Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού Προγράμματος «Βουλή των Εφήβων – Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή» με θεματική «Αναζητώντας τα όρια σ’ έναν κόσμο που αλλάζει», τα μέλη της Ομάδας Δράσης του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης με συνοδούς τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς του Προγράμματος, Βασιλεία Χατζηβασιλείου (ΠΕ02) και Μαριάνθη Καλλονιάτου (ΠΕ02), πραγματοποίησαν προγραμματισμένη επίσκεψη στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Στην επίσκεψη συμμετείχαν και οι μαθητές της Ομάδας Δράσης του ΓΕ.Λ. Αγιάσου με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Ανδρονίκη Σαββέλη (ΠΕ02) και με συνοδό την εκπαιδευτικό Παναγιώτα Φραντζή (ΠΕ02). Η εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 04 Απριλίου 2025 και τον συντονισμό της δράσης από πλευράς του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου ανέλαβε ο Δημήτρης Παρασκευόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής.
Οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες μαζί με φοιτητές/τήτριες του Τμήματος Κοινωνιολογίας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον δύο εισηγήσεις, στις οποίες συμμετείχαν διατυπώνοντας εύστοχα σχόλια και απόψεις. Στην εισήγησή του, ο Δ. Παρασκευόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, εστίασε στους κοινωνικούς κανόνες και την επικοινωνία, δίνοντας έμφαση στην κοινωνιολογική έρευνα μορφών λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, καθώς και σε ζητήματα εκφραστικότητας των συναισθημάτων στην καθημερινή ζωή. Η Επίκουρη Καθηγήτρια Μ.Ε. Συρμαλή, στην εισήγησή της με τίτλο «Οικονομία, κανόνες και προκλήσεις» υπογράμμισε το γεγονός ότι η οικονομία δε θα πρέπει να εξετάζεται απομονωμένη από την ευρύτερη κοινωνικοπολιτική διάρθρωση και το θεσμικό κέλυφος μέσα στα οποία λειτουργεί και παράγει αποτελέσματα. Ακολούθησε Εργαστήριο διάδρασης με αντικείμενο «Αναζητώντας τα όρια στην Επικοινωνία: Οι αρχές δεοντολογίας που διέπουν την ειδησεογραφική κάλυψη της κοινωνικής πραγματικότητας». Ο Κ. Λερός, Διδάκτορας Κοινωνιολογίας, επισήμανε ότι – παρά την ύπαρξη ενός επαρκούς θεσμικού και δεοντολογικού πλαισίου για την λειτουργία των μέσων ενημέρωσης και την άσκηση του δημοσιογραφικού επαγγέλματος – ανακύπτουν ζητήματα σε μίκρο, μέσο και μάκρο επίπεδο τα οποία προβληματοποιούν όσον αφορά την εφαρμογή και την τήρηση των κανόνων της δεοντολογίας. Κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου, τα μέλη της Ομάδας Δράσης των δύο Σχολείων μελέτησαν, συνεργατικά με φοιτητές/τριες του Τμήματος Κοινωνιολογίας, δημοσιογραφικό άρθρο σχετικό με «υπόθεση» που απασχόλησε και απασχολεί εκτενώς τα μέσα ενημέρωσης και την κοινή γνώμη, εντοπίζοντας σημεία τήρησης ή παραβίασης του κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας. Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος διδασκόντων/ουσών, φοιτητών/τριών και μαθητών/τριών σχετικά με τη δεοντολογία που διέπει τη λειτουργία των μέσων ενημέρωσης, την ελευθερία του λόγου και την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η επίσκεψη των μαθητών/τριών των δύο σχολικών μονάδων ολοκληρώθηκε με περιήγηση στο χώρο και στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου.