ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

Αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του ΥΝΑΝΠ: www.ynanp.gr η εγκύκλιος
προκήρυξης διαγωνισμού εισαγωγής σπουδαστών/στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ακαδημαϊκού έτους 2024-2025. Οι υποψήφιοι/ες θα πρέπει να ενημερωθούν από το διαδίκτυο σχετικά με τα δικαιολογητικά και τις ημερομηνίες υποβολής τους.

Η υποβολή των αιτήσεων ξεκίνησε από 26-03-2024. Όλοι/ες οι υποψήφιοι/ες από την 26-03-2024 πρέπει να υποβάλλουν αίτηση, ηλεκτρονικά ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Παραρτήματος Ε΄ της Προκήρυξης του Διαγωνισμού. Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης οφείλουν να υποβάλλουν σε οποιαδήποτε ΑΕΝ (Παράρτημα Γ΄) κανονικά και πλήρη τα δικαιολογητικά τους, προκειμένου να γίνει αποδεκτή η αίτησή τους.

Η προθεσμία υποβολής των δικαιολογητικών (που θα συνοδεύονται από το αποδεικτικό της αίτησης που υπέβαλαν ηλεκτρονικά στο ΥΝΑΝΠ), λήγει στις 25-04-2024 ημέρα Πέμπτη.

Διευκρινίζεται ότι, όσοι/ες επιθυμούν να είναι υποψήφιοι/ες για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, πρέπει υποχρεωτικά να ακολουθήσουν τις διαδικασίες της προκήρυξης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανεξάρτητα αν είχαν ή όχι δηλώσει προτίμηση για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού με την Αίτηση – Δήλωση, την οποία είχαν καταθέσει στο Λύκειό τους.

Η προκήρυξη ΕΔΩ.

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ

Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, το Κέντρο Πρόληψης Νομού Άρτας οργάνωσε και υλοποίησε στο σχολείο μας βιωματικό εργαστήριο για την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών και μαθητριών της Γ’ Λυκείου με τίτλο «Προετοιμάζομαι για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις». Η έμπειρη Κοινωνική Λειτουργός του ΚΠΝ Άρτας, κα Μπακέλα Μαρία, καθοδήγησε τους μαθητές και τις μαθήτριες να εξερευνήσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για τις επικείμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, να συνειδητοποιήσουν τα θετικά στοιχεία της προσωπικότητάς τους, αλλά και να στοχαστούν επάνω στα χαρακτηριστικά που εκτιμούν στους/στις συμμαθητές/τριές τους. Με την καταγραφή θετικών διατυπώσεων για όλους τους μαθητές, η ομάδα των αποφοίτων του σχολείου μας ενδυναμώθηκε συναισθηματικά ώστε να αντιμετωπίσει με αισιοδοξία τις προκλήσεις των εξετάσεων και της ενήλικης ζωής.

Ευχαριστούμε την κα Μπακέλα και όλη την επιστημονική ομάδα του ΚΠΝ Άρτας για την πρόθυμη ανταπόκρισή τους στην πρόσκληση του σχολείου μας και τη συμβολή τους στην ενίσχυση της ψυχικής ευεξίας της σχολικής μας κοινότητας.

ΚΠΝ ΑΡΤΑΣ 1

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

Τη Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2024, το ΓΕ.Λ. Κομποτίου «Νικόλαος Σκουφάς» πήρε μέρος στον εορτασμό της επετείου της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 στη Δημοτική Ενότητα Κομποτίου. Οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στη Δοξολογία που τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου στο Κομπότι και στην κατάθεση στεφάνων στην πλατεία του χωριού. Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε η κα Μαργώνη Δήμητρα, φιλόλογος εκπαιδευτικός του ΓΕ.Λ. Κομποτίου. Ακολούθησε η καθιερωμένη μαθητική παρέλαση και οι εορτατικές εκδηλώσεις της ημέρας ολοκληρώθηκαν με τους δημοτικούς χορούς που χόρεψαν στην πλατεία του χωριού μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού, Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου Κομποτίου.

