Κλιματική αλλαγή, αέρια ρύπανση, δασικές πυρκαγιές: τρία αλληλένδετα προβλήματα.

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις ήταν η σημερινή, στο πλαίσιο του Ομίλου Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Γεωεπιστημών του Προτύπου ΓΕΛ Πατρών.
Ο Καθηγητής Απόστολος Βουλγαράκης, κάτοχος της ΕΔΡΑΣ ΑΧΑ για τις ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ και το ΚΛΙΜΑ στο ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, με έναν εντυπωσιακά επιστημονικό και απλό λόγο μάς εξήγησε το μέγεθος της ανθρώπινης παρέμβασης στην κλιματική αλλαγή, το γιατί οι πυρκαγιές θα υπάρχουν, τι προβλέπουν τα μοντέλα και τι μέλλει γενέσθαι, αφήνοντας μια ελαφρά νότα αισιοδοξίας ότι κάτι θα κάνουμε για να ελαχιστοποιήσουμε τις παρεμβάσεις μας στη Φύση…
Η παρουσίαση οργανώθηκε από το ΓΕΛ Μοχού Ηρακλείου Κρήτης, το Πρότυπο ΓΕΛ Πατρών (Όμιλος Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Γεωεπιστημών)
Βουλγαράκης 1 Βουλγαράκης 2 Βουλγαράκης 3 Βουλγαράκης 4.
Την παρουσίαση μπορείτε να την παρακολουθήσετε από τη διεύθυνση: https://youtu.be/eL1YV3NEEZM
Κατηγορίες: ΟΜΙΛΟΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ – ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κλιματική αλλαγή, αέρια ρύπανση, δασικές πυρκαγιές: τρία αλληλένδετα προβλήματα.

Καινοτόμες δράσεις: Μια διαθεματική διδασκαλία «Οι μαθητές ταξιδεύουν στο χρόνο με την Ιστορία και την Φυσική Αγωγή παίζοντας ,όπως στην Αρχαία Ελλάδα»

