρήγορα.
Εδώ θα βρείτε ένα παιχνίδι μνήμης, με κάρτες και θέμα τους νομούς και τις πρωτεύουσες της Πελοποννήσου. Μετράει τις κινήσεις και τον χρόνο του παίκτη.
Εδώ ένα παιχνίδι στο στυλ του εκατομμυριούχου με θέμα τα μέρη του λόγου της ελληνικής γλώσσας.
Εδώ ένα παιχνίδι για την προπαίδεια.
Έχει πολύ ενδιαφέρον να διαβάσετε τις εντυπώσεις των μαθητών της Δ΄ τάξης του σχολείου μου για τους Δωριείς και τι θα έκαναν αυτοί στη θέση τους.
Μόλις ολοκλήρωσα την ανάγνωση του βιβλίου «Μικρές αλγοϊστορίες» του Γιάννη Φαρσάρη, εκδόσεις θράκα, 2025. Το βιβλίο είναι μικρό σε μέγεθος, μοιάζει με βιβλίο τσέπης, και περιέχει 41 ιστορίες, 2-3 σελίδες η κάθε μία. Το βιβλίο, όπως φανερώνει κι ο υπότιτλος «έχει η τεχνητή νοημοσύνη φαντασία;» έχει γραφτεί με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Αυτός ήταν ο πρώτος λόγος που με έκανε να αγοράσω το βιβλίο. Ο δεύτερος λόγος ήταν ότι είχα γνωρίσει τον συγγραφέα του από το προηγούμενο βιβλίο του «Σουσάμι άνοιξε», τον είχα ακούσει σε podcast και τον είχα παρακολουθήσει σε διαδικτυακά σεμινάρια με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη.
Ενώ υπολόγιζα από το μέγεθος ότι δεν θα χρειαζόμουν πολύ χρόνο για να διαβάσω τις ιστορίες του βιβλίου, μου πήρε σχεδόν 3 εβδομάδες γιατί κάθε ιστορία ήταν τόσο συμπυκνωμένη σε νοήματα, συναισθήματα και εικόνες που δεν μπορούσα να συνεχίσω στην επόμενη αμέσως αλλά ήθελα λίγο χρόνο για να ξανασκεφθώ αυτά που διάβασα. Κάποιες φορές συνέχιζα την ιστορία στο μυαλό μου ή άλλαζα το τέλος της.
Όπως παραδέχεται, με ειλικρίνεια, ο συγγραφέας έγραψε τις προτροπές και αλληλεπίδρασε με το ChatGPT μέχρι να πετύχει την ιστορία που ήθελε. Η συμμετοχή σε τέτοιο βαθμό μιας μηχανής στην παραγωγή λογοτεχνίας σίγουρα προκαλεί πολλές συζητήσεις αλλά δεν θέλω να σταθώ σε αυτό όσο στο αποτέλεσμα. Σε εμένα η ανάγνωση των ιστοριών προκάλεσε μια σειρά από διαφορετικά συναισθήματα και δημιούργησε έντονες εικόνες στο μυαλό μου. Θα έλεγα ότι οι ιστορίες του βιβλίου αποτελούνται από λέξεις που δεν περισσεύουν, έχουν δύναμη και βαρύτητα. Κι εκεί που λες ότι αυτή η ιστορία κάτι θυμίζει, έρχεται μια ανατροπή και σε κάνει να ονειρεύεσαι με ανοιχτά τα μάτια. Ο ρόλος του Γιάννη Φαρσάρη σε αυτές τις ιστορίες είναι φανερός από την πρώτη ανάγνωση. Ο Γιάννης είναι ο μάγειρας που επιλέγει τα υλικά και το chatGPT τα ανακατεύει σε μια διαφορετική κάθε φορά συνταγή. Η γεύση που σου αφήνει κάθε ιστορία σίγουρα θυμίζει τον Γιάννη. Η λιτότητα, η περιεκτικότητα και η φαντασία που έχει κάθε ιστορία σε προκαλεί να ταξιδέψεις σε νέους κόσμους, όπως αυτούς που άνοιξε η τεχνητή νοημοσύνη. Αγαπητέ Γιάννη, σε ευχαριστούμε για το εγχείρημα και την απόλαυση που πρόσφερες στους αναγνώστες σου.