Π1

Π2

Υπεύθυνες καθηγήτριες: κα Πλακούτση Ιλιάδα, κα Μαργώνη Δήμητρα

ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Την Παρασκευή, 22 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο ΓΕ.Λ. Κομποτίου «Νικόλαος Σκουφάς» γιορτή για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Η γιορτή ξεκίνησε με την προβολή σύντομου χρονικού της Επανάστασης του ’21 και στη συνέχεια, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου, μέσα από τα ποιήματα και τα κείμενα που ανέγνωσαν, το θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Ο Ραγιάς» που παρουσίασαν και τους χορούς που χόρεψαν, ανέδειξαν τον αγώνα των ηρώων του 1821 για ελευθερία και ανεξαρτησία, ομοψυχία και ενότητα.

ΓΙΟΡΤΗ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 2024

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα Χαιροπούλου Αργυρώ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ

Τα ερευνητικά κέντρα CERN και GSI, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το ερευνητικό κέντρο ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ και το Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη του Veria TechLab της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας, και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάσαν το Σάββατο 23 Μαρτίου 2024, ένα μοναδικό Masterclass για μαθητές Λυκείου, για τη χρήση της Φυσικής επιστήμης πάνω στην Ιατρική Θεραπεία. Στο συγκέκριμένο Masterclass, πήραν μέρος τρεις μαθητές/τριες του σχολείου μας, ύστερα από αίτησή τους.

Το νέο αυτό Particle Therapy Masterclass,  επέτρεψε στους μαθητές και τις μαθήτριες να συμμετάσχουν με ενθουσιασμό σε καινοτόμες ερευνητικές μεθόδους, επάνω στην τεχνική θεραπείας σοβαρών μορφών καρκινικών όγκων, όπως αυτό γίνεται στο Γερμανικό Κέντρο Έρευνας για τον Καρκίνο DKFZ https://www.dkfz.de/ στη Χαϊδελβέργη.

Η τεχνική αυτή χρησιμοποιεί φωτόνια, πρωτόνια ή ιόντα άνθρακα σε συνδυασμό με ειδικό λογισμικό. Το πρόγραμμα του ολοήμερου εργαστηρίου (Masterclass) περιλάμβανε ένα μεγάλο εύρος ενημερωτικών δράσεων από τη βασική έρευνα που πραγματοποιείται στα ερευνητικά εργαστήρια, έως τις εφαρμογές των αποτελεσμάτων αυτών στην κοινωνία και στη θεραπεία του καρκίνου.

Το πρωί έγιναν παρουσιάσεις στην ελληνική γλώσσα που περιλάμβαναν βίντεο και εικονική επίσκεψη στο πείραμα ALICE βαρέων ιόντων στο CERN. Το απόγευμα ακολούθησε πρακτική άσκηση, από ομάδα φοιτητών του ΑΠΘ και CERN. Στις 17:00 έγινε κοινή βιντεοδιάσκεψη στην αγγλική γλώσσα με άλλα ινστιτούτα, ειδικούς από το DKFZ / Χαϊδελβέργη και εικονική επίσκεψη στο κέντρο θεραπείας βαρέων ιόντων CNAO στην Ιταλία   και στο ερευνητικό κέντρο GSI της Γερμανίας https://www.gsi.de/.

Στο τέλος, κάθε μαθητής/τρια πραγματοποίησε μία εργασία επάνω στην πρακτική άσκηση στην οποία συμμετείχε, ώστε να παραλάβει το σχετικό πιστοποιητικό παρακολούθησης.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα Σαπρίκη Σοφία

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΚΤΙΝΑΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΤΟ ΓΕ.Λ. ΚΟΜΠΟΤΙΟΥ

Την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, το σχολείο μας συμμετείχε στην Πανελλήνια δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης» που διοργάνωσαν τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Λακωνίας,
Σερρών, Πιερίας, Κω και Θεσπρωτίας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και με την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Υπεύθυνων Ε.Κ.Φ.Ε. (ΠΑΝΕΚΦΕ).