Μια διαφορετική διδασκαλία βίωσαν οι μαθητές της Α1 τάξης του σχολείου μας, όπου τα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής και της Ιστορίας επικοινώνησαν συνομίλησαν μεταξύ τους μέσω μιας διαθεματικής διδασκαλίας που πραγματοποιήθηκε στις 19 -1-2024 με τίτλο: «Οι μαθητές ταξιδεύουν στο χρόνο με την Ιστορία και την Φυσική Αγωγή παίζοντας ,όπως στην Αρχαία Ελλάδα». ΟΙ εκπαιδευτικοί Παναγοπούλου Ελένη ΠΕ11 και Μαργαλιά Βασιλική ΠΕ02 βασιζόμενοι σε αυτό που αναφέρει ο Piaget (1972) ότι, «ο στόχος της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι η προοδευτική κατάργηση των ορίων ανάμεσα στις επιστήμες ή τουλάχιστον η δημιουργία ανοιγμάτων που θα επιτρέπουν στους μαθητές να κινούνται ελεύθερα από τον ένα τομέα στον άλλο και να επιλέγουν ανάμεσα σε πολλαπλούς συνδυασμούς». επιχείρησαν μια διαφορετική προσέγγιση διδασκαλίας των μαθημάτων τους. όπου οι μαθητές κατά την διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας γνώρισαν μέσα από κείμενα και πολυμεσικό υλικό (βίντεο και εικόνες) την καθημερινή ζωή των παιδιών στην αρχαία Ελλάδα, προβληματιστήκαν για τη διαφορετική αγωγή αγοριών – κοριτσιών, έμαθαν για τη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου τους και τη θέση που είχε το παιχνίδι σε αυτόν ήδη από τα πρώτα βήματα της ζωής τους.
Το παιχνίδι στην αρχαία Ελλάδα κατείχε σημαντική θέση και ήταν μέρος της καθημερινότητας των παιδιών, όλοι οι Έλληνες φιλόσοφοι μίλησαν για τη σημασία του παιχνιδιού στην κοινωνικοποίηση και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα, και επιδοκίμαζαν την ασχολία με το παιχνίδι
Στη συνέχεια κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φ, Αγωγής 2η διδακτική ώρα πραγματοποιήθηκε βιωματική εφαρμογή των παιχνιδιών. Με εμπλοκή όλων των μαθητών/τριών στην διδασκαλία. Ομαδοσυνεργατική προσέγγιση, τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα παρουσίασε παιχνίδια που είχε μελετήσει επεξεργαστεί πρότερα, μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης μέσω της ηλεκτρονικής τάξης e-me.
Η προσέγγιση της παρουσίασης των παιχνιδιών από τις ομάδες των μαθητών/τριών, περιείχε και τα στοιχεία της δημιουργικής και ελεύθερης έκφρασης.
ΟΙ μαθητές έπαιξαν το «κολλαβίζειν»: ένας παίχτης κλείνει τα μάτια, ένας απ’ τους υπολοίπους τον χτυπάει στην πλάτη κι πρέπει να βρει ποιος το έκανε (μπιζ).
Το παιχνίδι της Χαλκής Μυίας (Τυφλόμυγα) ή Μυίνδας δένοντας τα μάτια ενός και βάζοντας τον να κυνηγήσει τους υπόλοιπους παίζοντας
Άλλη ομάδα αγωνίστηκε στη Σκαπέρδα διελκυστίνδα προσπαθώντας να τραβήξουν την αντίπαλη ομάδα πάνω από ορισμένο όριο στο μέσο.
Το παιχνίδι της Εις ώμιλλαν προσπαθώντας, σημαδεύοντας από ένα ορισμένο σημείο, να στείλουν τα πετραδάκια μέσα στον κύκλο
Επίσης έπαιξαν τα παιχνίδια Φαινίνδα, εφηβική ή Επίσκυρος σφαίρα, Τροχός ή Κρικηλασία και Ακινητίνδα (Αγαλματάκια)
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και απόλαυσαν την βιωματική διαθεματική διδασκαλία και εξέφρασαν την επιθυμία και την ανάγκη να γίνουν και άλλα μαθήματα με αυτόν τον τρόπο.

παιχνιδια 3 1 παιχνιδια 8 1 3 2 1 3 1 4 1

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καινοτόμες δράσεις: Μια διαθεματική διδασκαλία «Οι μαθητές ταξιδεύουν στο χρόνο με την Ιστορία και την Φυσική Αγωγή παίζοντας ,όπως στην Αρχαία Ελλάδα»

Στο εσωτερικό του ATLAS στο CERN

Τη Δευτέρα 29/01/2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν, έστω και εξ αποστάσεως και μέσω διαδικτύου τα ενδότερα του επιταχυντή ATLAS στο CERN.

Ξεναγοί μας οι Ραχήλ Μαρία Αβραμίδου και Δημήτρης Δαμιανόγλου (του Α.Π.Θ.), οι οποίοι με απλό και κατανοητό λόγο παρουσίασαν τις εγκαταστάσεις, το μέγεθος του πειράματος και τις ερευνητικές εργασίες που τελούνται, προκειμένου να απαντηθούν μερικά από τα ερωτήματα που απασχολούν τη Φυσική αλλά και ευρύτερα την ανθρωπότητα από την απαρχή της, αναζητώντας τις αρχές του Σύμπαντος.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η αναφορά στην ελληνική συμβολή στο ATLAS, η οποία τόσο από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού, όσο και από πλευράς σχεδιασμού και κατασκευής εργαστηριακών οργάνων, μόνον ως αμελητέα δεν μπορεί να θεωρηθεί.

Ευχαριστούμε την Ευγενία Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη για την τιμητική πρόσκληση στην παρουσίαση αυτή.

