Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Κινητικότητας Erasmus+ (KA1), την Τρίτη, 28/03/2023 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας δίωρη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης στους μαθητές και συνοδούς εκπαιδευτικούς του προγράμματος.
Στόχος αυτής της δράσης ήταν η βασική ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου επικοινωνίας σε επίπεδο καθημερινότητας των μαθητών και δασκάλων τους, προκειμένου η ελληνική γλώσσα να διευκολύνει την ώσμωση πολιτισμικών στοιχείων αλλά και τη σύσφιξη των σχέσεων των τριών χωρών, της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και της Ιταλίας μέσα από τη συμμετοχή τους στο εν λόγω ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα κινητικότητας.
Συγκεκριμένα, την πρώτη ώρα, μαθητές και εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των πέντε ατόμων. Η κάθε ομάδα ήταν μεικτή από εθνικότητες ενώ δύο μαθητές του σχολείου μας έπαιξαν τον ρόλο του δασκάλου των νέων ελληνικών με τη βοήθεια φύλλων εργασίας. Στόχος η εξάσκησή τους στην ελληνική γλώσσα με προγραφικές ασκήσεις γραμμάτων, που παρουσιάστηκαν μεμονωμένα και μέσα σε λέξεις με την εικονική τους αναπαράσταση. Τη δεύτερη ώρα οι απλές λέξεις δομήθηκαν σε φράσεις/προτάσεις μέσα σε διαλόγους τόσο σε προφορικό όσο και σε γραπτό επίπεδο με τη βοήθεια ασκήσεων κλειστού τύπου. Οι δύο Έλληνες μαθητές της κάθε ομάδας ξεχωριστά προχώρησαν σταδιακά από τον χαιρετισμό, στην αυτοσύσταση και στη συνέχεια στην προσομοίωση ενός παιχνιδιού ρόλων με τίτλο: «Στο ελληνικό καφενείο» κινητοποιώντας στη διαδικασία τους φιλοξενούμενους μας.
Ως τελικό προϊόν της δράσης στάθηκε ένα φύλλο εργασίας που μαθητές και εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να συμπληρώσουν στα ελληνικά με τις λέξεις που είχαν μάθει, αλλά και να αφιερώσουν με λέξεις, μήνυμα, λογότυπο ή ζωγραφιά τις εντυπώσεις τους από το σχολείο μας.
Η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός της Δράσης
Μαρία Π. Ζαφειρίου (ΠΕ02)