Το πείραμα πραγματοποιήθηκε την ημέρα της εαρινής ισημερίας. Κατά την 6η διδακτική ώρα, 2 ομάδες μαθητών/τριών κατέγραψαν σε τακτά χρονικά διαστήματα τη σκιά που ρίχνει στο έδαφος καθένα από τα κοντάρια που συγκρατούν το φιλέ στο γήπεδο του βόλεϋ. Όταν ο Ήλιος έφτασε στο μέγιστο ύψος της τροχιάς του, περίπου στις 12:43 τότε οι σκιές έγιναν ελάχιστες και οι μαθητές και οι μαθήτριες μέτρησαν αυτή τη φορά το μήκος της σκιάς. Η μέτρηση αυτή, σε συνδυασμό με την μέτρηση του ύψους του κάθε κονταριού οδηγεί στον υπολογισμό του Γεωγραφικού Πλάτους του τόπου μας. Στη συνέχεια, με απλούς υπολογισμούς, αξιοποιώντας τις μετρήσεις τους, οι μαθητές/τριες προσδιόρισαν την ακτίνα της Γης.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το πείραμα του Ερατοσθένη είναι ένα από τα σημαντικότερα πειράματα στην ιστορία της αστρονομίας. Ο Ερατοσθένης, ένας αρχαίος Έλληνας μαθηματικός, υπολόγισε την περιφέρεια της Γης χρησιμοποιώντας γεωμετρικές μεθόδους. Στο πείραμα, ο Ερατοσθένης μέτρησε τη γωνία μεταξύ του ήλιου και ενός κάθετου ραβδιού στην Αλεξάνδρεια και την Συήνη (Ασουάν). Με βάση αυτή τη μέτρηση, κατάφερε να υπολογίσει την περιφέρεια της Γης. Η γωνία που μέτρησε ήταν 7,2 μοίρες, και από αυτήν την τιμή, υπολόγισε ότι η περιφέρεια της Γης είναι περίπου 39.000 – 46.000 χιλιόμετρα. Αυτός ο υπολογισμός ήταν πολύ κοντά στην πραγματική τιμή που έχουμε σήμερα (40.008 χιλιόμετρα).

Το Πείραμα του Ερατοσθένη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: κα Σαπρίκη Σοφία

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της κατεύθυνσης Οικονομίας & Πληροφορικής της Γ’ τάξης, καθώς και μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης που πρόκειται να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, παρακολούθησαν διαδικτυακή ενημέρωση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ – πρώην ΑΣΟΕΕ) για τις προπτυχιακές σπουδές.

Οι μαθητές/τριές μας πληροφορήθηκαν πως το ΟΠΑ είναι ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια της χώρας μας  με διεθνείς διακρίσεις.

Το ΟΠΑ έχει 3 σχολές στις οποίες περιλαμβάνονται συνολικά 8 επιμέρους τμήματα. Συγκεκριμένα:

  • Σχολή Οικονομικών Επιστημών
    • Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης
    • Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών (ΔΕΟΣ)
  • Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων
    • Τμήμα Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
    • Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας
    • Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής
    • Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας
  • Σχολή Επιστημών & Τεχνολογίας της Πληροφορίας
    • Τμήμα Πληροφορικής
    • Τμήμα Στατιστικής

Με μεγάλο ενδιαφέρον οι μαθητές/τριές μας παρακολούθησαν 15/λεπτες παρουσιάσεις και των 8 παραπάνω τμημάτων από καθηγητές του Πανεπιστημίου, πληροφορήθηκαν για τα Προγράμματα Σπουδών, τις δυσκολίες που έχουν αλλά και τις ενδιαφέρουσες προοπτικές που ανοίγουν στον επαγγελματικό τομέα!

Ιδιαίτερα θετικό ήταν το γεγονός ότι για κάθε τμήμα μίλησαν φοιτητές/απόφοιτοι και έδωσαν τη δική τους οπτική για τις σπουδές στα συγκεκριμένα τμήματα.

Επίσης, η ενημέρωση από το Γραφείο Διασύνδεσης του ΟΠΑ ήταν κατατοπιστική και διαφωτιστική, ειδικά για τις προοπτικές απασχόλησης όσων αποφοιτούν από τα τμήματα του ΟΠΑ.

1

Υπεύθυνη καθηγήτρια: κα Ρούσσα Παναγιώτα

ΧΡΥΣΟ ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΣΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΣΚΑΚΙΟΥ!

Την Κυριακή 3 Μαρτίου 2024, στο 10ο  Γυμνάσιο Ιωαννίνων διεξήχθη το Ατομικό Μαθητικό Πρωτάθλημα Σκακιού, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ιωαννιτών Σκακιστών. Η μαθήτρια της Α’ τάξης του ΓΕ.Λ. Κομποτίου «Νικόλαος Σκουφάς», Γ. Χρ., κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία «Ατομικό Κοριτσιών Λυκείου».

Τη συγχαίρουμε και της ευχόμαστε να συνεχίσει  την  πορεία της με επιτυχίες, τόσο εντός, όσο και εκτός σκακιέρας.