Όπως ανέφερε και ο Δημήτρης Δαμιανόγλου τα μέλη του Ομίλου μας, όπως και των υπολοίπων λίγων σχολείων που παρακολούθησαν την εκδήλωση, ανήκουν πλέον σε μια “ευνοημένη” μικρή ομάδα, που είχε την τύχη να “περπατήσει” και να μυηθεί στα ενδότερα ενός πειράματος, που αυτή τη στιγμή αποτελεί κυριολεκτικά την αιχμή της έρευνας παγκοσμίως.

atlas 1 atlas 2 atlas 3 atlas 4

 

Κατηγορίες: ΟΜΙΛΟΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ – ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Στο εσωτερικό του ATLAS στο CERN

Ρύπανση εσωτερικού χώρου και επιπτώσεις στην υγεία

Η Δρ Σάνη Δημητρουλοπούλου μας παρουσίασε την Τρίτη  23/01/2024, σε συνεργασία με το ΓΕΛ Μοχού Ηρακλείου Κρήτης, ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ζήτημα, τη Ρύπανση εσωτερικού χώρου και επιπτώσεις στην υγεία,  που δεν είναι ευρύτερα γνωστό στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα ως ένα πεδίο δυνητικής εξειδίκευσης των Φυσικών.
Η  Σάνη Δημητρουλοπούλου είναι ανώτατο στέλεχος ενός Οργανισμού με αντίστοιχο στα ελληνικά δεδομένα τον ΕΟΔΥ (αλλά με πολύ ευρύτερο αντικείμενο βέβαια και δυνατότητες/αρμοδιότητες και έρευνας) και επισκέπτρια καθηγήτρια στο University College of London.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στους σχολικούς χώρους, για τους οποίους έχει γίνει πολλή δουλειά από τον Οργανισμό της και την ίδια.
Μεταξύ άλλων η κα Δημητρουλοπούλου ανέφερε ότι:
– Όπως και η αστική υπερθέρμανση, έτσι και η Ρύπανση Εσωτερικού Χώρου είναι πρόβλημα, κυρίως, των οικονομικά αδύναμων.
– Στη Βρετανία το μεγάλο πρόβλημα στα σπίτια είναι η υγρασία και η συνακόλουθη μούχλα που προξενεί σημαντικές βλάβες στην υγεία.
– Στα σπίτια των πιο εύπορων το κυρίαρχο πρόβλημα είναι το Ραδόνιο, που στην Ελλάδα θεωρείται ταμπού, ίσως λόγω της εμπειρίας του Τσερνόμπιλ.
– Προφανώς αντίδοτο στη Ρύπανση είναι ο καλός αερισμός (που είναι ολόκληρη Επιστήμη).
– Ένα σημαντικό θέμα είναι και η αξιοπιστία των μετρήσεων, που δεν είναι πάντα δεδομένη και απαιτείται χρήση οργάνων ακριβείας και βαθμονόμησή τους (ολόκληρη Επιστήμη κι αυτή).
Η κα Δημητρουλοπούλου  αποδέχθηκε την πρόσκληση για μια ιδιαίτερη ομιλία προς τους μαθητές του Προτύπου ΓΕΛ Πατρών και ευελπιστούμε να το επιτύχουμε σύντομα.
Ευχαριστούμε τη ΔΔΕ Αχαΐας και τη Διευθύντρια αυτής κα Ευγενία Πιερρή για την έμπρακτη στήριξη των προσπαθειών μας, για ένα σχολείο που προωθεί την Επιστήμη και τη γνώση.
Σανη 1 Σανη 2 Σανη 3.
Κατηγορίες: ΟΜΙΛΟΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ – ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ρύπανση εσωτερικού χώρου και επιπτώσεις στην υγεία

Οι Γυναίκες της Φυσικής και της Επιστήμης

Την Πέμπτη 11/01/2024 και στο πλαίσιο του Ομίλου μας παρουσιάστηκαν μερικές από τις Γυναίκες που έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην εξέλιξη της Φυσικής και της Επιστήμης.  Παράλληλα, τα μέλη του Ομίλου γνώρισαν και κάποιες από τις εφευρέσεις γυναικών, που εφαρμόζουμε στην καθημερινότητά μας (από τους υαλοκαθαριστήρες έως το blanco).

