HUELVA, SPAIN

IMG 08482f8b54548ab7b78d3301e1ac413f VΣτα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ /ΔράσηΚΑ2, με κωδικό: “2020 – 1-FR01-KA229-079928_2” και τίτλο : “ Together Investigate and Learn  to Tackle Climate Issues” », οχτώ μαθητές και τρεις καθηγητές του Λυκείου Μελεσών ταξίδεψαν στην Ανδαλουσιανή πόλη Huelva της Ισπανίας κατά το διάστημα 05/4/2022-11/4/2022, φιλοξενούμενοι από το σχολείο «I.E.S. SAN SEBASTIAN».

Το πρόγραμμα αποτελεί μια σύμπραξη 4 Ευρωπαϊκών χωρών, με συντονίστρια χώρα την Γαλλία και συνεργάτες σχολεία από την Ισπανία , την Ιταλία και το Γενικό Λύκειο Μελεσών, ως εταίρο από την Ελλάδα. Κατα την πρώτη ημέρα της φιλοξενίας, η διεύθυνση του σχολικού συγκροτήματος, οι υπεύθυνοι καθηγητές του Λυκείου καθως και φορεις της Δημοτικής αρχης της Huelva, υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό την Ελληνική αποστολή προοικονομόντας την γεμάτη εμπειρίες φιλοξενία που θα ακολουθούσε. Στα πλαίσια του προγράμματος, οι μαθητές προετοίμασαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους: στο θέμα των «Πολιτικών Ενέργειας» των χωρών τους αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε συνάρτηση πάντα με το επίκαιρο θέμα της «Κλιματικής Αλλαγής», στην Ορνιθοπανίδα της κάθε χώρας, και video με προτάσεις για την μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα ατομικά και συλλογικά.

IMG 20220406 100720

 

 

 

IMG 0d802d0337fd728a0a2e2a126250e9d8 V

 

 

 

IMG 94140ac892222c4d73e296c3de0bb1a8 V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι μαθητές δούλεψαν ομαδο-συνεργατικά, συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις και εργαστήρια ενώ συζήτησαν στην ολομέλεια για ομοιότητες και διαφορές  των εν λόγω θεμάτων μεταξύ των  τεσσάρων χωρών. Προβληματίστηκαν επίσης πάνω στο θέμα της βιόσφαιρας, την βιοποικιλότητα και προτάσεις διαθέσιμες για την διατήρηση τους το μέλλον, με φόντο την Κλιματική Αλλαγή.

Όλα τα μέλη των ευρωπαϊκών αποστολών πραγματοποίησαν επισκέψεις σε περιοχές οικολογικού ενδιαφέροντος όπως είναι το οικολογικό πάρκο “Moret Park” , τον υγροβιότοπο “Natural Area of Palos Lagoon” στον οποίο δόθηκε η δυνατότητα στα παιδια να παρακολουθήσουν, την σύλληψη μικρών πουλιών με ειδικές παγίδες και την εισαγωγή δακτυλίου παρακολούθησης τους από το παρατηρητήριο πουλιών, και έπειτα την απελευθέρωση τους. Σημαντική υπήρξε επίσης και η επίσκεψη των αποστολών στο τεράστιας έκτασης και σημασίας φυσικό πάρκο Donana στην περιοχή Rocio, με ειδικά οχήματα, παρατηρώντας με κυάλια την άγρια πανίδα καθώς και η περιήγηση με πλοιάριο των ποταμών Ria και odiel. Τέλος μαθητές και καθηγητές, από όλες τις χώρες επιστρεφθήκαμε περιοχές ιδιαίτερου φυσικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος της περιοχής όπως η ιστορική πόλη της Σεβίλης.

Η Ελληνική αποστολή συμμετείχε με ιδιαίτερη επιτυχία σε όλες τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, επιδεικνύοντας υψηλά επίπεδα επικοινωνιακών, και μαθησιακών δεξιοτήτων. H συνεργασία με μαθητές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προσέφερε την δυνατότητα σε όλους τους συμμετέχοντες να ενισχύσουν τις δεξιότητες τους στις ξένες γλώσσες, τις τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών αλλά και να γνωρίσουν από κοντά την καθημερινότητα των συμμαθητών τους στην Ισπανία. Η μαθητική κινητικότητα, η οποία βρίσκεται στην καρδιά των προγραμμάτων ΚΑ229 κατάφερε να καλλιεργήσει την ανεκτικότητα, τον σεβασμό και την αλληλεγγύη ενώ ενισχύθηκε και το αίσθημα ευρωπαϊκής ταυτότητας στους συμμετέχοντες. Η εμπειρία που απέκτησε η αποστολή του σχολείου μας ήταν εξαιρετική και στόχος μας είναι να μεταφερθεί με ακρίβεια τόσο στο σχολείο όσο και στην ευρύτερη κοινωνία μέσω των μαθητών μας.