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΣΚΑΚΙΟΥ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ

Κατά το διάστημα από 15 έως 17 Φεβρουαρίου 2024, η Β’ τάξη του ΓΕ.Λ. Κομποτίου πραγματοποίησε τριήμερη εκδρομή στην Αθήνα και στους Δελφούς, με συνοδούς εκπαιδευτικούς την κα Σαπρίκη Σοφία και την κα Παππά Χαρίκλεια.

Την Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας και περιηγηθήκαμε στις εκθέσεις του για την κλιματική αλλαγή και τους σεισμούς. Στις εκθέσεις αυτές, τα εκθέματα ήταν διαδραστικά και οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να δουν προσομοιώσεις σχετικά με την εκμετάλλευση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και τις νέες τεχνικές στην κατασκευή αντισεισμικών κτιρίων. Στη συνέχεια, ακολούθησε περιήγηση  στα χώρο με τα εκθέματα Φυσικής Ιστορίας. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Αυτόπτης Μάρτυρας», της Αγκάθα Κρίστι. 

ΑΘΗΝΑ 1

Την Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου, έπειτα από μια περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, πραγματοποίηθηκε επίσκεψη στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο. Εκεί, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να καθίσουν στα έδρανα της παλιάς βουλής και να θαυμάσουν την έκθεση που αφορούσε στην περίοδο μετά την άλωση της Πόλης μέχρι το 1940. Αξιοσημείωτο ενδιαφέρον προκάλεσε το αγγείο σε σχήμα αμφορέα που περιέχει την καρδιά του θρυλικού μπουρλοτιέρη από τα Ψαρά, ναυάρχου Κωνσταντίνου Κανάρη. Αργότερα την ίδια ημέρα, οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το Ευγενίδειο Ίδρυμα, για την παρακολούθηση της προβολής «Από το γεωκεντρικό Σύστημα στο Διαστελλόμενο Σύμπαν». Η συγκεκριμένη επίσκεψη συνδυάστηκε με την απογευματινή ξενάγηση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών, στο Θησείο, που αφορούσε την ιστορία του Αστεροσκοπείου και την λειτουργία των οργάνων που υπάρχουν εκεί. Δυστυχώς, η προγραμματισμένη αστροπαρατήρηση με το τηλεσκόπιο δεν πραγματοποιήθηκε λόγω πυκνής συννεφιάς.

ΑΘΗΝΑ 2ΑΘΗΝΑ 3

Το Σάββατο, 17 Φεβρουαρίου, μεταβήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο των Δελφώνόπου οι μαθητές και οι μαθήτριες περιηγήθηκαν στο Μουσείο και στον αρχαιολογικό χώρο.

ΑΘΗΝΑ 4

Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν βιωματικά ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών και ιστορικών γνώσεων αλλά και να δημιουργήσουν όμορφες αναμνήσεις με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους. Οι στόχοι της εκδρομής εκπληρώθηκαν εξ ολοκλήρου και σ’ αυτό συνέβαλλαν εξίσου οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί καθηγήτριες.

ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ “ΚΑΝ’ΤΟ Ν’ΑΚΟΥΣΤΕΙ 2024”: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΑΚΡΟΑΤΩΝ

Μετά το πέρας της περιόδου αξιολόγησης των συμμετοχών στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού «Κάν’το ν’ακουστεί 2024» από τα συμμετέχοντα σχολεία και από τα μέλη των κριτικών επιτροπών, έρχεται η σειρά των ακροατών να ψηφίσουν διαδικτυακά τις υποβληθείσες συμμετοχές.

Περίοδος Αξιολόγησης Ακροατών

10 Μαρτίου 2024 – 19 Απριλίου 2024

Η ψηφοφορία γίνεται ΕΔΩ και η διαδικασία έχει ως εξής:

  • Συνδεόμαστε με το λογαριασμό του ΠΣΔ (για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες) ή με λογαριασμό Google
  • Επιλέγουμε ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΑΚΡΟΑΤΩΝ από το μενού στο επάνω μέρος της σελίδας

Καταγραφή2

  • Βρίσκουμε τις συμμετοχές του ΓΕ.Λ. Κομποτίου με κωδικούς 10251 – Η φιλία μας κάνει πιο δυνατούς! και 10237 – Έτερος Εγώ
  • Ακούμε τις συμμετοχές για να εμφανιστεί η καρδούλα της ψηφοφορίας και ψηφίζουμε!