Σχεδόν όλες εξ αυτών ήταν άγνωστες στους μαθητές και τις μαθήτριες, μιας και δεν αναφέρονται στα σχολικά εγχειρίδια, ούτε μνημονεύονται ιδιαίτερα στη σχετική αρθρογραφία.

Η προβολή τους αποτελεί ένα ελάχιστο χρέος μας προς τις προσωπικότητες αυτές για την ιστορική τους αποκατάσταση. Εξάλλου, οφείλουμε να καταρρίψουμε ένα ανυπόστατο και ανιστόρητο μύθο σχετικά με την προσφορά των γυναικών στις επιστήμες.

Για τη φωτογράφιση ευχαριστούμε τη συνάδελφο Μαρία-Μαρίζα Χριστοπούλου, ΠΕ06.

εικόνα Viber 2024 01 30 01 00 36 770

εικόνα Viber 2024 01 30 01 00 37 145

Κατηγορίες: 2023-2024, ΟΜΙΛΟΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ – ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι Γυναίκες της Φυσικής και της Επιστήμης

Καινοτόμες δράσεις: «Γνωριμία με τα Αθλήματα του Υγρού Στίβου»

Την Τρίτη στις 12-12-2023, η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας κ. Παναγοπούλου Ελένη προσκάλεσε το διακεκριμένο Αθλητή υδατοσφαίρισης, Ομοσπονδιακό  προπονητή της Υδατοσφαίρισης στην Κολυμβητικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και καθηγητή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Γεράσιμο Λυκούδη. Ώστε να παρουσιάσει ως εγκεκριμένος εκπρόσωπος από το ΥΠΑΙΘΑ  και την Κολυμβητική Ομοσπονδία Ελλάδας τα αθλήματα του Υγρού Στίβου.

Ο κ. Λυκούδης μίλησε στην Β΄ τάξη του σχολείου μας. Οι μαθητές/τριες άκουσαν με ενδιαφέρον και ενθουσιασμό τον καλεσμένο μας. Γνώρισαν, έμαθαν και αποκόμισαν ενδιαφέρουσες χρήσιμες γνώσεις πληροφορίες για τα Αθλήματα του Υγρού Στίβου.

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην δράση, απευθύνοντας ερωτήματα, απορίες γύρω από τα θέματα που αναπτύχθηκαν αλλά και για την αθλητική  πορεία ενός πρωταθλητή της Υδατοσφαίρισης

Η δράση έγινε στο πλαίσιο της συνεργασίας με τις αναγνωρισμένες από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού Αθλητικές Ομοσπονδίες/φορείς(Ομοσπονδιακούς προπονητές) για τη διάδοση του αθλητικού πνεύματος και της σύνδεσης σχολικού και εξωσχολικού αθλητισμού και στο πλαίσιο της πραγματοποίησης καινοτόμων δράσεων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στοχεύοντας:

  • Να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες συνολικές γνώσεις σχετικές με τα αθλήματα του Υγρού Στίβου
  • Να αποκτήσουν θετικές εμπειρίες και θετική στάση για διαφορετικές αθλητικές δραστηριότητες
  • Να ανακαλύψουν νέες γνώσεις, να διαχειρίζονται πληροφορίες, και να καταγράφουν πληροφορίες.

