Όταν τα όνειρα δεν έχουν ηλικία
Μέσα σε μια ατμόσφαιρα βαθιάς συγκίνησης, χαράς και υπερηφάνειας πραγματοποιήθηκε η τελετή αποφοίτησης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Ρόδου. Ήταν μια βραδιά αφιερωμένη στην προσπάθεια, την επιμονή και τη δύναμη των ανθρώπων που, παρά τις δυσκολίες της ζωής, δεν εγκατέλειψαν ποτέ το όνειρο της μόρφωσης.
Το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ρόδου δεν είναι ένα συνηθισμένο σχολείο. Είναι ένας χώρος όπου συναντώνται διαφορετικές διαδρομές ζωής, άνθρωποι του μόχθου και της καθημερινής βιοπάλης, γονείς, εργαζόμενοι και συμπολίτες μας που αποφασίζουν να επιστρέψουν στα μαθητικά θρανία για να ολοκληρώσουν έναν κύκλο που κάποτε έμεινε ανοιχτός. Κάθε απολυτήριο που απονέμεται εδώ κρύβει πίσω του μια προσωπική ιστορία αγώνα, θυσίας και ελπίδας.
Ανάμεσα στις πιο συγκινητικές στιγμές της βραδιάς ήταν η απονομή του απολυτηρίου στην κα Παρθένα Καρακατσάνη. Το απολυτήριό της παρέδωσε ο δάσκαλος της κος Γιώργος Κυπραίος, ο άνθρωπος που την είχε μαθήτρια στο δημοτικό σχολείο. Η εικόνα του δασκάλου να συναντά ξανά τη μαθήτριά του, πολλά χρόνια αργότερα, σε μια τόσο σημαντική στιγμή της ζωής της, συμβόλιζε με τον πιο όμορφο τρόπο τη διαχρονική αξία της εκπαίδευσης και των ανθρώπινων δεσμών που αυτή δημιουργεί.
Τη συγκινητική αυτή στιγμή προλόγισε ο καθηγητής κος Νεκτάριος Κασέρης, ο οποίος μοιράζεται με την Νούλα μια ξεχωριστή κοινή πορεία. Υπήρξαν συμμαθητές στο ίδιο σχολείο και η ζωή τούς έφερε χρόνια αργότερα να συναντηθούν ξανά, αυτή τη φορά με τον ίδιο ως καθηγητή και εκείνη ως μαθήτρια. Η αναφορά του στις κοινές τους αναμνήσεις και στη δύναμη της προσπάθειας συγκίνησε ιδιαίτερα το κοινό και ανέδειξε το μοναδικό ανθρώπινο πρόσωπο του σχολείου μας.
Ιδιαίτερη τιμή για το σχολείο αποτέλεσε η παρουσία παλαιών εκπαιδευτικών και φίλων του Εσπερινού Γενικού Λυκείου Ρόδου, του κου Γιώργου Παπακαλοδούκα, της κας Μαίρης Χαραλαμπίδη και της αγαπημένης καθηγήτριας του Δντη μας από το Γυμνάσιο στην Καπνοβιομηχανία κας Παναγιώτας Βλάχου. Η παρουσία τους υπενθύμισε τη συνέχεια και την ιστορία ενός σχολείου που εδώ και δεκαετίες υπηρετεί με συνέπεια την εκπαίδευση ενηλίκων και δίνει ευκαιρίες σε ανθρώπους που αρνούνται να εγκαταλείψουν τα όνειρά τους.
Ξεχωριστή ήταν και η στιγμή της αποφοίτησης του μαθητή μας κου Γιώργου Ζαγοριανού, ο οποίος μοιράστηκε τα μαθητικά χρόνια από την Κάλυμνο με τη σύζυγό του κα Νεκταρία Σιδέρη. Εκείνη ανέλαβε να τον προσφωνήσει, μιλώντας με λόγια γεμάτα αγάπη, θαυμασμό και συγκίνηση για την κοινή τους πορεία. Η συγκινησιακή φόρτιση της στιγμής άγγιξε όλους τους παρευρισκόμενους, καθώς ανέδειξε τη σημασία της οικογενειακής στήριξης στην πραγματοποίηση των προσωπικών στόχων.
Η χθεσινή βραδιά απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι η εκπαίδευση δεν γνωρίζει ηλικιακά όρια. Στο Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ρόδου οι μαθητές δεν έρχονται μόνο για να αποκτήσουν γνώσεις ή έναν τίτλο σπουδών. Έρχονται για να δικαιώσουν τον νεότερο εαυτό τους, να δώσουν το παράδειγμα στα παιδιά και στα εγγόνια τους, να αποδείξουν ότι ποτέ δεν είναι αργά να κυνηγήσει κανείς τα όνειρά του.
Φεύγοντας από την τελετή, όλοι κρατούσαμε την ίδια σκέψη: πίσω από κάθε απολυτήριο κρύβεται μια νίκη ζωής. Και αυτές οι νίκες είναι που κάνουν το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ρόδου κάτι πολύ περισσότερο από ένα σχολείο. Το κάνουν μια κοινότητα ανθρώπων που επιμένουν να ονειρεύονται, να προσπαθούν και τελικά να τα καταφέρνουν.
