Το νέο μου βιβλίο αξιοποιεί τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης για να εξερευνήσει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Παιδαγωγικής.
Κι εδώ μπορείτε να ακούσετε μια ηχητική επισκόπηση του βιβλίου:
Η τελευταία δημιουργική δουλειά με τα δευτεράκια μου: Το κάθε παιδί σκέφθηκε έναν ήρωα και με συζήτηση και φαντασία τους ενώσαμε όλους σε μια πολύ όμορφη ιστορία! Την εικονογράφηση και τον ηχητικό σχολιασμό ανέλαβε η τεχνητή νοημοσύνη.
Κυκλοφόρησε το νέο βιβλίο του Γιάννη Δ. Καραντζή: «Ρωτώντας μαθαίνω Μαθηματικά» από τις Εκδόσεις Γκότση!
Με ιδιαίτερη χαρά μελετήσαμε και σας παρουσιάζουμε το 9ο κατά σειρά βιβλίο του Επίκουρου Καθηγητή Γιάννη Δ. Καραντζή – ένα πολύτιμο εργαλείο για μαθητές της Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού, εκπαιδευτικούς και γονείς!
Το «Ρωτώντας μαθαίνω Μαθηματικά» δεν είναι ένα σχολικό βοήθημα. Είναι μια διαδραστική εμπειρία μάθησης που φέρνει τα Μαθηματικά πιο κοντά στα παιδιά, με τρόπο φιλικό, κατανοητό και εμπνευσμένο.
Περιλαμβάνει:
Χρώμα, δομή, φαντασία και… μαθηματική μαγεία
Το βιβλίο συνδυάζει παιδαγωγική αρτιότητα με σύγχρονο σχεδιασμό και αποτελεί έναν πολύτιμο σύμμαχο για κάθε παιδί που κάνει τα πρώτα του βήματα στην πιο όμορφη γλώσσα του κόσμου – τη γλώσσα των Μαθηματικών!
Με τον Γιάννη Δ. Καραντζή, τα παιδιά δεν μαθαίνουν απλώς μαθηματικά. Τα κατανοούν. Τα αγαπούν. Και μαθαίνουν να ρωτούν!
Το Youtube έχει πάρα πολλά ελληνικά και ξένα κανάλια με θέμα το σκάκι. Εγώ, γνωρίζω, παρακολουθώ και σας προτείνω τα παρακάτω:
στην ελληνική γλώσσα
https://www.youtube.com/@tacochess1279
https://www.youtube.com/@chesspoty
https://www.youtube.com/@Skaki-Angelo-Kesaris
στα αγγλικά
https://www.youtube.com/@GothamChess
https://www.youtube.com/@GMIgorSmirnov
Έχετε απορίες για την ελληνική μυθολογία; Έχετε ερωτήσεις με φαντασία; Δοκιμάστε τον Αετό του Ολύμπου, έναν ψηφιακό βοηθό (chatbot) τεχνητής νοημοσύνης που δημιούργησα για να απαντάει σε ερωτήσεις σχετικές με την ελληνική μυθολογία.
Τα παρακάτω βίντεο δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι στίχοι είναι δική μου δημιουργία.
Παίξτε το γνωστό παιχνίδι “Εκατομμυριούχος” με σκακιστικά θέματα και δοκιμάστε τις γνώσεις σας στο σκάκι.
Σήμερα διάβασα και σας προτείνω, σε μικρούς και μεγάλους, ένα πανέμορφο αισθητικά, πλούσιο σε νοήματα, γεμάτο απολαυστικές περιγραφές βιβλίο της γνωστής δασκάλας – βιολόγου Σύρμως Μιχαήλ. Το βιβλίο, με τίτλο “Πετάνε οι αρουραίοι;” παρουσιάζει με διασκεδαστικό και ευρηματικό τρόπο τη θεωρία της εγχάραξης του νομπελίστα Κόνραντ Λόρεντς. Πρώτη φορά συγκινήθηκα με έναν αρουραίο! Τελικά, μπορεί να μην πετάνε αλλά σίγουρα αγαπάνε οι αρουραίοι!