Επίσης μέσα από την γνωριμία και επαφή με νέες αθλητικές δραστηριότητες οι μαθητές/τριες γίνονται ικανοί να επιλέγουν και να συμμετέχουν   σε φυσικές δραστηριότητες, αθλήματα που θα ικανοποιούν την ανάγκη αυτο-έκφρασης, γνωστικής πρόκλησης και διασκέδασης. Μαθαίνουν, πληροφορούνται ότι η συστηματική συμμετοχή σε σωματικές δραστηριότητες, (δια βίου άσκηση), βοηθά ωφελεί για να διατηρούμε ένα κατάλληλο επίπεδο φυσικής κατάστασης για την υγεία μας στο μέλλον

Η δράση αυτή του μαθήματος Φυσικής Αγωγής ήταν επιτυχής, απέσπασε επιδοκιμαστικά σχόλια και ευχαρίστησε τους μαθητές σύμφωνα με τα θετικά σχόλια και παρατηρήσεις που κατέγραφαν στο φύλλο αξιολόγησης της δράσης που δόθηκε στο τέλος και συμπλήρωσαν τα παιδιά.

λυκ3 φοτο λ2

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καινοτόμες δράσεις: «Γνωριμία με τα Αθλήματα του Υγρού Στίβου»

Καινοτόμες δράσεις: «Γνωρίζοντας από κοντά το άθλημα της Τοξοβολίας»

Μια  διαφορετική μαθησιακή προσέγγιση πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 11-12-2023 από την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής κ. Παναγοπούλου Ελένη στους Αθλητικούς χώρους(κλειστό γυμναστήριο),του σχολείο μας, προσκαλώντας τον πιστοποιημένο προπονητή, κ. Στρεμμένο Μάνθο για να δουν οι μαθητές από κοντά το Άθλημα της τοξοβολίας. Στο πλαίσιο των καινοτόμων δράσεων του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, και στο πλαίσιο συνεργασίας με τις αναγνωρισμένες από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού Αθλητικές Ομοσπονδίες/φορείς(πιστοποιημένους προπονητές) για τη διάδοσης του αθλητικού πνεύματος και της σύνδεσης σχολικού και εξωσχολικού αθλητισμού. 

Οι στόχοι της δράσης ήταν, να έρθουν οι μαθητές/τριες σε άμεση επαφή με το άθλημα και να αποκτήσουν γνώσεις σχετικές με την κινητική δεξιότητα της τοξοβολίας 

Επίσης να αποκτήσουν μια συνολική αναπαράσταση του αθλήματος και θετική στάση απέναντι σε νέες αθλητικές δραστηριότητες.

 Με την καινοτόμο δράση, δόθηκε η δυνατότητα και η ευκαιρία στους μαθητές/τριες να συμμετέχουν σε δραστηριότητες οι οποίες στηρίζουν τη βιωματική, ανακαλυπτική και διερευνητική μάθηση, σε ένα ευχάριστο πλαίσιο που ενισχύει τα κίνητρα, το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό τους για συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία.

Οι δραστηριότητες αυτές συμβάλλουν παράλληλα και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, οργανωτικές, συνεργατικές, επικοινωνιακές, δεξιότητες ομαδικής εργασίας (ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος),συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, ανάληψης ευθυνών, αυτορρύθμισης και αυτοελέγχου της συμπεριφοράς,  συνδεόμενες με ολιστικές σχολικές προσεγγίσεις που κατέχουν κεντρική θέση στους παιδαγωγικούς στόχους της μαθήματος .

Η διδακτική διαδικασία διάρκεσε 3 ώρες με βιωματική μάθηση και επαφή με το τόξο για τους μαθητές/τριες της της Α΄ και Β΄ τάξης του Σχολείου μας. Οι μαθητές/τριες ανά τάξη επιδόθηκαν στο να ρίχνουν με το τόξο και να μαθαίνουν την τεχνική της της ρίψης του τόξου στον στόχο και παίζοντας ένα παιχνίδι μεταξύ των μαθητών χωρισμένων σε ομάδες (ομαδοσυνεργατική προσέγγιση).Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και απόλαυσαν την βιωματική δράση και εξέφρασαν την επιθυμία και την ανάγκη να επαναληφθεί πάλι η αντίστοιχη δράση για γνωριμία από κοντά και άλλων  αθλημάτων, που δεν  παρέχεται το υλικό και οι υποδομές στα σχολεία.

