Erasmus+ Amsterdam Netherlands, 28 July -02 August 2025
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εξαήμερη επιμόρφωση (28 Ιουλίου-02 Αυγούστου ’25) δύο εκπαιδευτικών του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ 2024-1-EL01-KA121-SCH-000218456!

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν, το πρόγραμμα:

Classroom Debates: Turn them into an effective teaching tool

Μέσα από βιωματικά εργαστήρια, ομαδικές δραστηριότητες και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχα την ευκαιρία για:

Συμμετοχή στα εργαστήρια «Η τέχνη της δημόσιας ομιλίας» και «Στυλ συζήτησης» για την εκμάθηση των αρχών της δομής και της παρουσίασης επιχειρημάτων.

Συμμετοχή σε πρακτικές ασκήσεις σε ερευνητικά θέματα για τη συλλογή αξιόπιστων στοιχείων για ένα επιχείρημα.

Ενεργός συμμετοχή, ανάλυση και αξιολόγηση πρακτικών συζητήσεων με διεθνείς συναδέλφους για την οικοδόμηση προσωπικής αυτοπεποίθησης και δεξιοτήτων.

Ανάπτυξη ενός σχεδίου μαθήματος και υποστηρικτικού υλικού που έχει σχεδιαστεί για να μοντελοποιεί τις δεξιότητες επιχειρηματολογίας και καθοδήγηση των μαθητών στην προετοιμασία για τη συζήτηση.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων στην καθοδήγηση των μαθητών/τριών ώστε να διατυπώνουν τεκμηριωμένες αντιλήψεις και να τελειοποιούν την δημόσια ομιλία.

Δόμηση πειστικών επιχειρημάτων και δημιουργία σαφούς γραπτού υλικού, όπως σχέδια μαθήματος, βελτιώνοντας την ικανότητα έκφρασης και ερμηνείας εννοιών τόσο σε προφορική όσο και σε γραπτή μορφή.

Συμμετοχή σε εποικοδομητικό διάλογο και διευκόλυνση του δημοκρατικού διαλόγου.

Παροχή εποικοδομητικής ανατροφοδότησης σε διεθνείς συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

Κατανόηση της σημασίας της σεβαστής διαφωνίας.

Εφαρμογή δεξιοτήτων διαπολιτισμικής επικοινωνίας για την καλλιέργεια ενός πολιτισμικά ευαισθητοποιημένου και ενσυναισθητικού περιβάλλοντος συζήτησης.

Σχεδιασμός και εφαρμογή δραστηριοτήτων συζήτησης στην τάξη.

Αποτελεσματικός συντονισμός μιας συζήτησης μεταξύ μαθητών/τριών για να διασφαλιστεί η παραγωγικότητά της και αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών χρησιμοποιώντας σαφή παιδαγωγικά κριτήρια.

Δημιουργία σαφών και αποτελεσματικών γραπτών υλικών, όπως κατευθυντήριες γραμμές για τη συζήτηση και σχέδια μαθήματος.

Δόμηση και παρουσίαση επιχειρημάτων με σκοπό την αποτελεσματική καθοδήγηση της δομής των επιχειρημάτων των μαθητών/τριών.

Χρήση ψηφιακών τεχνολογιών για τη διδασκαλία, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας υποστηρικτικού υλικού και της εφαρμογής Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην προετοιμασία και τη διεξαγωγή συζητήσεων.

Χρήση της αγγλικής γλώσσας για επαγγελματική επικοινωνία μέσω ανάλυσης παιδαγωγικού υλικού και συνεργασίας με διεθνείς ομολόγους.

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σε διεθνές περιβάλλον, δίνοντας την ευκαιρία για ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών με εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες.

Η εβδομάδα έκλεισε με την απονομή των πιστοποιητικών και την ανανέωση της δέσμευσής μας για έναν σύγχρονο, ανοιχτό και συμπεριληπτικό σχολείο!
Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykpeirm/2025/08/10/erasmus-amsterdam-netherlands-28-july-02-august-2025/