Στο 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας που διοργάνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία με Θέμα¨Μαθηματική Μοντελοποίηση : Εφαρμογές στις Επιστήμες την Τεχνολογία και την Εκπαίδευση¨ στις 11,12 και 13 Νοεμβρίου 2011.
Το σχολείο μας στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας των Projects έκανε εισήγησημε θέμα :
¨ Μαθηματική Μοντελοποίηση Εφαρμογές της στη Σχολική Ζωή ¨
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η εργασία αυτή αποσκοπεί στην μελέτη του ορισμού της μοντελοποίησης, της μαθηματικής μοντελοποίησης, του ρόλου της στην αντιμετώπιση προβλημάτων της σχολικής ζωής, στην παρουσίαση ορισμένων εφαρμογών της και τέλος στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την αναγκαιότητά και την αποτελεσματικότητά της.
Η μαθηματική μοντελοποίηση βοηθά την αφύπνιση ικανοτήτων από όλων των μαθητών, την άμεση συμμετοχή τους μέσα στη τάξη καθώς και την απόκτηση μαθηματικών γνώσεων. Η μαθηματικοποίηση καθημερινών προβλημάτων, οργανώνει το νου και ταυτόχρονα συνδέει τη γνώση με την καθημερινότητα. Τα παραδείγματα της εργασίας αποδεικνύουν τα παραπάνω. Η μαθησιακή διαδικασία γίνεται πιο ενδιαφέρουσα για τον μαθητή, εφόσον παρουσιάζεται μοντελοποιημένη και επιπλέον κεντρίζει το ενδιαφέρον και των αδιάφορων μαθητών.
Επιπλέον στόχοι της εργασίας αυτής είναι να αποδειχθεί ότι οι γνώσεις είναι άμεσα συνδεδεμένες με την πραγματικότητα όπως και η αφομοίωση νέων γνώσεων είναι αποτελεσματική με μια ρεαλιστική αναπαράσταση της πραγματικής ζωής και των πρακτικών προβλημάτων της.
SUMMARY
This task aims to approach of the definition of modulation , of mathematical modulation , of its role in the confrontation of problems , to the presentation of some applications and finally to the inference of conclusions in relation to its necessity and effectiveness .
The mathematical modulation aids to the awaken of capabilities of all students , their direct participation in the class in parallel with the acquirement of mathematical knowledge .The mathematicalisation of daily problems , organizes the mind and in the same time connects knowledge with daily life .The examples of the task show the above .The learning process becomes more interesting for the student , since it is presented modulated and rouses the interest of the most indifferent students .
Moreover this research aims to the confirmation that knowledge is directly connected with reality and that the assimilation of knowledge is effective through a realistic representation of real life and of its practical problems.