fvto 1 fvto2 fvto3

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καινοτόμες δράσεις: «Γνωρίζοντας από κοντά το άθλημα της Τοξοβολίας»

Σύγχρονη Εξ αποστάσεως Επιμορφωτική Δράση Ξενόγλωσσων Καθηγητών/τριών Προτύπων Σχολείων Πάτρας (και λοιπών σχολείων Ν. Αχαΐας)

Ομαδικό Print screen

Σύγχρονη Εξ αποστάσεως Επιμορφωτική Δράση

Ξενόγλωσσων Καθηγητών/τριών Προτύπων Σχολείων Πάτρας

(και λοιπών σχολείων Ν. Αχαΐας)

‘‘Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση’’

Πέμπτη, 21 Δεκεμβρίου 2023

Ομαδικό Print screen

Οι Ενδοσχολικές Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου του Προτύπου Γυμνασίου Πατρών και του Προτύπου Λυκείου Πατρών, κ.κ. Μωραΐτη Μαρία, ΠΕ06 και Χριστοπούλου Μαρία, ΠΕ06, διοργάνωσαν από κοινού, την Πέμπτη, 21-12-2023 και ώρες 11:00-13:30, σύγχρονη εξ αποστάσεως ενδοσχολική επιμορφωτική δράση με τίτλο: «Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», η οποία είχε λάβει έγκριση από τα ΕΠ.Ε.Σ. των δύο σχολείων (αρ. Πράξης ΕΠ.Ε.Σ. Γυμνασίου: 8/30-10-2023 και αρ. Πράξης ΕΠ.Ε.Σ. Λυκείου: 9/6-11-2023).

 

Η επιμορφωτική αυτή δράση απευθύνθηκε πρωτίστως στις Καθηγήτριες Ξένων Γλωσσών των δύο Προτύπων Σχολείων. Πρόσκληση, ωστόσο, για προαιρετική παρακολούθηση απευθύνθηκε και στους/στις υπόλοιπους καθηγητές/τριες Ξένων Γλωσσών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Αχαΐας (Ν. 5049/2023, αρθρ. 41).

 

Η εν λόγω επιμορφωτική συνάντηση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Προτύπου ΓΕΛ Πατρών με το Πρότυπο Γυμνάσιο Πατρών για την ανάπτυξη καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων, συνεργατικών δράσεων στο σχολείο, δράσεων διάχυσης καλών πρακτικών και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, καθώς και της χρήσης νέας τεχνολογίας.

 

Συντονίστριες (αλλά και εισηγήτριες) ήταν οι κυρίες Μαρία Μωραΐτη, ΠΕ06 και Μαρία Χριστοπούλου, ΠΕ06. Ομιλίες επίσης πραγματοποίησαν οι Σύμβουλοι Μαθημάτων Ξένων Γλωσσών (εντός και εκτός Ν. Αχαΐας) κ.κ. Μαρία Τζώτζου (ΠΕ06), Μαριάνθη Κοταδάκη (ΠΕ06), Χριστίνα Διπλάρη (ΠΕ05) και Σοφία Κουζούλη (ΠΕ06), καθώς και οι εκπαιδευτικοί των δύο Προτύπων Σχολείων, κ.κ. Αναστασία Πετρολέκα (ΠΕ05), Ιωάννα Στρεπέλια (ΠΕ02) και ο πρωτοπρεσβύτερος π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης (ΠΕ01).

 

Στην Ιστοσελίδα του Προτύπου Γυμνασίου Πατρών και συγκεκριμένα στο link: https://peirapat.mysch.gr/?p=938, είχαν αναρτηθεί όλες οι λεπτομέρειες της Επιμορφωτικής Δράσης καθώς και το αναλυτικό Πρόγραμμα.

 

Για την Επιμορφωτική Δράση χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης Webex και την τεχνική υποστήριξη ανέλαβε ο καθηγητής ΠΕ86 του Προτύπου Γυμνασίου Πατρών, κ. Νικόλαος Μπακόπουλος. Με το πέρας της επιμορφωτικής δράσης, δόθηκαν Βεβαιώσεις στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Η Δράση βιντεοσκοπήθηκε και αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο και είναι προσβάσιμη στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=cpEIJ3J26K4.

1000006146 01                         1000005769 011000005826 01                      1000006141 01α

Κατηγορίες: 2023-2024 | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σύγχρονη Εξ αποστάσεως Επιμορφωτική Δράση Ξενόγλωσσων Καθηγητών/τριών Προτύπων Σχολείων Πάτρας (και λοιπών σχολείων Ν. Αχαΐας)

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο σχολείο μας.

Την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου το βράδυ στην αίθουσα εκδηλώσεων των προτύπων σχολείων (γυμνασίου και λυκείου) έλαβε χώρα η χριστουγεννιάτικη γιορτή με τραγούδια και ποιήματα από το γυμνάσιο και μια μικρή θεατρική παράσταση από τον θεατρικό όμιλο του λυκείου, που παρουσίασε την Χριστουγεννιάτικη Ιστορία του Κ. Ντίκενς. Όλα τα παιδιά ερμήνευσαν τα ποιήματα, τα τραγούδια και τους ρόλους τους υπέροχα. Ήταν μια ζεστή χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα με την συμμετοχή πολλών γονέων, της προέδρου του συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων και πολλών καθηγητών και μαθητών.
Στην εκδήλωση τα σχολεία ευχαρίστησαν τον κ. Τρίγκα Παναγιώτη για την προσφορά του σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό προς τα σχολεία μας.

393108495 808934797912401 8865473786126204606 n

393089413 1357839764851267 4214993464889684214 n

Κατηγορίες: 2023-2024, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο σχολείο μας.

Σεισμολογία και τα ρήγματα των Πατρών

Στις 14/12/2023 και στο πλαίσιο του Ομίλου Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Γεωεπιστημών, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου παρακολούθησαν διάλεξη με αντικείμενο τη Σεισμολογία και τα ρήγματα των Πατρών, σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (Ε.Α.Α.).

Ο Διευθυντής Ερευνών του Ε.Α.Α. Δρ Νίκος Μελής, απόφοιτος του Προτύπου ΓΕΛ Πατρών, παρουσίασε τις βασικές αρχές της σεισμολογίας, τις μεθόδους καταγραφής και στοιχεία από την ιστορία της σεισμολογίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο ιστορικό της περιοχής μας και τα ρήγματα που προκαλούν καθημερινούς, αν και ανεπαίσθητους στην πλειονότητά τους, σεισμούς στη περιοχή των Πατρών. Επίσης, παρουσίασε το σεισμογράφο που διαθέτουμε στη σχολική μας μονάδα και βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση!

Ο κος Μελής απάντησε σε πληθώρα ερωτήσεων των μαθητών και των μαθητριών και ανανεώσαμε τη συνάντησή μας για το 2024, μιας και ο διαθέσιμος χρόνος για την παρουσίαση εξαντλήθηκε (!), αλλά όχι το ενδιαφέρον και οι ερωτήσεις των μελλοντικών ερευνητών μας.

Ευχαριστούμε τον κο Μελή για την αποδοχή της πρόσκλησης να μιλήσει στα παιδιά μας και σύντομα θα ξανασυνταντηθούμε, για να καλυφθούν στο μέγιστο βαθμό οι απορίες που δεν προλάβαμε να ικανοποιηθούν.

εικόνα Viber 2023 12 14 21 49 42 983εικόνα Viber 2023 12 14 21 49 43 288εικόνα Viber 2023 12 14 21 49 42 473εικόνα Viber 2023 12 14 21 49 42 928εικόνα Viber 2023 12 14 21 49 41 662εικόνα Viber 2023 12 14 21 49 43 575

Κατηγορίες: 2023-2024, ΟΜΙΛΟΣ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ – ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΩΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σεισμολογία και τα ρήγματα των Πατρών